På beställnings startsidan, längst ner vänstra hörnet.
Har även en chattbubbla under service i appen, men kanske för att jag har ett pågående ärende där.
Moderator: Redaktion
På beställnings startsidan, längst ner vänstra hörnet.
Jag kollade innan idag och såg ingen bubbla. Nu ser jag den. Så den var nog borta av någon anledning tidigare.SwedishAdvocate skrev: ↑12 jan 2023 10:34Ok... Ser nu att jag också har en chattbubbla. Mycket möjligt att jag missade det. My bad...
Den försvinner när brudarna går och pudrar näsandanni skrev: ↑12 jan 2023 10:47Jag kollade innan idag och såg ingen bubbla. Nu ser jag den. Så den var nog borta av någon anledning tidigare.SwedishAdvocate skrev: ↑12 jan 2023 10:34Ok... Ser nu att jag också har en chattbubbla. Mycket möjligt att jag missade det. My bad...
Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Jag hade inte tagit mot en reparerad bil, blir alltid nyansskillnader. Kanske med rejäl kompensation, men det är jag.Hertsh skrev: ↑12 jan 2023 18:05Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Oavsett, sjukt frustrerande och jag lider med dig. Finns mycket att önska kring Teslas kundbemötande.
Det där är nog vanligare än man tror, hos alla märken. Är dock bättre att inte veta om det.Dafro skrev: ↑12 jan 2023 18:13Jag hade inte tagit mot en reparerad bil, blir alltid nyansskillnader. Kanske med rejäl kompensation, men det är jag.Hertsh skrev: ↑12 jan 2023 18:05Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Oavsett, sjukt frustrerande och jag lider med dig. Finns mycket att önska kring Teslas kundbemötande.
Verdi skrev: ↑12 jan 2023 18:25Det där är nog vanligare än man tror, hos alla märken. Är dock bättre att inte veta om det.Dafro skrev: ↑12 jan 2023 18:13Jag hade inte tagit mot en reparerad bil, blir alltid nyansskillnader. Kanske med rejäl kompensation, men det är jag.Hertsh skrev: ↑12 jan 2023 18:05Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Oavsett, sjukt frustrerande och jag lider med dig. Finns mycket att önska kring Teslas kundbemötande.
Måste skilja sig mellan LR och Plaid för Plaid verkar det ha funnits ett överflöd av innan nyår. Vet att de ringde runt till personer som beställt mycket senare och undrat om de ville ha en nu.
Tog emot en sådan Pläd 30/12, liten lackskada som skulle fixas ”sen”. Tänkte, det blir bra. På vägen hem , efter 500-1000m, började det komma felmeddelanden: styrassistans nedsatt, ABS ej tillgänglig, antispinn ej tillgänglig, stabiliseringssystem ej tillgängliga mm. Dessutom ingen regen. Vädret inte på min sida, regn och blankis dom 135 km hem. Som att köra en Volvo Amazon med 13” ratt men med 1020 hästkrafter istf 87!Verdi skrev: ↑12 jan 2023 18:25Det där är nog vanligare än man tror, hos alla märken. Är dock bättre att inte veta om det.Dafro skrev: ↑12 jan 2023 18:13Jag hade inte tagit mot en reparerad bil, blir alltid nyansskillnader. Kanske med rejäl kompensation, men det är jag.Hertsh skrev: ↑12 jan 2023 18:05Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Oavsett, sjukt frustrerande och jag lider med dig. Finns mycket att önska kring Teslas kundbemötande.
Måste skilja sig mellan LR och Plaid för Plaid verkar det ha funnits ett överflöd av innan nyår. Vet att de ringde runt till personer som beställt mycket senare och undrat om de ville ha en nu.
Jag har lärt mig av tidigare misstag att chatbubblan bara är tillgänglig under dagtid. Den försvinner vid lunch o efter arbetstid. Så glöm inte att refresha sidan innan du testar o chatta.Tellus skrev: ↑12 jan 2023 10:52Den försvinner när brudarna går och pudrar näsandanni skrev: ↑12 jan 2023 10:47Jag kollade innan idag och såg ingen bubbla. Nu ser jag den. Så den var nog borta av någon anledning tidigare.SwedishAdvocate skrev: ↑12 jan 2023 10:34Ok... Ser nu att jag också har en chattbubbla. Mycket möjligt att jag missade det. My bad...
