Sida 20 av 243

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 19:31
av Geni87
taliz skrev:
Tesla verkar ju rätt duktiga på att bygga ut stationer dessutom.

Hur många av dessa en/två stolpars 50kw-stationer har byggts ut? Nog aldrig sett det i Sverige åtminstone.
Kanske någon i Norge?

Hur kommer ionity sköta utbyggnad om det behövs? Oklart.
Inte så oklart, eller de verkar iaf ha tagit höjd för det. Många (alla?) av de stationer som idag är i drift med 4-6 stolpar är förberedda för fler.

Som här i Bergen där de har förberett för fler med fundament och framdragna kablar/rör. Ser liknande ut på många ställen jag har sett på bild. Hur lång tid det tar för dem att reagera på hög efterfrågan och verkligen installera de extra laddarna återstår att se, men de har ju inte "glömt" att tänka på det iaf. :)
D1DWHGKXgAEvixw.jpg

Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 19:43
av taliz
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Tesla verkar ju rätt duktiga på att bygga ut stationer dessutom.

Hur många av dessa en/två stolpars 50kw-stationer har byggts ut? Nog aldrig sett det i Sverige åtminstone.
Kanske någon i Norge?

Hur kommer ionity sköta utbyggnad om det behövs? Oklart.
Inte så oklart, eller de verkar iaf ha tagit höjd för det. Många (alla?) av de stationer som idag är i drift med 4-6 stolpar är förberedda för fler.

Som här i Bergen där de har förberett för fler med fundament och framdragna kablar/rör. Ser liknande ut på många ställen jag har sett på bild. Hur lång tid det tar för dem att reagera på hög efterfrågan och verkligen installera de extra laddarna återstår att se, men de har ju inte "glömt" att tänka på det iaf. :)
D1DWHGKXgAEvixw.jpg
Det är oklart tills dom faktiskt byggt ut nån station. Kan ju tex vara så att de inte fått tillräckligt många laddare, och därför är några fundament outnyttjade.
Tesla har väl runt 50 stolpar på dom största nu.
Only time will tell.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 19:51
av Geni87
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Tesla verkar ju rätt duktiga på att bygga ut stationer dessutom.

Hur många av dessa en/två stolpars 50kw-stationer har byggts ut? Nog aldrig sett det i Sverige åtminstone.
Kanske någon i Norge?

Hur kommer ionity sköta utbyggnad om det behövs? Oklart.
Inte så oklart, eller de verkar iaf ha tagit höjd för det. Många (alla?) av de stationer som idag är i drift med 4-6 stolpar är förberedda för fler.

Som här i Bergen där de har förberett för fler med fundament och framdragna kablar/rör. Ser liknande ut på många ställen jag har sett på bild. Hur lång tid det tar för dem att reagera på hög efterfrågan och verkligen installera de extra laddarna återstår att se, men de har ju inte "glömt" att tänka på det iaf. :)
D1DWHGKXgAEvixw.jpg
Det är oklart tills dom faktiskt byggt ut nån station. Kan ju tex vara så att de inte fått tillräckligt många laddare, och därför är några fundament outnyttjade.
Tesla har väl runt 50 stolpar på dom största nu.
Only time will tell.
Japp, det är upp till bevis, precis som jag sa. ;) Hur som helst så verkar ju de flesta stationer vara förberedda för fler stolpar än de 4-6 som är installerade idag, och det är nog rimligt att först få upp den geografiska tätheten för att sedan bygga ut de stationer som behövs i takt med att efterfrågan ökar.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 20:03
av nek0
Den dagen företagen bakom Ionity har bilar att sälja kommer de se till att det finns tillräckligt med laddare.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 20:40
av bylund
Jeppe_E skrev:
Det beror väl helt och hållet på vilka behov man har. Skulle jag köpa en Tesla så skulle jag ha användning av SuC-nätverket ungefär... 2-3 ggr på ÅR. Så är mitt körmönster. Jag har ingen romantiserad bild över laddningen utanför hemmet.
Jag tror säkert att ditt körmönster är så idag. Men med Tesla tenderar det att ändras till betydligt fler och längre resor :)
Och det tror jag kommer att gälla Polestar också.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 21:37
av Jeppe_E
nek0 skrev:
Den dagen företagen bakom Ionity har bilar att sälja kommer de se till att det finns tillräckligt med laddare.
Ja, man är ju lite nyfiken över vilket laddnätverk som Polestar har avtal med. Det var något som nämndes i presentationen, men inte vilket. Oavsett, så om ionitys planer håller, så kommer det att finnas lika många ionity-stationer som det finns Superchargers i slutet av 2020. Eftersom Polestar börjar levereras i Maj 2020 så kommer det nog att bli bra och då kommer det även att finnas fler av Eon och Fortums laddare (50kW).

