Re: Nissan Leaf e+ 62 Kwh N-connect
Postat: 26 jul 2019 19:06
Tycker att både Leaf e+ och Tesla sr+ är för dyra. Löpande kostnaden på sr+ blir väl högre, Tesla brukar vara dyra att försäkra.
Nissan vill väl sälja som jag ser de för de levererar vad de säljer till skillnad mot flera andra icke tesla märken.Grimlos skrev:Blir inte klok på Nissans elbilsstrategi. Nu är Leaf snart 10 år och fortfarande den enda modell Nissan verkar vilja sälja inom elsegmentet. VW planerar ju enormt många modeller inom kort med betydligt bättre teknik, kommer Nissan ens försöka behålla de andelar de har idag?
Synd då jag är nöjd med min gen2-Leaf, men det ser inte ut som att nästa bil blir en Nissan...
Näe, inga korståg här. Bara viktigt att ha så mycket info man kan tillgänglig när man väljer bil.LarsL skrev:Henrik vet jag har sitt personliga korståg emot Nissan.
Har hittills kört 5000 mil utan några problem alls med den nya. En elbil tillverkad i England med bra kvalitet? Undrens tid är inte förbi!LarsL skrev:Min Nissan Leaf har ju varit fantastisk nu i 3 år, inte ett enda fel på den. Jag har bytt bromsar och däck på bilen som nu gått 8000 mil. Hedinsbil skulle ha 10000kr för bromsbytet, naturligtvis (!), men jag fixade själv för 500kr i delar och någon timmes arbete.
Känner lite oro när jag hör att flera har problem med den nya generationen. Är det verkligen så stor skillnad i kvalité? Henrik vet jag har sitt personliga korståg emot Nissan.
Min syster har en Leaf och är i grunden nöjd med bilen.HenrikC skrev:Har hittills kört 5000 mil utan några problem alls med den nya. En elbil tillverkad i England med bra kvalitet? Undrens tid är inte förbi!LarsL skrev:Min Nissan Leaf har ju varit fantastisk nu i 3 år, inte ett enda fel på den. Jag har bytt bromsar och däck på bilen som nu gått 8000 mil. Hedinsbil skulle ha 10000kr för bromsbytet, naturligtvis (!), men jag fixade själv för 500kr i delar och någon timmes arbete.
Känner lite oro när jag hör att flera har problem med den nya generationen. Är det verkligen så stor skillnad i kvalité? Henrik vet jag har sitt personliga korståg emot Nissan.
Kör nu en 12 mån leasing på en 62 Tekna som fick ersätta min 40 Tekna som även den fick vara med oss i ett år.Zalman3 skrev:Har nån här köpt/leasat en Leaf 62kWh?
Nöjd?
En kompis är sugen att leasa en sån nämligen.
Fortsätter mitt "korståg" med en varning kring leasingen. Läs på även där om hur förväntningarna är vid återlämnandet av bilen. Det börjar bli många som fått rejält saftiga räkningar på sådant som alla gånger är inom ramen för normalt slitage. Som det beskrivs så är det en process på typ 2 timmar där man bokstavligt tittar på bilen med lupp och du får stå till svars för alla märken som finns. Det har givits exempel på räkningar över 42000kr för omlack osv. Det är bara ett exempel, många finns.Läs innan ni leasar!!!Wilson skrev:Köp den inte! Men hittar han en bra leasingdeal kan det nog funka.Zalman3 skrev:Har nån här köpt/leasat en Leaf 62kWh?
Nöjd?
En kompis är sugen att leasa en sån nämligen.
Elon skrev:För några veckor sedan återlämnade vi våran privatleasade Leaf, den andra i ordningen. Numera skulle man inte lämna den hos Nissan utan istället hos en besiktningsverkstad. Det blev en kalldusch!
Ett millimeter stort märke på vindrutan, knappt synligt för ögat betydde att vi skall betala en helt ny vindruta. 2 st däck, 5st stenskott på kofångaren ca 1mm/st, 5st hårstråsrepor och 2 st större repor = 42 500:-
Skulle gärna vilja höra om någon mer har liknande erfarenheter?
"Korståg" som sagt. Läsa på säger jagZalman3 skrev:4000kr i månaden är ju ett rimligt leasingpris för en Leaf 62kWh.
Men tråkigt om de skor sig då man ska lämna tillbaka bilen.
Kan bara dela med mig av min egen upplevelse. Hade själv inga problem när jag lämnade tillbaka min 40a i oktober. En snabb okulärbesiktning utan anmärkning. Den var inte i nyskick, men heller inget onormalt slitage. Hinner iofs inte hända så mycket på 12 mån. Betalade övermilen och åkte därifrån.Henrik Torphammar skrev:"Korståg" som sagt. Läsa på säger jagZalman3 skrev:4000kr i månaden är ju ett rimligt leasingpris för en Leaf 62kWh.
Men tråkigt om de skor sig då man ska lämna tillbaka bilen.
TCS har talat. AmenWilson skrev:Kan man inte ta hand om bilarna bör man nog inte leasa.