Du utgår alltså från att Tesla drabbas hårdare än VW av någon anledning? Att kunderna inte fortsätter köpa produkterna? Tesla kan ju välja att helt stoppa expansionen och istället börja tjäna pengar i större skala än vad de gör idag. Visst så skulle de då inte bli lika stort företag som de skulle blivit utan den påhittade skandalen, de skulle bli ett bolag som skulle vara något större än Volvo.Fredrik j skrev:Håller med om att det är större risk att någon av avgasbilstillverkarna drabbas av en skandal men jag tror tesla är ömtåligare. Vw överlever ju för att kunderna fortsätter köpa bilarna.
Visst finns det väl möjligheter även för tesla att trampa i klaveret. Undanhålla att man inte uppfyller ett lagkrav t.ex. Kan man tänka sig att man tar en genväg i sin tillverkning. Förorsakar ett utsläpp kanske?
Min poäng, och som jag tolkar Magres, är att tesla fortfarande är ett relativt ömtåligt företag. Ingen annan biltillverkare förväntas slå rekord varje kvartal.
Jag tror inte Tesla är mer ömtåliga än andra bolag. tesla har produkter för framtiden och kommer därför backas upp av investerare. Bolag som saknar framtidsprodukter och lever på en minskande marknad lär ha mycket svårare för att få fram investerare vid en skandal.