+1HelectriC skrev:ideellt hade varit en Golf 8 med ID.3:ans drivlina! det hade blivit en riktigt fin ny eGolf det.
Stoppa in ID3:ans batteri i en Golf och jag byter aldrig bort den bilen.
Moderator: Redaktion
+1HelectriC skrev:ideellt hade varit en Golf 8 med ID.3:ans drivlina! det hade blivit en riktigt fin ny eGolf det.
Vad är det som lockar så mycket med Golf? Det är ju samma usla mjukvara. Sämre utrymmen.mati skrev:+1HelectriC skrev:ideellt hade varit en Golf 8 med ID.3:ans drivlina! det hade blivit en riktigt fin ny eGolf det.
Tycker Golf har en trevlig kvalitet på interiören (något som ID3 kritiserats mycket för). Sedan skön att köra, vilket gjort att vi hyrt på semester när vi vill ha en liten billig småbil.taliz skrev:Vad är det som lockar så mycket med Golf? Det är ju samma usla mjukvara. Sämre utrymmen.mati skrev:+1HelectriC skrev:ideellt hade varit en Golf 8 med ID.3:ans drivlina! det hade blivit en riktigt fin ny eGolf det.
Är det tjocktvn framför ratten ni gillar?
Det tråkiga är att vi i Sverige har höga elbilspriser.På de första sidorna dreglade man över ID, neo som skulle levereras till kund i april 2020, kosta 250 000.- och gå 50 mil....
Nu skriver vi februari 2021 och bilarna har levererats i några månader (bara dryga halvåret fel)
Tycker denna beskrivning stämmer in ganska väl även på modell 3. 35000 dollar skulle den kosta.. Ja vad blev priset i Sverige tillslut även om man lägger på alla skattar och allt i Sverige.Walker skrev:Titta in här igen och kollade igenom denna tråd för att se hur alla spekulationer har fallit ut: På de första sidorna dreglade man över ID, neo som skulle levereras till kund i april 2020, kosta 250 000.- och gå 50 mil....
Nu skriver vi februari 2021 och bilarna har levererats i några månader (bara dryga halvåret fel)
Billigaste ID3 kostar från 399 900.- med 45 kWh batteri (som inte lär gå några 50 mil) Den som kanske når dessa utlovade 50 mil kostar från 531 900.- dvs mer än dubbelt det utlovade. Så, tyvärr, så var visionen om elbilar i flingpaketen bara just en vision, en dröm.
Nu talas det om billiga elbilar 2023 eftersom batterierna kommer att bli billigare. Men - ärligt.... är det någon som fortfarande tror på hjultomten? Skulle de stora biltillverkarna börja idka välgörenhet och ”ge” bort bilar för långt under det som marknaden är beredd att betala bara för att de kan? Jag vet i a f vad jag tror. Samma som för 2,5 år sedan (och då trodde jag ändå att 50 mila-bilen skulle kosta runt 400 000.- inte 530 000.-) Nu har jag i 2 år och 3500 mil njutit av den billigaste, roligaste och mest problemfria bilen jag någonsin ägt. Jag säger GRATTIS! till mig själv.
Model 3 har funnits under lång tid för 35000 dollar, idag kostar den 37000 dollar och har mycket mer utrustning än vad 35000 dollars versionen ursprungligen skulle ha. Priset i Sverige var 490 efter premie när vi köpte, med dragkrok. Model 3 är erkänt väldigt problemfri, köerna till service är väldigt korta(som förut var långa). Men panel gaps finns kvar, men det tycker jag många bilar har nuförtiden (kanske först efter man blivit tesla ägare man kollar efter sådant)chaffis75 skrev:Tycker denna beskrivning stämmer in ganska väl även på modell 3. 35000 dollar skulle den kosta.. Ja vad blev priset i Sverige tillslut även om man lägger på alla skattar och allt i Sverige.Walker skrev:Titta in här igen och kollade igenom denna tråd för att se hur alla spekulationer har fallit ut: På de första sidorna dreglade man över ID, neo som skulle levereras till kund i april 2020, kosta 250 000.- och gå 50 mil....
Billigaste ID3 kostar från 399 900.- med 45 kWh batteri (som inte lär gå några 50 mil) Den som kanske når dessa utlovade 50 mil kostar från 531 900.- dvs mer än dubbelt det utlovade. Så, tyvärr, så var visionen om elbilar i flingpaketen bara just en vision, en dröm.
Nu talas det om billiga elbilar 2023 eftersom batterierna kommer att bli billigare. Men - ärligt.... är det någon som fortfarande tror på hjultomten? Skulle de stora biltillverkarna börja idka välgörenhet och ”ge” bort bilar för långt under det som marknaden är beredd att betala bara för att de kan? Jag vet i a f vad jag tror. Samma som för 2,5 år sedan (och då trodde jag ändå att 50 mila-bilen skulle kosta runt 400 000.- inte 530 000.-) Nu har jag i 2 år och 3500 mil njutit av den billigaste, roligaste och mest problemfria bilen jag någonsin ägt. Jag säger GRATTIS! till mig själv.
Vad de gäller problem fritt så har min id3 varit problem fri men de betyder inte alla alla varit problem fria, samma sak har jag hört gäller modell 3.
Tror vi alla sitter i samma båt...
Priset blev också $35 000 för några få bilar innan Tesla helt ströp tillgången till dessa. I Sverige betalar vi dock inte i dollar och i våra priser ingår moms och VSG. Sedan tillverkas inte bilen här så då tillkommer även tull och frakt. I Sverige kom aldrig den billigaste versionen av Model 3 vad jag känner till och priset var väl ca 540 kkr som billigast för en Model 3 Standard Range Plus.chaffis75 skrev:Tycker denna beskrivning stämmer in ganska väl även på modell 3. 35000 dollar skulle den kosta.. Ja vad blev priset i Sverige tillslut även om man lägger på alla skattar och allt i Sverige.