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 21:58
av Legato
Jeppe_E skrev:
nek0 skrev:
Den dagen företagen bakom Ionity har bilar att sälja kommer de se till att det finns tillräckligt med laddare.
Ja, man är ju lite nyfiken över vilket laddnätverk som Polestar har avtal med. Det var något som nämndes i presentationen, men inte vilket. Oavsett, så om ionitys planer håller, så kommer det att finnas lika många ionity-stationer som det finns Superchargers i slutet av 2020. Eftersom Polestar börjar levereras i Maj 2020 så kommer det nog att bli bra och då kommer det även att finnas fler av Eon och Fortums laddare (50kW).
Återstår ju även att se hur Ionity tänker prissätta mot märken som ej ingår i samarbetet. Jag har ingen gissning mer än att det lär bli dyrare...

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:02
av Legato
Jerker skrev:
Legato skrev:
Absolut. Jag tycker som sagt det är jättebra att det kommer andra elbilar och det är också bra att andra "offrar sig" och köper dem ;)
Hm... Vissa har nog inget val än att "offra sig" med tanke på att Teslas bilar inte är särskilt billiga.
.
Syftade på de dyra konkurrenterna som ploppar upp. Tycker personligen ingen av dem är intressanta just nu (än mindre efter Teslas prissänkning). Lågpris-elbilar är däremot spännande, gillar både nya Hondan och Peugeoten, det lilla man sett av dem :)

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:04
av taliz
bylund skrev:
Jeppe_E skrev:
Det beror väl helt och hållet på vilka behov man har. Skulle jag köpa en Tesla så skulle jag ha användning av SuC-nätverket ungefär... 2-3 ggr på ÅR. Så är mitt körmönster. Jag har ingen romantiserad bild över laddningen utanför hemmet.
Jag tror säkert att ditt körmönster är så idag. Men med Tesla tenderar det att ändras till betydligt fler och längre resor :)
Och det tror jag kommer att gälla Polestar också.
Det där är en rätt viktig punkt. Noterat att många som skaffar tesla sen kör mkt mer än vad dom gjorde innan.
Blir väl lätt så när ”bränslet” är betydligt billigare, och det är enkelt att fylla på.
Men hur är det för de som skaffar egolf, eniro, kona osv?
Gissar att de nog rullar lite längre, men inte alls lika långt som de som skaffar tesla.
Trist om man gillar bilen och vill köra mer, men känner sig begränsad av laddnätverket.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:12
av Legato

Jag hoppas att det inte kommer kännas som att jag offrar mig, men visst finns det likheter med de som köpte Tesla av de första årsmodellerna då SuC var ganska outbyggt. :) Det ska bli spännande att se hur snabbladdningskartan ser ut om ett år. Sen är det ju även så att en förhandsbokning går att avbryta när som helst, om det ser helt åt helvete ut med utbyggnaden. På så sätt är risken liten även om det vore en trist utveckling.
Japp att det bara är en förhandsbokning är ju i allra högsta grad relevant. Har haft ett antal bokningar som varit ganska osannolika att de skulle bli beställning så där håller jag helt med. Sen hoppas jag såklart lite extra på att Volvo/PS överlever hela transformationen så jag hoppas den överraskar positivt!

