Re: VW I.D
Postat: 28 jan 2021 20:38
Hur mycket rabatt snackar ni till er?
8%?
8%?
Vilket scoopMaw skrev:”Sneak peak” från VW US
Den vinner nästan enbart på grund av kategorierna ”att äga” och ”att köpa”. Utan att förnedra ID.3 men hur tänkte man, när man ett test där man testar bilar som är nästan dubbelt så dyra och i ett tillfälle (Porsche) nästan 3 gånger så dyr?Zalman3 skrev:ID3 vinner Teknikens Världs test.
Men 27 mils räckvidd lät lite.
Ja vilket jävla skämt!martinot skrev:Vilket skämt till tidning!
Som att säga att Fiat Panda vinner över Ferrari 458 pga. priset.
Inte jag men tänk bara på att du inte kan ha takräcke på ID3. Hade funderat på en men blir en hel del transport av kajaker och sånt på sommaren så det skulle inte fungera så bra...thnis skrev:Är det någon här som gjort bytet e-Golf till ID3? Är lite nyfiken på era erfarenheter då vi planerar att byta till ID3 under året givet att VW fått någorlunda ordning på mjukvaran.
I höst så ökas laddhastigheten till 170 kW.iAkita skrev:Laddning från 1 till 90 procent på en ID4:
Mycket bra! Frågan är om ryktena om 170kwh uppgraderingen är riktiga och att befintliga bilar kan få den uppgraderingen.iAkita skrev:Laddning från 1 till 90 procent på en ID4:
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Dom har verkligen lyckats med bildvalet, vilken blick, ser inte nöjd ut med sin VW...Zalman3 skrev:Har alla VW ID ägare fått en present som kompensation för alla problem?
Vad är gåvan då? Ett vykort?Zalman3 skrev:Har alla VW ID ägare fått en present som kompensation för alla problem?
Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->130 kw på 58 batteriet
120 >170 på 77 batteriet
För att man ligger efter med mjukvaran.thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->120 kw på 58 batteriet
120->170 på 77 batteriet
Gjorde inte Tesla något liknande med höjd laddhastighet?chaffis75 skrev:För att man ligger efter med mjukvaran.thnis skrev:Det vore väl toppen men kan inte tänka mig det. Varför skulle de redan nu veta att om ca 1 år så kommer en ID3 med ett 58 kWH batteri klara 170 istf som nu 100 kw? Då är det väl bara att lösa det så fort det är löst med stöd via OTA.Dodde skrev:Tror du det är en uppdatering av mjukvaran OTA även för befintliga bilar?Zalman3 skrev:Utgår ifrån att både ID3 och ID4 kan ladda med 170 kW i höst.
Räckvidden ökar till 580 km.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ad-vw-push
The ID 3 will also benefit from ongoing developments next year, including an increase in charging power. Buyers will be offered the choice of a 130kW system by mid-2021 and a 170kW system by the end of next year, up from the current maximum of 100kW. The 170kW set-up is claimed to deliver 121 miles of range in 10 minutes using a DC charger.
VW is also promising a moderate increase in range for all ID 3 models through the end of next year. The Pro S is set to offer up to an extra 24 miles from its 77kWh battery, to 360 miles, due in part to software improvements and advances in thermal management and cell efficiency.
Jag gissar 100->120 kw på 58 batteriet
120->170 på 77 batteriet
En sak att testa de hos utvecklarna en annan sak att göra en produkt av de.
OTA fin s ju inte än på någon id3 utan kommer q1 säger de och därefter måste man få en tid hos verkstaden så de uppgraderar ens bil så man får in ota funktionen.
Jo men 121 miles räckvidd (ca 20 mil) på 10 minuter låter lite för bra. Men får väll avvakta och se hur laddkurvan ser ut förstMickep skrev:Det stämmer tesla skrämde upp hastigheten på sr+ (ung samma batteristorlek som id3) från 100 kW till 170 kW. Dock bara under en kort tid. Så jag gissar att de skulle kunna få upp den till 120 som toppnotering. Men det intressanta är hur länge de kan ge en snabb laddhastighet.