Sida 173 av 239
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 21:46
av mans71
Såg en plaid live idag i Linköping i trafiken. På bild så ser dom bredare skärmarna inte ut som något man vill skriva hem om men live så såg det ganska mycket stöddigare ut. Blev ganska sugen

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 22:19
av OldMan999
Hämtade ut min Plaid idag. Min första Tesla. Har hört och läst om diverse strul så jag var lite orolig inför hämtningen. Det enda problemet var att bilen hade sommardäck trots att jag beställt dubbdäck med det löste dom snabbt. Bilen är helt fantastisk! Har inte hittat några skavanker. Längtar till våren så man kan lägga på sommarsulorna och testa plaid på riktigt. I mobile connector väskan låg det en CCS adapter! Är det bara jag som fått en sån? Det kan väl inte finnas någon användning för den?
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 22:23
av danni
Du behöver verkligen inte den där adaptern till Plaid och du har fått den av misstag. Ge tillbaks den till Tesla.
Inser just att jag inte ens öppnat den väskan och kollat själv.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 22:25
av danni
Apropå supercharging, förresten, så går det lagom snabbt med en Plaid, om man är van vid gamla S/X:
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 22:34
av Nect
danni skrev: ↑30 dec 2022 22:25
Apropå supercharging, förresten, så går det lagom snabbt med en Plaid, om man är van vid gamla S/X:
IMG_4912.jpeg
När alla Plaid laddar får nog allt svenska kraftnät ta till rullande avstängning för att effekten ska räcka

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 22:45
av LarsaR
bjornnilsson skrev: ↑30 dec 2022 18:34
Lystico skrev: ↑30 dec 2022 13:46
Pratade med min säljare - fanns en hel del plaid kvar som inte hämtats upp. Jag erbjöd mig att hjälpa honom med en om jag fick samma pris som gällde tidigare.
Som ni förstår så är jag fortfarande utan plaid
Han rådde mig att vänta och se om de kommer upp som lagerbilar så kanske priset sänks något.
Så om någon fortfarande vill åt en plaid nu innan årskiftet så är det nog goda chanser
Vi är flera som inte fick någon vid denna leverans och just nu väntar på nästa omgång som kommer i Mars. Om Tesla läser detta så vill jag bara påpeka detta.
Fick ett samtal från Tesla i Umeå igår, ”Om du kan tänka dig en röd S Plaid i stället för en blå så kan du få den i morgon”. Hade också förväntat mig mars eftersom jag hade RN 1145…… Nu står det en röd i garaget

{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 30 dec 2022 23:53
av Hertsh
NEO skrev:spacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27
Legato skrev: ↑30 dec 2022 14:08
Avsevärt värre för de som köpt gamla S/X (och även 3) den senaste tiden IMO. Där har det verkligen varit brutala ras. Med S & X är det i mina ögon logiskt när det nu kommit en ny modell som är så dramatiskt mycket bättre.
Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.
Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du se

Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
PhR34k skrev: ↑30 dec 2022 16:29
Spricka i vindrutan redan

Spricka på grund av förvärmning i appen?
Avundsjukan lyser igenom.
PS. Raven har inte ventilerade säten förutom några nästintill unika exemplar som producerades första veckan i april 2019.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 00:06
av Rimlig
spacecoin skrev:Är det någon här som gått direkt från Raven till nya refreshen som kan uttala sig skulle det vara intressant att höra hur man upplever det buller- och komfort/kvalitets-mässigt.
Jag bytte ut min S Raven performance -20 mot en S Plaid och kan intyga nu efter första fjällresan att ljudnivån i bilen är väsentligt lägre (21” både på förra och Plaiden). Prestandan är inte helt oväntat utomjordisk. Laddning i över 250 kW mycket trevligt.
Helljuset mycket bättre än Raven och dessutom funkar helljusautomatiken riktigt bra - det enda jag har att anmärka på kring den är den tar lite för lång tid på sig att trigga igång efter ett möte / man får köra i mörker onödigt läge.
Ljudanläggningen är ett enormt lyft, även komforten generellt flera pinnhål upp. Kvalitetskänslan känns klart högre generellt, och utöver att hela interiören känns helt ny så är även tex bagageutrymmet och hatthylla nytt och högre detaljkänsla än sena raven.
Ratten och avsaknad av spakarna har jag dock inte lyckats bli vän med ännu.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 00:28
av AndIT
mans71 skrev: ↑30 dec 2022 21:46
Såg en plaid live idag i Linköping i trafiken. På bild så ser dom bredare skärmarna inte ut som något man vill skriva hem om men live så såg det ganska mycket stöddigare ut. Blev ganska sugen
Var det kanske min?

