Obegripligt, de hade ju inte behövt slita sista veckan varje kvartal om de bara kunde planera ut det på tre månader....Ifixis skrev:Fick detta besked av min DS idag:
Vi har flera bilar stående (klara) vid fabriken men ej inbokade på transporter, där inkluderad även din bil. Tyvärr har våra nya produktlanseringar, ombyggnationer i fabriken och nya logistikrutter gjort att några bilar blivit stående längre än normalt. Vi är på logistik dagligen om status men inget nytt i dagsläget. Största anledningen är att vi håller på att övergå ifrån lastbilar till färja upp till Sverige istället.
"Den som väntar på något gott får vänta längre än planerat" - gammalt Tesla-ordspråk...
Har fått VIN
Moderator: Redaktion
-
Re: Har fått VIN
Märkligt att de uttrycker det som att den inte är inbokad ens. Det borde ju åtminstone finnas en plan, även om det är så att nästa fraktfartyg till Göteborg (om det nu är det de skeppas) inte går förrän om ett par veckor.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jaha, det blir en julklapp i år då... är det någon som vet hur lång tid transporten genom USA tar?? Min bil är tydligen kvar på fel sida pölen enligt min DS. Lämnade fabriken 2/10 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- takarlsson
- Teslaägare
Hur känns det att missat den nye datorn med par veckor? Själv är jag rätt sur.Johnalm skrev:Jaha, det blir en julklapp i år då... är det någon som vet hur lång tid transporten genom USA tar?? Min bil är tydligen kvar på fel sida pölen enligt min DS. Lämnade fabriken 2/10
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Jag litar på att lagstiftarna gör sitt jobb och försenar autonom körning tre-fyra år tills det är dags att byta bil.takarlsson skrev:Hur känns det att missat den nye datorn med par veckor? Själv är jag rätt sur.Johnalm skrev:Jaha, det blir en julklapp i år då... är det någon som vet hur lång tid transporten genom USA tar?? Min bil är tydligen kvar på fel sida pölen enligt min DS. Lämnade fabriken 2/10
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Nån som fått leverans denna vecka? Jag såg minst 5 nya x i Upplands Väsby utanför servicecenter tidigare i veckan. Så nån borde ha fått nåt iaf 

Nu har jag fått VIN på min Model X P100DL. Leverans innan årsskiftet kanske inte är omöjligt...
Model X P100D
Hoppsan, första X P100DL jag hört talas om här på forumet, gratulerar till en grym bil!EricH skrev:Nu har jag fått VIN på min Model X P100DL. Leverans innan årsskiftet kanske inte är omöjligt...
PS. Vågar man spekulera i förmånsvärdet?

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
164000 per år preliminärt.Johnalm skrev:Hoppsan, första X P100DL jag hört talas om här på forumet, gratulerar till en grym bil!EricH skrev:Nu har jag fått VIN på min Model X P100DL. Leverans innan årsskiftet kanske inte är omöjligt...
Model X P100D
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Va inte så farligt ändå.EricH skrev:164000 per år preliminärt.Johnalm skrev:Hoppsan, första X P100DL jag hört talas om här på forumet, gratulerar till en grym bil!EricH skrev:Nu har jag fått VIN på min Model X P100DL. Leverans innan årsskiftet kanske inte är omöjligt...
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Det är ju nästan försvarbartEricH skrev:164000 per år preliminärt.Johnalm skrev:Hoppsan, första X P100DL jag hört talas om här på forumet, gratulerar till en grym bil!EricH skrev:Nu har jag fått VIN på min Model X P100DL. Leverans innan årsskiftet kanske inte är omöjligt...

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Min bil är "fortfarande under transport" och de "vill inte lova för mycket kring exakt leveransdag".
På min slutfaktura står alltså prel. leveransdag 30/9 och drygt en vecka innan det datumet fick jag höra att det fanns möjlighet med leverans redan i september…
Sedan dess har det varit stiltje, men jag fick i fredags veta att bilen lämnat Holland (där den stått färdig under obestämd tidsrymd) och var på väg per båt mot Göteborg ("men ingen direkttransport"…).
De skyller fördröjningen av leveransen på att de börjat köra bilarna per båt i stället för per lastbil från Holland. Nu har jag dock fått besked att de ämnar "ordna någon kompensation till dig för dröjsmålet våra logistikändringar orsakade".
Vad kan man förvänta sig för kompensation? Finns några tips på vad jag skulle kunna be att få?
På min slutfaktura står alltså prel. leveransdag 30/9 och drygt en vecka innan det datumet fick jag höra att det fanns möjlighet med leverans redan i september…
Sedan dess har det varit stiltje, men jag fick i fredags veta att bilen lämnat Holland (där den stått färdig under obestämd tidsrymd) och var på väg per båt mot Göteborg ("men ingen direkttransport"…).
De skyller fördröjningen av leveransen på att de börjat köra bilarna per båt i stället för per lastbil från Holland. Nu har jag dock fått besked att de ämnar "ordna någon kompensation till dig för dröjsmålet våra logistikändringar orsakade".
Vad kan man förvänta sig för kompensation? Finns några tips på vad jag skulle kunna be att få?
Ludicrous? Mjukvara för AP gratis? Snuttefilt med Tesla-logga?Ifixis skrev:Min bil är "fortfarande under transport" och de "vill inte lova för mycket kring exakt leveransdag".
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
En 3D-printad pepparkaksformJohnalm skrev:Ludicrous? Mjukvara för AP gratis? Snuttefilt med Tesla-logga?Ifixis skrev:Min bil är "fortfarande under transport" och de "vill inte lova för mycket kring exakt leveransdag".

