Re: Vilken båt kommer treorna med?
Postat: 14 feb 2019 08:32
Denna?Stefan T skrev:Det har setts en lastbil med 3:or på väg norrut på E6:an

Denna?Stefan T skrev:Det har setts en lastbil med 3:or på väg norrut på E6:an
Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Borde snarare ha att göra med hur långt de ska transporteras på lastbil efter att de har åkt båt. Alla bilar står väl inomhus på båten?taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Absolut. Saltvatten är inget man vill ha på en bil.Geni87 skrev:Borde snarare ha att göra med hur långt de ska transporteras på lastbil efter att de har åkt båt. Alla bilar står väl inomhus på båten?taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
jaMegaman skrev:Denna?Stefan T skrev:Det har setts en lastbil med 3:or på väg norrut på E6:an
Säg det till Trafikverket.Jeppe_E skrev:Absolut. Saltvatten är inget man vill ha på en bil.Geni87 skrev:Borde snarare ha att göra med hur långt de ska transporteras på lastbil efter att de har åkt båt. Alla bilar står väl inomhus på båten?taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Om bilen inte kan få skyddsplats så får den skyddsplast.taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Jo, det var ju just det. Men då är det ju någon som räknat fram att samhällskostnaden för att inte sprida salt/saltlake på vägarna uppväger kostnaden för den enskilde individen. Eller mer, vi skiter i att era bilar rostar sönder, vägarna måste vara mindre osäkra att köra på. Sen att det finns de som kör som idioter i trafiken spelar liksom inte så stor roll.Geni87 skrev:Säg det till Trafikverket.Jeppe_E skrev:
Absolut. Saltvatten är inget man vill ha på en bil.
Inga av bilarna som åkte lastbil från Belgien till Sverige verkade ju ha det, och det är ju ”ganska” långt...Geni87 skrev:Borde snarare ha att göra med hur långt de ska transporteras på lastbil efter att de har åkt båt. Alla bilar står väl inomhus på båten?taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Nä, det skulle skapa totalkaos om man från fabriken skulle hålla reda på var och hur bilen ska transporteras och s3dan plasta den efter det.taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Det spelar roll, men helst ska ingen behöva straffas med döden för att man gör en miss i trafiken, oavsett om det är dåre eller direktör.Jeppe_E skrev:Sen att det finns de som kör som idioter i trafiken spelar liksom inte så stor roll.
Det brukar väl vara samma person?Surfaren skrev:Det spelar roll, men helst ska ingen behöva straffas med döden för att man gör en miss i trafiken, oavsett om det är dåre eller direktör.Jeppe_E skrev:Sen att det finns de som kör som idioter i trafiken spelar liksom inte så stor roll.
Vad får dig att tro att det är fabriken som plastar?LarsL skrev:Nä, det skulle skapa totalkaos om man från fabriken skulle hålla reda på var och hur bilen ska transporteras och s3dan plasta den efter det.taliz skrev:Beror nog på var de står på båten gissar jag.Surfaren skrev:Det kanske är skyddsplast som är Elons present till de som bokade första dagen.Dadid skrev:Jag förstår inte skyddsplastrutinen riktigt.
Utförandet verkar lite slumpmässigt.
Mer utsatt plats = skyddsplast
Jag gissar mer på att det är olika linjer eller slutstationer i monteringen som avgör. Eller, hemska tanke, att det beror på om fet var Mike eller Bill som gjorde packningen av bilen.
Vem skulle annars göra det? Någon ramdom gubbe på parkeringen eller kanske skepparen eller lastbilschafören? Nej, om det ska vara någon mening så måste ju plasten på medan bilen är ren och fräsch i fabriken.taliz skrev:
Vad får dig att tro att det är fabriken som plastar?
Är det märkligt att man vill minimera antalet döda och svårt skadade i trafiken, eller vad menar du?Jeppe_E skrev:Känns som ett lite märkligt angreppssätt, att utforma något som är anpassat efter 1% av bilförarnaSurfaren skrev:Det spelar roll, men helst ska ingen behöva straffas med döden för att man gör en miss i trafiken, oavsett om det är dåre eller direktör.
Varför förvånad? Det är lastutrymme.leiflodde skrev:Ny trailer i höjd Lödde med 6st M3 och en avgasbil