Re: VW ID.4
Postat: 16 apr 2021 08:53
Det känns som om VW är måna om att ID4 ska lyckas i USA när deras högsta chef för e-Mobilitet läser och försöker lösa problem som rapporteras i Facebook-grupper:
Lite coolt. Påminner om ett litet startup-bolag. Ungefär som när jag får tillfälle att prata med en slutkund som rimligen tror att jag är nån support-kille, ända tills de inser att jag är den som har byggt mjukvaran och att jag kan fixa buggar medan de sitter i telefon och väntar. Oväntat att se detta från VW.iAkita skrev:Det känns som om VW är måna om att ID4 ska lyckas i USA när deras högsta chef för e-Mobilitet läser och försöker lösa problem som rapporteras i Facebook-grupper:
mati skrev:Lite coolt. Påminner om ett litet startup-bolag. Ungefär som när jag får tillfälle att prata med en slutkund som rimligen tror att jag är nån support-kille, ända tills de inser att jag är den som har byggt mjukvaran och att jag kan fixa buggar medan de sitter i telefon och väntar. Oväntat att se detta från VW.iAkita skrev:Det känns som om VW är måna om att ID4 ska lyckas i USA när deras högsta chef för e-Mobilitet läser och försöker lösa problem som rapporteras i Facebook-grupper:
Nej, det går nog inte. Man måste ju ha ett konto åtminstone. Det han menade var kanske att profilen inte var ifylld så att det inte går att se vem snubben är.taliz skrev:Kan man skriva på facebook utan att ha en profil?!
Köper man hellre en Volkswagen ID.4 GTX än en Audi Q4 50 Quattro?GTX blir den nya beteckningen på Volkswagens elbilar i ID-familjen med extra prestanda. Modellerna med beteckningen kommer sticka ut när det gäller prestanda och design. Speciella designdetaljer och en egen ljussignatur ska förstärka sportigheten hos GTX.
En ytterligare elmotor på framaxeln tar fyrhjulsdrift till ID-familjen. Den extra motorn aktiveras när mycket hög prestanda eller stark dragkraft krävs. I det nya körläget Traction kan föraren aktivera fyrhjulsdriften permanent.
– Bokstäverna GT har länge stått för körglädje. Nu bygger X bron för framtidens rörlighet. Hållbarhet och sportighet utesluter inte varandra, utan kompletterar varandra på ett intelligent sätt, säger Klaus Zellmer, styrelsemedlem för märket Volkswagen med ansvar för marknadsföring och försäljning.
Den första modellen att anamma den nya beteckningen blir Volkswagen ID.4 GTX som kommer ha premiär den 28 april.
Zalman3 skrev:Köper man hellre en Volkswagen ID.4 GTX än en Audi Q4 50 Quattro?GTX blir den nya beteckningen på Volkswagens elbilar i ID-familjen med extra prestanda. Modellerna med beteckningen kommer sticka ut när det gäller prestanda och design. Speciella designdetaljer och en egen ljussignatur ska förstärka sportigheten hos GTX.
En ytterligare elmotor på framaxeln tar fyrhjulsdrift till ID-familjen. Den extra motorn aktiveras när mycket hög prestanda eller stark dragkraft krävs. I det nya körläget Traction kan föraren aktivera fyrhjulsdriften permanent.
– Bokstäverna GT har länge stått för körglädje. Nu bygger X bron för framtidens rörlighet. Hållbarhet och sportighet utesluter inte varandra, utan kompletterar varandra på ett intelligent sätt, säger Klaus Zellmer, styrelsemedlem för märket Volkswagen med ansvar för marknadsföring och försäljning.
Den första modellen att anamma den nya beteckningen blir Volkswagen ID.4 GTX som kommer ha premiär den 28 april.
Är väl som vanligt, alla tycker olika och alla prioriterar olika!Zalman3 skrev:Köper man hellre en Volkswagen ID.4 GTX än en Audi Q4 50 Quattro?
Länk?B99 skrev:Haha, har ni sett Sandy Munros senaste video? It´s a great car for an old person. Haahaha
Tackar!Zalman3 skrev:Munro.
