Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mati »

Försök bara ett ha en enbart engelsk-talande människa i en kundmottagning i Tyskland eller Frankrike. Fransmännen skulle nog plocka fram giljotinen, vad tyskarna kommer göra vågar jag inte ens tänka på. ;) Men det skulle aldrig accepteras, den saken är klar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Försök bara ett ha en enbart engelsk-talande människa i en kundmottagning i Tyskland eller Frankrike. Fransmännen skulle nog plocka fram giljotinen, vad tyskarna kommer göra vågar jag inte ens tänka på. ;) Men det skulle aldrig accepteras, den saken är klar.
Precis. Sverige är extremt både i fråga om att kunna engelska men även i fråga om att låta sig köras över av amerikanarna. Om jag nånsin kommer att behöva vara i kontakt med svenska Tesla SC så kommer jag stenhårt att skriva och tala svenska. Att förstå mig är definitivt deras problem.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

mati skrev:
Visserligen men det kanske är lite skillnad om man är knappt 10miljoner invånare eller över 82miljoner?

Sedan bör man självklart inte utplåna sitt egna språk.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

frippe skrev:
mati skrev:
Visserligen men det kanske är lite skillnad om man är knappt 10miljoner invånare eller över 82miljoner?

Nej det gäller att vårda och värna sitt eget språk. ;)

Förlåt, språkpolisen i mig kunde inte låta bli. :oops:
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare

Inlägg av Ferro94 »

Hörrni, det här med att man ibland möts av engelsktalande personal på SC är väl egentligen ingen större issue. Så har det alltid varit i Upplands Väsby (och säkert även på andra SC), men det är först nu när många av oss upplever "Servicehelvetet" som det tas upp som ett problem i forumet...

Ska vi hitta tillbaka till det tråden egentligen handlar om?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Ferro94 skrev:
Hörrni, det här med att man ibland möts av engelsktalande personal på SC är väl egentligen ingen större issue. Så har det alltid varit i Upplands Väsby (och säkert även på andra SC), men det är först nu när många av oss upplever "Servicehelvetet" som det tas upp som ett problem i forumet...

Den som skrev om den engelsktalande personalen tog inte upp det som ett direkt problem. Snarare en iakttagelse.
Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare

Inlägg av Ferro94 »

Nicke Nyfiken skrev:
Ferro94 skrev:

Den som skrev om den engelsktalande personalen tog inte upp det som ett direkt problem. Snarare en iakttagelse.
Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Helt rätt, men därefter har denna tråd mest handlat om huruvida det ska vara OK eller inte med engelsktalande personal, och jag tror att de flesta av oss hade kunnat leva med det om vi inte upplevde att den verkliga trådfrågan var en realitet...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

Ferro94 skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Ferro94 skrev:

Helt rätt, men därefter har denna tråd mest handlat om huruvida det ska vara OK eller inte med engelsktalande personal, och jag tror att de flesta av oss hade kunnat leva med det om vi inte upplevde att den verkliga trådfrågan var en realitet...
Enig.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
V-lund
Teslaägare

Inlägg av V-lund »

Att servicen fortsätter vara så dålig som detta låter kommer att kosta mer än fabriken Tyskland och eventuella bilar den kommer tillverka. Det låter lite för enkelt att lösa service problemet. Fler service ställen, anställda, kvällsöppet.. och inte minst höja kvalitén så de slipper göra om servicejobben. Låta vilken mekverksta som helst dokumentera och fixa småfelen.
Model S 90D Facelift 2016
Försäkring: Länsförsäkringar i Snorrland
2000mil, trafik, delkasko, vagnskada, tilläggsförsäkring MER. 11753KR/ÅR
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Är det lika illa i Norge fortfarande?

I Schweiz fungerar det fortfarande lysande på SC, även om guldkanten har bleknat på senare tid.

