Kan ju skriva några ord om min leverans upplevelse.
Hade tagit tåget till Arlanda och bokade taxi för att åka ut till Trosta Park.
Det var Tesla skyltat inne på Trosta gård men om man har lite adrenalin så kan man bomma dessa och det tog en vända in på gården innan taxin kom rätt.
Det stod många bilar uppradade men det var inte helt sjlävklart vilken byggnad man skulle in i. Det var en stor Tesla flagga vid en byggnad som inte såg att ha några spår i snön, och byggnaden som var leveransbyggnad var grå, och ingen reklam från Tesla var synlig. Jag frågade någon kille som smög runt bilarna var jag skulle gå. Dörren till leveranshuset hade ett glasfönster som det stod Tesla på. Men det gick inte att se från distans.
Alla personer var mycket trevliga men det var ingen "Audi" känsla över entren. Några Tesla affischer och man fick en kaffekopp från en termos storlek större. Lite kalt kanske, men det spelar inte så stor roll. Alla som hämtade var glada och pratsamma så det kändes bra ändå.
När det var min tur gick vi nerför trappen och i trappen berättade DM att han kommer att gå igenom de viktigaste sakerna och sedan skulle jag skriva under leveranskontraket. Redan här poängterades det underförstått att man var tvungen att snabba på lite.
Men mycket trevlig DM och gick igenom en del detaljer.
Sedan kom vi till kopplingen till mobilen.... DM sade att de hade levererat 300 bilar och det hade inte varit något problem för någon annan.... jaha...
Appen man laddar ner har haft en bild föreställande den bil jag beställt och med mitt förnamn. Sedan har det funnit en låda (referrals grejor) och sedan ett kryss i högra övre hörnet. Om jag har tryckt på det krysset så har jag alltid fått frågan om jag vill logga ut, inget annat.
DM sade att så var det innan leverans, med under leveransen så ska man trycka på krysset och få sync med bilen över bluetooth och internet databasen.
Men inte för mig. App rackaren ville bara logga ut.
DM sade att han kunde ingen android så han kunde inte riktigt hjälpa mig. Jag provade att cleara cache, ta bort alla data, forcerad stängning och tom ominstallation av appen. Inget hjälpte. Så fort jag tryckte på krysset vill den logga ut.
DM kallade på en annan kille och hade bad mig göra samma sak som vi redan gjort. Dm ville då gå vidare med visning och tyckte att jag kunde fixa appen hemma.... Njjjjjeeeee tänkte jag, det är mycket möjligt att något gått snett hos Tesla så jag skulle inte lämna byggnaden förrän detta var löst. Den andra killen sade att jag skulle logga in på websidan istället. Där skulle man nämligen få upp en röd ruta som sade att man skulle acceptera leverans.
Jag hade aldrig fått denna ruta och när vi loggade in så stod det fortfarande att Tesla höll på att upprätta slutfaktura och skulle kontakta mig för betalning...
Han pep iväg och kom tillbaka lite senare. De hade pushat ut min registrering igen och när jag loggade in på websidan kom den röda accept knappen upp

Tillbaka till appen så hända samma skit. Tryckte på krysset och appj***eln vill logga ut. Även med ominstallation... DM vill ännu en gång gå vidare och tyckte jag kunde lösa detta hemma...
När man har jobbat med mjukvarufelsökning under mertiden av sitt liv så började hjärnan gå igång.
Det skulle kunna vara så att Tesla appen inte riktigt har alla getter hemma ännu. Den kan ha lagt kvar något skräp i runtime minnet.
Jag clearade cache, tog bort data, avinstallerade och gjorde en microsoft omstart.
Installerade om och vips fungerade allt som det skulle.
Så se till att ni har fått denna röda accept knapp av leverans på websidan, och sktier sig appen i Android, gör som jag gjorde så blir ni gladare.
Appen blir ju ganska viktig eftersom den kommer att bli primary key ( om man nu vill det förstås ) Jag hade Android version 9 på en Sony Xperia XZ2 52.0.A.3.202.
Detta blev lite stressande för DM så han glömde visa Frunken med varningstrianglen, plus att jag inte fick någon information om 14 dagars försäkringen.
Se till att ni får telefonnumret till TryggHansa så ni vet var ni ska ringa om det händer något på väg hem.