Re: Aktien TSLA
Postat: 14 aug 2020 07:00
Styrkan ligger väl i att den har hållit sig runt 1500 i över en månad nu.
Har du läst Aftonbladet nu igen???Tellus skrev:Ja nu är nedgången bara 9%Zalman3 skrev:Upp 180 dollar igår!
Upp 66 dollar idag!
Och den fortsätter upp i efterhandeln!
Vilken styrka!!!
Med All time high som var i juli på 1794:99.kenjon skrev:Har du läst Aftonbladet nu igen???Tellus skrev:Ja nu är nedgången bara 9%Zalman3 skrev:Upp 180 dollar igår!
Upp 66 dollar idag!
Och den fortsätter upp i efterhandeln!
Vilken styrka!!!
Ner 9 % jämfört med vaddå, vilka datum?
1635 dollar i förhandeln!Sabbe skrev:ATH stängningskurs är 1643$, får se om ett nytt ATH slås idag
Hur många aktier måste säljas för att en kurs ska registreras? Räcker det med en enda, eller hur tusan funkar det där?Jerker skrev:Varför räknas bara stängningskurs som ATH? Den har ju de facto varit uppe på 1794:99.
En enda räcker. Vilket är "spännande" på aktier med låg handelsvolym. Har varit med om flertalet kursmanipulationer med folk som utnyttjat detta.. Olagligt iaf med svensk lagstiftning.Elof skrev:Hur många aktier måste säljas för att en kurs ska registreras? Räcker det med en enda, eller hur tusan funkar det där?Jerker skrev:Varför räknas bara stängningskurs som ATH? Den har ju de facto varit uppe på 1794:99.
Splitten tillkännagavs ju efter stängning, ditt köp kunde alltså genomföras först 15:30 nästa dag, svensk tid.Gustafsson skrev:Försökte lägga ett köp hos Avanza när splitter blev officiell, men den gick inte igenom. Beror det på att aktien steg för mycket jämfört med den kurs som angavs vid mitt köpförsök?
Har inte råkat ut för detta i min gamla depå...
https://www.teslarati.com/tesla-china-h ... kyrockets/
Tesla China is hiring in all locations as demand skyrockets.
Tesla China is hiring in nearly every location within the country, including Giga Shanghai, as the company’s electric vehicle demand continues to skyrocket.
Tesla’s Vice President of External Affairs, Grace Tao, shared six different hiring advertisements that confirmed the company is prepared to hire employees all over China.
Hahahaha... Har han blivit daytrader nu?Jerker skrev:Jag ville lägga en säljorder på Norwegian, en order som låg en bit högre än aktuell kurs, men då tilläts det inte att lägga en order på så stor avstånd från aktuell kurs. Det förvånade mig, för avståndet var inte särskilt stort.
Galet bra!Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Jordad skrev:ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Varför oroar du dig för ditt batteri när det är laddstationen som krånglar?Verdi skrev:Jordad skrev:ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Inte vet jag. I min värld är ATH den högsta nivå som en affär har genomförts.
I vilket fall tycker jag strypningen av SuC är genuint oroande. Vad är det som händer med våra batterier som de inte talar om för oss?
hooked skrev:Varför oroar du dig för ditt batteri när det är laddstationen som krånglar?Verdi skrev:Jordad skrev:ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Inte vet jag. I min värld är ATH den högsta nivå som en affär har genomförts.
I vilket fall tycker jag strypningen av SuC är genuint oroande. Vad är det som händer med våra batterier som de inte talar om för oss?
På Ionity är det full effekt, likväl på v3 250kw superchargers.
Ja, alla v2 stationer. Jag vet inte vad som är problemet, men jag skulle inte oroa mig för batteriet i bilen med anledningen jag skrev ovan.Verdi skrev:hooked skrev:Varför oroar du dig för ditt batteri när det är laddstationen som krånglar?Verdi skrev:Jordad skrev:ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Inte vet jag. I min värld är ATH den högsta nivå som en affär har genomförts.
I vilket fall tycker jag strypningen av SuC är genuint oroande. Vad är det som händer med våra batterier som de inte talar om för oss?
På Ionity är det full effekt, likväl på v3 250kw superchargers.
Men varför krånglar laddstationen? Alla stationer?
Äsch då!bonath skrev:Hahahaha... Har han blivit daytrader nu?Jerker skrev:Jag ville lägga en säljorder på Norwegian, en order som låg en bit högre än aktuell kurs, men då tilläts det inte att lägga en order på så stor avstånd från aktuell kurs. Det förvånade mig, för avståndet var inte särskilt stort.
Det försökte jag ju också påpeka tidigare. Och inte bara i din och min värld eftersom det är 1792:99 som står på alla aktiesajter som ATH för TSLA. Så de som försöker hävda att det är stängningskursen som gäller för att sätta ATH verkar inte ha medhåll från särskilt många håll.Verdi skrev:Jordad skrev:ATH brukar väl vara stängningskurs? Dagen när den var uppe på 1,794.99 så stängde den på 1,497.06.Verdi skrev:Sabbe skrev:Nytt ATH, 1650$
Enligt Avanza är 1792,99 ATH.
Inte vet jag. I min värld är ATH den högsta nivå som en affär har genomförts.