Samma för mig, försvann precis nyss. Man kan bara hoppas att det betyder att man uppdatera informationen med nåt positivt. Niki på Tesla påstod igår att min bil var på banan när det gäller leverans i slutet av mars...thebishop skrev:Skumt, nu visar min My tesla sida inget datum alls längre... Tidigare idag stod det fortfarande end of march. Har det försvunnit för någon mer?!
Status: leverans slutet på Mars
Moderator: Redaktion
Re: Status: leverans slutet på Mars
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Om det var en grå utan vinge, så kanske det är min. Du får fixa dig en dashcam så du inte missar några viktiga tillfällen i ditt liv.root skrev:Förra tisdagen mötte jag en biltransport med 6 bilar på i Danmark, på väg upp från Rödby. En var definitivt en grå skönhet. Stod det inte mitt namn på den?
En röd också, och någon vit. Kommer inte ihåg om det var den röda eller gråa som hade spoiler bak. Jag var en sekund ifrån att vända på motorvägen och köra ifatt transporten!

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Nu har ni skrämt mig och jag kollade också ...samma sak här
. Vad det nu än mår betyda...

- Tars
- Teslaägare
Nu kollade jag bara för att ni andra kollade! Hade 25:e bokad, och nu är det borta för mig med!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Tars,
Jag har också grå utan vinge - snyggaste kombinationen såklart. Nu kan ju bilen ha varit lastad med bilar till vårt broderfolk på andra sidan sundet också.
Jag har också grå utan vinge - snyggaste kombinationen såklart. Nu kan ju bilen ha varit lastad med bilar till vårt broderfolk på andra sidan sundet också.
phasebox.se
P85D
P85D
- Andreas Welin
- Teslaägare
Spännande! Min har gått från Late February till March till ... ingenting. Är den på G eller har de dissat mig totalt?
- Tars
- Teslaägare
.
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.

- Tars
- Teslaägare
Det är sant root.
Vet inte om det är många som vet om det, men tesla har växtvärk och det fattas kompetent personal, och min säljare förklarade att det är duktiga människor som jobbar på tesla, men det är också väldigt svårt att hitta rätt personal. Både jag och min säljare höll med om att de som ska jobba inom tesla ska ha samma go som en driftig företagare
Vet inte om det är många som vet om det, men tesla har växtvärk och det fattas kompetent personal, och min säljare förklarade att det är duktiga människor som jobbar på tesla, men det är också väldigt svårt att hitta rätt personal. Både jag och min säljare höll med om att de som ska jobba inom tesla ska ha samma go som en driftig företagare
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.

- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Ett tag hoppades jag på att vi som snart skulle få beställning rensades i väntan på exakt tidpunkt, men med tanke på att alla verkar blivit av med sin info så är det nog snarare ett fel 

Hoppas på fel, befarar "nödbroms" för att de insett att de inte kommer att kunna hålla tiderna.Nicklas skrev:Ett tag hoppades jag på att vi som snart skulle få beställning rensades i väntan på exakt tidpunkt, men med tanke på att alla verkar blivit av med sin info så är det nog snarare ett fel
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Tja, om så är fallet får vi väl gratulera dom till bra försäljning
- fast det skulle ju knappast hjälpa leveranssiffror...

- fast det skulle ju knappast hjälpa leveranssiffror...
- Tars
- Teslaägare
Nej nej nej nej.... Ska till Göteborg efter jag hämtat bilen!Urtie skrev:Hoppas på fel, befarar "nödbroms" för att de insett att de inte kommer att kunna hålla tiderna.Nicklas skrev:Ett tag hoppades jag på att vi som snart skulle få beställning rensades i väntan på exakt tidpunkt, men med tanke på att alla verkar blivit av med sin info så är det nog snarare ett fel

Inte bara ni som har leverans snart. Jag hade "sent maj" men nu är det ingen info alls...
Kanske bara någon uppdatering av databasen som gått lite fel?
Kanske bara någon uppdatering av databasen som gått lite fel?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Tars
- Teslaägare
Får hoppas