De ringde upp en bekant och frågade det i mellandagarna iaf.bjornnilsson skrev: ↑12 jan 2023 18:30
Nej, nej, nej. Jag har inte fått min Plaid än. Väntat sedan 28 januari 2021. Finns fler med samma lyxproblem.
Aj då. Vad tråkigt? Färg? Inredning? Var den svart/vit i Trosta?LarsaR skrev: ↑12 jan 2023 18:40Tog emot en sådan Pläd 30/12, liten lackskada som skulle fixas ”sen”. Tänkte, det blir bra. På vägen hem , efter 500-1000m, började det komma felmeddelanden: styrassistans nedsatt, ABS ej tillgänglig, antispinn ej tillgänglig, stabiliseringssystem ej tillgängliga mm. Dessutom ingen regen. Vädret inte på min sida, regn och blankis dom 135 km hem. Som att köra en Volvo Amazon med 13” ratt men med 1020 hästkrafter istf 87!
Lämnade åter bilen för tillfix efter nyårshelgen, fick en MYP loaner, fin bil men inte en S Pläd. Hämtade min idag igen, lacken inte fixad och väl hemma så har nya problem tillkommit. Inte hört något om kompensation men ställt frågan om återköp!
Fruktansvärt tråkigt att få ett sånt måndagsex. Förstör ju glädjen rejält.LarsaR skrev:Tog emot en sådan Pläd 30/12, liten lackskada som skulle fixas ”sen”. Tänkte, det blir bra. På vägen hem , efter 500-1000m, började det komma felmeddelanden: styrassistans nedsatt, ABS ej tillgänglig, antispinn ej tillgänglig, stabiliseringssystem ej tillgängliga mm. Dessutom ingen regen. Vädret inte på min sida, regn och blankis dom 135 km hem. Som att köra en Volvo Amazon med 13” ratt men med 1020 hästkrafter istf 87!Verdi skrev: ↑12 jan 2023 18:25Det där är nog vanligare än man tror, hos alla märken. Är dock bättre att inte veta om det.Dafro skrev: ↑12 jan 2023 18:13Jag hade inte tagit mot en reparerad bil, blir alltid nyansskillnader. Kanske med rejäl kompensation, men det är jag.Hertsh skrev: ↑12 jan 2023 18:05Strategi? Du har köpt en Tesla, gilla läget.Gustafsson skrev:Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Oavsett, sjukt frustrerande och jag lider med dig. Finns mycket att önska kring Teslas kundbemötande.
Måste skilja sig mellan LR och Plaid för Plaid verkar det ha funnits ett överflöd av innan nyår. Vet att de ringde runt till personer som beställt mycket senare och undrat om de ville ha en nu.
Lämnade åter bilen för tillfix efter nyårshelgen, fick en MYP loaner, fin bil men inte en S Pläd. Hämtade min idag igen, lacken inte fixad och väl hemma så har nya problem tillkommit. Inte hört något om kompensation men ställt frågan om återköp!
Röd/Svart, UmeåVerdi skrev: ↑12 jan 2023 18:54Aj då. Vad tråkigt? Färg? Inredning? Var den svart/vit i Trosta?LarsaR skrev: ↑12 jan 2023 18:40Tog emot en sådan Pläd 30/12, liten lackskada som skulle fixas ”sen”. Tänkte, det blir bra. På vägen hem , efter 500-1000m, började det komma felmeddelanden: styrassistans nedsatt, ABS ej tillgänglig, antispinn ej tillgänglig, stabiliseringssystem ej tillgängliga mm. Dessutom ingen regen. Vädret inte på min sida, regn och blankis dom 135 km hem. Som att köra en Volvo Amazon med 13” ratt men med 1020 hästkrafter istf 87!
Lämnade åter bilen för tillfix efter nyårshelgen, fick en MYP loaner, fin bil men inte en S Pläd. Hämtade min idag igen, lacken inte fixad och väl hemma så har nya problem tillkommit. Inte hört något om kompensation men ställt frågan om återköp!
