i Sverige?oscfor skrev:Jag körde ju för flera månader sedan...Pontus skrev:Vem är först att provköra i sverige?
Provkörning
Moderator: Redaktion
Re: Provkörning
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Japp!

Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Åh, en volvooscfor skrev:Japp!

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Kom precis tillbaka hem efter att provkört M3P i Malmö. Wow, vilken häftig känsla och njutbar körning. Inte kör mycket Tesla innan. Det var omöjligt att inte le och känna pirret i hela kroppen när man tryckte på. Servicekillen som satt med skrattade varje gång man tryckte plattan mot mattan. Ändå har han kört den flera gånger under gårdagen och dagen.
Super bra upplevelse och längtar ännu mer till leverans av min AWD LR.
Säljaren berättade att de ju nu håller på att planera alla leveranser som kommer ske i Feb/Mars. De planerar att leverera 30 bilar om dagen från Malmö under perioden. Så nog verkar det finnas lite efterfrågan.
Q4 rapporten ska bli intressant på onsdag nästa vecka.
p.s upptäckte precis att jag kunde uppdatera mina leveransinställningar och betalningsförutsättningar på hemsidan.
/Kalle
Säljaren berättade att de ju nu håller på att planera alla leveranser som kommer ske i Feb/Mars. De planerar att leverera 30 bilar om dagen från Malmö under perioden. Så nog verkar det finnas lite efterfrågan.

p.s upptäckte precis att jag kunde uppdatera mina leveransinställningar och betalningsförutsättningar på hemsidan.
/Kalle
BMF106, The mother of Polestar 2.oscfor skrev:Japp!
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Är det CCS på SuC vid SC UV?Seregon skrev:Det fanns visst en blå i UV också.
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det ser ut som det, jag lade in det i arket!MaLund13 skrev:Är det CCS på SuC vid SC UV?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Antingen så är mörkertalet väldigt stort, eller så var det säljsnack. Det är ju bara kring 1200 bilar beställda i Sverige och om det är 3 servicecenters, så är det 400 bilar/30 = 13 dagar. Skulle det vara 30 bilar om dagen under säg 6 veckor, så är det 900 bilarx3 = 2700. Hmmm..MalmoM3 skrev:Kom precis tillbaka hem efter att provkört M3P i Malmö. Wow, vilken häftig känsla och njutbar körning. Inte kör mycket Tesla innan. Det var omöjligt att inte le och känna pirret i hela kroppen när man tryckte på. Servicekillen som satt med skrattade varje gång man tryckte plattan mot mattan. Ändå har han kört den flera gånger under gårdagen och dagen.
/Kalle
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Yes! Monterad igår kväll:MaLund13 skrev:Är det CCS på SuC vid SC UV?Seregon skrev:Det fanns visst en blå i UV också.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Klockan är mycket i Sverige, varför har inte fler några synpunkter på provkörningarna??? 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
De har fullt upp med att torka salivet från sina hakor. Enda ursäkten jag godtar.Pontus skrev:Klockan är mycket i Sverige, varför har inte fler några synpunkter på provkörningarna???
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
De håller på till kl. 20.00 ikväll med mingel och hummersås.Pontus skrev:Klockan är mycket i Sverige, varför har inte fler några synpunkter på provkörningarna???
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Jag ville inte offra mina "3 dagar" så jag har bara åkt idag, men hade verkligen velat köra också...Pontus skrev:Klockan är mycket i Sverige, varför har inte fler några synpunkter på provkörningarna???
Träffade och hejade på Tibor som var där och skulle skriva reportage.
Denna skönhet körde mina vänner (som köper en 3a att ha som Uber-bil i Sthlm): De var båda väldigt nöjda med bilen, men det är halt och bilarna hade Pirelli Zottozero... Personligen tycker jag det är ett ganska uselt vinterdäck, men som tur är kommer även Nokian erbjudas för 20"-arna för de som får en P! Givetvis ganska stötigt på 20" men man känner verkligen vilken körbil det är, även i baksätet

