Googlade på adressen och den dök upp på en massa amerikanska mäklarsidor. Vem som hittade att det var därifrån de åkte vet jag inte. Men kollar man Streetview så ser man att det är rätt.Bjelke skrev:Hur i helsike fick du reda på det??? Imponerad....Hok skrev:Och huset de startar i från är till salu.EnTraktor skrev:
http://www.zillow.com/homedetails/1020- ... 9465_zpid/
Tesla product unveiling on the 17th
Moderator: Redaktion
Re: Tesla product unveiling on the 17th
3:20 ouch! - köper väll en ny fälg då...Stefan skrev:

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Jag vet att de har diskuterats dels i denna men även i andra trådar men nu har Nividia gått ut och rätat ut lite frågetecken, Tesla ska använda deras nya Drive PX2 AI. Fördelen som jag ser de är att Tesla kommer få hårdvara som är riktigt bra i sina bilar men nackdelen är att Nivida tidigare sålde detta till pilotprojekt för $15 000
Nu kommer Tesla kunna få ner priset rejält jämfört med köp till pilotprojekt men de ökar Teslas kostnader för Model lll rejält.
https://electrek.co/2016/10/21/all-new- ... f-driving/

Nu kommer Tesla kunna få ner priset rejält jämfört med köp till pilotprojekt men de ökar Teslas kostnader för Model lll rejält.
https://electrek.co/2016/10/21/all-new- ... f-driving/
Känns som man inte vet riktigt vilken hårdvara som Tesla har köpt.
Priset och energiförbrukning på utvecklingsversionen har lite med vad som till slut sitter i bilen.
Tex så har det talats om vattenkylning, 250watt och 15.000$ för utvecklingkittet.
Det talas om 10 watt och gissningsvis under 150$
för den som slutligen sitter i bilen.
Så den stora kostnaden ligger i mjukvaran.
Priset och energiförbrukning på utvecklingsversionen har lite med vad som till slut sitter i bilen.
Tex så har det talats om vattenkylning, 250watt och 15.000$ för utvecklingkittet.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nvidia har själva gått ut och sagt att det är deras senaste kort som används, sen vad kostnaden och energianvändningen är vet jag inte.Zalman3 skrev:Känns som man inte vet riktigt vilken hårdvara som Tesla har köpt.
https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/2 ... f-driving/
Men en order på över 300.000 enheter ger dem en stor prutmån, och lyftet nvidias produktion långt över pilotstadiet. Jag tror priset de får betala för detta är högst acceptabelt. Det är ett mycket smart drag att inkludera hårdvaran på alla tillverkade bilar från och med nu...vigge50 skrev:Nu kommer Tesla kunna få ner priset rejält jämfört med köp till pilotprojekt men de ökar Teslas kostnader för Model lll rejält.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Jag tror att tesla kommer använda nvidia för s och x och utveckla eget chip för model 3 samt gå över till eget chip på model s och model x
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det verkar som Tesla köper nästan allt från Nvidia angående AP2.0.
"Nvidia is providing a complete system, with PC board, processors, and other chips for camera and sensor interfaces."
Även utvecklingskit för mjukvaran. Dessutom har de
"Along with an integrated hardware solution, Nvidia also provides Driveworks, a software development kit (NYSEARCA:SDK) that provides algorithms for object detection, path planning, and map localization. This is in addition to the "deep learning" AI tools available for the GPUs.
Nvidia's SDKs would put Tesla well along the path of replacing Mobileye, especially since Tesla had already taken over "higher level" Autopilot functions. But even the SDKs would probably not be enough for Tesla to build an equivalent of the current Autopilot system without a head start.
Fortunately for Tesla, Nvidia has been working on self-driving car technology for some time, as demonstrated in this video released in February:"
Och Tesla har jobbat ihop med Nvidia bra länge.
"And then there was the quick interview between Nvidia CEO Jen-Hsun Huang and Elon Musk during the keynote of the 2015 GPU Technology Conference hosted by Nvidia (shown in the photo at the top of the article). At the conference Musk stated:
We'll take autonomous cars for granted in quite a short time. I almost view it as a solved problem. We know what to do, and we'll be there in a few years.
At the time, this was passed off as idle speculation on Musk's part, but in retrospect, it appears he was basing his observations on the work that Nvidia was doing. And Jen-Hsun did not take issue with his prediction."
Och om 3-4 månader har man bättre funktionalitet i AP2.0 är AP1.0.
"I don't believe that the software development effort is so immature that the Nvidia hardware will be obsolete before it is ready to be deployed. I expect that software capability equivalent to first generation Autopilot will be ready in 3-4 months, with future upgrades adding more capability in the coming months and years."
Kompletta lösningar från Nvidia kostar under 1000 dollar.
