Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av OfarligTesla »

IcePic skrev:
Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera om bilen.
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

OfarligTesla skrev:
IcePic skrev:
Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera om bilen.
Din för 6.29 är nog bara 150kW
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Gargamel skrev:

Din för 6.29 är nog bara 150kW
Nepp, var 300 kW.
Nilp
elbilist

Inlägg av Nilp »

Såg igår att laddarna för 4 platser är på plats på Circle k Lund södra. Verkar dock inte vara igång än
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Nu måste det vara officiellt att CK är bra sämre än ionity, laddaren fortfarande trasig, och nu har det väl gått 5 veckor eller där omkring, åtminstone så tar det bara en vecka för ionity att laga laddaren..
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
IcePic skrev:
8-/ är väl en smiley...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

OfarligTesla skrev:
IcePic skrev:
Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera .
Det är en smiley som inte ler.
Tesla M3 LR..
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Nu är båda laddarna i Skärholmen trasiga
Och det ser ut som 2 uppgrävda tjocka avklippta kablar bakom slöladdaren
Användarvisningsbild
joem65
Teslaägare

Inlägg av joem65 »

20211224_131218.jpg
Så här såg det ut på Cirkcle K i Knivsta på julafton. Två dubbelladdare på plats och ytterligare ett fundament för den tredje.
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok
2017 Model X 60D med dragkrok
2020 Model 3 LR med dragkrok
2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

CK Skärholmen

AF8002FC-19CE-4ADD-8AB1-A8AB77A8EDFB.jpeg
2343D583-F686-4540-A8A8-DF37FCC24ABC.jpeg
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

Gargamel skrev:
Nu är båda laddarna i Skärholmen trasiga
Och det ser ut som 2 uppgrävda tjocka avklippta kablar bakom slöladdaren
Låter och ser ur som de är något allvarligt problem därav att de kanske tagit tid.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Nu är den slöa av båda laddarna bortskruvad från plats, och det sticker bara upp en klippt kabel där den stod.
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Nu verkar det hända grejer på CK i Skärholmen.
En ny 300kW. 150kW vriden till ena platsen och den gamla 50kW vriden till den andra platsen.

300kW:aren ser ut att kunna ladda 2 samtidigt.

97027170-FC16-4712-8844-6D43E5A2BA64.jpeg
848933AA-12AE-4BB9-9756-908CED76F2A5.jpeg
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Nooooow we’re cookin’ som Björn hade sagt
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Dexter86 skrev:
Nja, jag tycker det ändå fortsatt är jäkligt snålt med antal laddpunkter måste jag säga. Speciellt jämfört med Tesla SuC. :(
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

martinot skrev:
Dexter86 skrev:
Nja, jag tycker det ändå fortsatt är jäkligt snålt med antal laddpunkter måste jag säga. Speciellt jämfört med Tesla SuC. :(
Får inte jämföra med SuC, då blir man bara ledsen, men 6-8 borde det väl vara. Vill du jämföra med SuC så ta en låååångt upp i norr, typ den vackraste.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Bad som är på g i Skärholmen
Bara 50kW:aren igång just nu.
30021AAE-06E6-4C0F-AB84-34026FE43A65.png
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Imponerande… not. Fan va trist…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Bra 150kW:aren som inte är inkopplad ännu

02A4A83E-248A-42E4-8C54-EB7307C4C20D.png
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Det såg ju betydligt trevligare ut :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Nu ska dom göra samma sak illa kvickt på resterande stationer också , sen jäkla! :lol:
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Möjlighet till 300kW för knappa 6.29 är nog inte helt otrevligt för de som kan ladda så snabbt och om det kommer upp i det.
Henriksson
elbilist

Inlägg av Henriksson »

Trots alla SUC så är det allt som oftast en Tesla som står och laddar på annan laddare, är det nåt man blir förbannad på så är det just det, håll er till era egna laddare som ni höjer till skyarna. Men det är klart att om alla Tesla ägare skiter i sina egna Suck laddare så blir det knepigt för oss övriga som inte kan ladda åt andra hållet. Ionity borde i alla fall förbjuda Teslor.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Henriksson skrev:
Trots alla SUC så är det allt som oftast en Tesla som står och laddar på annan laddare, är det nåt man blir förbannad på så är det just det, håll er till era egna laddare som ni höjer till skyarna. Men det är klart att om alla Tesla ägare skiter i sina egna Suck laddare så blir det knepigt för oss övriga som inte kan ladda åt andra hållet. Ionity borde i alla fall förbjuda Teslor.
Fast Ionity är ju öppet för alla?

Ser inte att man då kan anklaga Tesla-ägare för att göra fel som laddar där (så länge som de står korrekt parkerade och sköter sig i övrigt)?

https://ionity.eu/
With IONITY, drivers of electric vehicles enjoy the freedom to go wherever they want to go. We are building, operating, and constantly growing our network of high-power charging infrastructure along highways in 24 European countries. And as we provide 100% renewable energy everywhere in our network, charging at IONITY means carbon-neutral driving. This is how we are enabling electric travel for everyone.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

martinot skrev:
Henriksson skrev:
Fast Ionity är ju öppet för alla?

Ser inte att man då kan anklaga Tesla-ägare för att göra fel som laddar där (så länge som de står korrekt parkerade och sköter sig i övrigt)?

https://ionity.eu/
With IONITY, drivers of electric vehicles enjoy the freedom to go wherever they want to go. We are building, operating, and constantly growing our network of high-power charging infrastructure along highways in 24 European countries. And as we provide 100% renewable energy everywhere in our network, charging at IONITY means carbon-neutral driving. This is how we are enabling electric travel for everyone.
Precis. På samma sätt som Tesla-ägare inte ska anklaga alla andra för att göra fel den dag som Tesla SuC öppnar och alla andra laddar där (så länge de står korrekt parkerade på motsvarande sätt och sköter sig i övrigt).
:D
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Skriv svar