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Samma info till mig. Hade du också problem med att de behövde byta någon del som skruvats för hårt och som senare gjorde att hela baksätet behövde bytas?
Det verkar som om du fått mer info än jag fått. Under hela tiden bilen var i fabriken i Holland fick jag bara veta att det inte gick att säga något leveransdatum förrän bilen blev färdig från fabriken, inget om orsaken till att bilen var i fabriken. 24/10 fick jag veta att bilen varit färdig ett tag, men att den väntade på transport och att det inte går att säga något leveransdatum förrän transporten är bokad. Nu när bilen till slut är på väg får jag beskedet att det inte går att säga något leveransdatum förrän bilen är i Göteborg och lastats om till lastbil för vidare transport.Beigler skrev:Samma info till mig. Hade du också problem med att de behövde byta någon del som skruvats för hårt och som senare gjorde att hela baksätet behövde bytas?
Jag har således ingen aning om varför det dröjde så länge i Holland, men det tog i alla fall från ca sista veckan i september till ca 15-20 oktober att fixa. Sedan dess har den alltså stått klar i Holland...
- otjernberg
- Teslaägare
Var i samma sits men har nu fått min MX 90D. Fick en typ 2 kabel som plåster på såret.Ifixis skrev:Min bil är "fortfarande under transport" och de "vill inte lova för mycket kring exakt leveransdag".
Fick i torsdags besked att bilen äntligen var klar i Holland, sedan har det varit tyst. Någon som uppfattat om båtarna går någon specifik dag eller hur långt efter att den är färdig som den når Stockholm?
Vet inte om min bil är representativ, jag har haft samma strul som vissa i tråden ovan. Min bil lämnade Holland på båt efter lång försening, torsdag den 3/11. Skall komma till GBG nu på torsdag 17/11 dvs efter två veckor till havs i en segeldriven pråm (?)Beigler skrev:Fick i torsdags besked att bilen äntligen var klar i Holland, sedan har det varit tyst. Någon som uppfattat om båtarna går någon specifik dag eller hur långt efter att den är färdig som den når Stockholm?

Det verkar som om våra bilar åker tillsammans. Min lämnade också Holland sent torsdag kväll 3/11 för "inte direkttransport till Göteborg". Det sades dock inget om transporttid, eller vilka andra hamnar den skulle lägga till vid på vägen.SQLS skrev:Vet inte om min bil är representativ, jag har haft samma strul som vissa i tråden ovan. Min bil lämnade Holland på båt efter lång försening, torsdag den 3/11. Skall komma till GBG nu på torsdag 17/11 dvs efter två veckor till havs i en segeldriven pråm (?)Beigler skrev:Fick i torsdags besked att bilen äntligen var klar i Holland, sedan har det varit tyst. Någon som uppfattat om båtarna går någon specifik dag eller hur långt efter att den är färdig som den når Stockholm?
Kan man hoppas på att de är snabba med omlastningen i Götet så att den kan anlända Stockhult "redan" på fredag?
Imponerande logistikavdelning. De kanske skulle rekrytera en person från H&M för att fixa logistiken och en annan person från finansbranschen för att förstå vikten av att inte låsa kapital i lager.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Jag fick vintermattorna som kompensation, ca tre veckor sen.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det kan man verkligen hoppas på. Förvänta sig... det vet jag inteIfixis skrev:Det verkar som om våra bilar åker tillsammans. Min lämnade också Holland sent torsdag kväll 3/11 för "inte direkttransport till Göteborg". Det sades dock inget om transporttid, eller vilka andra hamnar den skulle lägga till vid på vägen.SQLS skrev:Vet inte om min bil är representativ, jag har haft samma strul som vissa i tråden ovan. Min bil lämnade Holland på båt efter lång försening, torsdag den 3/11. Skall komma till GBG nu på torsdag 17/11 dvs efter två veckor till havs i en segeldriven pråm (?)Beigler skrev:Fick i torsdags besked att bilen äntligen var klar i Holland, sedan har det varit tyst. Någon som uppfattat om båtarna går någon specifik dag eller hur långt efter att den är färdig som den når Stockholm?
Kan man hoppas på att de är snabba med omlastningen i Götet så att den kan anlända Stockhult "redan" på fredag?

Japp, låter som att de samåker. Kanske åkte de linjebåt? (https://sv.wikipedia.org/wiki/Lysholms_Linie_Aquavit) . Det ordades ju om viss kompensation som plåster på såren för förseningen, så jag mailade och önskade mig en Model 3

Ja, undrar på vad som hände... Men som jag förstått det så tog hela Holland semester efter Q3 racet, samtidigt som de bytte transportsätt. En annan förklaring kan vara att logistik och laglig marihuana är en dålig kombo?Beigler skrev:Imponerande logistikavdelning. De kanske skulle rekrytera en person från H&M för att fixa logistiken och en annan person från finansbranschen för att förstå vikten av att inte låsa kapital i lager.

-
Dåliga nyheter för de som går i väntans tider: HAMNSTREJK! http://tt.omni.se/5d2e215962d608d77ebc5 ... 276228578d