Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
Re: Ludicrous Mode
Så är det någon som fått det gjort ännu och vill berätta?
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Min är idag uppgraderad men jag har inte hunnit köra den ännu. Imorgon blir det prova! 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Lite klurigt med vinterväglag kanske men får prova på några bra ställen! Skriver npgra rader imorgon!
Verkar som infracity fått hem material så skall inte bli några problem med Er andra som beställt uppgraderingar.
Verkar som infracity fått hem material så skall inte bli några problem med Er andra som beställt uppgraderingar.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Från noll kan det nog vara svårt med Ludicrous acceleration imorgon. Men jag är speciellt intresserad av draget från 80-120, där tycker jag vanliga insane är lite tunn..
Det jag googlat mig till, samt med de icke-svar jag fått från Tesla, så valde jag att köpa mig en snabbare hobby-bil istället för att uppgradera till L.TeslaMartin skrev:Från noll kan det nog vara svårt med Ludicrous acceleration imorgon. Men jag är speciellt intresserad av draget från 80-120, där tycker jag vanliga insane är lite tunn..
Vill inte ha fossilbilar oavsett vilken och 50 papp är det värt. Får som sagt se hur den känns imorgon. Antar att de som inte beställer L mode ganska snart inte kommer kunna göra det senare heller.
Nej, nu borde det vara för sent. Det var ju bara 6 månader från i somras.hybris skrev:Vill inte ha fossilbilar oavsett vilken och 50 papp är det värt. Får som sagt se hur den känns imorgon. Antar att de som inte beställer L mode ganska snart inte kommer kunna göra det senare heller.
Själv så kompletterar jag gärna bilparken med fosilbilar för att komplettera på de områden som Teslan inte orkar med.
Kul för dig! Kanske inte helt relevant på denna tråd men grattis till dina fossilbilar!
Väntar med spänning på raderna. Framför allt 50 och upp.hybris skrev:Lite klurigt med vinterväglag kanske men får prova på några bra ställen! Skriver npgra rader imorgon!
Och toppen att det finns material, min bil görs om en dryg vecka

Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Från 0-30mph är det väl ingen idé att prova? Skillnaden ligger ju i 30-60mph, och vad jag läst mig till enbart där.TeslaMartin skrev:Från noll kan det nog vara svårt med Ludicrous acceleration imorgon. Men jag är speciellt intresserad av draget från 80-120, där tycker jag vanliga insane är lite tunn..
Det är ganska få tester. Sett 2-3 stycken. Verkar vara ganska stor skillnad. Även fattat att det är vid 30 mph och upp som det märks. 0-100 skall gå att plcoka ned 0,2-0,4s enligt uppgift. Sedan skall drag vid högre hastighet liksom uthålligheten vara bättre.
Max prestanda får man vid max battery power och launch control. Utan max battery för man ca 75% av prestandaförbättringen.
Men som sagt vad jag läst. Skall prova lite idag.
Max prestanda får man vid max battery power och launch control. Utan max battery för man ca 75% av prestandaförbättringen.
Men som sagt vad jag läst. Skall prova lite idag.
Det jag sett på 402m tiderna är bara förbättringar runt 0.2-0.3 vilket är förbättringen på 0-100. Hade det funnits mer drag "vid högre hastighet" så hade 402m-förbättringen (vilket i praktiken är 0-185km/h i Teslans fall) varit mer än 0.2sek.hybris skrev:Det är ganska få tester. Sett 2-3 stycken. Verkar vara ganska stor skillnad. Även fattat att det är vid 30 mph och upp som det märks. 0-100 skall gå att plcoka ned 0,2-0,4s enligt uppgift. Sedan skall drag vid högre hastighet liksom uthålligheten vara bättre.
Fast du får ju iaf en frän ikon och dekal.

