Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dhanjel »

Hur är det förresten, får man med allvädersmattor eller såna tygmattor till LR RWD?

Bonus-fråga, vad tror vi om det här? Såg något youtube-kit där det gjordes med "löpmeter" och klipptes till och det lät åtminstone bättre när man öppnar/stänger dörrar. Men vet inte om det är ett icke-problem (har ingen M3 själv än, men ska beställa lite wraps till mittkonsollen)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

dhanjel skrev:
Hur är det förresten, får man med allvädersmattor eller såna tygmattor till LR RWD?
Jag undrar samma sak. Ska hämta min LR RWD nästa vecka och undrar om jag borde beställa mattor?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inlägg av hed »

Skulle gissa på tygmattor då det är de man får till MS.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Hmmm.
Fick en kredit på min slutfaktura i dag samt en ny slutfaktura.
Såg efter ett tag att VIN numret är annorlunda annars var allt lika.
Hoppade från VIN 4080xx till 4155xx.
Någon annan som varit med om samma sak?
3F13E949-A185-4F1A-97A6-4629EC9941BB.jpeg
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Inlägg av Vulgarsonic »

Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
Då jag varit i kontakt med delivery har demom sagt att ordrrnummret skall skrivas som referens men i slutfakturan står att fakturanummer skall anges?
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Vulgarsonic skrev:
Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
Då jag varit i kontakt med delivery har demom sagt att ordrrnummret skall skrivas som referens men i slutfakturan står att fakturanummer skall anges?
För mig är fakturanummer samma sak som referens?
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

I instruktionerna i pdfen/mail jag fick stod att man skulle ange reservationsnummer. Inga problem verkar det som.

Har dock inte fått slutfakturan på kontot än dock, lite snurrigt hos Tesla :)

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

MDurante skrev:
Vulgarsonic skrev:
Jo, men nu är det Tesla.... i min slutfaktura så stod det tydligt och klart hur man skulle ange fakturanumret. Så då gjorde jag det. Dagen efter fick jag ett Mail från en leveransansvarig som bad mig betala in med reservationsnumret som referens. Förklarade vad jag gjort och sa att det får ni lösa, jag har följt instruktionerna. Men det löste sig på 2 dagar.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Inlägg av Vulgarsonic »

Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:
Vulgarsonic skrev:
Jo, men nu är det Tesla.... i min slutfaktura så stod det tydligt och klart hur man skulle ange fakturanumret. Så då gjorde jag det. Dagen efter fick jag ett Mail från en leveransansvarig som bad mig betala in med reservationsnumret som referens. Förklarade vad jag gjort och sa att det får ni lösa, jag har följt instruktionerna. Men det löste sig på 2 dagar.
Exakt...
Högst uppe i min faktura står "referensnummer" och efter det är mitt beställningsnummer angivet (RNxxxxxxx).
I betalniningsinstruktioner längre ner står sedan "ange referens vid betalning:" och efter det fakturans nummer....
Tänker press som jeppe att jag betalar enligt instruktionerna men minns att delivery sagt över telefon att brstäklninhsnumret skall anges.
Bökigt.
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare

Inlägg av s-o »

Har vi fått någon klarhet i om SR+ kommer att levereras med reducerad premiuminteriör eller premiuminteriör?
Både i beställningsavtalet och i "Visa designdetaljer" på hemsidan står det att min bil ska ha "Helsvart premiuminteriör". Är det bara slarvigt formulerat (i ett avtal? Skäms, Tesla!), eller har någonting ändrats sedan jag tryckte på "visa igelkotten"-knappen? :D
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare

Inlägg av NEO »

Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?
Användarvisningsbild
Ulrica R
Teslaägare

Inlägg av Ulrica R »

s-o skrev:
Har vi fått någon klarhet i om SR+ kommer att levereras med reducerad premiuminteriör eller premiuminteriör?
Både i beställningsavtalet och i "Visa designdetaljer" på hemsidan står det att min bil ska ha "Helsvart premiuminteriör". Är det bara slarvigt formulerat (i ett avtal? Skäms, Tesla!), eller har någonting ändrats sedan jag tryckte på "visa igelkotten"-knappen? :D
Jag har fått samma info som du. D.v.s. Premiuminteriör. Dock står det reducerad premiuminteriör i slutfakturan som jag fick 190606. SR+ får ju tyvärr bara reducerad premiuminteriör. Troligen tryckfelsnisse som varit framme vid order av bilen. Vill man vara tuff och kräva att få enligt avtal (order) så kan man ju försöka hävda premiuminteriör. Jag tror inte att jag orkar det. Jag får se hur många fysiska fel jag har på bilen först...
Användarvisningsbild
s-o
Teslaägare

Inlägg av s-o »

