Waiking car

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tosterberg
Teslaägare

Re: Waiking car

Inlägg av tosterberg »

Fick min nya bil, en P85D, den 20 mars. 3G har aldrig fungerat för mig och jag har inte heller fått något besked från Tesla om när det kan börja fungera. När jag bad om en tidsuppskattning så fick jag svaret att jag skulle märka när det fungerar!? Att jag inte kan lyssna på internetradio eller surfa från bilen är ingen stor sak, även om det är trist att inte kunna använda appen som verkar behändig. Att navigationen inte hittar några adresser utan internetåtkomst är desto mer allvarligt eftersom jag ofta använder GPS i tjänsten. Tur att jag väntade med att sälja min gamla Audi...
Användarvisningsbild
Limokungen
Teslaägare

Inlägg av Limokungen »

Nu har jag mailat service angående detta på min bil, se till att ni gör det samma, bara bomba på med mail!!

Stockholm_Service@teslamotors.com
Användarvisningsbild
Urtie
Teslaägare

Inlägg av Urtie »

Börjar definitivt övergå från "shit happens" till irritation. Har pågått för länge.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

När du säger att 3G aldrig funkat, menar du det eller bara dåligt, jag fick nämligen min bil utan fungerande 3G (kom aldrig upp 3G text vid nätverksstapeln), visades sig att någon angett fel pinkod eller liknande så bilen kom aldrig online.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
tosterberg
Teslaägare

Inlägg av tosterberg »

SR-71-BlackBird skrev:
När du säger att 3G aldrig funkat, menar du det eller bara dåligt, jag fick nämligen min bil utan fungerande 3G (kom aldrig upp 3G text vid nätverksstapeln), visades sig att någon angett fel pinkod eller liknande så bilen kom aldrig online.
Japp, 3G har aldrig fungerat. Kör dock min andra bil just nu och har bara provat före och efter jobbet. Har försökt ansluta med appen flera gånger om dagen utan att lyckas en enda gång (har dubbelkollat att "always connected" är ikryssat). Däremot står det "3G" på pekskärmen vid nätverksstapeln och det ser ut som att jag har utmärkt mottagning. Tack för tipset dock!
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Även om det verkar riktigt dåligt att dom inte löst det ännu, men är det inte bara att dela ut Internet från telefonen så fungerar allt som vanligt? Är det verkligen så illa att man måste ställa bilen? Rätta mig gärna om jag har fel, har ju inte fått min bil än eftersom leveransen blev uppskjuten tre veckor.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

kanylbullen skrev:
Även om det verkar riktigt dåligt att dom inte löst det ännu, men är det inte bara att dela ut Internet från telefonen så fungerar allt som vanligt? Är det verkligen så illa att man måste ställa bilen? Rätta mig gärna om jag har fel, har ju inte fått min bil än eftersom leveransen blev uppskjuten tre veckor.
Det går ju inte att förvärma bilen då appen inte fungerar. Om någon tjuv tar bilen så kanske den inte ens går att spåra längre.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Fredriksv
Teslaägare

Inlägg av Fredriksv »

tosterberg skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Japp, 3G har aldrig fungerat. Kör dock min andra bil just nu och har bara provat före och efter jobbet. Har försökt ansluta med appen flera gånger om dagen utan att lyckas en enda gång (har dubbelkollat att "always connected" är ikryssat). Däremot står det "3G" på pekskärmen vid nätverksstapeln och det ser ut som att jag har utmärkt mottagning. Tack för tipset dock!
Jag skulle rekommendera att du kryssar ur always connected.
Användarvisningsbild
tosterberg
Teslaägare

Inlägg av tosterberg »

kanylbullen skrev:
När jag hämtade ut bilen (min leverans blev också uppskjuten för övrigt) så stod den inställd på webbradio och pekskärmen frös kontinuerligt i 10-15 sekunder med bara ett par sekunders mellanrum. Det gjorde skärmen nästan obrukbar och jag trodde att det var något allvarligt fel. Servicekillen i Upplands Väsby hade aldrig hört talas om något liknande men när jag till sist lyckades byta till FM-radio så försvann problemet och pekskärmen fungerar perfekt nu, så länge som jag håller mig borta från webbradio. Jag provade med internetdelning från min iPhone och det fungerade kanon ett tag men bilen verkar ha problem att upprätthålla kontakten, men det kan förstås bero på min telefon... Missförstå mig rätt, det är en fantastisk bil men jag vill gärna att tekniken lirar innan jag börjar att förlita mig på den. Förhoppningsvis är problemen lösta när du äntligen får din bil! :)
Användarvisningsbild
tosterberg
Teslaägare

Inlägg av tosterberg »

Tack Fredrik, jag testar!
Användarvisningsbild
Urtie
Teslaägare

Inlägg av Urtie »

Appen har fungerat konsekvent för mig i ett par timmar nu, sedan midnatt ungefär. Får se hur det är imorgon.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Min har också hoppat igång, nu hittar appen bilen direkt. Vore skönt om det löst sig nu.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Urtie skrev:
Appen har fungerat konsekvent för mig i ett par timmar nu, sedan midnatt ungefär. Får se hur det är imorgon.
Nu gör du mig nyfiken: Vad gör du för bilresa två på natten en söndagkväll?
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Nu funkar min app också. Men vi får väl se hur länge det dröjer innan det ballar ur igen.
Användarvisningsbild
tosterberg
Teslaägare

Inlägg av tosterberg »

Jag är också på banan nu! :D
Användarvisningsbild
burgundy
Teslaägare

Inlägg av burgundy »

Efter omstart här på morgonen så fungerar även min app-access. Nu håller vi tummarna.
Model S P85D // Multi-Coat Red // 21" Grey Turbine wheels // Next Gen seats front & back // All available options except the leaking panorama roof and the doghouse seats in the trunk :D
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

Min app är åter användbar. Nästa test blir Internetradion.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Min verkar bättre nu också.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

Kan det finnas något samband med uppdateringar? Har för mig att vi hade samma problem med appen när 6.1 skulle ut. Eller minns jag fel? I så fall skulle den förklaring man kunde tänka sig att någon server som krävs i båda fallen (tex nån som hanterar log-in och håller koll på själva Tesslorna) skulle bli överbelastad.
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

jans skrev:
Kan det finnas något samband med uppdateringar? Har för mig att vi hade samma problem med appen när 6.1 skulle ut. Eller minns jag fel? I så fall skulle den förklaring man kunde tänka sig att någon server som krävs i båda fallen (tex nån som hanterar log-in och håller koll på själva Tesslorna) skulle bli överbelastad.
Jag har inte fått uppdateringen än men har kunnat använda appen flera gånger i rad nu idag.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Gah! Varför sa jag något? Nu fungerar inte appen längre. :x
Användarvisningsbild
Feddan