Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera om bilen.IcePic skrev:Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Din för 6.29 är nog bara 150kWOfarligTesla skrev:Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera om bilen.IcePic skrev:Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
- OfarligTesla
- Teslaägare
Nepp, var 300 kW.Gargamel skrev:
Din för 6.29 är nog bara 150kW
Såg igår att laddarna för 4 platser är på plats på Circle k Lund södra. Verkar dock inte vara igång än
Nu måste det vara officiellt att CK är bra sämre än ionity, laddaren fortfarande trasig, och nu har det väl gått 5 veckor eller där omkring, åtminstone så tar det bara en vecka för ionity att laga laddaren..
8-/ är väl en smiley...OfarligTesla skrev:Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera om bilen.IcePic skrev:Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är en smiley som inte ler.OfarligTesla skrev:Var tar de 8 kr/kWh? Laddade igår på Circle K och då kostade det 6,29 kr/kWh. Kör de olika pris på olika stationer? Jag lär oavsett utnyttja den vid Järva Krog ibland när jag är på väg hem och känner mig för lat för att koppla in mig i stolparna på gatan och sedan parkera .IcePic skrev:Nu verkar det komma en 300kW-laddare på C-K i Järva Krog. De har haft 4 platser gjorda ett tag med blixtar målade i marken, nu såg jag iaf en laddstation där, fast fortfarande med plast på, så det verkar snart vara dags för 4 300kW-platser till som kommer stå mestadels tomma om de håller fast vid sitt kW-pris. 8-/
Tesla M3 LR..
Nu är båda laddarna i Skärholmen trasiga
Och det ser ut som 2 uppgrävda tjocka avklippta kablar bakom slöladdaren
Så här såg det ut på Cirkcle K i Knivsta på julafton. Två dubbelladdare på plats och ytterligare ett fundament för den tredje.
2024 Model 3 RWD Highland med dragkrok
2017 Model X 60D med dragkrok
2020 Model 3 LR med dragkrok
2014 Model S 85 AP1 med MCU2
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
10kWp solpaneler med Fronius växelriktare
Låter och ser ur som de är något allvarligt problem därav att de kanske tagit tid.Gargamel skrev:Nu är båda laddarna i Skärholmen trasiga
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Nu är den slöa av båda laddarna bortskruvad från plats, och det sticker bara upp en klippt kabel där den stod.
Nu verkar det hända grejer på CK i Skärholmen.
En ny 300kW. 150kW vriden till ena platsen och den gamla 50kW vriden till den andra platsen.
300kW:aren ser ut att kunna ladda 2 samtidigt.
En ny 300kW. 150kW vriden till ena platsen och den gamla 50kW vriden till den andra platsen.
300kW:aren ser ut att kunna ladda 2 samtidigt.
Nja, jag tycker det ändå fortsatt är jäkligt snålt med antal laddpunkter måste jag säga. Speciellt jämfört med Tesla SuC.Dexter86 skrev:Nooooow we’re cookin’ som Björn hade sagt

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Får inte jämföra med SuC, då blir man bara ledsen, men 6-8 borde det väl vara. Vill du jämföra med SuC så ta en låååångt upp i norr, typ den vackraste.martinot skrev:Nja, jag tycker det ändå fortsatt är jäkligt snålt med antal laddpunkter måste jag säga. Speciellt jämfört med Tesla SuC.Dexter86 skrev:Nooooow we’re cookin’ som Björn hade sagt
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Bad som är på g i Skärholmen
Bara 50kW:aren igång just nu.
Bara 50kW:aren igång just nu.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Imponerande… not. Fan va trist…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det såg ju betydligt trevligare ut 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu ska dom göra samma sak illa kvickt på resterande stationer också , sen jäkla! 

Möjlighet till 300kW för knappa 6.29 är nog inte helt otrevligt för de som kan ladda så snabbt och om det kommer upp i det.
-
- elbilist
Trots alla SUC så är det allt som oftast en Tesla som står och laddar på annan laddare, är det nåt man blir förbannad på så är det just det, håll er till era egna laddare som ni höjer till skyarna. Men det är klart att om alla Tesla ägare skiter i sina egna Suck laddare så blir det knepigt för oss övriga som inte kan ladda åt andra hållet. Ionity borde i alla fall förbjuda Teslor.
Fast Ionity är ju öppet för alla?Henriksson skrev:Trots alla SUC så är det allt som oftast en Tesla som står och laddar på annan laddare, är det nåt man blir förbannad på så är det just det, håll er till era egna laddare som ni höjer till skyarna. Men det är klart att om alla Tesla ägare skiter i sina egna Suck laddare så blir det knepigt för oss övriga som inte kan ladda åt andra hållet. Ionity borde i alla fall förbjuda Teslor.
Ser inte att man då kan anklaga Tesla-ägare för att göra fel som laddar där (så länge som de står korrekt parkerade och sköter sig i övrigt)?
https://ionity.eu/
With IONITY, drivers of electric vehicles enjoy the freedom to go wherever they want to go. We are building, operating, and constantly growing our network of high-power charging infrastructure along highways in 24 European countries. And as we provide 100% renewable energy everywhere in our network, charging at IONITY means carbon-neutral driving. This is how we are enabling electric travel for everyone.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Precis. På samma sätt som Tesla-ägare inte ska anklaga alla andra för att göra fel den dag som Tesla SuC öppnar och alla andra laddar där (så länge de står korrekt parkerade på motsvarande sätt och sköter sig i övrigt).martinot skrev:Fast Ionity är ju öppet för alla?Henriksson skrev:Trots alla SUC så är det allt som oftast en Tesla som står och laddar på annan laddare, är det nåt man blir förbannad på så är det just det, håll er till era egna laddare som ni höjer till skyarna. Men det är klart att om alla Tesla ägare skiter i sina egna Suck laddare så blir det knepigt för oss övriga som inte kan ladda åt andra hållet. Ionity borde i alla fall förbjuda Teslor.
Ser inte att man då kan anklaga Tesla-ägare för att göra fel som laddar där (så länge som de står korrekt parkerade och sköter sig i övrigt)?
https://ionity.eu/
With IONITY, drivers of electric vehicles enjoy the freedom to go wherever they want to go. We are building, operating, and constantly growing our network of high-power charging infrastructure along highways in 24 European countries. And as we provide 100% renewable energy everywhere in our network, charging at IONITY means carbon-neutral driving. This is how we are enabling electric travel for everyone.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)