Dig jag låg bakom i Lambohov under em?
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 00:43
av Legato
Hertsh skrev: ↑30 dec 2022 23:53
NEO skrev:spacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27
Legato skrev: ↑30 dec 2022 14:08
Avsevärt värre för de som köpt gamla S/X (och även 3) den senaste tiden IMO. Där har det verkligen varit brutala ras. Med S & X är det i mina ögon logiskt när det nu kommit en ny modell som är så dramatiskt mycket bättre.
Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.
Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du se

Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
PhR34k skrev: ↑30 dec 2022 16:29
Spricka i vindrutan redan

Spricka på grund av förvärmning i appen?
Avundsjukan lyser igenom.
PS. Raven har inte ventilerade säten förutom några nästintill unika exemplar som producerades första veckan i april 2019.
Ja verkligen. Någon skrev "Surt sa räven" och sällan har det väl stämt bättre.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 08:34
av larsw
Legato skrev: ↑31 dec 2022 00:43
Ja verkligen. Någon skrev "Surt sa räven" och sällan har det väl stämt bättre.
Surt sa Raven.
Folk får naturligtvis dissa nya S/X, precis som de får dissa vilken annan ny bilmodell som helst. Men få kan än så länge säga att de gjort det efter att ha provkört och provåkt.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 08:54
av +46
Surt sa Raven.
Folk får naturligtvis dissa nya S/X, precis som de får dissa vilken annan ny bilmodell som helst. Men få kan än så länge säga att de gjort det efter att ha provkört och provåkt.
[/quote]
Ha, ha den var riktigt rolig
Känner igen fenomenet, inte minst i tråden - Aktien TSLA.
Jag förstår inte att det ska vara så svårt att glädjas med andra. Själv är jag fortfarande lika nöjd med min bil och allt som jag får ”gratis” varje dag.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:07
av NEO
Hertsh skrev: ↑30 dec 2022 23:53
NEO skrev:spacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27
Legato skrev: ↑30 dec 2022 14:08
Avsevärt värre för de som köpt gamla S/X (och även 3) den senaste tiden IMO. Där har det verkligen varit brutala ras. Med S & X är det i mina ögon logiskt när det nu kommit en ny modell som är så dramatiskt mycket bättre.
Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.
Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du se

Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
PhR34k skrev: ↑30 dec 2022 16:29
Spricka i vindrutan redan

Spricka på grund av förvärmning i appen?
Avundsjukan lyser igenom.
PS. Raven har inte ventilerade säten förutom några nästintill unika exemplar som producerades första veckan i april 2019.
Avundsjuk på vad? Har haft flera möjligheter att få köpa plaid och avstått. Hyrt S plaid i USA, Provkört X här hemma. Följde även med en kollega som lämnade tillbaka en X Plaid på grund av fel med bakdörrarna i Åre och efter fem timmars väntan på road service var beskedet att han fick köra till service center men att inga loaners fans tillgängliga enbart uber vouchers.
Jag är skeptisk till kvalitet och även service (något jag även pushat för i andra trådar) för den prislappen. Men har aldrig någonsin sagt att bilen saknar wow faktor. Prestandan är overklig och nya inredningen är fräsch.
Men there comes a time when shit hits the fan, när prestandan inte är lika kul längre och kvalitet visar sitt rätta. Det ser man på TWC för refresh är faktiskt något som funnits en bra stund och det är ingen osanning eller fakeade bilder jag postat. Likheten med tsla aktien är väl ganska kul, några tror Tesla är undervärderat vid 400$ andra som blankar aktien (inga nämnda men florerar i tråden) extrembaissar för egen vinst, so be it. Men avundsjuk, nä, realist ja.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:29
av Legato
NEO skrev: ↑31 dec 2022 09:07
Hertsh skrev: ↑30 dec 2022 23:53
NEO skrev:spacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27
Legato skrev: ↑30 dec 2022 14:08
Avsevärt värre för de som köpt gamla S/X (och även 3) den senaste tiden IMO. Där har det verkligen varit brutala ras. Med S & X är det i mina ögon logiskt när det nu kommit en ny modell som är så dramatiskt mycket bättre.
Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.
Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du se

Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
PhR34k skrev: ↑30 dec 2022 16:29
Spricka i vindrutan redan

