Sent from my iPhone using Tapatalk
Moderator: Redaktion
+1bonath skrev:Grattis!
VENOM skrev:Borde vara obligatoriskt med bild när man fått den...
Av hänsyn till att vissa här på forumet lider av en allvarlig 19"-hjulallergi så blev det ingen bild på min nya bil....
Grattis, grattis!+46 skrev:Jag firar också ett dygn. Allt funkade utmärkt när jag hämtade ut bilen på exakt utsatt tid. Den var väl polerad och utan några synliga lackskador (jag måste erkänna att jag var lite påverkad av inlägg här på forumet och gjorde därför en extra noggrann besiktning innan jag skrev under leveransgodkännandet).
I morse kunde jag koppla upp den med appen. Provade att tuta för att kolla om jag kunde höra den inifrån huset där den står parkerad på tomten, men det var knappt hörbart. Har inte hunnit köra många mil än men njutit av varje meter som den rullat. Funderade på att göra en långresa till helgen men måste jobba så närmast i tid blir det att lämna bort den till Wrapzone för stenskottsskydd och sedan vidare för lackförsegling. MC Red är bara så snyggt så snyggt!
+1+46 skrev:+1bonath skrev:Grattis!
VENOM skrev:Borde vara obligatoriskt med bild när man fått den...
Av hänsyn till att vissa här på forumet lider av en allvarlig 19"-hjulallergi så blev det ingen bild på min nya bil....
Det trodde jag om mitt lock också tills jag hörde av mig service och då fick reda på följande väldigt viktiga information:drzaphod skrev:Tyvärr har tanklocket börjat krångla, det öppnar inte vid 75% av gångerna, men det får service center fixa så fort som möjligt.
Jag har de vanliga, gick inte att beställa NextGen när jag beställde min bil. Om jag skulle ändra senare skulle de kosta 210 000 kr.danni skrev:Har du vanliga eller nextgenstolar?
Jodå, det vet jag. Man hör "klicket" men lyckan öppnar inte. Så det blir att peta upp med ett kreditkort. In på service på måndag.Franz skrev:Det trodde jag om mitt lock också tills jag hörde av mig service och då fick reda på följande väldigt viktiga information:drzaphod skrev:Tyvärr har tanklocket börjat krångla, det öppnar inte vid 75% av gångerna, men det får service center fixa så fort som möjligt.
1: Öppningssignalen från laddaren skickas när man släpper knappen. D.v.s. medan du trycker och håller inne den så händer ingenting.
2: Antennen som tar emot signalen sitter i, eller i anslutning till, rutan i bakluckan. D.v.s. håller du laddaren nära laddluckan så är risken stor att signalen inte når fram.
Det är taget. 210 loppor för stolar är lite saftigtdrzaphod skrev:Jag har de vanliga, gick inte att beställa NextGen när jag beställde min bil. Om jag skulle ändra senare skulle de kosta 210 000 kr.danni skrev:Har du vanliga eller nextgenstolar?
Inte så sugen på det som du kanske förstår.
Kanske finns någon med stor häck som vill byta nxt gen till de vanliga som är mer US of A anpassade...LarsL skrev:Tro att jag läste här(?) att det var någon som fått offert om att uppgradera till next generation för 39000kr. Vet inte om det stämmer eller inte, men kanske värt att fråga om man tror det gör hela skillnaden.
Det är verkligen inte alla här som har problem med 19" hjul Jag t.ex kan ibland få lite 740-raggar vibbar av för låg profil på däck. Jag tycker ändå att Tesla har lyckats bra med alla sin hjulvarianter. Om det hade varit en måttlig liten prisskillnad så kanske jag hade valt 21" som en kul grej, särskilt innan jag uppmärksammades på att de har nackdelar som stötigare, snabbare utslitna, samt lättare att köra sönder. Redan om prisskillnaden hade varit 10000:- hade de troligen gått bort. Nu var de inte ens med på önskelistan.+46 skrev:Av hänsyn till att vissa här på forumet lider av en allvarlig 19"-hjulallergi så blev det ingen bild på min nya bil....
Antar att det var detta du menade som ligger i tråden om vad som kan eftermonteras:LarsL skrev:Tro att jag läste här(?) att det var någon som fått offert om att uppgradera till next generation för 39000kr. Vet inte om det stämmer eller inte, men kanske värt att fråga om man tror det gör hela skillnaden.