Verkar vara borta för alla enligt TMC, så oavsett om fel eller ohållbara datum så betyder det nog ingenting alls.
Har bekräftad leverans på onsdag och även för mig är all information borta så troligen någon uppdatering eller liknande som gått fel hos dem.
Man har iofs aldrig kunnat lite på my tesla så ingen ko på isen om de grejar med den siten...
Det som oroar mer är ju att DS gått från datum till ingen info. Bilen har varit i transit sedan Januari... Får jag ingen info denna veckan lär det knappast bli leverans i Mars. Har de inte ens skeppat den från USA så den landar i Maj eller liknande kommer jag dra mig ur och kräva återbetalning av handpenningen. Någon som kollat vad som gäller om handpenningen och Svensk konsumentlagstiftning? Har de ens rätten att behålla den oavsett enligt Svensk konsumentlag? Kan ju vara bra att veta om allt rör sig åt fel håll... Nu tror jag på att allt löser sig men just in case...
Det som oroar mer är ju att DS gått från datum till ingen info. Bilen har varit i transit sedan Januari... Får jag ingen info denna veckan lär det knappast bli leverans i Mars. Har de inte ens skeppat den från USA så den landar i Maj eller liknande kommer jag dra mig ur och kräva återbetalning av handpenningen. Någon som kollat vad som gäller om handpenningen och Svensk konsumentlagstiftning? Har de ens rätten att behålla den oavsett enligt Svensk konsumentlag? Kan ju vara bra att veta om allt rör sig åt fel håll... Nu tror jag på att allt löser sig men just in case...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
sent mars, info nu borta
Tesla kanske gör så här för hålla intresset på topp
den här tråden kokar ju
när man skall betala nästan en mille vore det bra om det inte händer under påsken
Tesla kanske gör så här för hålla intresset på topp
den här tråden kokar ju
när man skall betala nästan en mille vore det bra om det inte händer under påsken
Nej under påsken hämtar eller betalar jag ingen bil. Dåmhar jag semester. 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag är inte lagvrängare, men i princip så kan man som köpare häva ett köp om en försening är av väsentlig betydelse. Fast man får väl först försöka definiera från när varan är försenad. Vad är egentligen avtalad leveranstid?hybris skrev:Någon som kollat vad som gäller om handpenningen och Svensk konsumentlagstiftning? Har de ens rätten att behålla den oavsett enligt Svensk konsumentlag? Kan ju vara bra att veta om allt rör sig åt fel håll... Nu tror jag på att allt löser sig men just in case...
På lagen.nu står det dessutom att om köpet är av en vara som tillverkats särskilt för köparen så krävs dock att säljaren har insikt om att förseningen är av stor betydelse för köparen, så det gäller att man har gjort klart för Tesla att om bilen inte levereras t ex senast 31/3 så skapar det problem (de tar exemplet en brudklänning som levereras efter bröllopet som uppenbart försenad).Konsumentköplagen skrev:13 § Köparen får häva köpet, om säljarens dröjsmål är av väsentlig betydelse för köparen eller om köparen före avtalets ingående har meddelat säljaren att avlämnande av varan senast en viss dag är avgörande för att han eller hon ska ingå avtalet. Köparen får också häva köpet, om säljaren meddelar att han eller hon inte kommer att avlämna varan.
Om köparen har krävt att säljaren avlämnar varan inom en bestämd tillläggstid och om tilläggstiden inte är oskäligt kort, får köparen även häva köpet om varan inte avlämnas inom tilläggstiden. Medan tilläggstiden löper får köparen häva köpet endast om säljaren meddelar att han eller hon inte kommer att fullgöra köpet inom denna tid.
Om köparen har krävt fullgörelse av köpet utan att ange någon tilläggstid, får köparen häva köpet om varan inte avlämnas inom en skälig tid efter det att kravet framställdes. Lag (2014:11).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
O nu är "slutet på mars" tillbaka. Dom verkar gilla att skrämma oss. 

Fick lugnande besked av min DS ikväll. Leveranstidpunkt skickas inom kort. Och bilen ser ut att komma ii tid 

Model YP 2024
- Andreas Welin
- Teslaägare
Bra sammanfattning! Jag är lagvrängare.

bylund skrev:Jag är inte lagvrängare, men i princip så kan man som köpare häva ett köp om en försening är av väsentlig betydelse. Fast man får väl först försöka definiera från när varan är försenad. Vad är egentligen avtalad leveranstid?hybris skrev:Någon som kollat vad som gäller om handpenningen och Svensk konsumentlagstiftning? Har de ens rätten att behålla den oavsett enligt Svensk konsumentlag? Kan ju vara bra att veta om allt rör sig åt fel håll... Nu tror jag på att allt löser sig men just in case...
På lagen.nu står det dessutom att om köpet är av en vara som tillverkats särskilt för köparen så krävs dock att säljaren har insikt om att förseningen är av stor betydelse för köparen, så det gäller att man har gjort klart för Tesla att om bilen inte levereras t ex senast 31/3 så skapar det problem (de tar exemplet en brudklänning som levereras efter bröllopet som uppenbart försenad).Konsumentköplagen skrev:13 § Köparen får häva köpet, om säljarens dröjsmål är av väsentlig betydelse för köparen eller om köparen före avtalets ingående har meddelat säljaren att avlämnande av varan senast en viss dag är avgörande för att han eller hon ska ingå avtalet. Köparen får också häva köpet, om säljaren meddelar att han eller hon inte kommer att avlämna varan.
Om köparen har krävt att säljaren avlämnar varan inom en bestämd tillläggstid och om tilläggstiden inte är oskäligt kort, får köparen även häva köpet om varan inte avlämnas inom tilläggstiden. Medan tilläggstiden löper får köparen häva köpet endast om säljaren meddelar att han eller hon inte kommer att fullgöra köpet inom denna tid.
Om köparen har krävt fullgörelse av köpet utan att ange någon tilläggstid, får köparen häva köpet om varan inte avlämnas inom en skälig tid efter det att kravet framställdes. Lag (2014:11).
Jag har också slutet av mars på min 85'a.
Inget datum eller faktura än

- Andreas Welin
- Teslaägare
Fick min faktura 17 febr. Ännu inget datum...

fishpin skrev:Jag har också slutet av mars på min 85'a.