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:37
av Geni87
Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:
Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:
[
Håller med om att lacken ser mer solid ut från Geneve, men det kanske är belysningen och omgivningen som spelar ögonen ett litet spratt? Baserat på den här bilden från Polestars hemsida på Thunder skulle jag nog ändå säga att Genevebilen är lackad med just Thunder. Sen om den är solid eller metallic är en annan femma... Har du frågat Polestar?
Absolut, har ställt lite frågor till dem, men lär väl inte få svar fören på måndag. Det är ju ändå helg :)
Dela gärna med dig av svaren om det är något som är intressant för oss andra att veta. :) Själv är jag väldigt nyfiken på vad räckvidden verkligen kommer landa på, både WLTP och EPA. Men det lär de ju inte uttala sig om (mer än vad de redan har gjort) förrän bilen är certad och klar.

Målet är ju 500 km WLTP / 440 km EPA. Hamnar vi i de trakterna så kommer iaf jag bli väldigt nöjd. Är även nyfiken på hur mycket man kommer få dra med dragkroken.
Fick svar redan idag. Bilen på mässan är mycket riktigt i kulören Thunder och enligt Polestar så kan den i visst ljus upplevas som lite blåare. Tyvärr kommer det inte att finnas fler färger att välja på, än de som finns i konfiguratorn enligt Polestar.

Blir därför lite tveksam till Thunder, eftersom den av allt att döma, är solidgrå.
Upptäckte att Volvo har en färg som heter Thunder grey och som kan väljas till XC40. Undrar om det är samma färg, känns inte helt osannolikt då flera av de andra färgerna också är Volvofärger med annat namn? Isf är det en solid färg.
Screenshot_20190310_223544.jpg

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:38
av Svenssons
Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
nek0 skrev:
Den dagen företagen bakom Ionity har bilar att sälja kommer de se till att det finns tillräckligt med laddare.
Ja, man är ju lite nyfiken över vilket laddnätverk som Polestar har avtal med. Det var något som nämndes i presentationen, men inte vilket. Oavsett, så om ionitys planer håller, så kommer det att finnas lika många ionity-stationer som det finns Superchargers i slutet av 2020. Eftersom Polestar börjar levereras i Maj 2020 så kommer det nog att bli bra och då kommer det även att finnas fler av Eon och Fortums laddare (50kW).
Återstår ju även att se hur Ionity tänker prissätta mot märken som ej ingår i samarbetet. Jag har ingen gissning mer än att det lär bli dyrare...
Polestar/Volvo kan ju köpa sig in i projektet annars blir det väl standardpriset vilket är 80 kr per laddningssession.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 22:59
av Legato
Svenssons skrev:
Legato skrev:
Jeppe_E skrev:
nek0 skrev:
Den dagen företagen bakom Ionity har bilar att sälja kommer de se till att det finns tillräckligt med laddare.
Ja, man är ju lite nyfiken över vilket laddnätverk som Polestar har avtal med. Det var något som nämndes i presentationen, men inte vilket. Oavsett, så om ionitys planer håller, så kommer det att finnas lika många ionity-stationer som det finns Superchargers i slutet av 2020. Eftersom Polestar börjar levereras i Maj 2020 så kommer det nog att bli bra och då kommer det även att finnas fler av Eon och Fortums laddare (50kW).
Återstår ju även att se hur Ionity tänker prissätta mot märken som ej ingår i samarbetet. Jag har ingen gissning mer än att det lär bli dyrare...
Polestar/Volvo kan ju köpa sig in i projektet annars blir det väl standardpriset vilket är 80 kr per laddningssession.
Det är ju bara ett introduktionspris. Att man skulle kunna ladda billigare än hemma med "icke-Ionity" -bil tror jag absolut inte kommer ske.

