Re: Polestar 2
Postat: 16 maj 2021 22:57
.
Oj ska man underhålla kontakten? Vad brukar ni göra får att hålla rent?LarsA skrev:Varning. innehåller inget om BMW!!!!
Lyckades reda ut felen på min polestar 2 med hjälp av supporten
Välkänt tesla trick med omstart av systemet hjälpte. Dock oklart i manualen, hemknappen ska hållas intryckt tills även texten om skärmrening försvinner och det blir helsvart.
Dock har jag slarvat med underhållet av Zappi's laddhandske. Mycket oxider i övre vänstra kontakten, funkar för Leaf men inte PS2, får se om tops med isopropanol kan fixa det.
Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.Fredrik j skrev:Ganska imponerande att en BMW M340i ändå hänger med en Model3 så bra. Det trodde jag inte. Trodde det skulle skilja mer i lägre farter faktiskt.
martinot skrev:Svenskreset som de brukar kalla det i Norge.
Kanske inte standard på BMW, men väl på Tesla vid märkliga fel. Kanske även PS2?
På vilket sätt är det imponerande?taliz skrev:Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.Fredrik j skrev:Ganska imponerande att en BMW M340i ändå hänger med en Model3 så bra. Det trodde jag inte. Trodde det skulle skilja mer i lägre farter faktiskt.
Vad som är imponerande är väl att Model 3 LR AWD började levereras långt innan BMWn. Ändå fick alla, inkl "gamla", ägare via Tesla-appen möjlighet att uppgradera till bättre prestanda än den nya BMWn.
Det var väl du som var imponerad av BMW 340i, och själv bäst borde veta svaret på varför?Fredrik j skrev:På vilket sätt är det imponerande?taliz skrev:Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.Fredrik j skrev:Ganska imponerande att en BMW M340i ändå hänger med en Model3 så bra. Det trodde jag inte. Trodde det skulle skilja mer i lägre farter faktiskt.
Vad som är imponerande är väl att Model 3 LR AWD började levereras långt innan BMWn. Ändå fick alla, inkl "gamla", ägare via Tesla-appen möjlighet att uppgradera till bättre prestanda än den nya BMWn.
Självfallet vet jag varför jag tycker 340i är imponerande som kan hänga på en elbil. Men det var ju inte det jag frågade.martinot skrev:Det var väl du som var imponerad av BMW 340i, och själv bäst borde veta svaret på varför?Fredrik j skrev:På vilket sätt är det imponerande?taliz skrev:Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.Fredrik j skrev:Ganska imponerande att en BMW M340i ändå hänger med en Model3 så bra. Det trodde jag inte. Trodde det skulle skilja mer i lägre farter faktiskt.
Vad som är imponerande är väl att Model 3 LR AWD började levereras långt innan BMWn. Ändå fick alla, inkl "gamla", ägare via Tesla-appen möjlighet att uppgradera till bättre prestanda än den nya BMWn.
dd88 skrev:Jag antar att man bör vara imponerad över att Teslan inte är färdigutvecklad vid köp?
Varför är det imponerande?Fredrik j skrev:Självfallet vet jag varför jag tycker 340i är imponerande som kan hänga på en elbil. Men det var ju inte det jag frågade.martinot skrev:Det var väl du som var imponerad av BMW 340i, och själv bäst borde veta svaret på varför?Fredrik j skrev:På vilket sätt är det imponerande?taliz skrev:Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.Fredrik j skrev:Ganska imponerande att en BMW M340i ändå hänger med en Model3 så bra. Det trodde jag inte. Trodde det skulle skilja mer i lägre farter faktiskt.
Vad som är imponerande är väl att Model 3 LR AWD började levereras långt innan BMWn. Ändå fick alla, inkl "gamla", ägare via Tesla-appen möjlighet att uppgradera till bättre prestanda än den nya BMWn.
Ok. Jag tycker det är imponerande eftersom jag trodde model3 skulle vara överlägsen.martinot skrev:Varför är det imponerande?Fredrik j skrev:Självfallet vet jag varför jag tycker 340i är imponerande som kan hänga på en elbil. Men det var ju inte det jag frågade.martinot skrev:Det var väl du som var imponerad av BMW 340i, och själv bäst borde veta svaret på varför?Fredrik j skrev:På vilket sätt är det imponerande?taliz skrev:
Det är ju inte direkt en hemlighet att LR AWD är kraftigt mjukvarubegränsad 0-100.
Vad som är imponerande är väl att Model 3 LR AWD började levereras långt innan BMWn. Ändå fick alla, inkl "gamla", ägare via Tesla-appen möjlighet att uppgradera till bättre prestanda än den nya BMWn.
Skall kika. Tycker Munro gjort mycket bra egna genomgångar på sitt egna sätt.Dexter skrev:Sandy Munro undersöker underedet på Polestar 2.![]()
Ja det kan man nog säga. Hade dålig koll på prestandan hos en M340i.martinot skrev:Så att du är imponerad beror på dina egna kunskaper inte stämmer?
Coolt. Jag tror det är helt rätt väg att gå när det gäller infotainment och flera tillverkare kommer säkert ha Polestar som ledstjärnamartinot skrev:Bra inlägg av Tibor runt den största styrkan och fördelen med Polestar/Geely, och där de är absoluta klassledande (och mycket långt före Tesla):
https://teslaclubsweden.se/nya-appar-pa-mittskarmen/
Blev hånad av säkert ett tiotal personer i detta forum när jag i höstas påpekade Teslas gammaldags syn på digitala ekosystem (dvs. utveckla allt själva som Apple gjorde för 12 år sedan innan de släppte App Store) och hur Android Automotive är disruptivt för bilars infotainment.Maw skrev:Coolt. Jag tror det är helt rätt väg att gå när det gäller infotainment och flera tillverkare kommer säkert ha Polestar som ledstjärnamartinot skrev:Bra inlägg av Tibor runt den största styrkan och fördelen med Polestar/Geely, och där de är absoluta klassledande (och mycket långt före Tesla):
https://teslaclubsweden.se/nya-appar-pa-mittskarmen/
Att antyda att det skulle finnas någon som helst förbättringspotential i Teslas vägval brukar ofta tas emot med en viss kränkthet har jag märktd3marcus skrev:Blev hånad av säkert ett tiotal personer i detta forum när jag i höstas påpekade Teslas gammaldags syn på digitala ekosystem (dvs. utveckla allt själva som Apple gjorde för 12 år sedan innan de släppte App Store) och hur Android Automotive är disruptivt för bilars infotainment.Maw skrev:Coolt. Jag tror det är helt rätt väg att gå när det gäller infotainment och flera tillverkare kommer säkert ha Polestar som ledstjärnamartinot skrev:Bra inlägg av Tibor runt den största styrkan och fördelen med Polestar/Geely, och där de är absoluta klassledande (och mycket långt före Tesla):
https://teslaclubsweden.se/nya-appar-pa-mittskarmen/