Men de är ju som jag säker bara ett fåtal bilar som klarar mer än 150.. Däremot så hoppas jag ju de förbereder för mer effekt (vilket de tydligt gjort) så kan de lätta öka effekten så snart de kommer lite fler bilar som utnyttjar de. Hellre lite lägre effekt än högre effekt då man indirekt också för högre priser då CK lär får en högre kostnad.. (och med lägre effekt menar jag 150 kW.)martinot skrev:Det var kanske OK och modernt för vad som gällde för 2-3 år sedan, men idag 2021 så känns det omodernt lågt.chaffis75 skrev:Men 150 kW räcker väl bra idag..
Tycker att om man idag tar köper in och tar fram nya laddkoncept och standarder för nya laddstationer borde ha något i området 250-350kW.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Tesla M3, MY, Taycan, e-tron GT. Kommer säkert snart fler som nya Hyundai Ioniq-modeller, och till hösten även nya MS och MX. Är fler andra märken också på ingång.chaffis75 skrev:Men de är ju som jag säker bara ett fåtal bilar som klarar mer än 150.. Däremot så hoppas jag ju de förbereder för mer effekt (vilket de tydligt gjort) så kan de lätta öka effekten så snart de kommer lite fler bilar som utnyttjar de. Hellre lite lägre effekt än högre effekt då man indirekt också för högre priser då CK lär får en högre kostnad.. (och med lägre effekt menar jag 150 kW.)martinot skrev:Det var kanske OK och modernt för vad som gällde för 2-3 år sedan, men idag 2021 så känns det omodernt lågt.chaffis75 skrev:Men 150 kW räcker väl bra idag..
Tycker att om man idag tar köper in och tar fram nya laddkoncept och standarder för nya laddstationer borde ha något i området 250-350kW.
Håller dock med att CK gjort vettigt som förberett sina stationer så att de snabbt kan utökas till högre effekt. Tror de kan plugga in modulära laddenheter och snabbt få upp effekten till 300-350kW någonstans. Nu under testperioden när det är gratis så är det ju säkert mer ekonomiskt att starta med färre laddmoduler (lägre initial kapitalinvestering och lägre räntekostnader). Så känns som CK ändå tänkt till och planerat bra här.
Det enda jag inte gillar med CK är det vanliga app-helvetet som även de tyvärr startat med nu för några veckor sedan. Synd att de missade en sådan här enkel kortlösning som deras mackar erbjuder deras ICE-kunder (VIP) bara några tiotals meter bort.

Men som Tibor skriver så är det säkert för att de vill låsa in oss kunder hårdare till de (än vad som egentligen krävs). Tyvärr går det ut över användarvänligheten och försvårar att övertyga marknaden (vanligt folk) att det är enkelt att gå över till elbilar. Idag är det inte det när man skall ladda på andra ställen än hemma. Speciellt inte om man inte har en elbil som det står "Tesla" på.
https://teslaclubsweden.se/jo-det-gar-a ... -med-kort/
Så rent laddtekniskt och infrastrukturmässigt så är jag extremt positiv till CKs tydliga investeringsbeslut och satsning på framtiden!
Men synd att de inte passade på att förenkla betallösningen...

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ionitys laddnätverk
Ja de är ju lite knäppt att jag som har ett CK kort i min ficka redan inte kan ladda med detta.. Mmm..martinot skrev:Tesla M3, MY, Taycan, e-tron GT. Kommer säkert snart fler som nya Hyundai Ioniq-modeller, och till hösten även nya MS och MX. Är fler andra märken också på ingång.chaffis75 skrev:Men de är ju som jag säker bara ett fåtal bilar som klarar mer än 150.. Däremot så hoppas jag ju de förbereder för mer effekt (vilket de tydligt gjort) så kan de lätta öka effekten så snart de kommer lite fler bilar som utnyttjar de. Hellre lite lägre effekt än högre effekt då man indirekt också för högre priser då CK lär får en högre kostnad.. (och med lägre effekt menar jag 150 kW.)martinot skrev:Det var kanske OK och modernt för vad som gällde för 2-3 år sedan, men idag 2021 så känns det omodernt lågt.chaffis75 skrev:Men 150 kW räcker väl bra idag..
Tycker att om man idag tar köper in och tar fram nya laddkoncept och standarder för nya laddstationer borde ha något i området 250-350kW.
Håller dock med att CK gjort vettigt som förberett sina stationer så att de snabbt kan utökas till högre effekt. Tror de kan plugga in modulära laddenheter och snabbt få upp effekten till 300-350kW någonstans. Nu under testperioden när det är gratis så är det ju säkert mer ekonomiskt att starta med färre laddmoduler (lägre initial kapitalinvestering och lägre räntekostnader). Så känns som CK ändå tänkt till och planerat bra här.
