Sida 191 av 421

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 16 dec 2020 17:57
av Remuz
48.10 gjorde backkameran användbar i mörker igen...

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 16 dec 2020 19:39
av martinot
Remuz skrev:
48.10 gjorde backkameran användbar i mörker igen...
Japp, ser bättre ut igen! Mindre mörk och grynig bild.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 16 dec 2020 21:01
av Edis
Märkte att bakljusen lyser nu (har framljus vid utgång aktiverat), kul att se hur bakljusen ser ut på sin bil :-)

Verkar som att ljusen stiger lite när man slår på helljuset också, eller har det varit så tidigare? Tycker att den blev segare med att slå på helljuset i auto efter möte med en bil också, fungerade inte alls bra i auto ikväll när jag körde med bilen, tyckte att den slog av senare än vanligt också.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 16 dec 2020 22:16
av Jerker
Edis skrev:
Märkte att bakljusen lyser nu (har framljus vid utgång aktiverat), kul att se hur bakljusen ser ut på sin bil :-)

Verkar som att ljusen stiger lite när man slår på helljuset också, eller har det varit så tidigare? Tycker att den blev segare med att slå på helljuset i auto efter möte med en bil också, fungerade inte alls bra i auto ikväll när jag körde med bilen, tyckte att den slog av senare än vanligt också.
Ja, att ljusen stiger när man slår på helljus har jag noterat tidigare.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 17 dec 2020 12:04
av bonath
ÄNTLIGEN!!
Jag tycker det var farligt innan, när man stannade t.ex vid brevlådan, så slocknade bakljusen när man klev ur bilen.

...och som sagt, kul att se dom irl!! :lol:

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 19 dec 2020 01:28
av GreenMachine
martinot skrev:
Bjelke skrev:
martinot skrev:
Bjelke skrev:
Jag hade skitskumma fel på min och det visade sig att det var adaptern som gett upp...
Var det en adapter för microSD-kort eller för SSD som var kass?
microSD...
Ok. Förhoppningsvis var det inte 48.10 som gjorde sönder den (låter osannolikt), men trist iaf. Har själv kört med microSD-adapter (till ett snabbt microSD-kort), men tycker att sedan jag för några veckor sedan bytte till en SSD så har allt blivit mycket stabilare och fungerat bättre. Innan var det lite si och så.

Så skall du köpa nytt, så kanske det kanske vara värt att fundera på eventuellt en SSD istället för att köpa ny adapter (även om lite dyrare).
Köpte ny adapter idag. Samma sort som innan. Flyttade SD-kortet och så fungerade det? Låter helt otroligt att det bara skulle vara en ren slump.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 19 dec 2020 07:52
av Bjelke
Så lika som för mig då... adaptrar innehåller ju också elektronik och kan gå sönder men det
känns ändå konstigt (jag är inne på min tredje i den bilen och den andra är jag fortfarande kvar
på den första liksom)...

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 19 dec 2020 07:57
av Elix747
Håller med om konstigt men ändå normal med Tesla på något sätt. ;)
Har kört med Kingston adapter + Kingston Endurance 64Gb MicroSD. I snart 2åt. Fungerar problemfritt, brukar inte heller göra något särskilt vid installation av nya releaser. Rensar lite då och då, vilket är lättare sedan bilen fick egen spelare.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 15:52
av Zalman3
FSD och Lombard Street.
Har kört den själv. Den lutar rejält utför och är väldigt kurvig.
De testade flera gånger och till slut så klarar den hela sträckan.
Stor förbättring på bara några veckor.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 16:18
av frippan
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 19:45
av jpetters
Nu verkar det var full utrull på 2020.48.12.1. Båda mina bilar laddar ner den samtidigt. Är det Julklappsversionen?