Hos lojala Audi åf är det riktigt miserabelt har jag hört från flera, bl.a. Etron ägare, så det är inte generellt bättre service i Schweiz.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

Inlägg av kikat »

V-lund skrev:
Att servicen fortsätter vara så dålig som detta låter kommer att kosta mer än fabriken Tyskland och eventuella bilar den kommer tillverka. Det låter lite för enkelt att lösa service problemet. Fler service ställen, anställda, kvällsöppet.. och inte minst höja kvalitén så de slipper göra om servicejobben. Låta vilken mekverksta som helst dokumentera och fixa småfelen.
Samtidigt så är det förmodligen bara en liten klick som har problem dålig service. Får man bra service är det ingen som startar en tråd om detta.
Har själv varit på SC flera gånger, senast i december, och allt har fungerat bra varje gång. Tiden i december bokade jag ungefär 3 veckor före.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

kikat skrev:
V-lund skrev:
Samtidigt så är det förmodligen bara en liten klick som har problem dålig service. Får man bra service är det ingen som startar en tråd om detta.
Har själv varit på SC flera gånger, senast i december, och allt har fungerat bra varje gång. Tiden i december bokade jag ungefär 3 veckor före.
Sedan skiljer det nog en del mellan olika SC.
Vilket SC använder du?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

jpetters skrev:
Är det lika illa i Norge fortfarande?

I Schweiz fungerar det fortfarande lysande på SC, även om guldkanten har bleknat på senare tid.

Hos lojala Audi åf är det riktigt miserabelt har jag hört från flera, bl.a. Etron ägare, så det är inte generellt bättre service i Schweiz.
Har läst en del på Norska forum och servicen verkar ha blivit bättre där borta på senare tid. Det klagas åtminstone betydligt mindre nuförtiden och med tanke på så många Teslor det rullar där så borde internet vara fyllt med klagomål om det fortfarande var ett stort problem. Har för mig att Teslabjörn har nämnt en hel del positivt om servicenivån i Norge och att det gått från att vara mediokert till riktigt bra och att man numera får tid snabbt och att stressnivån på personalen gått ner vilket troligtvis också gör att kundbemötandet förbättrats. Självklart finns det säkert grejer som strular fortfarande i Norge och man kan nog gräva fram några rysarhistorier, men det verkar åtminstone gå i rätt riktning.

Vi ligger helt klart efter i Sverige, men det blir nog bättre med tiden även om det är en klen tröst för de som hamnar i kläm. Har själv dock bara positivt att säga om service och olika kontakter jag har haft även nu på senare tid.

Det som nog är en nyckelgrej för Tesla är också att ha mer komponenter/reservdelar lagerförda i Europa så att ledtiderna blir kortare. Har man otur och behöver en reservdel till sin bil som inte finns i Europa och behöver skeppas från USA så blir ledtiderna snabbt ganska långa tyvärr och det är såklart surt.

Som med allt så kan man ha tur eller otur med service beroende på vad det är man har problem med och det är nog därför det blir så polariserat i alla trådar. Finns rysarhistorier inom det mesta och det är definitivt inte något unikt med Tesla. Om man funderar på en Tesla tror jag inte man ska vara så orolig ändå och lägga för stor tonvikt vid alla negativa historier även om det såklart är bra med full transparens och att man är medveten på vad man ger sig in på och att det kan strula om man har otur och bor långt från SC.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

kikat skrev:
.... Får man bra service är det ingen som startar en tråd om detta. .
Jodå, det har visst hänt, men det var ett bra tag sedan när det dök upp trådar titt som tätt där servicen hyllades från vänster och höger av alla nöjda teslaägare. Jag har själv skrivit en hel del om den utomordentliga servicenivån man fick uppleva förr. Det var faktiskt utöver det vanliga, man blev ofta emottagen vid dörren, man togs i hand och tilltalades med namn osv. Man kände att man hade köpt en dyr bil som skijlde sig från mängden. Det var faktiskt roligt att åka till SC, jag köpte massor med kläder och grejer eftersom det kändes så bra.
Men nånting har ju onekligen förändrats till det sämre tyvärr.

Jag kan dra ett aktuellt och positivt exempel som hände mig idag. Jag skulle åka iväg och bilen klagade över att laddluckan var öppen. Självstängningen funkade inte längre, den var helt död. Öppningen funkade inte heller. Jaha, tysk kvalitet eller nåt... Nåväl, jag skulle ändå till stan. Så svängde jag förbi verkstan. De tog in bilen direkt, mekade lite, laddade upp ny mjukvara, men de kunde inte hitta nånting. Troligen nåt trasigt som har gått sönder. De frågade om de fick behålla bilen med en gång, eller om jag ville boka en annan tid. Jag bokade för nästa vecka. Det är ju ingen show stopper.
Så ska det vara. Lätt och okomplicerat. Inget tjaffs, inga appar. Svårare än så behöver det verkligen inte vara. Vovven som var med i bilen fick springa runt i bilverkstan under tiden jag var där och tyckte det var väldigt spännande med alla trevliga människor. :)
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