"I'm ball parking $1,000 per unit revenue for Nvidia. At 50,000 systems delivered every quarter, that adds about $50 million to Nvidia's top line."
http://seekingalpha.com/article/4013854 ... of=75&dr=1
Tänk på att detta är ett stort genombrott för Nvidia på en helt ny marknad, en prestigeorder som kan göra att Nvidia
blir ledande på bil GPU/CPUer.
"Nvidia is providing a complete system, with PC board, processors, and other chips for camera and sensor interfaces."
Även utvecklingskit för mjukvaran. Dessutom har de
"Along with an integrated hardware solution, Nvidia also provides Driveworks, a software development kit (NYSEARCA:SDK) that provides algorithms for object detection, path planning, and map localization. This is in addition to the "deep learning" AI tools available for the GPUs.
Nvidia's SDKs would put Tesla well along the path of replacing Mobileye, especially since Tesla had already taken over "higher level" Autopilot functions. But even the SDKs would probably not be enough for Tesla to build an equivalent of the current Autopilot system without a head start.
Fortunately for Tesla, Nvidia has been working on self-driving car technology for some time, as demonstrated in this video released in February:"
Och Tesla har jobbat ihop med Nvidia bra länge.
"And then there was the quick interview between Nvidia CEO Jen-Hsun Huang and Elon Musk during the keynote of the 2015 GPU Technology Conference hosted by Nvidia (shown in the photo at the top of the article). At the conference Musk stated:
We'll take autonomous cars for granted in quite a short time. I almost view it as a solved problem. We know what to do, and we'll be there in a few years.
At the time, this was passed off as idle speculation on Musk's part, but in retrospect, it appears he was basing his observations on the work that Nvidia was doing. And Jen-Hsun did not take issue with his prediction."
Och om 3-4 månader har man bättre funktionalitet i AP2.0 är AP1.0.
"I don't believe that the software development effort is so immature that the Nvidia hardware will be obsolete before it is ready to be deployed. I expect that software capability equivalent to first generation Autopilot will be ready in 3-4 months, with future upgrades adding more capability in the coming months and years."
Kompletta lösningar från Nvidia kostar under 1000 dollar.
"I'm ball parking $1,000 per unit revenue for Nvidia. At 50,000 systems delivered every quarter, that adds about $50 million to Nvidia's top line."
http://seekingalpha.com/article/4013854 ... of=75&dr=1
Tänk på att detta är ett stort genombrott för Nvidia på en helt ny marknad, en prestigeorder som kan göra att Nvidia
blir ledande på bil GPU/CPUer.
Med tanke på att dom kört Tegra 3 (2011) fram till nu så kanske man kan räkna med att den nya hårdvaran också kommer att användas under lång tid framöver.boreno skrev:Men en order på över 300.000 enheter ger dem en stor prutmån, och lyftet nvidias produktion långt över pilotstadiet. Jag tror priset de får betala för detta är högst acceptabelt. Det är ett mycket smart drag att inkludera hårdvaran på alla tillverkade bilar från och med nu...vigge50 skrev:Nu kommer Tesla kunna få ner priset rejält jämfört med köp till pilotprojekt men de ökar Teslas kostnader för Model lll rejält.
Även om den vore dyr nu så lär det bli betydligt billigare längre fram under livscykeln och då när volymerna dessutom (förhoppningsvis) ökar rejält.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
... en annan att man kan höja priser och därmed marginaler, vilket man sannolikt behöver väldigt mycket just nu. Investeringarna inför M3 slukar cash...Zalman3 skrev:En anledning skulle kunna vara att andra biltillverkare mycket snart lanserar lösningar baserade på Nvidia Titan.
Tesla kan ju åtminstone på papperet visa att man ligger i fronlinjen vad gäller självkörande bilar.
Datainsamlingen känns också som ett väldigt bra argument för tidig release. Det är otroligt häftig hårdvara också. Förhoppningsvis kommer förbättringarna inte inskränka sig till en bättre AP utan även synas på andra områden med.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Det är rejält kraftfull hårdvara, vilket alltid är bra.pegs skrev:... en annan att man kan höja priser och därmed marginaler, vilket man sannolikt behöver väldigt mycket just nu. Investeringarna inför M3 slukar cash...Zalman3 skrev:En anledning skulle kunna vara att andra biltillverkare mycket snart lanserar lösningar baserade på Nvidia Titan.
Tesla kan ju åtminstone på papperet visa att man ligger i fronlinjen vad gäller självkörande bilar.
Datainsamlingen känns också som ett väldigt bra argument för tidig release. Det är otroligt häftig hårdvara också. Förhoppningsvis kommer förbättringarna inte inskränka sig till en bättre AP utan även synas på andra områden med.
Har jobbat i IT-branschen i över 25 år och ibland har man stött på personer som hävdat att "nu behövs det minsann inte mera kraftfulla CPUer".
"640 kb minne räcker" mm
Det man stöder sitt argument på är att det minsann gick bra att ordbehandla på en Intel 80286 på 10 Mhz
och varför skulle man köpa en snabbare dator om man ändå var nöjd?
