Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Hur är det förresten, får man med allvädersmattor eller såna tygmattor till LR RWD?
Bonus-fråga, vad tror vi om det här? Såg något youtube-kit där det gjordes med "löpmeter" och klipptes till och det lät åtminstone bättre när man öppnar/stänger dörrar. Men vet inte om det är ett icke-problem (har ingen M3 själv än, men ska beställa lite wraps till mittkonsollen)
Bonus-fråga, vad tror vi om det här? Såg något youtube-kit där det gjordes med "löpmeter" och klipptes till och det lät åtminstone bättre när man öppnar/stänger dörrar. Men vet inte om det är ett icke-problem (har ingen M3 själv än, men ska beställa lite wraps till mittkonsollen)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Jag undrar samma sak. Ska hämta min LR RWD nästa vecka och undrar om jag borde beställa mattor?dhanjel skrev:Hur är det förresten, får man med allvädersmattor eller såna tygmattor till LR RWD?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Skulle gissa på tygmattor då det är de man får till MS.
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Hmmm.
Fick en kredit på min slutfaktura i dag samt en ny slutfaktura.
Såg efter ett tag att VIN numret är annorlunda annars var allt lika.
Hoppade från VIN 4080xx till 4155xx.
Någon annan som varit med om samma sak?
Fick en kredit på min slutfaktura i dag samt en ny slutfaktura.
Såg efter ett tag att VIN numret är annorlunda annars var allt lika.
Hoppade från VIN 4080xx till 4155xx.
Någon annan som varit med om samma sak?
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
Då jag varit i kontakt med delivery har demom sagt att ordrrnummret skall skrivas som referens men i slutfakturan står att fakturanummer skall anges?
Då jag varit i kontakt med delivery har demom sagt att ordrrnummret skall skrivas som referens men i slutfakturan står att fakturanummer skall anges?
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
För mig är fakturanummer samma sak som referens?Vulgarsonic skrev:Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
I instruktionerna i pdfen/mail jag fick stod att man skulle ange reservationsnummer. Inga problem verkar det som.
Har dock inte fått slutfakturan på kontot än dock, lite snurrigt hos Tesla
Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Har dock inte fått slutfakturan på kontot än dock, lite snurrigt hos Tesla

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Jo, men nu är det Tesla.... i min slutfaktura så stod det tydligt och klart hur man skulle ange fakturanumret. Så då gjorde jag det. Dagen efter fick jag ett Mail från en leveransansvarig som bad mig betala in med reservationsnumret som referens. Förklarade vad jag gjort och sa att det får ni lösa, jag har följt instruktionerna. Men det löste sig på 2 dagar.MDurante skrev:För mig är fakturanummer samma sak som referens?Vulgarsonic skrev:Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Exakt...Jeppe_E skrev:Jo, men nu är det Tesla.... i min slutfaktura så stod det tydligt och klart hur man skulle ange fakturanumret. Så då gjorde jag det. Dagen efter fick jag ett Mail från en leveransansvarig som bad mig betala in med reservationsnumret som referens. Förklarade vad jag gjort och sa att det får ni lösa, jag har följt instruktionerna. Men det löste sig på 2 dagar.MDurante skrev:För mig är fakturanummer samma sak som referens?Vulgarsonic skrev:Vet att detta behandlats förut men nån som vet vad man skall skriva som referens då man betalas slutfakturan?
Högst uppe i min faktura står "referensnummer" och efter det är mitt beställningsnummer angivet (RNxxxxxxx).
I betalniningsinstruktioner längre ner står sedan "ange referens vid betalning:" och efter det fakturans nummer....
Tänker press som jeppe att jag betalar enligt instruktionerna men minns att delivery sagt över telefon att brstäklninhsnumret skall anges.
Bökigt.
Har vi fått någon klarhet i om SR+ kommer att levereras med reducerad premiuminteriör eller premiuminteriör?
Både i beställningsavtalet och i "Visa designdetaljer" på hemsidan står det att min bil ska ha "Helsvart premiuminteriör". Är det bara slarvigt formulerat (i ett avtal? Skäms, Tesla!), eller har någonting ändrats sedan jag tryckte på "visa igelkotten"-knappen?
Både i beställningsavtalet och i "Visa designdetaljer" på hemsidan står det att min bil ska ha "Helsvart premiuminteriör". Är det bara slarvigt formulerat (i ett avtal? Skäms, Tesla!), eller har någonting ändrats sedan jag tryckte på "visa igelkotten"-knappen?