Släpp frukostsmörgåsen och rapportera gärna 100-200 tiden!
Jeg äger er 85d men har prøvkørt p85d och p90dl.
Jeg tycker skildnad mellom 85d och p85d är när hastigheten är under 50 kmt.
P90dl ger mycket mer drag mellom 30 och 90.
Mellin 90 och 120 gir p90dl litte mere drag end min 85d och över 120/130 tycker jeg inte den er snappare end min 85d.
Jeg tycker skildnad mellom 85d och p85d är när hastigheten är under 50 kmt.
P90dl ger mycket mer drag mellom 30 och 90.
Mellin 90 och 120 gir p90dl litte mere drag end min 85d och över 120/130 tycker jeg inte den er snappare end min 85d.
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
http://---
- TeslaMartin
- Teslaägare
Bra om det rör lite mer på sig hela vägen upp till 100, specifikt då ~50-100.
Antar att det är batteriet som inte ger mer i högre farter, alltså över 100-120. Där spelar det inte roll med Ludicrous eller inte.
Skall bli intressant att se vad som händer med batteriutvecklingen närmsta åren, både kWh och vad det kan släppa ifrån sig i kW.
Vettigt att uppgradera eller inte? Troligen in värt det om man tänker logiskt och realistiskt. Men jag är den typen som gillar "det värsta" även om det blir dyra tiondelar på accelerationen. (Har tex som hobbybil en 700-hästars '72 Camaro - den är inte heller vettig, men kul!
)
Antar att det är batteriet som inte ger mer i högre farter, alltså över 100-120. Där spelar det inte roll med Ludicrous eller inte.
Skall bli intressant att se vad som händer med batteriutvecklingen närmsta åren, både kWh och vad det kan släppa ifrån sig i kW.
Vettigt att uppgradera eller inte? Troligen in värt det om man tänker logiskt och realistiskt. Men jag är den typen som gillar "det värsta" även om det blir dyra tiondelar på accelerationen. (Har tex som hobbybil en 700-hästars '72 Camaro - den är inte heller vettig, men kul!

Även om tiden för 0-100 har förbättras med 0.2 s betyder inte det att du kan räkna dem direkt mot sluttiden. P85D har vid 100 km/h kommit 56 m, medan P90DL har kommit 50 m så den har längre kvar innan den kommit 402 m.dstr skrev:Det jag sett på 402m tiderna är bara förbättringar runt 0.2-0.3 vilket är förbättringen på 0-100
http://shop.teslamotors.com/collections ... -pre-order:
Här lovar Tesla bara en 10% ökning av effekten vilket är mindre än den 15% skillnad det är mellan P85D och P90DL. Sen om "estimated 10%" i själva verket är 15% i slutändan är oklart, men 10% stämmer med 0.19 s bättre 0-60 mph och 0.30 s bättre 1/4 mile. Att jämför med P90DL som borde få 0.27 bättre 0-60 och 0.43 bättre 1/4 mile.This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D
Om det är någon skillnad mellan P90DL och P85DL så tror jag att det är mindre maxeffekt snarare än att den har samma effekt som förut vid högre hastigheter.
Jag förstår nästan vad du far efter. Sträckan är dock 402m för båda bilarna. Hur lång tid tar det att köra in de sex metrarna i 185km/h?aoeu skrev:Även om tiden för 0-100 har förbättras med 0.2 s betyder inte det att du kan räkna dem direkt mot sluttiden. P85D har vid 100 km/h kommit 56 m, medan P90DL har kommit 50 m så den har längre kvar innan den kommit 402 m.
185 km/h är 51,3889 m/s, så ca 0.12 sdstr skrev:Jag förstår nästan vad du far efter. Sträckan är dock 402m för båda bilarna. Hur lång tid tar det att köra in de sex metrarna i 185km/h?
Men då stämmer det ju rätt bra. Tesla säger att man får 0,2 på 0-60mph och så finns det de som kört 11.69 före och 11.4 efter sin uppgradering.aoeu skrev:185 km/h är 51,3889 m/s, så ca 0.12 sdstr skrev:Jag förstår nästan vad du far efter. Sträckan är dock 402m för båda bilarna. Hur lång tid tar det att köra in de sex metrarna i 185km/h?
DSTR: skall inte tråka dig. Du har såklart rätt i att det finns bilar som är snabbare tex 100-200. Skål på dig!!
Stor kram!

Åh! Kjamiz!!hybris skrev:DSTR: skall inte tråka dig. Du har såklart rätt i att det finns bilar som är snabbare tex 100-200. Skål på dig!!Stor kram!
Min "sommarbil" gör 0-200 under 9.5. Att "vaska" 59k på att få min daily driver från 11.5 till 11.2 på 100-200 känns inte aktuellt.
Nej 100-200 är inte värt pengarna. Men 0-100, 0-150, 50-110 etc är det. 
Det som är lite skumt är att jag tycker Model S tappar mest tid de sista 20 km/h till 200. Det går ju riktigt snabbt innan men sedan tappat den stonken runt 20 km/h kvar till 200.

Det som är lite skumt är att jag tycker Model S tappar mest tid de sista 20 km/h till 200. Det går ju riktigt snabbt innan men sedan tappat den stonken runt 20 km/h kvar till 200.
Dagens I-landsproblem?hybris skrev:Det går ju riktigt snabbt innan men sedan tappat den stonken runt 20 km/h kvar till 200.

Model S 85D