Re: Polestar 2

Postat: 10 mar 2019 23:26
av Geni87
De kommer gå över till att ta betalt per kWh tids nog har de sagt, de har dock inte sagt när eller vad priset kommer bli.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 11:47
av Jeppe_E
Geni87 skrev:
Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:
Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:
[
Håller med om att lacken ser mer solid ut från Geneve, men det kanske är belysningen och omgivningen som spelar ögonen ett litet spratt? Baserat på den här bilden från Polestars hemsida på Thunder skulle jag nog ändå säga att Genevebilen är lackad med just Thunder. Sen om den är solid eller metallic är en annan femma... Har du frågat Polestar?
Absolut, har ställt lite frågor till dem, men lär väl inte få svar fören på måndag. Det är ju ändå helg :)
Dela gärna med dig av svaren om det är något som är intressant för oss andra att veta. :) Själv är jag väldigt nyfiken på vad räckvidden verkligen kommer landa på, både WLTP och EPA. Men det lär de ju inte uttala sig om (mer än vad de redan har gjort) förrän bilen är certad och klar.

Målet är ju 500 km WLTP / 440 km EPA. Hamnar vi i de trakterna så kommer iaf jag bli väldigt nöjd. Är även nyfiken på hur mycket man kommer få dra med dragkroken.
Fick svar redan idag. Bilen på mässan är mycket riktigt i kulören Thunder och enligt Polestar så kan den i visst ljus upplevas som lite blåare. Tyvärr kommer det inte att finnas fler färger att välja på, än de som finns i konfiguratorn enligt Polestar.

Blir därför lite tveksam till Thunder, eftersom den av allt att döma, är solidgrå.
Upptäckte att Volvo har en färg som heter Thunder grey och som kan väljas till XC40. Undrar om det är samma färg, känns inte helt osannolikt då flera av de andra färgerna också är Volvofärger med annat namn? Isf är det en solid färg.
Hehehe... Svar från Polestar igen

"Alla färger förutom Void är metallic, då Void är svart"

Mycket märkligt. Jag upplever som sagt inte Thunder som Metallic. Void är svart och därför inte metallic? :lol: (svart finns ju även som metallic ;))
Jaja, det lär väl byggas bilar i alla kulörerna så att man får se dem, innan det är dags för en eventuell beställning.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 12:05
av Geni87
Jeppe_E skrev:
Hehehe... Svar från Polestar igen

"Alla färger förutom Void är metallic, då Void är svart"

Mycket märkligt. Jag upplever som sagt inte Thunder som Metallic. Void är svart och därför inte metallic? :lol: (svart finns ju även som metallic ;))
Jaja, det lär väl byggas bilar i alla kulörerna så att man får se dem, innan det är dags för en eventuell beställning.
Haha rörigt värre, som om det finns en motsättning mellan svart och metallic. :D Japp precis, jag kommer inte lägga en beställning på en osedd bil oavsett, man får säkert möjlighet att studera färgerna i verkligheten.

Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 14:34
av taliz
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 14:42
av Jeppe_E
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 14:45
av taliz
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 15:53
av Geni87
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
Det kan inte vara så att design är högst subjektivt? ;) Personligen tycker jag att PS2 ser mycket bra ut, men jag gillar även designen på nya V60. Att Volvo och Polestar aktivt skulle designa vissa bilar fulare för att de egentligen inte vill sälja dem lär vi kunna avskriva. För det första verkar många gilla designen på PS2, och för det andra är Volvo en relativt liten biltillverkare. De har inte råd att konstruera en hel bil från grunden, med ny drivlina och allt, om de inte tror att de faktiskt ska kunna sälja den och tjäna pengar på den.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 16:02
av taliz
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
Det kan inte vara så att design är högst subjektivt? ;) Personligen tycker jag att PS2 ser mycket bra ut, men jag gillar även designen på nya V60. Att Volvo och Polestar aktivt skulle designa vissa bilar fulare för att de egentligen inte vill sälja dem lär vi kunna avskriva. För det första verkar många gilla designen på PS2, och för det andra är Volvo en relativt liten biltillverkare. De har inte råd att konstruera en hel bil från grunden, med ny drivlina och allt, om de inte tror att de faktiskt ska kunna sälja den och tjäna pengar på den.
Såg några klipp på youtube och noterade att flertalet journalister liksom jag verkade tveksamma runt designen. Samma journalister har hyllat Volvos design av avgasbilar...

