Senaste version 2025.20

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Re: Senaste version 2020.48

Inlägg av Remuz »

48.10 gjorde backkameran användbar i mörker igen...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Remuz skrev:
48.10 gjorde backkameran användbar i mörker igen...
Japp, ser bättre ut igen! Mindre mörk och grynig bild.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Märkte att bakljusen lyser nu (har framljus vid utgång aktiverat), kul att se hur bakljusen ser ut på sin bil :-)

Verkar som att ljusen stiger lite när man slår på helljuset också, eller har det varit så tidigare? Tycker att den blev segare med att slå på helljuset i auto efter möte med en bil också, fungerade inte alls bra i auto ikväll när jag körde med bilen, tyckte att den slog av senare än vanligt också.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Edis skrev:
Märkte att bakljusen lyser nu (har framljus vid utgång aktiverat), kul att se hur bakljusen ser ut på sin bil :-)

Verkar som att ljusen stiger lite när man slår på helljuset också, eller har det varit så tidigare? Tycker att den blev segare med att slå på helljuset i auto efter möte med en bil också, fungerade inte alls bra i auto ikväll när jag körde med bilen, tyckte att den slog av senare än vanligt också.
Ja, att ljusen stiger när man slår på helljus har jag noterat tidigare.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

ÄNTLIGEN!!
Jag tycker det var farligt innan, när man stannade t.ex vid brevlådan, så slocknade bakljusen när man klev ur bilen.

...och som sagt, kul att se dom irl!! :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Inlägg av GreenMachine »

martinot skrev:
Bjelke skrev:
martinot skrev:
Bjelke skrev:
Jag hade skitskumma fel på min och det visade sig att det var adaptern som gett upp...
Var det en adapter för microSD-kort eller för SSD som var kass?
microSD...
Ok. Förhoppningsvis var det inte 48.10 som gjorde sönder den (låter osannolikt), men trist iaf. Har själv kört med microSD-adapter (till ett snabbt microSD-kort), men tycker att sedan jag för några veckor sedan bytte till en SSD så har allt blivit mycket stabilare och fungerat bättre. Innan var det lite si och så.

Så skall du köpa nytt, så kanske det kanske vara värt att fundera på eventuellt en SSD istället för att köpa ny adapter (även om lite dyrare).
Köpte ny adapter idag. Samma sort som innan. Flyttade SD-kortet och så fungerade det? Låter helt otroligt att det bara skulle vara en ren slump.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Så lika som för mig då... adaptrar innehåller ju också elektronik och kan gå sönder men det
känns ändå konstigt (jag är inne på min tredje i den bilen och den andra är jag fortfarande kvar
på den första liksom)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare

Inlägg av Elix747 »

Håller med om konstigt men ändå normal med Tesla på något sätt. ;)
Har kört med Kingston adapter + Kingston Endurance 64Gb MicroSD. I snart 2åt. Fungerar problemfritt, brukar inte heller göra något särskilt vid installation av nya releaser. Rensar lite då och då, vilket är lättare sedan bilen fick egen spelare.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

FSD och Lombard Street.
Har kört den själv. Den lutar rejält utför och är väldigt kurvig.
De testade flera gånger och till slut så klarar den hela sträckan.
Stor förbättring på bara några veckor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Nu verkar det var full utrull på 2020.48.12.1. Båda mina bilar laddar ner den samtidigt. Är det Julklappsversionen?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

jpetters skrev:
Nu verkar det var full utrull på 2020.48.12.1. Båda mina bilar laddar ner den samtidigt. Är det Julklappsversionen?
Hoppas att julklappsversionen kommer vara mer spännande än denna release :)
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare

Inlägg av Theodad »

Brukar det komma en hjulklapp från Tesla?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

jpetters skrev:
På min ena också :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Theodad skrev:
Brukar det komma en hjulklapp från Tesla?
Elon twittrade och teasade om en julversion

Bild
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Att kunna se Sentry filmerna i mobilen vore coolt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

V11 lär den heta. 2020.48.x är inte den.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

frippan skrev:
Märkte i senaste versionen att man nu fick en symbol på att batteriet värmdes när man slog på värmen från appen. Har inte varit så på model 3 tidigare.
Var någonstans i appen ser du det? Försökte hitta det och jag har senast versionen av appen på android. 48.10 i bilen.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

frippan skrev:
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

Artikel från 8:e november förra året:

https://driveteslacanada.ca/model-3/wha ... -my-tesla/
To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Och om den inte är inpluggad...?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

kenjon skrev:
Och om den inte är inpluggad...?
Har du inte Range Mode på eller har en Model 3 så verkar det som att batteriet förvärms ändå:
https://tesladriver.net/how-to-preheat-tesla-battery/
The Tesla battery is preheated in the following situations:
*With range mode ON and charging cable connected (the power required for preheating comes directly from the mains and not from the battery)
*With range mode OFF and charging cable connected (the power required for preheating comes directly from the mains and not from the battery)
*With range mode OFF and charging cable NOT connected (the power needed to preheat comes from the battery)

The Model 3 does not have a range mode. This means that the battery is always preheated when needed.
Nackdelen är dock att du då tappar räckvidd och bilen kommer inte värma upp kupé eller batteri ifall det bara är kvar 20%.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Svenssons skrev:
frippan skrev:
Det är väl inget nytt? Att den inte synts förut beror väl snarare på att det blir kallare nu.

To help avoid this situation or get rid of the blue battery and snowflake, you can pre-heat your battery using the mobile Tesla app. If your Tesla is plugged in, simply turn on the climate control 10-15 minutes before leaving. This will warm up the battery at the same time, and the blue section and the snowflake will disappear.
Det är inte det som är nytt. Visst den har alltid värmt batteriet, men det har inte synts.Bild
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

frippan skrev:
Svenssons skrev:
frippan skrev:

Det är inte det som är nytt. Visst den har alltid värmt batteriet, men det har inte synts.Bild
Det har synts i appen för min MX sedan mycket länge, vet inte hur länge dock, men troligen minst ett år.
Glad för att jag sålt min Tesla
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Hertsh skrev:
frippan skrev:
Svenssons skrev:
frippan skrev:

Det har synts i appen för min MX sedan mycket länge, vet inte hur länge dock, men troligen minst ett år.
Som sagt detta är inget nytt. Så har det varit tidigare.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

frippan skrev:
Som sagt detta är inget nytt. Så har det varit tidigare.
Det är helt nytt för min Model 3 i och med 2020.48.12.1 som jag installerade igår. Innan den versionen så har jag inte fått upp batteriikonen i appen vid förvärmning. Det får jag nu.

Jag märkte nu också att själva ikonen är lite långsammare att visas och försvinna än "window defroster"-ikonen, både vid start och stopp. Det är möjligt att bilen alltid förvärmt batteriet, men det är först nu jag kan se det i appen för min Model 3.

Det verkar som om jag inte är ensam om att få detta nu:
M3 LR AWD 2020
Skriv svar