Ulrica R skrev:
Jag har fått samma info som du. D.v.s. Premiuminteriör. Dock står det reducerad premiuminteriör i slutfakturan som jag fick 190606. SR+ får ju tyvärr bara reducerad premiuminteriör. Troligen tryckfelsnisse som varit framme vid order av bilen. Vill man vara tuff och kräva att få enligt avtal (order) så kan man ju försöka hävda premiuminteriör. Jag tror inte att jag orkar det. Jag får se hur många fysiska fel jag har på bilen först...
Jo, jag misstänker ju att det är den reducerade som menas, och har också räknat med det. Jag tycker bara att det är lite slarvigt formulerat av dem :)
boaormen

Inlägg av boaormen »

Om man har tagit emot en bil och sen upptäckt lite småfel som man vill ska åtgärdas nån gång i framtiden, vart ska man rapportera dom med bilder osv så det finns dokumenterat?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

boaormen skrev:
Om man har tagit emot en bil och sen upptäckt lite småfel som man vill ska åtgärdas nån gång i framtiden, vart ska man rapportera dom med bilder osv så det finns dokumenterat?
Det måste du ju göra vid leverans såklart, be dom skriva på ett papper med ev. skador.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

MDurante skrev:
Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?

Ditt RNxxxxxxxx :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Inlägg av Nordman »

Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:

På min slutfaktura står klart och tydligt att fakturanummer ska anges.
9C84128C-BD34-4A22-A840-7F459EDCCB79.jpeg
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare

Inlägg av HenricL »

Nordman skrev:
Jeppe_E skrev:
MDurante skrev:

På min slutfaktura står klart och tydligt att fakturanummer ska anges.
Jag skrev fakturanummer och det gick bra.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
icimasa

Inlägg av icimasa »

Lite intressant att bokar man en M3 SR+ idag så står det fortfarande uppskattad leveranstid Juni :lol: ytterst tacksamt :roll:
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inlägg av MarcusC »

Det är slutet på kvartalet, så de kommer nog lyckas ;)
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare

Inlägg av NEO »

icimasa skrev:
Lite intressant att bokar man en M3 SR+ idag så står det fortfarande uppskattad leveranstid Juni :lol: ytterst tacksamt :roll:
Finns massor med SR+ i europa, ge det en vecka så är du matchad och bilen är i sverige på två veckor.

Skulle inte kasta skit på Teslas kvartalsdesperation.
icimasa

Inlägg av icimasa »

Få hoppas det vill verkligen ha min bil nu så trött på att häcka runt i en hyundai i10 :lol: :lol:
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Betalar ni nu direkt ni fått fakturan, eller väntar ni på ett mera precist leveransdatum?

Vi är ju flera som fått det svävande SMSet att leverans kommer ske mellan den 17:e och den 30:e juni, och i morgon är ju 7 dagar innan den 17:e...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare

Inlägg av NEO »

Har inte betalat en krona förrän jag får bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är felaktig. De vill ge mig en bil som är tillverkad 01/2019 med HW2, stått utomhus sedan slutet på februari och kommer vara 6 månader gammal när den levereras.

De nya HW3 bilarna har vin som startar på KF3xxxxx eller KF4xxxxx de gamla med HW2 är KF1 eller KF2xxxxx. Är reggade med 261km/h och 489hk mot 250km/h samt 483hk (performance modeller alltså), i verkligheten är bilarna identiska vad gäller prestanda och topphastighet pga software upgrade. Men ärligt, tre månader kan betyda många ändringar i produktionen på fabriken. Som vi alla vet sker uppgraderingar och förbättringar löpande och inte på planerade tidspunkter som andra bilmärken med brytpunkter.
icimasa

Inlägg av icimasa »

MDurante skrev:
Har inte betalat en krona förrän jag får bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är felaktig. De vill ge mig en bil som är tillverkad 01/2019 med HW2, stått utomhus sedan slutet på februari och kommer vara 6 månader gammal när den levereras.

De nya HW3 bilarna har vin som startar på KF3xxxxx eller KF4xxxxx de gamla med HW2 är KF1 eller KF2xxxxx. Är reggade med 261km/h och 489hk mot 250km/h samt 483hk (performance modeller alltså), i verkligheten är bilarna identiska vad gäller prestanda och topphastighet pga software upgrade. Men ärligt, tre månader kan betyda många ändringar i produktionen på fabriken. Som vi alla vet sker uppgraderingar och förbättringar löpande och inte på planerade tidspunkter som andra bilmärken med brytpunkter.
Men hade du kunna styra om du får en gammal med HW2 eller en med HW3 och är det inte gratis uppdatering till HW3. Va jag menar kan du säga till Tesla att nej jag vill ha en nyare bil? Eller får du boka om och vänta i kö igen? Bara nyfiken :shock:
Skriv svar