18 ggr original versionen. Varav dussinet när den först gick på bio, sedan några gånger på filmfestivaler och liknande.
6 ggr nya remastered special versionen som kom 1997.
Sen skaffade jag barn. Slut på spontana biobesök Senaste Episode IX – The Rise of Skywalker har jag inte ens sett en enda gång
Det är lika bra det. Bättre att lyssna på en ljudbok ifrån EU (Expanded Universe) i så fall. Thrawn-trilogin sägs vara bra om man gillar original-trilogins era.
Jag var aldrig särskilt intresserad av rymden, och har inte varit imponerad av vare sig Startrek eller Stjärnornas krig. Men på senaste tiden har jag sett rad rymdfilmer och fascinerats över hur filosofiska de är och framför allt har det långsamma berättarsättet överraskat mig. I den här tiden med en estetik som innebär snabba kast i handlingen och ofta väldigt snabba klipp så är det fantastiskt att sätta sig i en biosalong och få se en film med klipp som är minuter långa där det knappt händer nåt. Det blir nåt meditativt över det. Ad Astra som jag såg för ett tag sedan är ett sådant exempel.
Det som alltid har fascinerat mig med Star Trek är tekniken, dvs den pseudorealistiska detaljnivån. Allting stämmer ju och hänger mer eller mindre ihop, förutsatt man accepterar vissa saker. I de flesta andra SciFi berättelserna talas inte så mycket om teknik.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag vet inte om der kvalificerar en till nån nördnivå alls, men jag tror iaf att jag har mer böcker/tidningar/tidsskrifter än vad som är normalt.
Gjorde nyss ett överslag och kom fram till att jag har ca 1 löpmeter per kvadratmeter bostadsyta.
Kanske lite mer i min Friggebod som jag bor i på sommarn, men den är å andra sidan endast på 9.9 kvadrat (yttermått dessutom).
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
På tal om film och sånt så har jag varit lite nördig runt vildavästern. Som liten hade jag alla Lucky Luke album och de första böckerna jag läste själv frivilligt var Bill och Ben.
På tal om film och sånt så har jag varit lite nördig runt vildavästern. Som liten hade jag alla Lucky Luke album och de första böckerna jag läste själv frivilligt var Bill och Ben.
Bill och Ben läste jag också. Och en betydligt tuffare serie om en revolverman som hette Fargo. "Det enda han inte kan göra kan skrivas ned på baksidan av ett frimärke." Lucky Luke var också en favorit.
Hmm... allt känns väldigt bekant här. Har massa olika coola, hobbies liggande som jag tröttnat på. Det gick nog som längst när jag byggde hus själv, lite slitigt att tvingas göra klart så vi kunde flytta in. Iofs inte helt klart än...
Senaste besattheten är Tesla och The Expanse. Superbra Sci-fiserie/böcker.