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 16:12
av Geni87
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
Det kan inte vara så att design är högst subjektivt? ;) Personligen tycker jag att PS2 ser mycket bra ut, men jag gillar även designen på nya V60. Att Volvo och Polestar aktivt skulle designa vissa bilar fulare för att de egentligen inte vill sälja dem lär vi kunna avskriva. För det första verkar många gilla designen på PS2, och för det andra är Volvo en relativt liten biltillverkare. De har inte råd att konstruera en hel bil från grunden, med ny drivlina och allt, om de inte tror att de faktiskt ska kunna sälja den och tjäna pengar på den.
Såg några klipp på youtube och noterade att flertalet journalister liksom jag verkade tveksamma runt designen. Samma journalister har hyllat Volvos design av avgasbilar...
Och en mängd andra journalister gillar designen, t.ex Top Gear. Hur som helst så lär inte den största kundgruppen bestå av journalister, och jag skulle nog säga att din spaning är ett tveksamt underlag till en konspirationsteori. :)

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 16:51
av HelectriC
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
XC40 tycker jag faktiskt är direkt ful. Mycket märklig design. Nya V60 däremot är riktigt nice. PS2 gillar jag också, dock hade en elektrisk V60 fått mig att beställa på studs.

Re: Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 18:26
av Jeppe_E
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Oavsett färg så ser tyvärr avgasbilarna XC40 eller V60 betydligt bättre ut. :(

Kan det vara strategiskt?
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
XC40 tycker jag faktiskt är direkt ful. Mycket märklig design. Nya V60 däremot är riktigt nice. PS2 gillar jag också, dock hade en elektrisk V60 fått mig att beställa på studs.
Japp, XC40 är direkt ful. Förstår inte hur den kunde vinna Red Dot. Nya S60 och V60 är snygga. En elektrisk V60 kommer ju definitivt att komma. Jag säger, inom 3-4 år (och det är nu som alla som inte förstår företagsekonomi och stora företag; - Det är alldeles för sent)

Polestar 2

Postat: 11 mar 2019 18:50
av taliz
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
Va?

Du menar alltså på allvar att Polestar har designat (i din värld) PS2 till att vara vara mindre attraktiv, så att de ska fortsätta sälja XC40 och V60???? :roll: :roll: :roll:

Polestar planerar att tillverka 50.000 bilar om året i den nya fabriken. Så, du får nog ta av dig foliehatten.

Personligen tycker jag att PS2 är väldigt snygg. De lär ju inte avslöja hur många som bokat och det är förstås inte riktigt samma medieuppmärksamhet som Tesla.
Kanske skulle ha en omröstning? :)

Typ tre val. XC40, V60 och PS2. Och det är endast en designfråga, dvs förutsätt att alla drivs på el.
Det kan inte vara så att design är högst subjektivt? ;) Personligen tycker jag att PS2 ser mycket bra ut, men jag gillar även designen på nya V60. Att Volvo och Polestar aktivt skulle designa vissa bilar fulare för att de egentligen inte vill sälja dem lär vi kunna avskriva. För det första verkar många gilla designen på PS2, och för det andra är Volvo en relativt liten biltillverkare. De har inte råd att konstruera en hel bil från grunden, med ny drivlina och allt, om de inte tror att de faktiskt ska kunna sälja den och tjäna pengar på den.
Såg några klipp på youtube och noterade att flertalet journalister liksom jag verkade tveksamma runt designen. Samma journalister har hyllat Volvos design av avgasbilar...
Och en mängd andra journalister gillar designen, t.ex Top Gear. Hur som helst så lär inte den största kundgruppen bestå av journalister, och jag skulle nog säga att din spaning är ett tveksamt underlag till en konspirationsteori. :)
Har för mig just Top Gear(Jack Rix) påpekade att det var Polestar 1(coupen med avgasmotor) som var den snygga, när de visade båda.
Oavsett så är jag fortsatt övertygad om att fler föredrar designen hos avgasbilarna än PS2.