Det som är oslagbart bra med Teslas navigator är sökfunktionen. Inte så konstigt för det är väl Google som står för den tjänsten. Man skriver (eller säger) lite halvdant vart man vill och så fattar bilen vad man menar. Funkar klockrent. Navigeringen däremot är ganksa äventyrlig, sämre än en "lös" Navigon jag hade för många år sedan.
Det här är andra gången jag läser en hyllning av sökfunktionen, och jag förstår verkligen inte vad jag missat? Det finns inte åäö utan långtryck, och om jag ska till Långtsvårstavatordgatan 10 Långtbortistan så kan jag få autocomplete på gatan, men eftersom jag inte så får välja nummer måste jag ju ändå skriva ut allt för hand? Eftersom jag själv stör mig så på den blir jag så förvånad när jag läser andra hylla funktionen. Gör jag fel på något sätt?
Var det någon som sa att den var perfekt? Den är inte perfekt, bara ljusår bättre än de andra Ge gärna exempel på någon du tycker fungerar bättre.
Det som är oslagbart bra med Teslas navigator är sökfunktionen. Inte så konstigt för det är väl Google som står för den tjänsten. Man skriver (eller säger) lite halvdant vart man vill och så fattar bilen vad man menar. Funkar klockrent. Navigeringen däremot är ganksa äventyrlig, sämre än en "lös" Navigon jag hade för många år sedan.
Det här är andra gången jag läser en hyllning av sökfunktionen, och jag förstår verkligen inte vad jag missat? Det finns inte åäö utan långtryck, och om jag ska till Långtsvårstavatordgatan 10 Långtbortistan så kan jag få autocomplete på gatan, men eftersom jag inte så får välja nummer måste jag ju ändå skriva ut allt för hand? Eftersom jag själv stör mig så på den blir jag så förvånad när jag läser andra hylla funktionen. Gör jag fel på något sätt?
Jag har aldrig upplevt att det har behövts att faktiskt skriva åäö.
"10 Ovre Sl" kommer alltså föreslå "Övre Slottsgatan 10".
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Var det någon som sa att den var perfekt? Den är inte perfekt, bara ljusår bättre än de andra Ge gärna exempel på någon du tycker fungerar bättre.
Ååh vad du är tröttsam.
David D skrev:
Say what? Tröttsam? Vad är det du inte håller med om? Anser du att någon annan bil har bättre navigation och i så fall vilken? Återigen, jag tycker det är jättedåligt att Tesla inte uppdaterar kartorna, dock tycker jag själva navigatorn är bra. Du får gärna tycka annorlunda, men berätta i så fall hur istället för att bete dig som en idiot.
Jag hoppas att de lägger till funktion för rutt med stopp (route with stopove som det heter i min fossil-bil).
I fossilbilen är det för övrigt relativt kostsamt att hålla kartorna uppdaterade om man åker till återförsäljaren en gång om året och köper uppdatering.
Jag testade det efter att autocomplete alltid föreslår orter baserat på att jag skulle skrivit aao i stället. Går ofta rätt smidigt. Far se till att jag inte overfor det till ovrigt forfattande.
Jag testade det efter att autocomplete alltid föreslår orter baserat på att jag skulle skrivit aao i stället. Går ofta rätt smidigt. Far se till att jag inte overfor det till ovrigt forfattande.
TomTom, som sitter i många olika bilar, fungerar på samma sätt. Det tog ett tag innan jag fattade det. Man börjar bakifrån, och man behöver inte bry sig om åäö. Men jag kör ändå med Google i telefonen eftersom den som sitter i min Zoe är så "bråkig" och tjatar om att det inte kommer att räcka ända fram, t.ex. Sen har man inga möjligheter att välja alternativa rutter osv. Man måste också betala för att få kart uppdateringar. Google är helt enkelt mycket bättre.
Går det att få upp alternativa vägval i Teslan ungefär som i Google Maps?
Nope. Teslan föreslår en rutt, och det är den rutten som gäller. Inga alternativ, inga "mellanlandningar". Man åker från A till B och that's it.
Det är väl det man uppfattar som dåligt jämfört med andra navigatorer, dvs bristen på valmöjligheter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Försökte tvinga den i onsdags då bilen tyckte vi skulle klara oss utan ett stopp i Uddevalla medan vi ändå tänkte stoppa och ladda då föräldrarna bara har 1-fas. Från början tyckte bilen att vi skulle ha ungefär 10% kvar. I stället för att ändra rutten och ta oss till SuC så tyckte bilen att vi skulle sänka hastigheten istället. Det sista den gnällde så tyckte den att vi skulle hålla 65km/h för att komma fram
Försökte tvinga den i onsdags då bilen tyckte vi skulle klara oss utan ett stopp i Uddevalla medan vi ändå tänkte stoppa och ladda då föräldrarna bara har 1-fas. Från början tyckte bilen att vi skulle ha ungefär 10% kvar. I stället för att ändra rutten och ta oss till SuC så tyckte bilen att vi skulle sänka hastigheten istället. Det sista den gnällde så tyckte den att vi skulle hålla 65km/h för att komma fram
Gnällig men ändå smart bil
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Detta känns ju nästa skrattretande, framtidens bil med dåtidens kartor. Är de iaf lika bra som de i andra märken typ Volvo?
Nåja de är fortfarande ljusår bättre än andra bilmärkens, bara inte lika bra som typ Google Maps på PC.