mati skrev:
kikat skrev:
.... Får man bra service är det ingen som startar en tråd om detta. .
Jodå, det har visst hänt, men det var ett bra tag sedan när det dök upp trådar titt som tätt där servicen hyllades från vänster och höger av alla nöjda teslaägare. Jag har själv skrivit en hel del om den utomordentliga servicenivån man fick uppleva förr. Det var faktiskt utöver det vanliga, man blev ofta emottagen vid dörren, man togs i hand och tilltalades med namn osv. Man kände att man hade köpt en dyr bil som skijlde sig från mängden. Det var faktiskt roligt att åka till SC, jag köpte massor med kläder och grejer eftersom det kändes så bra.
Men nånting har ju onekligen förändrats till det sämre tyvärr.

Jag kan dra ett aktuellt och positivt exempel som hände mig idag. Jag skulle åka iväg och bilen klagade över att laddluckan var öppen. Självstängningen funkade inte längre, den var helt död. Öppningen funkade inte heller. Jaha, tysk kvalitet eller nåt... Nåväl, jag skulle ändå till stan. Så svängde jag förbi verkstan. De tog in bilen direkt, mekade lite, laddade up ny mjukvara, men de kunde inte hitta nånting. Troligen nåt trasigt som har gått sönder. De frågade om de fick behålla bilen med en gång, eller om jag ville boka en annan tid. Jag bokade för nästa vecka. Det är ju ingen show stopper.
Så ska det vara. Lätt och okomplicerat. Inget tjaffs, inga appar. Svårare än så behöver det verkligen inte vara. Vovven som var med i bilen fick springa runt i bilverkstan under tiden jag var där och tyckte det var väldigt spännande med alla trevliga människor. :)
Om vi ska gå in på anekdoter så kan jag dela med mig om vad som hände strax före jul. Dvs mitt i kvartalskaoset...

Tyckte att vindrutetorkarna tog lite dåligt på ena sidan, men det var marginellt och troligtvis inget som någon som inte är väldigt petig skulle ens upptäcka... Jag skulle ändå norrut mot Arlanda så svängde förbi Väsby SC. Blev trevligt bemött i dörren och de tog emot mig direkt. Körde in bilen och utan några konstigheter bytte de vindrutetorkarna gratis. De noterade att jag inte hade senaste mjukvaran och frågade om de skulle göra en uppdatering. Det hela avslutades med att en snubbe i receptionen kom förbi mig när jag satt och väntade och tog en kaffe. Han frågade om jag hade tid att vänta medan de tvättade bilen. Ja, sa jag... en kvart senare stod bilen utanför nytvättad och även dammsugad inuti. Det låg en burk mintpastiller med Teslalogga på mittkonsolen. Kvitto kom på mailen när jag checkade ut bilen och allt de hade gjort stod under "Goodwill".
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

helix skrev:
... "Goodwill".
Då funkar det ju tydligen som man vill. Det är ju bra. Konstigt att det är så olika bemötande från fall till fall.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

mati skrev:
helix skrev:
... "Goodwill".
Då funkar det ju tydligen som man vill. Det är ju bra. Konstigt att det är så olika bemötande från fall till fall.
Ja, att döma av att läsa här inne så spretar det väldigt mycket vad man har för upplevelse. Men det är väl precis detta som är Teslas utmaning. Kan tänka mig att flera av de anställda är hårt pressade och vissa dagar så blir det fullständigt kaos och då går det såklart ut över de kunderna som då råkar hamna mitt i kaoset. Nästa dag kan det vara en lugnare dag med mindre paniksituationer och kunder som är frustrerade. Jag har väl haft tur och lyckats pricka in sådana dagar då det varit lite lugnare och personalen har varit på glatt humör samt haft tid för "det där lilla extra".

Nu råkar jag bo nära SC och kör förbi lite då och då, vilket gör det lätt att bara svänga förbi. Hade jag haft långt till SC och haft allvarliga problem med min bil så är det möjligt att jag hade haft en helt annan syn på saken. Tror hur som helst det är bra att alla möjliga erfarenheter delas så får var och en bilda sig en egen uppfattning om man tycker det är så illa att man köper bil från annat märke, eller om man kan leva med risken att det kan knaka lite i fogarna.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Jerker skrev:
frippe skrev:
mati skrev:

Nej det gäller att vårda och värna sitt eget språk. ;)

Förlåt, språkpolisen i mig kunde inte låta bli. :oops:
Messerschmitt! :roll:
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Inlägg av Snap02 »

point1 skrev:
Snap02 skrev:
Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.

