Gällande 400V så borde det inte vara någon skillnad ifrån när du snabbladdar på alla andra 400V icke-Tesla snabbladdare (är ju i stort sätt bara Ionity som är 800V). Så den frågan är ju inte direkt knuten till just SuC, eller öppnandet av det.
Det finns inga andra 400V laddare som kan ge lika hög effekt som SuC v3. Det är därför jag tycker det skulle vara intressant. De flesta andra 400V laddarna ger bara upp till 150 kW, i något fall 175 kW.
Tex. CK har laddare med 300 kW.
Men de är väl inte på 400V? De flesta laddare >50kW kan faktiskt leverera 800V eller ännu mer. Jag vet inte om alla gör det, men de kan i teorin. I fallet med Tesla SUC så vet vi att den inte kan pytsa ut mycket mer än 400V i dagsläget. Och det är därför det hade varit intressant hur mycket effekt en Ioniq 5 kan få där. Med brasklappen att det fortfarande är vinter vilket kan ge helt missvisande resultat.
Ok. Vet vi att det är 800V på CK 300kW, eller gissar ni bara?
Dragkrok monterad i veckan.
Det har funnits en del exempel på taskigt utskurna hål men jag blev riktigt nöjd.
Är det på Nilssons i Lund? Ta gärna foto under så man får se det utskurna
Jepp.
På min har dom inte skurit i silverplasten. Sen funderar man på om dom använder motorsåg hos din ÅF? Inte vidare vackert det där även om man inte ser det bakifrån. Dom skulle ju kunna göra det så det iaf ser ut som en med lite verktygskunskap har gjort det
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dragkrok monterad i veckan.
Det har funnits en del exempel på taskigt utskurna hål men jag blev riktigt nöjd.
Är det på Nilssons i Lund? Ta gärna foto under så man får se det utskurna
Jepp.
På min har dom inte skurit i silverplasten. Sen funderar man på om dom använder motorsåg hos din ÅF? Inte vidare vackert det där även om man inte ser det bakifrån. Dom skulle ju kunna göra det så det iaf ser ut som en med lite verktygskunskap har gjort det
Jag kan hålla med om att kanten är sådär. Men för mig gör det inte så mycket. Däremot konstigt att hålet ska skilja sig så mycket, särskilt med tanke på skräckexemplen jag sett...
Ser ut som ioniq5 kan ladda på SuC. Han har dock hög SoC och kallt batteri skriver han, så hastigheten är aningen låg, men det är ju väntat map förutsättningarna.
Behövde tydligen starta i appen innan han kopplade in handsken för att få det att funka.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ser ut som ioniq5 kan ladda på SuC. Han har dock hög SoC och kallt batteri skriver han, så hastigheten är aningen låg, men det är ju väntat map förutsättningarna.
Behövde tydligen starta i appen innan han kopplade in handsken för att få det att funka.
Skulle vara nice med ett riktigt test från 5/10% upp till 80/100%.... från någon som bor i Norge... blink blink.
Skulle vara nice med ett riktigt test från 5/10% upp till 80/100%.... från någon som bor i Norge... blink blink.
Haha, jag orkar inte harva bort dit och hänga på SuC så länge.
Model 3-24/Polestar 3-24
Någon som har en Advanced utan komfortpaket, hur är passagerarestolen där? Är den samma som föraren fast utan benstödet? Eller är där andra skillnader?
Är inne på att beställa en vit rwd med Advanced men utan komfort som jag egentligen ville ha.
Någon som har en Advanced utan komfortpaket, hur är passagerarestolen där? Är den samma som föraren fast utan benstödet? Eller är där andra skillnader?
Är inne på att beställa en vit rwd med Advanced men utan komfort som jag egentligen ville ha.
Utan komfortpaketet är det en vanlig stol med alla el-inställningar. Men den saknar kontrollpanelen på vänstra sidan av ryggstödet eftersom baksätet är manuellt och det då inte finns något för föraren att ställa in. Inget jag har saknat. Tycker att komfortpaket bara är en gimmick (som pruttkude och brasan i tesla). Har använt viloläget exakt 0 gånger. 9000.- i sjön i m o.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Åker du ofta med passagerare så är den guld. Har fällt ner och sovit på långresor flera gånger när sambon kör... Hur gött som helst. Eljustering av baksätet är väl det jag använder minst, men jag har inga barn.
Men om man får bilen många månader före utan komfortpaketet så hade jag lätt gjort det. Tänk på att nya komfortpaketet även innebär automatiskt utfällbara handtag som ingen av oss med svenska bilar har ännu.