Jag stod länge och pratade med några säljare efteråt, båda har varit på Tesla ett tag, de har båda varit delaktiga i båda mina tidigare köp (det första december 16). Lite intressanta detaljer:
* Båda hade beställt 3or. En Performance och en LR AWD.
* Båda skulle foliera sina mittkonsoler och insteg, de ansåg att mittkonsolen på 3an är ÄNNU känsligare än på S & X för smårepor.
* Testbilarna hade inte AP. Ingen verkade veta riktigt varför. "Kanske är tänkt att vi ska aktivera den här"? "Inte så bra väder för AP ändå".
* Testbilarna hade inte Track Mode.
* Testbilarna rullade på Pirelli Zottozero (som sagt), men som tur är kommer även Nokian erbjudas.
* En av tjejerna verkade försäga sig lite och det kändes ganska tydligt att det från början var planerat att treorna skulle gå på båt från Nederländerna till Göteborg, men att de nu tittade på att lägga om detta pga hamnstrejken.
* En av säljarna hävdade att även vid beställning idag ska man kunna få bilen innan mars utgång.
* Det är en kille i Sverige som driftsätter alla SUCs "drar i spaken". Däremot olika bolag i olika delar av landet som sätter upp stolparna.
Jag lärde mig ett litet lifehack jag inte kände till sen innan också... På naven kan man "svepa nedåt" på den gråa ytan så ställs naven automatiskt på "home"

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
När jag provade en P3D här så sa dom att inga demo bilar kommer att få Track mode pga risken att folk kör av vägen eller orsakar andra olyckor.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Tars
- Teslaägare
Missade jag alla där???
Jag va där vid 15 och hämtade min dekaltrimmning.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Vi var där redan 11.30, vid 15 kanske även Tibor hade begett sig hemåtTars skrev:Missade jag alla där???

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tars
- Teslaägare
Ok. Jag förstår.Legato skrev:Vi var där redan 11.30, vid 15 kanske även Tibor hade begett sig hemåtTars skrev:Missade jag alla där???

Oh hummersås hade ju varit gott, det enda jag fick var en mini model 3 som leksak till min dotter eller att ha på skrivbordet. Men jag är glad för det. Säljaren påstod att dom inte skulle ge bort sådana (vet dock inte vad dom då skulle haft dom till?).Tars skrev:De håller på till kl. 20.00 ikväll med mingel och hummersås.Pontus skrev:Klockan är mycket i Sverige, varför har inte fler några synpunkter på provkörningarna???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Sveper man ner i närheten av "Home" så blir det "Work" som destination istället. Klurigt va!Legato skrev:Jag lärde mig ett litet lifehack jag inte kände till sen innan också... På naven kan man "svepa nedåt" på den gråa ytan så ställs naven automatiskt på "home"
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Hur är förarstolen i TM3P vid lite mer aktiv körning (tveksamt dock om underlaget tillåter någon vidare aktiv körning om man ser på bilderna)? Tyckte inte stödet var något vidare när jag provsatt. Eller är det andra stolar än i TM3LR?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Vågar ej svara tyvärr. Jag satt bara bak och det var trots allt ganska lugn körning pga underlag och Zottozero med hård gummiblandning/dåligt grepp.dd88 skrev:Hur är förarstolen i TM3P vid lite mer aktiv körning (tveksamt dock om underlaget tillåter någon vidare aktiv körning om man ser på bilderna)? Tyckte inte stödet var något vidare när jag provsatt. Eller är det andra stolar än i TM3LR?
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Kändes bra i kurvan på påfarten till E6S i Mölndal, reflekterade inte så mycket över stolen men bilen hade ett fantastiskt grepp trots ett par minusgrader och bra acceleration.Legato skrev:Vågar ej svara tyvärr. Jag satt bara bak och det var trots allt ganska lugn körning pga underlag och Zottozero med hård gummiblandning/dåligt grepp.dd88 skrev:Hur är förarstolen i TM3P vid lite mer aktiv körning (tveksamt dock om underlaget tillåter någon vidare aktiv körning om man ser på bilderna)? Tyckte inte stödet var något vidare när jag provsatt. Eller är det andra stolar än i TM3LR?
Elbilist sedan 2014
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nu har även jag lyckats provköra. Intrycken sammanfattas här: https://www.teslakalkylen.com/blog/2019 ... korningen/
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com