Sida 3 av 3

Re: Ledramp?

Postat: 08 dec 2021 09:56
av Bod
chox skrev:
Bod skrev:
chox skrev:
Bernando skrev:

Snyggt! Är det med nummerplåtsfästet?
Hur har du löst kabeldragningen?
Fick det monterat på verkstad så törs inte svara exakt hur det är monterat. Men det sitter duktigt långt in och ljusbilden fladdrar inte det minsta.

Vilken verkstad? Vill ha det precis så. :)
Autoexperten Lidingö, också känd som Bodalsgaraget.
Toppen. Då skall jag kontakta dem.

Re: Ledramp?

Postat: 11 dec 2021 11:09
av leiflodde
Finns det någon som monterat i syd och isåfall vilken verkstad?

Re: Ledramp?

Postat: 22 dec 2021 07:58
av Ludicrous Plus
Hej på dig

Jag installerade en ramp med både heljus och DRL på min 2015 igår. Helljuset funkar perfekt, tog signal från kabel 5, men lyckas inte få DRL i ramen att lysa, tog signal från kabel 7, inte råkar du veta om kabel 7 då är fel?


juristen skrev:
Jag har installerat både 35W xenon och LED-ramp på min veterantesla. Det funkar att göra precis som på en vanlig bil och låta strömmen från helljuset i strålkastarna slå till ett relä som tänder rampen. Jag satte min bakom gallret under registreringsskylten, så den syns inte om den inte är tänd och påverkar inte luftmotståndet. Om du anlitar en firma så ser de se till att den monteras på ett godkänt sätt.

En LED-ramp är helt laglig.

35W xenon är inte typgodkänt, men det är en teoretisk fråga - inte en praktisk. Ingen, vare sig på besiktningen eller polisen, kommer kunna se att din xenoneffekt inte är godkänd för just din bil. Effekten är inte olaglig i sig, många bilar har 35W xenon från fabrik, skillnaden är att Teslan inte har den automatiska nivåregleringen som krävs för typgodkännande. De måste alltså först vara skarpögda nog att kunna se att det sitter 35W xenon istället för 25W och sedan sätta det i samband med att det saknas nivåreglering... Risken går mot noll. Jag har besiktat två gånger med denna setup.

Jag skulle börja med att installera 35W xenon, det hjälper en hel del och är ett betydligt mindre ingrepp.