Det enda jag inte gillar med CK är det vanliga app-helvetet som även de tyvärr startat med nu för några veckor sedan. Synd att de missade en sådan här enkel kortlösning som deras mackar erbjuder deras ICE-kunder (VIP) bara några tiotals meter bort.![]()
Men som Tibor skriver så är det säkert för att de vill låsa in oss kunder hårdare till de (än vad som egentligen krävs). Tyvärr går det ut över användarvänligheten och försvårar att övertyga marknaden (vanligt folk) att det är enkelt att gå över till elbilar. Idag är det inte det när man skall ladda på andra ställen än hemma. Speciellt inte om man inte har en elbil som det står "Tesla" på.
https://teslaclubsweden.se/jo-det-gar-a ... -med-kort/
Så rent laddtekniskt och infrastrukturmässigt så är jag extremt positiv till CKs tydliga investeringsbeslut och satsning på framtiden!
Men synd att de inte passade på att förenkla betallösningen...
Sedan var väl appen ok tycket jag men jag antar att de är inte appen du stör sig på egentligen utan de är att man måste ha en app.. Och ja de stör mig också..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Jo, den strulade för 1-2 veckor sedan något enormt.chaffis75 skrev:Ja de är ju lite knäppt att jag som har ett CK kort i min ficka redan inte kan ladda med detta.. Mmm..martinot skrev:Tesla M3, MY, Taycan, e-tron GT. Kommer säkert snart fler som nya Hyundai Ioniq-modeller, och till hösten även nya MS och MX. Är fler andra märken också på ingång.chaffis75 skrev:Men de är ju som jag säker bara ett fåtal bilar som klarar mer än 150.. Däremot så hoppas jag ju de förbereder för mer effekt (vilket de tydligt gjort) så kan de lätta öka effekten så snart de kommer lite fler bilar som utnyttjar de. Hellre lite lägre effekt än högre effekt då man indirekt också för högre priser då CK lär får en högre kostnad.. (och med lägre effekt menar jag 150 kW.)martinot skrev:Det var kanske OK och modernt för vad som gällde för 2-3 år sedan, men idag 2021 så känns det omodernt lågt.chaffis75 skrev:Men 150 kW räcker väl bra idag..
Tycker att om man idag tar köper in och tar fram nya laddkoncept och standarder för nya laddstationer borde ha något i området 250-350kW.
Håller dock med att CK gjort vettigt som förberett sina stationer så att de snabbt kan utökas till högre effekt. Tror de kan plugga in modulära laddenheter och snabbt få upp effekten till 300-350kW någonstans. Nu under testperioden när det är gratis så är det ju säkert mer ekonomiskt att starta med färre laddmoduler (lägre initial kapitalinvestering och lägre räntekostnader). Så känns som CK ändå tänkt till och planerat bra här.
Det enda jag inte gillar med CK är det vanliga app-helvetet som även de tyvärr startat med nu för några veckor sedan. Synd att de missade en sådan här enkel kortlösning som deras mackar erbjuder deras ICE-kunder (VIP) bara några tiotals meter bort.![]()
Men som Tibor skriver så är det säkert för att de vill låsa in oss kunder hårdare till de (än vad som egentligen krävs). Tyvärr går det ut över användarvänligheten och försvårar att övertyga marknaden (vanligt folk) att det är enkelt att gå över till elbilar. Idag är det inte det när man skall ladda på andra ställen än hemma. Speciellt inte om man inte har en elbil som det står "Tesla" på.
https://teslaclubsweden.se/jo-det-gar-a ... -med-kort/
Så rent laddtekniskt och infrastrukturmässigt så är jag extremt positiv till CKs tydliga investeringsbeslut och satsning på framtiden!
Men synd att de inte passade på att förenkla betallösningen...
Sedan var väl appen ok tycket jag men jag antar att de är inte appen du stör sig på egentligen utan de är att man måste ha en app.. Och ja de stör mig också..
Hade behövt ladda bilen då, och slet med den i ca. 15 minuter. Provade att installera om appen, flytta till den andra laddaren, testa första laddaren igen, starta om bilen, etc. Provade nog allt som gick att prova. Fick till slut bara ge upp och bege mig hem. Hade som tur var tillräcklig laddning för att komma hem utan att nå allt för låg SoC (var 9% när jag kom hem och kunde ladda).
När jag testade nu i onsdags så fick jag det dock att fungera. Lite strul och fick starta om appen, och koppla i CCS-handsken på nytt, men sedan drog det igång iaf. Så gick fint efter bara 1-2 minuters strul, så totalt sätt ändå en stor förbättring mot sist.
De får säkert ordning på sådant här med tiden, men i snitt så strular ju appar, enligt min personliga erfarenhet, betydligt mer än både brickor (som jag iofs. också hatar att behöva ha med) och Teslas lösning.
Ibland fungerar appar och laddare (för det verkar vara en kombination av det) klockrent och direkt utan något som helst strul, ibland fungerar det efter lite "micklande", och andra gånger inte alls. Är väl just den oförutsägbarheten i kundupplevelse (precis som den varierande byggkvaliteten hos Tesla) som jag inte är riktigt så förtjust eller begeistrad i. Speciellt inte med alla dessa unika appar som krävs, och som måste vara uppdaterade på telefonen jämt och ständigt (och även med uppdaterade kontokort, lösenord, etc.).
