Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 21 aug 2019 18:47
Läs inlägg 378 i denna tråd så får du svaret.nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
Läs inlägg 378 i denna tråd så får du svaret.nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
Jepp, way ahead of you nek0.Hok skrev:Läs inlägg 378 i denna tråd så får du svaret.nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
Bilen finns ju inte riktigt än så det är svårt. Det är väl mer ett tecken på uppskattning från Porsches sida.HelectriC skrev:ganska intressant företeelse ang Taycan. En bekant har förbokat bilen och har nu fått inbjudan till en bandag med Porsche, men enbart de fossila varianterna. Visserligen kul att köra Porsche på bana, men det blir ju lite fel när ingen elbil kan provköras.
Jag vill inte förta att Porsche faktiskt klarade det....nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
Jag ville inte sega titta den är bättre än M3 utan sluta smacka skit om allt som inte är Tesa för det är inte sant..Räckvidden på en dag är inte dålig tycker jag.Walker skrev:Jag vill inte förta att Porsche faktiskt klarade det....nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
...men på avlyst bana med dedikerade laddare och spezialförare.
Bjørn gjorde det med en standard 3 på allmän väg i publikt nätverk med några polare (ja, jag vet att de fick hjälp av Ionity så de slapp strul)
Walker skrev:Jag vill inte förta att Porsche faktiskt klarade det....nek0 skrev:https://www.nyteknik.se/elbilar/porsche ... 48,33270&=
Nu vill jag höra vad taliz har att sega.
...men på avlyst bana med dedikerade laddare och spezialförare.
Bjørn gjorde det med en standard 3 på allmän väg i publikt nätverk med några polare (ja, jag vet att de fick hjälp av Ionity så de slapp strul)
Har du förbokat?Verdi skrev:Bilen finns ju inte riktigt än så det är svårt. Det är väl mer ett tecken på uppskattning från Porsches sida.HelectriC skrev:ganska intressant företeelse ang Taycan. En bekant har förbokat bilen och har nu fått inbjudan till en bandag med Porsche, men enbart de fossila varianterna. Visserligen kul att köra Porsche på bana, men det blir ju lite fel när ingen elbil kan provköras.
Personligen hoppas jag på nåt liknande här i Sverige.
Legato skrev:Har du förbokat?Verdi skrev:Bilen finns ju inte riktigt än så det är svårt. Det är väl mer ett tecken på uppskattning från Porsches sida.HelectriC skrev:ganska intressant företeelse ang Taycan. En bekant har förbokat bilen och har nu fått inbjudan till en bandag med Porsche, men enbart de fossila varianterna. Visserligen kul att köra Porsche på bana, men det blir ju lite fel när ingen elbil kan provköras.
Personligen hoppas jag på nåt liknande här i Sverige.
Jag försökte, men det var inte lätt för mig som vill göra saker onlineTror det slutade med att jag lämnade ett meddelande till något random Porsche Center i Tyskland som aldrig hörde av sig.
Kanske har de löst det nu?
Kanske är det iofs ett tecken på att de haft så bra intresse att de inte ens behövt bry sig om att fixa en vettig webb-lösning
Vem vet kanske kommer en version utan lack, utan inredning, utan hjul och med 20 kWh batteri resten är tillvalLegato skrev:Lustigt... Googlade "reservera Taycan" just och då fick man bland annat denna undertext vid länken till Porsche:
"Taycan. Namnet översätts "livlig ung häst" och ...
Pris: Från 549 000 kr inkl. moms Effekt: 220 kW (300 hk) vid 6,500 1/min"
Väldigt märkligt. Så lågt har den väl aldrig planerats att börja i pris?
Låter som ID3 som skulle kosta 25k euro...Legato skrev:Lustigt... Googlade "reservera Taycan" just och då fick man bland annat denna undertext vid länken till Porsche:
"Taycan. Namnet översätts "livlig ung häst" och ...
Pris: Från 549 000 kr inkl. moms Effekt: 220 kW (300 hk) vid 6,500 1/min"
Väldigt märkligt. Så lågt har den väl aldrig planerats att börja i pris?
Namnet Cayman är lite för likt Taycan.Legato skrev:Lustigt... Googlade "reservera Taycan" just och då fick man bland annat denna undertext vid länken till Porsche:
"Taycan. Namnet översätts "livlig ung häst" och ...
Pris: Från 549 000 kr inkl. moms Effekt: 220 kW (300 hk) vid 6,500 1/min"
Väldigt märkligt. Så lågt har den väl aldrig planerats att börja i pris?
Testa att kontakta Johan Ehrenpol (vår gamla Tesla-säljare) för han är ju jäkligt engagerad iafLegato skrev:Har du förbokat?Verdi skrev:Bilen finns ju inte riktigt än så det är svårt. Det är väl mer ett tecken på uppskattning från Porsches sida.HelectriC skrev:ganska intressant företeelse ang Taycan. En bekant har förbokat bilen och har nu fått inbjudan till en bandag med Porsche, men enbart de fossila varianterna. Visserligen kul att köra Porsche på bana, men det blir ju lite fel när ingen elbil kan provköras.
Personligen hoppas jag på nåt liknande här i Sverige.
Jag försökte, men det var inte lätt för mig som vill göra saker onlineTror det slutade med att jag lämnade ett meddelande till något random Porsche Center i Tyskland som aldrig hörde av sig.
Kanske har de löst det nu?
Kanske är det iofs ett tecken på att de haft så bra intresse att de inte ens behövt bry sig om att fixa en vettig webb-lösning
Jag tycker det är ganska stilrent. Alla skärmar är ju integrerade i inredningen. Hur det fungerar i praktiken är svårt att svara på men nog tror jag att det blir "good enough". Finns viktigare saker hos en bil (jo, jag är gammal).helix skrev:Interiören i Porsche Taycan officiell. Måste säga att jag är lite besviken och tycker det ser ganska rörigt ut. Men det är samtidigt ungefär som man kunde förvänta sig. En moderniserad 911-layout.
OfarligTesla skrev:Gillar inredningen skarpt, så mycket att jag funderar på att reservera den och då byta lite tidigare än jag planerade.
Haha, helst vill jag väl inte byta bil innan 2021 ändå :p, kommer vara svårt att få med mig frun på att byta bil efter 2 år när nu Teslan redan tappat så mycket i värde.Verdi skrev:OfarligTesla skrev:Gillar inredningen skarpt, så mycket att jag funderar på att reservera den och då byta lite tidigare än jag planerade.
Reservera innan livestreamen den 4 september så har du lite större chans att få en bil innan 2021.
Inte jag heller egentligen. Min Model S blir kvar till hösten 2021 i vilket fall eftersom jag har återköpsgaranti. Kan dock tänka mig att ha två dyra bilar under en begränsad period. Max ett år dock. Men att jag skulle få en Taycan innan september 2020 är väl inte så troligt?OfarligTesla skrev:Haha, helst vill jag väl inte byta bil innan 2021 ändå :p, kommer vara svårt att få med mig frun på att byta bil efter 2 år när nu Teslan redan tappat så mycket i värde.Verdi skrev:OfarligTesla skrev:Gillar inredningen skarpt, så mycket att jag funderar på att reservera den och då byta lite tidigare än jag planerade.
Reservera innan livestreamen den 4 september så har du lite större chans att få en bil innan 2021.
Av vad jag förstått efter kontakt med Porsche verkar det ju även vara så att reservationen gäller bara fram tills bilen är presenterad samt att ett riktigt avtal kan upprättas. Så om jag inte faktiskt beställer då så har jag förstått det som att jag förlorar platsen i kön.