I VAG räknar du då in Porsche också? Det är ju inte så att allt är samma. Håller med om att de plattformar som i grunden är VW så är det rätt marginell skillnad mellan audi och VW eller Skoda för den delen, tex MEB eller MQB. Men pratar vi MLB eller MLB evo så är ju det en plattform framtagen av audi, A4 och uppåt. Det är helt egna bilar som har lite att göra med VW. Sen lånas den av VW Touareg och Porsche Macan/Cayenne, Bentley Bentayga och Lambo Urus men i grunden en audiprodukt. Nu verkar det som att den framtida strategin är att de billigare/mindre modellerna baseras på en VW plattform som badgas med VW/Skode eller Audi (MEB ex.) och de dyrare audimodellerna utvecklas tillsammans med Porsche, J1 och kommande PPE. Så nog är det skillnad på audi och VW och audi och audi. Gäller bara att veta vilken produkt som är vad. Porsche-audi eller VW-audi.martinot skrev:Det som brukar skilja mest är finare interiör i högre byggkvalitet, mer avancerade tillval, och högre motoreffekt att välja på hos Audi än VW (och Skoda, Seat).
Har alltid sett Audi som "duktiga" på fina och välbyggda interiörer, samt stolar (men det är ju allt VAG, så handlar ju mer om medveten marknadspositionering och varumärkesdifferentiering, än om kunskap gällande hur man bygger bilar).
Undrar om chefen, vad han nu heter, kommer att tvinga mjukvaru utvecklarna att titta på videon på måndagZalman3 skrev:Munro.
Volkswagen har tillverkat ID modeller sedan 4 november 2019 och de har fortfarande inte koll på mjukvaran.wheels skrev:Undrar om chefen, vad han nu heter, kommer att tvinga mjukvaru utvecklarna att titta på videon på måndagZalman3 skrev:Munro.
För han var ju inte precis snäll
Mjukvara har ju aldrig varit den tyska bilindustrin starkaste sida (de leder mer på mekanik och byggkvalitet, och andra klassiska ingenjörsmässiga aspekter), men av tyskarna så har jag alltid tyckt att VAG haft sämre fungerande infotainment än både Mercedes och BMW (som inte är ledande, men klart snäppet över VAG).wheels skrev:Undrar om chefen, vad han nu heter, kommer att tvinga mjukvaru utvecklarna att titta på videon på måndagZalman3 skrev:Munro.
För han var ju inte precis snäll
Det som spelar roll är väl inte vilket märke som utvecklat den, utan vad den levererar.macky skrev:I VAG räknar du då in Porsche också? Det är ju inte så att allt är samma. Håller med om att de plattformar som i grunden är VW så är det rätt marginell skillnad mellan audi och VW eller Skoda för den delen, tex MEB eller MQB. Men pratar vi MLB eller MLB evo så är ju det en plattform framtagen av audi, A4 och uppåt. Det är helt egna bilar som har lite att göra med VW. Sen lånas den av VW Touareg och Porsche Macan/Cayenne, Bentley Bentayga och Lambo Urus men i grunden en audiprodukt. Nu verkar det som att den framtida strategin är att de billigare/mindre modellerna baseras på en VW plattform som badgas med VW/Skode eller Audi (MEB ex.) och de dyrare audimodellerna utvecklas tillsammans med Porsche, J1 och kommande PPE. Så nog är det skillnad på audi och VW och audi och audi. Gäller bara att veta vilken produkt som är vad. Porsche-audi eller VW-audi.martinot skrev:Det som brukar skilja mest är finare interiör i högre byggkvalitet, mer avancerade tillval, och högre motoreffekt att välja på hos Audi än VW (och Skoda, Seat).
Har alltid sett Audi som "duktiga" på fina och välbyggda interiörer, samt stolar (men det är ju allt VAG, så handlar ju mer om medveten marknadspositionering och varumärkesdifferentiering, än om kunskap gällande hur man bygger bilar).
Zalman3 skrev:Volkswagen har tillverkat ID modeller sedan 4 november 2019 och de har fortfarande inte koll på mjukvaran.wheels skrev:Undrar om chefen, vad han nu heter, kommer att tvinga mjukvaru utvecklarna att titta på videon på måndagZalman3 skrev:Munro.
För han var ju inte precis snäll
Suck.
Om man inte ägt en Tesla innan så vet man helt enkelt inte vad man missar. Grattis(?)backe skrev:Jag har en id4 och den fungerar bra såhär långt till mig och min familjs behov.
Vad är det som dom inte har koll på med mjukvaran?
Jag har kört (Model 3) och den saknar jag inte, men en av de nya X skulle sitta fint men det är mer pengar än jag vill lägga på bil.taliz skrev:Om man inte ägt en Tesla innan så vet man helt enkelt inte vad man missar. Grattis(?)backe skrev:Jag har en id4 och den fungerar bra såhär långt till mig och min familjs behov.
Vad är det som dom inte har koll på med mjukvaran?