Vad de gäller problem fritt så har min id3 varit problem fri men de betyder inte alla alla varit problem fria, samma sak har jag hört gäller modell 3.
Att den fick mer utrustning förändrar ju inte att den i princip aldrig släpptes som 35000 dollar bil. Jo vet de sålde några men de var ju en symbolisk handling.Tellus skrev:Model 3 har funnits under lång tid för 35000 dollar, idag kostar den 37000 dollar och har mycket mer utrustning än vad 35000 dollars versionen ursprungligen skulle ha. Priset i Sverige var 490 efter premie när vi köpte, med dragkrok. Model 3 är erkänt väldigt problemfri, köerna till service är väldigt korta(som förut var långa). Men panel gaps finns kvar, men det tycker jag många bilar har nuförtiden (kanske först efter man blivit tesla ägare man kollar efter sådant)chaffis75 skrev:Tycker denna beskrivning stämmer in ganska väl även på modell 3. 35000 dollar skulle den kosta.. Ja vad blev priset i Sverige tillslut även om man lägger på alla skattar och allt i Sverige.Walker skrev:Titta in här igen och kollade igenom denna tråd för att se hur alla spekulationer har fallit ut: På de första sidorna dreglade man över ID, neo som skulle levereras till kund i april 2020, kosta 250 000.- och gå 50 mil....
35000 dollars bilen fanns i 1,5år fram till november 2020chaffis75 skrev:Att den fick mer utrustning förändrar ju inte att den i princip aldrig släpptes som 35000 dollar bil. Jo vet de sålde några men de var ju en symbolisk handling.Tellus skrev:Model 3 har funnits under lång tid för 35000 dollar, idag kostar den 37000 dollar och har mycket mer utrustning än vad 35000 dollars versionen ursprungligen skulle ha. Priset i Sverige var 490 efter premie när vi köpte, med dragkrok. Model 3 är erkänt väldigt problemfri, köerna till service är väldigt korta(som förut var långa). Men panel gaps finns kvar, men det tycker jag många bilar har nuförtiden (kanske först efter man blivit tesla ägare man kollar efter sådant)chaffis75 skrev:Tycker denna beskrivning stämmer in ganska väl även på modell 3. 35000 dollar skulle den kosta.. Ja vad blev priset i Sverige tillslut även om man lägger på alla skattar och allt i Sverige.Walker skrev:Titta in här igen och kollade igenom denna tråd för att se hur alla spekulationer har fallit ut: På de första sidorna dreglade man över ID, neo som skulle levereras till kund i april 2020, kosta 250 000.- och gå 50 mil....
Sen om du inte ser att tesla haft några problem så är mitt förslag att öppna ögonen. Jag säger inte att alla haft de men problem finns.
Inte förstahandabekräftelse, men det är flera på id-gruppen på Facebook som säger att de har provkört idag. Alla är nöjda.Dodde skrev:Ryktas om att ID.4 finns i Sverige nu för provkörning av allmänheten, någon som kan bekräfta?
Härligt att höra, får jag fråga vilken stad du klämde på den?Yeahman82 skrev:Inte förstahandabekräftelse, men det är flera på id-gruppen på Facebook som säger att de har provkört idag. Alla är nöjda.Dodde skrev:Ryktas om att ID.4 finns i Sverige nu för provkörning av allmänheten, någon som kan bekräfta?
Själv provklämde jag lite på en igår och jag måste säga att jag är mer än nöjd. Riktigt fin bil!
Möller bil i Enköping. Men jag har läst att den finns på flera ställen.Dodde skrev:Härligt att höra, får jag fråga vilken stad du klämde på den?Yeahman82 skrev:Inte förstahandabekräftelse, men det är flera på id-gruppen på Facebook som säger att de har provkört idag. Alla är nöjda.Dodde skrev:Ryktas om att ID.4 finns i Sverige nu för provkörning av allmänheten, någon som kan bekräfta?
Själv provklämde jag lite på en igår och jag måste säga att jag är mer än nöjd. Riktigt fin bil!
Hittade bara två nu, men jag letade inte så noga:pingflood skrev:Posta gärna lite citat om du känner för det, har inte FB själv men roligt att höra vad folk säger.
Och igår registrerade 8 bilar till Nu börjar det röra på sigFredrik j skrev:Första bilen registrerad i sverige igår...
Yeahman82 skrev:Och igår registrerade 8 bilar till Nu börjar det röra på sigFredrik j skrev:Första bilen registrerad i sverige igår...
Vad är den stora skillnaden?nx00 skrev:Fick mail från VW att 2.1 mjukvaran börjar rulla ut den 4 mars. 1st Edition ägare blir prioriterade. Here we go!
Såg att du kör Max. Vad är skillnad i utrustning mot 1st Edition?nx00 skrev:Fick mail från VW att 2.1 mjukvaran börjar rulla ut den 4 mars. 1st Edition ägare blir prioriterade. Here we go!
Car.infoKubi skrev:Yeahman82 skrev:Och igår registrerade 8 bilar till Nu börjar det röra på sigFredrik j skrev:Första bilen registrerad i sverige igår...
Ursäkta, vilken sida är det?
Mycket. Orkar inte skriva allt. Finns och läsa här. https://www.volkswagen.co.uk/owners-and ... are-updatetaliz skrev:Vad är den stora skillnaden?