Är automatiskt numera
Man får vara noga med att kolla indikatorn på skärmen före varje resa. Men visst är det en väldigt lätt sak att missa...Tenk skrev: ↑12 jan 2023 23:30Är automatiskt numera
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 1BEF9.html
Känns inte helt säkert med en sprängladdning mot barnstol som en sensor ska räkna ut finns där…
Min X Plaid har liknande datum i fjol. Har VIN i slutfakturan från november.Gustafsson skrev: ↑12 jan 2023 16:39Beställt S LR okt 2020.
Leverans LR i början dec? Njet pga strejk.
Leverans 13/12 (står så i slutfakturan) - nop, bilen kvar i hamnen.
Leverans 18/12 som överenskommet - nop, ingen bil hemma.
Leverans 16/1 ? Nada, finns inga vinterdäck att få tag i, ”förresten ganska stor transportskada”, bilen måste på verkstad först pga trasigt höger hjulhus- beställt delar som inte kommit…
Leverans???
Kompensation? - Det har vi inte funderat på….
Dragkroken och gummimattorna kom dock på 2 dagar…
Hur kul som helst![]()
Liknande erfarenheter och förslag på strategi?
Då kan man INTE ha små barn i framsätet. Jäkligt märkligt.Tenk skrev: ↑12 jan 2023 23:30Är automatiskt numera
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 1BEF9.html
Känns inte helt säkert med en sprängladdning mot barnstol som en sensor ska räkna ut finns där…
Är nog så att generellt gör sensorn mer rätt än populationen i stort. Men det hjälper ju inte de som vet vad de vill och har koll, borde gå att välja avstängt eller sensorläge.NEO skrev: ↑13 jan 2023 11:00Då kan man INTE ha små barn i framsätet. Jäkligt märkligt.Tenk skrev: ↑12 jan 2023 23:30Är automatiskt numera
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 1BEF9.html
Känns inte helt säkert med en sprängladdning mot barnstol som en sensor ska räkna ut finns där…
Om det är så, dvs att sensorn skulle göra mer rätt än populationen, så tycker jag det här är den bästa lösningen – och mitt förslag:Tenk skrev: ↑13 jan 2023 11:13Är nog så att generellt gör sensorn mer rätt än populationen i stort. Men det hjälper ju inte de som vet vad de vill och har koll, borde gå att välja avstängt eller sensorläge.NEO skrev: ↑13 jan 2023 11:00Då kan man INTE ha små barn i framsätet. Jäkligt märkligt.Tenk skrev: ↑12 jan 2023 23:30Är automatiskt numera
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 1BEF9.html
Känns inte helt säkert med en sprängladdning mot barnstol som en sensor ska räkna ut finns där…
Det var ungefär så det funkade innan. Det fanns en sensor men man kunde manuellt override:a den och stänga av airbagen. Fast det fanns ingen varning av den typ du beskriver.SwedishAdvocate skrev: ↑13 jan 2023 11:21Om det är så, dvs att sensorn skulle göra mer rätt än populationen, så tycker jag det här är den bästa lösningen – och mitt förslag:Tenk skrev: ↑13 jan 2023 11:13Är nog så att generellt gör sensorn mer rätt än populationen i stort. Men det hjälper ju inte de som vet vad de vill och har koll, borde gå att välja avstängt eller sensorläge.NEO skrev: ↑13 jan 2023 11:00Då kan man INTE ha små barn i framsätet. Jäkligt märkligt.Tenk skrev: ↑12 jan 2023 23:30Är automatiskt numera
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 1BEF9.html
Känns inte helt säkert med en sprängladdning mot barnstol som en sensor ska räkna ut finns där…
Ha kvar möjligheten att stänga av krockkudden manuellt. Sensorn kan man ha till följande: Om sensorn detekterar en bilbarnstol i sätet trots att krockkudden inte blivit manuellt avstängd så kommer det upp en stor och tydlig varning om det här som föraren sen måste interagera med. En varning som är helt omöjlig att missa. Syftet är såklart att uppmärksamma de som missat att stänga av krockkudden. Och om någon klickar bort den rutan utan att stänga av krockkudden och trots det kör iväg med bilbarnstol på passagerarsätet så kan sensorn bestämma att krockkudden ska inaktiveras trots att föraren klickat annorlunda.