- NEO
- Teslaägare
Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?
Jag har fått samma info som du. D.v.s. Premiuminteriör. Dock står det reducerad premiuminteriör i slutfakturan som jag fick 190606. SR+ får ju tyvärr bara reducerad premiuminteriör. Troligen tryckfelsnisse som varit framme vid order av bilen. Vill man vara tuff och kräva att få enligt avtal (order) så kan man ju försöka hävda premiuminteriör. Jag tror inte att jag orkar det. Jag får se hur många fysiska fel jag har på bilen först...s-o skrev:Har vi fått någon klarhet i om SR+ kommer att levereras med reducerad premiuminteriör eller premiuminteriör?
Jo, jag misstänker ju att det är den reducerade som menas, och har också räknat med det. Jag tycker bara att det är lite slarvigt formulerat av demUlrica R skrev:Jag har fått samma info som du. D.v.s. Premiuminteriör. Dock står det reducerad premiuminteriör i slutfakturan som jag fick 190606. SR+ får ju tyvärr bara reducerad premiuminteriör. Troligen tryckfelsnisse som varit framme vid order av bilen. Vill man vara tuff och kräva att få enligt avtal (order) så kan man ju försöka hävda premiuminteriör. Jag tror inte att jag orkar det. Jag får se hur många fysiska fel jag har på bilen först...

Om man har tagit emot en bil och sen upptäckt lite småfel som man vill ska åtgärdas nån gång i framtiden, vart ska man rapportera dom med bilder osv så det finns dokumenterat?
Det måste du ju göra vid leverans såklart, be dom skriva på ett papper med ev. skador.boaormen skrev:Om man har tagit emot en bil och sen upptäckt lite småfel som man vill ska åtgärdas nån gång i framtiden, vart ska man rapportera dom med bilder osv så det finns dokumenterat?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
MDurante skrev:Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?
Ditt RNxxxxxxxx

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
På min slutfaktura står klart och tydligt att fakturanummer ska anges.Jeppe_E skrev:MDurante skrev:Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?
Ditt RNxxxxxxxx
Jag skrev fakturanummer och det gick bra.Nordman skrev:På min slutfaktura står klart och tydligt att fakturanummer ska anges.Jeppe_E skrev:MDurante skrev:Nu blev jag riktig osäker, det stämmer att slutfakturan nämner att referensnummer ska uppges vid betalning och på fakturan är referensnummer fakturanummer. Men det står även referensnummer som är mitt reservationsnummer alltså RNxxxxxxxx på fakturan under fakturanummer. Kan någon bekräfta VAD som ska anges innan jag för över 750k?
Ditt RNxxxxxxxx
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Lite intressant att bokar man en M3 SR+ idag så står det fortfarande uppskattad leveranstid Juni
ytterst tacksamt 

Det är slutet på kvartalet, så de kommer nog lyckas 

Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
- NEO
- Teslaägare
Finns massor med SR+ i europa, ge det en vecka så är du matchad och bilen är i sverige på två veckor.icimasa skrev:Lite intressant att bokar man en M3 SR+ idag så står det fortfarande uppskattad leveranstid Juniytterst tacksamt
Skulle inte kasta skit på Teslas kvartalsdesperation.
Få hoppas det vill verkligen ha min bil nu så trött på att häcka runt i en hyundai i10

Betalar ni nu direkt ni fått fakturan, eller väntar ni på ett mera precist leveransdatum?
Vi är ju flera som fått det svävande SMSet att leverans kommer ske mellan den 17:e och den 30:e juni, och i morgon är ju 7 dagar innan den 17:e...
Vi är ju flera som fått det svävande SMSet att leverans kommer ske mellan den 17:e och den 30:e juni, och i morgon är ju 7 dagar innan den 17:e...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- NEO
- Teslaägare
Har inte betalat en krona förrän jag får bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är felaktig. De vill ge mig en bil som är tillverkad 01/2019 med HW2, stått utomhus sedan slutet på februari och kommer vara 6 månader gammal när den levereras.
De nya HW3 bilarna har vin som startar på KF3xxxxx eller KF4xxxxx de gamla med HW2 är KF1 eller KF2xxxxx. Är reggade med 261km/h och 489hk mot 250km/h samt 483hk (performance modeller alltså), i verkligheten är bilarna identiska vad gäller prestanda och topphastighet pga software upgrade. Men ärligt, tre månader kan betyda många ändringar i produktionen på fabriken. Som vi alla vet sker uppgraderingar och förbättringar löpande och inte på planerade tidspunkter som andra bilmärken med brytpunkter.
De nya HW3 bilarna har vin som startar på KF3xxxxx eller KF4xxxxx de gamla med HW2 är KF1 eller KF2xxxxx. Är reggade med 261km/h och 489hk mot 250km/h samt 483hk (performance modeller alltså), i verkligheten är bilarna identiska vad gäller prestanda och topphastighet pga software upgrade. Men ärligt, tre månader kan betyda många ändringar i produktionen på fabriken. Som vi alla vet sker uppgraderingar och förbättringar löpande och inte på planerade tidspunkter som andra bilmärken med brytpunkter.
Men hade du kunna styra om du får en gammal med HW2 eller en med HW3 och är det inte gratis uppdatering till HW3. Va jag menar kan du säga till Tesla att nej jag vill ha en nyare bil? Eller får du boka om och vänta i kö igen? Bara nyfikenMDurante skrev:Har inte betalat en krona förrän jag får bekräftat att bilen jag blivit tilldelad är felaktig. De vill ge mig en bil som är tillverkad 01/2019 med HW2, stått utomhus sedan slutet på februari och kommer vara 6 månader gammal när den levereras.