Bilen kommer mest köras med mig själv i bilen men som du säger så verkar det rätt najs att kunna ta en tupplur eller låta någon ta en. Det heter komfortpaket plus då får man automatiska handtagen. Jag kan få bilen runt augusti då den är förbeställd men som sagt utan komfortpaket, men ska man konfigurera en helt efter tycke och smak så kan det nog dröja läääääänge till leverans….. hmmm får nog ta en funderare på detta, passagerarsätet kommer inte användas jätte mycket, får se om man kan luckas få nån tumme ur ….
Bilen kommer mest köras med mig själv i bilen men som du säger så verkar det rätt najs att kunna ta en tupplur eller låta någon ta en. Det heter komfortpaket plus då får man automatiska handtagen. Jag kan få bilen runt augusti då den är förbeställd men som sagt utan komfortpaket, men ska man konfigurera en helt efter tycke och smak så kan det nog dröja läääääänge till leverans….. hmmm får nog ta en funderare på detta, passagerarsätet kommer inte användas jätte mycket, får se om man kan luckas få nån tumme ur ….
Är du bunden till den ÅF på något sätt? Jag hade letat runt. Annars kan du ju också tänka på att runt augusti så är det många som fått sin bonus och kanske är sugen på nästa bil. Vi är väldigt många som tog leverans i nov/dec. Lär dyka upp en hel del då på blocket precis som för alla andra märken.
Skulle jag krita på så är man väl bunden tänker jag? Verkar som att det kommer massa bilar i slutet på juli med leverans i augusti men de allra flesta är sålda eller säljs rätt omgående. Tror dom kommer ligga ganska högt begagnade och då kan man lika gärna beställa en ny, bra rabatt fortfarande på de bilarna.
Skulle jag krita på så är man väl bunden tänker jag? Verkar som att det kommer massa bilar i slutet på juli med leverans i augusti men de allra flesta är sålda eller säljs rätt omgående. Tror dom kommer ligga ganska högt begagnade och då kan man lika gärna beställa en ny, bra rabatt fortfarande på de bilarna.
Jo, men tänkte att du kan ju kolla med fler återförsäljare än just den. Någon annan kanske har en bil med din konfiguration ledig.
Jo, men tänkte att du kan ju kolla med fler återförsäljare än just den. Någon annan kanske har en bil med din konfiguration ledig.
Kan man inte enklare kontakta Hyundai Sverige och fråga (så slipper man ringa runt till alla ÅF i landet)?
Åker du ofta med passagerare så är den guld. Har fällt ner och sovit på långresor flera gånger när sambon kör... Hur gött som helst. Eljustering av baksätet är väl det jag använder minst, men jag har inga barn.
Men om man får bilen många månader före utan komfortpaketet så hade jag lätt gjort det. Tänk på att nya komfortpaketet även innebär automatiskt utfällbara handtag som ingen av oss med svenska bilar har ännu.
Om det blir en olycka så är det stor risk att du ligger som en klump nere vid fötterna
Om det blir en olycka så är det stor risk att du ligger som en klump nere vid fötterna
Nja så platta är inte sätena när man fäller ner att man glider under. Dock förmodligen större nackskada vid frontalkrock i och med att man slungas upp mot bältet. #yolo
Håller med även om man KAN dra ned sätet i liggställning. (går i det flesta bilar) så är det inte att rekommendera. (man har fortfarande bältet så tror inte det är olagligt, men samtidigt är jag tveksamt om det är helt lagligt)
Fick höra idag av en Hyundai säljare att 2023s model skulle få kameror istället för sidospeglar samt en kamera på taket!? Bakåt för att kompensera bristande syn bakåt? Kanske old news eller bara påhitt?
Fick höra idag av en Hyundai säljare att 2023s model skulle få kameror istället för sidospeglar samt en kamera på taket!? Bakåt för att kompensera bristande syn bakåt? Kanske old news eller bara påhitt?
Det stämmer, men det är tillval. Tyvärr är allt i samma paket i Sverige (Danmark får välja separat). "Teknikpaketet" heter det och kostar 15000kr.
Digitala sidospeglar är inget jag vill ha, men digital backspegel hade varit guld på IONIQ 5.
Ja va fan, det har jag ju ”lovat” Mati så….
Hehe, just det. Jag tror att Ioniq 5 kommer ha högt andrahandsvärde, precis fram till den dagen jag ska sälja min. Jag är säker på att Jundai kommer ändra nånting som gör att gamla bilar blir mer eller mindre värdelösa över natt. Typ, batteriförvärmning och OTA kommer bara för nya årsmodeller, eller nåt sånt. Been there.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14