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 19:47
av frippan
jpetters skrev:
Nu verkar det var full utrull på 2020.48.12.1. Båda mina bilar laddar ner den samtidigt. Är det Julklappsversionen?
Hoppas att julklappsversionen kommer vara mer spännande än denna release :)

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 19:50
av Theodad
Brukar det komma en hjulklapp från Tesla?

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 19:52
av Bjelke
jpetters skrev:
Nu verkar det var full utrull på 2020.48.12.1. Båda mina bilar laddar ner den samtidigt. Är det Julklappsversionen?
På min ena också :)

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 20:05
av frippan
Theodad skrev:
Brukar det komma en hjulklapp från Tesla?
Elon twittrade och teasade om en julversion

Bild

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 20:10
av Zalman3
Att kunna se Sentry filmerna i mobilen vore coolt.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 20 dec 2020 23:41
av spacecoin
V11 lär den heta. 2020.48.x är inte den.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 00:15
av lukasf
frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Var någonstans i appen ser du det? Försökte hitta det och jag har senast versionen av appen på android. 48.10 i bilen.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 01:17
av Svenssons
frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

Artikel från 8:e november förra året:

https://driveteslacanada.ca/model-3/wha ... -my-tesla/
To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 02:38
av kenjon
Och om den inte är inpluggad...?

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 04:26
av Svenssons
kenjon skrev:
Och om den inte är inpluggad...?
Har du inte Range Mode på eller har en Model 3 så verkar det som att batteriet förvärms ändå:
https://tesladriver.net/how-to-preheat-tesla-battery/
The Tesla battery is preheated in the following situations:
*With range mode ON and charging cable connected (the power required for preheating comes directly from the mains and not from the battery)
*With range mode OFF and charging cable connected (the power required for preheating comes directly from the mains and not from the battery)
*With range mode OFF and charging cable NOT connected (the power needed to preheat comes from the battery)

The Model 3 does not have a range mode. This means that the battery is always preheated when needed.
Nackdelen är dock att du då tappar räckvidd och bilen kommer inte värma upp kupé eller batteri ifall det bara är kvar 20%.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 06:01
av frippan
Svenssons skrev:
frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

Artikel från 8:e november förra året:

https://driveteslacanada.ca/model-3/wha ... -my-tesla/
To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.
Det är inte det som är nytt. Visst den har alltid värmt batteriet, men det har inte synts.Bild

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 07:30
av Hertsh
frippan skrev:
Svenssons skrev:
frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

Artikel från 8:e november förra året:

https://driveteslacanada.ca/model-3/wha ... -my-tesla/
To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.
Det är inte det som är nytt. Visst den har alltid värmt batteriet, men det har inte synts.Bild
Det har synts i appen för min MX sedan mycket länge, vet inte hur länge dock, men troligen minst ett år.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 21 dec 2020 07:48
av frippan
Hertsh skrev:
frippan skrev:
Svenssons skrev:
frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

Artikel från 8:e november förra året:

https://driveteslacanada.ca/model-3/wha ... -my-tesla/
To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.
Det är inte det som är nytt. Visst den har alltid värmt batteriet, men det har inte synts.Bild
Det har synts i appen för min MX sedan mycket länge, vet inte hur länge dock, men troligen minst ett år.
Som sagt detta är inget nytt. Så har det varit tidigare.

Re: Senaste version 2020.48

Postat: 22 dec 2020 10:58
av lukasf
frippan skrev:
Som sagt detta är inget nytt. Så har det varit tidigare.
Det är helt nytt för min Model 3 i och med 2020.48.12.1 som jag installerade igår. Innan den versionen så har jag inte fått upp batteriikonen i appen vid förvärmning. Det får jag nu.

Jag märkte nu också att själva ikonen är lite långsammare att visas och försvinna än "window defroster"-ikonen, både vid start och stopp. Det är möjligt att bilen alltid förvärmt batteriet, men det är först nu jag kan se det i appen för min Model 3.

Det verkar som om jag inte är ensam om att få detta nu: