Läste någonstans att Tesla bygger sina bilar i batchar och inte i beställningsordning. Eftersom jag beställt en M3P röd med vit inredning kanske det kan dröja ett bra tag.
Misstänker att de vita går som smör och byggs i rasande takt.
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Läste någonstans att Tesla bygger sina bilar i batchar och inte i beställningsordning. Eftersom jag beställt en M3P röd med vit inredning kanske det kan dröja ett bra tag.
Misstänker att de vita går som smör och byggs i rasande takt.
Det kommer alltid in ett gäng till Europa av varje sort, men visst kommer det fler vita/svart än röda/vit
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Ny på forumet och väntar ivrigt på en vit Model 3 SR+ från Shangai som enligt Tesla ska komma den 18:e december
Beställde den 17:e augusti och bad om beställning sista november, så har väntat ett tag
Fick frågan om att byta till den uppdaterade modellen men fick en prisreducering och info om nytt batteri med längre räckvidd på "gamla" modellen så jag behöll min beställning som den va.
Tycker även att kromet gör bra ifrån sig på denna bil.
Fick precis SMS med preliminär leverans 7-15/12 i Malmö.
Va kul för dig, grattis!
Vad för modell har du beställt och när beställde du?
Lycka till med bilen
Tack, är otroligt taggad nu. Jag beställde en SR+ den 16/10 och "uppgraderade" min beställning den 28/10. Har beställt en Long range - Svart/Svart.
Ouff! Jag beställde en likadan den 2:a November så nu blev man ju rätt så hoppfull om att man kanske får liknande leveransbesked,inte hört något ännu dock.
Någon som beställt M3 performance runt mitten av oktober och fått leveransbesked?
Hej!
beställde M3P 1/10. status, okänd. Hoppades på att jag skulle få en uppdatering när RCC Antwerp kom i land i förrgår. Men som sagt, inget ännu.
Beställde en M3P röd/vit den 21/10. Enligt en säljare i Malmö får bilarna inte VIN-numret förrän de rullat på fartyget. Därefter fördelas de ut på väntande ägare. Just nu är det flera fartyg på väg men eftersom jag inte fått något VIN ännu är min bil inte på någon av dessa. Kan bli 2021 för min 2021-modell.
Å andra sidan har jag förstått att Tesla är angelägna om att pumpa ut beställda bilar så de hamnar i "rätt" kvartal......
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Ja la en beställning 1 november på en Model 3 Long Range .
säljarn sa till mig i går att bilen är här 10-11 december " göteborg "
så är sjukt taggad nu
Har inga belägg för det men har en känsla att man får leveransinfo samtidigt/någon dag efter att bilen lastats på båten i SF. Dvs om man inte vid köp kopplas till en bil dom redan är under leverans.
Hur vet man vilken båt. BIlen är på ? Kan man spåra när man fått vin nummer ?
Vet att d kom in en båt nyss nu till Belgien . Men säger du det tar 5-6 dar upp till Sverige så är d ju säkert så som du säger att hon är på Glovis c
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021 Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Väntar på min andra model 3, haft en vit/svart lr awd sedan den 13/6 2019 men blev så pepp på den nya faceliften så byter in pärlan efter drygt 5500 mil. får 580k i inbyte och ligger på lågt restvärde så känns lite som en nobrainer faktiskt. Traditionell som man är så blir det samma färgconfig (vit/svart), dragkrok och lagt till 19" och kommer uppdatera med powerboost, men har faktiskt skippat FSD denna gång, för mkt pengar för nåt som ligger en bra bit fram i tiden och som jag inte tror kommer fungera under stora delar av året här i Norrbotten, väglinjer täcks av snö/is bl.a.
Nu inväntar jag att jag ska kopplas med en bil och håller tummarna för leverans i december.
Sjukt nöjd hittills med Tesla och den bil vi har/haft.
Har ni fått boka avhämtning?
Jag har fått två identiska mess där det står preliminärt 7-15/12.
Jag fick först ett SMS i torsdags förra veckan där jag skulle bekräfta om leveransfönster 1-9 dec var OK. Sen i måndags fick jag ett nytt SMS med länk där jag kunde gå in och boka tid där 8 dec var första möjliga dag.
Faktura med VIN fick jag 27 okt.