Spricka på grund av förvärmning i appen?
Avundsjukan lyser igenom.
PS. Raven har inte ventilerade säten förutom några nästintill unika exemplar som producerades första veckan i april 2019.
Avundsjuk på vad? Har haft flera möjligheter att få köpa plaid och avstått. Provkört X. Följde även med en kollega som lämnade tillbaka en X Plaid på grund av fel med bakdörrarna i Åre och efter fem timmars väntan på road service var beskedet att han fick köra till service center men att inga loaners fans tillgängliga enbart uber vouchers.
Jag är skeptisk till kvalitet och även service (något jag även pushat för i andra trådar) för den prislappen. Men har aldrig någonsin sagt att bilen saknar wow faktor. Prestandan är overklig och nya inredningen är fräsch.
Men there comes a time when shit hits the fan, när prestandan inte är lika kul längre och kvalitet visar sitt rätta. Det ser man på TWC för refresh är faktiskt något som funnits en bra stund och det är ingen osanning eller fakeade bilder jag postat. Likheten med tsla aktien är väl ganska kul, några tror Tesla är undervärderat vid 400$, so be it. Men avundsjuk, nä, realist ja.
Menar du att det finns folk som haft problem med sina bilar? Det är ju helt galet. Alla äldre S & X är ju helt felfria! Likaså har jag aldrig hört talas om någon som drabbats av någon typ av fel med varken 3 eller Y. Plötsligt släpper Tesla en modell där man kan stöta på fel. Tackar ödmjukast för dessa otroliga insikter!
Avundsjuk? Nej, nej, det är du
absolut inte! Bara
väldigt mån om att "förklara" för alla nya ägare vilket dåligt köp de gjort. Lite som alla de där gubbarna på Facebook som "upplyser" om att elbilar bara hör hemma på tivoli.

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:35
av NEO
Legato skrev: ↑31 dec 2022 09:29
NEO skrev: ↑31 dec 2022 09:07
Hertsh skrev: ↑30 dec 2022 23:53
NEO skrev:spacecoin skrev: ↑30 dec 2022 16:27
Nyfiken på hur du tänker när du säger att X LR 2023 "dramatiskt mycket bättre" än X LR 2020 räknat i bil/krona?
Snabb-laddningshastighet är definitivt ett lyft. Eventuellt något tystare? Lite bättre infotainment och ventilerade säten. Bygg-kvaliteten verkar ju vara liknande med knakande delar. Prislappen är ju även den dramatiskt mycket högre, 200k-300k + mer kostar den väl?
Min kostade knappt 840kSEK plus moms I baspris, nu kostar den troligen runt 1150kSEK plus moms.
Jag tror andrahandsvärdena är pressade av konjunkturen mer än något annat.
Han försöker desperat haussa sin nyinköpta bil och tror byggkvalitet samt värdeminskning är såååå dramatiskt och extreeemt mycket bättre. Den börjar nog snart knaka, FW dörrarna skava och drivaxlarna vibrera sönder ska du se

Vem som helst som hänger på TWC kan se att kvaliteten fortfarande är riktigt riktigt dålig.
En sak som aldrig blivit bättre är bilar byggda i Fremont. Punkt.
Det är en facelift ingen ny bil, fjädringen är densamma, batteristorleken är densamma. Karossen är densamma. Bagageutrymmet i S är mindre än tidigare och plaid drar mer än raven.
Ja den går snabbare, laddar snabbare och har en uppdaterad inredning med halv ratt utan växelspak och blinkersspak. Ventilerade säten finns också på raven.
PhR34k skrev: ↑30 dec 2022 16:29
Spricka i vindrutan redan