Problemet med detta resonemang är att när man väl köper en snabbare dator så kan man göra helt nya saker som
helt enkelt var omöjlig med den gamla hårdvaran.
Dock kan det vara svårt att förutspå vad den nya datorkraften kommer att användas till.
Kan tyckas självklart, men det är förvånansvärt många som bestrider denna sanning.
I datorns ungdom så var hårdvaran så dålig att man fick lägga ner väldigt mycket krut på att få en bra
lättdriven programvara.
Snacket gick att ryssarna inte ens hade datorer vid programvaruutveckling, de skrev väldigt effektiv kod på papper,
när programmet var klart, så var det bara att knappa in i datorn och köra.
Efter hand datorerna blev snabbare och billigare så lades allt mindre vikt på att "smartkoda"
mao att göra programmen små och lättdrivna.
Nu när man nästan har oändligt med datorkraft, kan man angripa problem på
ett helt nytt sätt. Traditionellt har man ju löst logiska problem med logisk sekvensiell programmering.
Nu kan man lösa problem som länge ansetts som omöjliga, med "Brute Force" metoder.
Bildigenkänning är ett typiskt sådant fall.
Konklusionen är att med 40ggr mer datorkraft är det svårt att i förväg förutspå alla
underverk som denna superdator kommer att kunna göra.
Några AP2.0 info videos.
Tesla Autopilot 2.0 Details | Model 3 Owners Club
Autopilot 2.0 - What can it be used for?
Tesla Autopilot 2.0 Details | Model 3 Owners Club
Autopilot 2.0 - What can it be used for?
- Gustafsson
- Teslaägare
Jag tror att det första som kommer att hända är att vi kan få en mycket säkrare bil. De nya kamerorna ser ju objekt som vi själva har svårt att se, i döda vinkeln, bakom stolparna och bakom bilen. Dessutom blir kameror inte trötta och ouppmärksamma av diverse vanliga distraktioner. Hoppas man inte bara fokuserar på autonomitet utan utnyttjar den utökade informationen till att implementera intelligenta varningssystem också. Det skulle vara ett bättre köpargument för min del än att jag kan smsa och skriva på Facebook när jag ( eh Teslan) kör på bra vägar med bra väglag.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag funderade på om denna unveil kanske gäller något annat för Elon, typ att kontraktet med Nvidia för leveranser till model 3 blev klart. Vad tror ni?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag tror deras lager av produkter från Mobileye började sina....Pontus skrev:Jag funderade på om denna unveil kanske gäller något annat för Elon, typ att kontraktet med Nvidia för leveranser till model 3 blev klart. Vad tror ni?
https://electrek.co/2016/09/15/tesla-vi ... autopilot/
Jag tror det är ett bra val att Tesla gick över till Nvidia som leverantör. Att de även pratade med Intel och AMD, var nog mest för att få ner priset lite.
Jag tycker HerrX förtjänar en liten applåd som gissade på egenutvecklad inverter. Vilket får anses vara en del av släppet ikväll även om det kom innan.Herr X skrev:Tack för stödet! Ingen annan verkar tro på min inverter-gissning i den här trådenWahll skrev:Ingen dum gissning alls. Helhetstänk från Tesla är ju nästan ett signum. Och lite kodrader för att presentera snyggt på tv som du visar i bilden. Klockrent!
När det visar sig att jag har rätt, kommer jag brista ut i ett hånfullt skratt och skriva ett inlägg i den här tråden så att den poppar upp på toppen. Alla kommer då med beundrande blickar kunna betrakta mästergissarens mästerliga gissning, och jag kommer erhålla den ära och berömmelse jag förtjänar!

MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Det var inte många som trodde att tesla inte skulle ha en egenutvecklad inverter, det var att det skulle presenteras den 17:e som jag var kritisk till och det visade sig också vara felaktigt.Wahll skrev:Jag tycker HerrX förtjänar en liten applåd som gissade på egenutvecklad inverter. Vilket får anses vara en del av släppet ikväll även om det kom innan.Herr X skrev:Tack för stödet! Ingen annan verkar tro på min inverter-gissning i den här trådenWahll skrev:Ingen dum gissning alls. Helhetstänk från Tesla är ju nästan ett signum. Och lite kodrader för att presentera snyggt på tv som du visar i bilden. Klockrent!
När det visar sig att jag har rätt, kommer jag brista ut i ett hånfullt skratt och skriva ett inlägg i den här tråden så att den poppar upp på toppen. Alla kommer då med beundrande blickar kunna betrakta mästergissarens mästerliga gissning, och jag kommer erhålla den ära och berömmelse jag förtjänar!
Ibland känns det lite som att folk vill applådera herr x bara för att han är han. Jo han är cool, riktigt trevlig också verkar han vara men han trodde ju faktiskt att invertern skulle lanseras som en separat produkt och inte att det skulle vara ap2 som skulle lanseras så där hade han ju inte rätt.