Men hur gamla är eg kartorna? Andra märken har iaf uppdateringar även om det kan vara lite omständigt.
kolla detta ställe https://www.google.se/maps/@59.4190568, ... !1e3?hl=sv
väg 275 som genar kom inom 3-4 dagar i waze, https://www.waze.com/sv/livemap?zoom=17 ... on=17.9141
finns numera i google maps som synes, men finns det i din favoritnavi? i teslan finns den inte i navi'n men på stora skärmen ser det ut precis som i länken ovan så klart
waze länken är så det verkligen såg ut förra veckan iallafall, och google maps ligger 5 månder efter
hur ser det ut i din favvo navi?
Var tvungen testa Waze för att många här påstår att Waze är bäst och resultatet får ni här under . Vet inte om det är något fel på min telefon men alla de andra 5 nav appar som jag har i telefonen klarar en rutt Aneby-Kiruna
Detta känns ju nästa skrattretande, framtidens bil med dåtidens kartor. Är de iaf lika bra som de i andra märken typ Volvo?
Nåja de är fortfarande ljusår bättre än andra bilmärkens, bara inte lika bra som typ Google Maps på PC.
Men hur gamla är eg kartorna? Andra märken har iaf uppdateringar även om det kan vara lite omständigt.
väg 275 som genar kom inom 3-4 dagar i waze, https://www.waze.com/sv/livemap?zoom=17 ... on=17.9141
finns numera i google maps som synes, men finns det i din favoritnavi? i teslan finns den inte i navi'n men på stora skärmen ser det ut precis som i länken ovan så klart
waze länken är så det verkligen såg ut förra veckan iallafall, och google maps ligger 5 månder efter
Var tvungen testa Waze för att många här påstår att Waze är bäst och resultatet får ni här under . Vet inte om det är något fel på min telefon men alla de andra 5 nav appar som jag har i telefonen klarar en rutt Aneby-Kiruna
Nej, den håller envist fast vid den beräknade rutten. Det går så långt att den påstår att man inte kan nå sin destination trots att det finns en SuC framför näsan på bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Var tvungen testa Waze för att många här påstår att Waze är bäst och resultatet får ni här under . Vet inte om det är något fel på min telefon men alla de andra 5 nav appar som jag har i telefonen klarar en rutt Aneby-Kiruna[/quote]
SBS. What a surprise.[/quote]
Tack för hjälpen Legato.
Ditt svar visar vilket SBS. du är
Tack för hjälpen Legato.
Jag rekommenderar att du använder knappen "Förhandsgranska" varje gång innan du postar alternativ slutar använda Citat. Sedan skulle det passa bättre om du inte kör med pajkastning men det kanske är en utopi att hoppas på.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Julen skall väl vara en glädjens och fridens högtid eller...
Förfärligt mycket gnäll om diverse ting med våra Teslor.
Hur svårt kan det vara att ta sig från punkt A till B. Använd Navigatorn men sluta för den skull inte använda att datorn som sitter innanför skallbenet. Med så mycket hjälpmedel som finns idag med vägskyltar, navigator, vägatlas(ngn som minns dessa), internet mm kan det väl inte vara så svårt att hitta fram även via alternativa vägar. Det är väl allmänt känt att en dator eller navigator inte tänker själv utan gör det som programmeraren lagt in i den.
Personligen tycker jag att Teslan och dess Navigator fungerar mkt bra trots allt. Sen går allt att förbättra på sikt men betänk att våra datorers evolution är kort jämfört med evolutionen av vår egen dator. "Rom byggdes inte på en dag" eller hur.
En fortsatt God Jul och njut av era Teslor och alla dessa väl placerade SuC och en support tillgänglig 24/7.
Say what? Tröttsam? Vad är det du inte håller med om? Anser du att någon annan bil har bättre navigation och i så fall vilken? Återigen, jag tycker det är jättedåligt att Tesla inte uppdaterar kartorna, dock tycker jag själva navigatorn är bra. Du får gärna tycka annorlunda, men berätta i så fall hur istället för att bete dig som en idiot.
Du är tröttsam för att du kommer dragandes med oönskad "buwhataboutism". Jämför min reaktion på ditt svar med min reaktion på de svar som kom med konkreta tips om du är intresserad. Men jag vet inte vad jag har att förvänta mig av någon som kastar ut sig sånt här:
Legato skrev:
SBS. What a surprise.
Hur beter du dig egentligen? Skäms du inte?
Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Tack för hjälpen Legato.
Jag rekommenderar att du använder knappen "Förhandsgranska" varje gång innan du postar alternativ slutar använda Citat. Sedan skulle det passa bättre om du inte kör med pajkastning men det kanske är en utopi att hoppas på.
Peka finger dit skulden ligger, det var legato som kastade pajer.
Peka finger dit skulden ligger, det var legato som kastade pajer.
Jag antar att alla här på forumet är vuxna och då behöver vi inte bete oss som småbarn eller använda deras argumentation som tex "Han började!" Att kalla folk för idioter, lögnare eller vad som helst annars som är negativt hör inte till detta forum tycker jag. Själv verkar det som att några här är frustrerade över vad som låg eller inte låg under granen i år. Själv bryr jag mig noll om julen och flyr hellre landet under denna tid. Julen verkar vara högtiden för frustration, stress och irritation. Vill minnas att det var liknande gnäll för ett år sedan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Du är tröttsam för att du kommer dragandes med oönskad "buwhataboutism". Jämför min reaktion på ditt svar med min reaktion på de svar som kom med konkreta tips om du är intresserad.
Du hade alltså inte något vettigt att säga utan ville bara använda injektiv. Titta dig i spegeln innan du attackerar andra.