Spricka på grund av förvärmning i appen?
Avundsjukan lyser igenom.
PS. Raven har inte ventilerade säten förutom några nästintill unika exemplar som producerades första veckan i april 2019.
Avundsjuk på vad? Har haft flera möjligheter att få köpa plaid och avstått. Provkört X. Följde även med en kollega som lämnade tillbaka en X Plaid på grund av fel med bakdörrarna i Åre och efter fem timmars väntan på road service var beskedet att han fick köra till service center men att inga loaners fans tillgängliga enbart uber vouchers.
Jag är skeptisk till kvalitet och även service (något jag även pushat för i andra trådar) för den prislappen. Men har aldrig någonsin sagt att bilen saknar wow faktor. Prestandan är overklig och nya inredningen är fräsch.
Men there comes a time when shit hits the fan, när prestandan inte är lika kul längre och kvalitet visar sitt rätta. Det ser man på TWC för refresh är faktiskt något som funnits en bra stund och det är ingen osanning eller fakeade bilder jag postat. Likheten med tsla aktien är väl ganska kul, några tror Tesla är undervärderat vid 400$, so be it. Men avundsjuk, nä, realist ja.
Menar du att det finns folk som haft problem med sina bilar? Det är ju helt galet. Alla äldre S & X är ju helt felfria! Likaså har jag aldrig hört talas om någon som drabbats av någon typ av fel med varken 3 eller Y. Plötsligt släpper Tesla en modell där man kan stöta på fel. Tackar ödmjukast för dessa otroliga insikter!
Avundsjuk? Nej, nej, det är du
absolut inte! Bara
väldigt mån om att "förklara" för alla nya ägare vilket dåligt köp de gjort. Lite som alla de där gubbarna på Facebook som "upplyser" om att elbilar bara hör hemma på tivoli.
Korrekt, att köpa bil för 1.4miljoner och bara acceptera att bakluckan öppnar sig sporadiskt är också
extremt märkligt. Jag hade varit rasande att kvalitetskontrollen är
obefintlig och nästan alltid varit hos Tesla.
Det gäller även nya MYP, folk hämtar ut bilar för 820.000kr utan värme på grund av kompressorfel de första milen.
Insane
Det hände redan december 2020 när refresh 3 kom med VP. Lär man sig aldrig? Ska man svälja allt?
Märks att du gått från att blanka tesla till att ha köpt, dina inlägg genomsyrar dina investeringar

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:39
av PhR34k

Är det rimligt att tappa 40km över natten? Har inte förvärmt kupén eller haft sentry mode igång. Det enda som varit aktivt är överhettningsskyddet i kupén men den används ändå inte nu under vintern.
Det är inte första natten det händer.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:41
av NEO
PhR34k skrev: ↑31 dec 2022 09:39

Är det rimligt att tappa 40km över natten? Har inte förvärmt kupén eller haft sentry mode igång. Det enda som varit aktivt är överhettningsskyddet i kupén men den används ändå inte nu under vintern.
Det är inte första natten det händer.
Låter konstigt, ska inte dra mer än max 1-2% på en natt. 40km är väl runt 8%? Startade du i varmgarage och parkerade i minus så kan väl fenomenet hända.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 09:45
av Legato
PhR34k skrev: ↑31 dec 2022 09:39

Är det rimligt att tappa 40km över natten? Har inte förvärmt kupén eller haft sentry mode igång. Det enda som varit aktivt är överhettningsskyddet i kupén men den används ändå inte nu under vintern.
Det är inte första natten det händer.
Om den stått ute och det varit minusgrader så skulle jag gissa på kallt batteri bara och att du får "tillbaka" räckvidd när batteriet blivit varmare. Om den stått i varmgarage eller "varmt" ute så låter det dock märkligt imo.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 11:17
av bjornnilsson
Besökte Marholmen och gladdes åt rubriken på denna skylt.
Gott nytt år!
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 13:18
av Tars
bjornnilsson skrev:3431BE09-155B-4D20-A0E6-38D77A308B69.jpeg
Besökte Marholmen och gladdes åt rubriken på denna skylt.
Gott nytt år!

Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 15:11
av NEO
Fyra lagerbilar för den som vill fynda!
Två S, Två X.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 31 dec 2022 15:20
av Nogo
NEO skrev: ↑31 dec 2022 15:11
Fyra lagerbilar för den som vill fynda!
Två S, Två X.
Fynda är nog lite att ta i, hade de varit 300k billigare så hade man nog slagit till.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 01 jan 2023 03:09
av Hertsh
Nogo skrev:NEO skrev: ↑31 dec 2022 15:11
Fyra lagerbilar för den som vill fynda!
Två S, Två X.
Fynda är nog lite att ta i, hade de varit 300k billigare så hade man nog slagit till.
Borta... Jag hann inte ens kolla hemsidan.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 01 jan 2023 09:10
av Tenk
Ja, var ett kort 2022 erbjudande. Men till fullpris enligt vanliga prislistan.
Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 01 jan 2023 09:41
av Stolpskott
Någon som har ett regnummer för en MS Long Range så man kan kolla lite försäkringspremier? Går givetvis bra att PM'a om man inte vill skriva ut det!