210tkr var vär kostnaden för att ändra beställningen efter prisjusteringen. Gäller alltså inte för stolarna direkt men blir konsekvensen i och med valutajusteringen på priset för hela bilen.HelectriC skrev:Jag hörde med Tesla i Norge om att byta till Next Gen stolar och det vill dom ha 23k per stol för inkl moms och montering.
Nej, bara klicket och sedan inget mer. Pratade med Tesla vägassistans och de rekommenderade att man använda ett kreditkort för att få upp den. Tesla skall kontrollera den på måndag så vi får hoppas de kan fixa det.Feddan skrev:Händer det inte ens något om du öppnar via touch-skärmen?
Kanske gamla bensinkort får ett andra liv som laddluckeöppnare när de inte behövs till att tanka längre?drzaphod skrev:Nej, bara klicket och sedan inget mer. Pratade med Tesla vägassistans och de rekommenderade att man använda ett kreditkort för att få upp den. Tesla skall kontrollera den på måndag så vi får hoppas de kan fixa det.Feddan skrev:Händer det inte ens något om du öppnar via touch-skärmen?
Ha, ha samma här! Fälgtrimma och korvmoj har aldrig varit min grej. Komfort och "mest för pengarna" är det som gäller för min del när jag färdas på allmän vägBjorn skrev:Det är verkligen inte alla här som har problem med 19" hjul Jag t.ex kan ibland få lite 740-raggar vibbar av för låg profil på däck. Jag tycker ändå att Tesla har lyckats bra med alla sin hjulvarianter. Om det hade varit en måttlig liten prisskillnad så kanske jag hade valt 21" som en kul grej, särskilt innan jag uppmärksammades på att de har nackdelar som stötigare, snabbare utslitna, samt lättare att köra sönder. Redan om prisskillnaden hade varit 10000:- hade de troligen gått bort. Nu var de inte ens med på önskelistan.+46 skrev:Av hänsyn till att vissa här på forumet lider av en allvarlig 19"-hjulallergi så blev det ingen bild på min nya bil....
Grattis till bilen +46, drzaphod, Pontus, och om det är nån mer här i tråden. (Jag får nog min snart hoppas jag.)
Har samma problem på min S85D som jag fick i mars. Känns som problemet blivit mer frekvent på senare tid. Verkar som locket sitter fast trots att magneten släppt och fjädern orkar inte öppna det. Hör dock tydligt klicket varje gång. Tror faktiskt inte det hänt någon gång när jag öppnat via displayen, vilket är konstigt, å andra sidan gör jag nästa aldrig det.bylund skrev:Kanske gamla bensinkort får ett andra liv som laddluckeöppnare när de inte behövs till att tanka längre?drzaphod skrev:Nej, bara klicket och sedan inget mer. Pratade med Tesla vägassistans och de rekommenderade att man använda ett kreditkort för att få upp den. Tesla skall kontrollera den på måndag så vi får hoppas de kan fixa det.Feddan skrev:Händer det inte ens något om du öppnar via touch-skärmen?
+1+46 skrev:Ha, ha samma här! Fälgtrimma och korvmoj har aldrig varit min grej. Komfort och "mest för pengarna" är det som gäller för min del när jag färdas på allmän vägBjorn skrev:Det är verkligen inte alla här som har problem med 19" hjul Jag t.ex kan ibland få lite 740-raggar vibbar av för låg profil på däck. Jag tycker ändå att Tesla har lyckats bra med alla sin hjulvarianter. Om det hade varit en måttlig liten prisskillnad så kanske jag hade valt 21" som en kul grej, särskilt innan jag uppmärksammades på att de har nackdelar som stötigare, snabbare utslitna, samt lättare att köra sönder. Redan om prisskillnaden hade varit 10000:- hade de troligen gått bort. Nu var de inte ens med på önskelistan.+46 skrev:Av hänsyn till att vissa här på forumet lider av en allvarlig 19"-hjulallergi så blev det ingen bild på min nya bil....
Grattis till bilen +46, drzaphod, Pontus, och om det är nån mer här i tråden. (Jag får nog min snart hoppas jag.)
Precis det jag också fått reda på, tar några timmar att fixar så det skall åtgärdas på måndag trodde de.root skrev:Jag har också problemet med laddluckan. Jag ringde Teslaservice från Wien och så kom det email från Tesla att jag kunde välja var jag vill serva bilen. De sade att det är en problem med alignment så att luckan behöver justeras. Bagatell.