Jag tror att många som köper tesla är nojiga för småsaker som många gånger inte är ett problem o det belastar tesla service orginanasation.

Jag hade ett annat märke innan, dom hittade aldrig felet blev aldrig bra. Bilen var inne 12 gånger på 2,5 år sedan gav jag upp.
Är man inte nöjd o man tycker att servicen är så dålig så byt märke.
Överlag tycker jag dom flesta verkar nöjda med servicen från tesla. Någon kan väl starta en tråd om det med röstning?
Sluta gnäll för småsaker då! Varför lämna in bilen 12 gånger för småsaker? Det är väl ingenting. Enda gången bilen ska in på service är om den exploderat. Och det behöver inte gå snabbare än ett år att få det åtgärdat, för jag har haft en annan serviceupplevelse och den var ännu värre. :roll:
Vadå lämnat in bilen för småsaker ? Det var ett större fel dom aldrig hittade o kunde åtgärda. Så vad då gnäll ?

Många av er är så jävligt nojjiga springer med värsta checklista när bilen ska hämtas, sedan gnäller bilen är så dyr ingen riktig premium känsla osv.
Dålig service etc. Gör som jag då byt bilmärke ingen tvingar er till att köpa en kass tesla bil.
Om service o allt är dåligt sälj skiten då så slipper man höra ett konstant grinande.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare

Inlägg av M3apan »

Själv har jag också enbart bra erfarenheter av SC. Dom har alltid fixat felen inom rimlig tid och utan gnäll. Fått lånebil när det varit befogat, eller så har det lösts av mobile service. Så inget att klaga på. Dock har vi haft sammanlagt 6 olika garantiärenden, uppdelat på 2st treor, sedan april förra året. Det är ju en hel del på nya bilar. Två av dom har påverkat körbarheten (bärgning vid ena tillfället), dom andra har varit "standardfel" (fukt i lykta, defekt blinkersspak, osv). Fast så länge det åtgärdas såpass smärtfritt som det gjorts hittills, så kan jag leva med det.

Jag upplever andra grejer med organisationen sämre. Tex var jag i mailkontakt med säljare ang en lager S jag ville köpa (ej listad på hemsidan), kommunikationen flöt på bra, tills den en dag bara dog från deras håll. Det sista jag hann fråga var vilken färg det var på bilen... Visst, må vara att någon annan hunnit slå till innan mig, men det ska väl inte behöva vara så svårt att meddela potentiell kund (som redan köpt flera bilar av dom!) att så är fallet??

Ah ja. Lider med er som råkat ut för servicehelvetet och hoppas verkligen att ingen ska behöva gå igenom det. Skulle det kännas surt någon gång, så tar jag fram denna lilla lapp med kostnader för förra bilen och inser att det inte var bättre förr (550 xdrive -16).
Skärmavbild 2020-01-22 kl. 16.53.18.png
Verdi

Inlägg av Verdi »

Var det inte fri service på din 550? Import?
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare

Inlägg av M3apan »

Verdi skrev:
Var det inte fri service på din 550? Import?
Svensksåld! Men över 8.000 mil.
Av dessa kostnader är bara en post en regelrätt service (ca 11k). Resten är fel som inte togs på garanti/hamnade just utanför garantitid (adbluesystem, vajer till dörrlås och annat jag förträngt idag) samt inte mindre än 3 självrisker för rattstölder... Såklart kostnader som inte drabbar alla BMW ägare, men definitivt mig.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Inlägg av Snap02 »

point1 skrev:
Snap02 skrev:
point1 skrev:
Snap02 skrev:
Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.

Jag tror att många som köper tesla är nojiga för småsaker som många gånger inte är ett problem o det belastar tesla service orginanasation.

