Blivande Model 3-ägare, vad ser ni mest fram emot?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Re: Blivande Model 3-ägare, vad ser ni mest fram emot?

Inlägg av Jeppe_E »

Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
Legato skrev:
I en Model S kommer man fram snabbast i runt 150 km/h och den farten blir då naturlig på Autobahn för mig. Model 3 som laddar klart snabbare sett till km/h bör få en högre optimal hastighet (gissningsvis runt 180 km/h).

Risken med det är förstås att du faktiskt inte kommer fram alls...
Nej den risken finns inte på Autobahn. SUCarna ligger väldigt tätt, åtminstone i västra delen.
Jaja, du tänkte så. Jag tänkte på något helt annat...när man på allvar tror att 180 km/h skulle vara en optimal hastighet.
Tja, nu var ju min poäng den motsatta. Jag konstaterade att det är onödigt att åka i 200 km/h när man inte ens kommer fram snabbare i den farten än i 180 (eller 190).
Ja, eller så håller man 120-130 km/h och faktiskt kommer fram. Det är ju behäftat med en hel del risker att ta sig fram i 180 km/h
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Blivande Model 3-ägare, vad ser ni mest fram emot?

Inlägg av Legato »

Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
Legato skrev:
I en Model S kommer man fram snabbast i runt 150 km/h och den farten blir då naturlig på Autobahn för mig. Model 3 som laddar klart snabbare sett till km/h bör få en högre optimal hastighet (gissningsvis runt 180 km/h).

Nej den risken finns inte på Autobahn. SUCarna ligger väldigt tätt, åtminstone i västra delen.
Jaja, du tänkte så. Jag tänkte på något helt annat...när man på allvar tror att 180 km/h skulle vara en optimal hastighet.
Tja, nu var ju min poäng den motsatta. Jag konstaterade att det är onödigt att åka i 200 km/h när man inte ens kommer fram snabbare i den farten än i 180 (eller 190).
Ja, eller så håller man 120-130 km/h och faktiskt kommer fram. Det är ju behäftat med en hel del risker att ta sig fram i 180 km/h
Återigen, jag har inte överhuvudtaget föreslagit någon hastighet. Jag skulle aldrig hålla 180 km/h. Det enda jag har sagt är att man förlorar tid på att köra i 200 km/h med en Tesla.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Skriv svar