Jag hade ett annat märke innan, dom hittade aldrig felet blev aldrig bra. Bilen var inne 12 gånger på 2,5 år sedan gav jag upp.
Är man inte nöjd o man tycker att servicen är så dålig så byt märke.
Överlag tycker jag dom flesta verkar nöjda med servicen från tesla. Någon kan väl starta en tråd om det med röstning?
Sluta gnäll för småsaker då! Varför lämna in bilen 12 gånger för småsaker? Det är väl ingenting. Enda gången bilen ska in på service är om den exploderat. Och det behöver inte gå snabbare än ett år att få det åtgärdat, för jag har haft en annan serviceupplevelse och den var ännu värre. :roll:
Vadå lämnat in bilen för småsaker ? Det var ett större fel dom aldrig hittade o kunde åtgärda. Så vad då gnäll ?

Många av er är så jävligt nojjiga springer med värsta checklista när bilen ska hämtas, sedan gnäller bilen är så dyr ingen riktig premium känsla osv.
Dålig service etc. Gör som jag då byt bilmärke ingen tvingar er till att köpa en kass tesla bil.
Om service o allt är dåligt sälj skiten då så slipper man höra ett konstant grinande.
Större fel som de aldrig hittade och inte kunde åtgärda? Låter som småfel och gnäll! Ärligt talat du sitter här och gnäller på att folk lämnar in deras bil för småfel och att det är det som sänker Teslas serviceorganisation och skapar väntetider på flera månader. Det har du ingen aning om. Gtfo och slutade trolla. De gånger mina Teslor har varit inne på service har varit för fel som att de behövde byta motor och bilen startade inte, dörrhandtag som inte åkte ut och därav gick inte dörren att öppna, deras rekommenderade service (typ 8000 Mils-service), läckande panoramatak och läckande fönsterrutor, då har de även passat på att fixa andra saker som är trasiga.

Att tro att Tesla går på knäna för att folk lämnar in för småsaker är idioti.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Exakt ett fel som dom aldrig hittade. Jag hade lånebil i nästan 2 månader sista gången Bilen var inne. När jag fick tillbaka den så var felet fortfarande kvar.
Då gav jag upp fick ett bra inbytes pris o bytte märke.
Om du haft så mycket fel o är så missnöjd med tesla varför säljer du inte skiten o går vidare?
Du fortsätter köpa nya tesla Bilar o är missnöjd igen ?
Låter rätt korkat, är det någon som tvingar dig att köpa tesla?
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare

Inlägg av Snap02 »

När jag hade BMW o Vw så kunde vänta tiden vara upp till 2 månader o då ska man tänka på att dom har många ställen att serva på. Tesla har väl två o har sedan haft en försäljningssuccé med 3 o har helt enkelt inte hunnit med.

Rätt logiskt men självklart inte bra. Däremot så verkar många vara nöjda o får service inom rimlig tid. Ranger servicen verkar funka bra enligt många.

Vad är egentligen syftet med din tråd? Om jag inte fick den service jag behöver, eller vill ha då skulle jag antingen ringa eller åka ut o prata med verkstadschefen.

Jag tror det ger väldigt lite att gnälla på ett forum men det kanske känns bättre?
Bättre att vara lite produktiv o byta märke precis som Mati gjorde som gick till Audi.
Kriper

Inlägg av Kriper »

Snap02 skrev:
När jag hade BMW o Vw så kunde vänta tiden vara upp till 2 månader o då ska man tänka på att dom har många ställen att serva på. Tesla har väl två o har sedan haft en försäljningssuccé med 3 o har helt enkelt inte hunnit med.

Rätt logiskt men självklart inte bra. Däremot så verkar många vara nöjda o får service inom rimlig tid. Ranger servicen verkar funka bra enligt många.

Vad är egentligen syftet med din tråd? Om jag inte fick den service jag behöver, eller vill ha då skulle jag antingen ringa eller åka ut o prata med verkstadschefen.

Jag tror det ger väldigt lite att gnälla på ett forum men det kanske känns bättre?
Bättre att vara lite produktiv o byta märke precis som Mati gjorde som gick till Audi.
Tesla har fyra SC i Sverige.
Ska man byta bil bara för att SC inte lever upp till godtagbar nivå? Verkar ju lite väl defensivt. Att förvänta sig en hög servicenivå är helt normalt (Norm, något som alla accepterar som det rådande, bästa för stunden). Skulle inte samhället fungera enligt normer så hade vi sett ett kaos istället. Om SC inte befinner sig inom normen för accepterbar service måste alternativet vara att låta sig omfattas av normen så snart som möjligt.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Skriv svar