Därav att jag nästan alltid drar lite på smilbanden för mig själv av lättnad när jag laddar Teslan på SuC (eller tom. när jag tankar diesel i vår Merca).
Sån dj-lva skillnad i bättre kundupplevelse!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ionitys laddnätverk
Mer än dubbelt så dyrt på ionity med VWs We Charge i Sverige vs Norge.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Det var ju konstigt! Undrar hur dom kom fram till den prissättningen mellan länderna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ionitys laddnätverk
Tydligen är det elli.eco som står för tekniken bakom VWs laddtjänster.
Ska finnas en elli-app som man kan nyttja direkt som jag tolkar det.
Men den verkar inte tillänglig i svenska appstore.
Skulle va intressant å se vad det erbjuds för priser där.
Ska finnas en elli-app som man kan nyttja direkt som jag tolkar det.
Men den verkar inte tillänglig i svenska appstore.
Skulle va intressant å se vad det erbjuds för priser där.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Lyckades ladda hem appen och registrera ett konto.taliz skrev:Tydligen är det elli.eco som står för tekniken bakom VWs laddtjänster.
Ska finnas en elli-app som man kan nyttja direkt som jag tolkar det.
Men den verkar inte tillänglig i svenska appstore.
Skulle va intressant å se vad det erbjuds för priser där.
Men ingen skillnad mot att ladda med ionity appen.
Re: Ionitys laddnätverk
Hmm.. gäller det norska abbonemanget bara i Norge eller får de Norskt pris på alla Ionity?taliz skrev:Mer än dubbelt så dyrt på ionity med VWs We Charge i Sverige vs Norge.
Kanske går att teckna Norskt abbonemang

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Ionitys laddnätverk
Går det inte att anmäla dig till en viss tariff?Markus skrev:Lyckades ladda hem appen och registrera ett konto.taliz skrev:Tydligen är det elli.eco som står för tekniken bakom VWs laddtjänster.
Ska finnas en elli-app som man kan nyttja direkt som jag tolkar det.
Men den verkar inte tillänglig i svenska appstore.
Skulle va intressant å se vad det erbjuds för priser där.
Men ingen skillnad mot att ladda med ionity appen.
Det står ju på elli.eco att "step 1" är att installera appen, "step 2" är "choose tariff".
Annars kanske det går om du byter region-inställning till Tyskland?

Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Det står ju "i hele Europa". Men antar att det blir svårt som svensk med en svensk bil...Maw skrev:Hmm.. gäller det norska abbonemanget bara i Norge eller får de Norskt pris på alla Ionity?taliz skrev:Mer än dubbelt så dyrt på ionity med VWs We Charge i Sverige vs Norge.
Kanske går att teckna Norskt abbonemang
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Jag har ett suddigt minne av att det är samma sak för e-tron abonnemanget. Norrmän laddar billigare hos Ionity. Och det är ju iofs lite konstigt med tanke på att Ionity har fått en massa pengar från EU, men Norge är inte ens med i EU. Det hade varit roligt att få höra motiveringen varför just norrmän får bättre villkor. Kan det helt enkelt vara så att Ionity har en massa konkurrens i Norge och att ingen skulle använda deras laddare om de hade tagit samma priser som i alla andra länder? Förklarar iofs inte varför norska VW/Audi ägare får billigare laddning även utanför Norge.Maw skrev:Hmm.. gäller det norska abbonemanget bara i Norge eller får de Norskt pris på alla Ionity?taliz skrev:Mer än dubbelt så dyrt på ionity med VWs We Charge i Sverige vs Norge.
Kanske går att teckna Norskt abbonemang
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
taliz skrev:Går det inte att anmäla dig till en viss tariff?Markus skrev:Lyckades ladda hem appen och registrera ett konto.taliz skrev:Tydligen är det elli.eco som står för tekniken bakom VWs laddtjänster.
Ska finnas en elli-app som man kan nyttja direkt som jag tolkar det.
Men den verkar inte tillänglig i svenska appstore.
Skulle va intressant å se vad det erbjuds för priser där.
Men ingen skillnad mot att ladda med ionity appen.
Det står ju på elli.eco att "step 1" är att installera appen, "step 2" är "choose tariff".
Annars kanske det går om du byter region-inställning till Tyskland?
Kunde bara välja följande.
Re: Ionitys laddnätverk
Hur var det nu om man köper en ID.4 och registrerar sig på ionityabonemanget, kan man då ladda andra bilar också? Svärfar får ju sin ID.4 snart och han kommer inte ha nån nytta av Ionity eftersom han knappt kör mer än 100km från hemmet. Men jag hade ju inte sagt nej till 1,80kr/kWh under semestern 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Ionitys laddnätverk
Det ska väl inte vara några problem.HelectriC skrev:Hur var det nu om man köper en ID.4 och registrerar sig på ionityabonemanget, kan man då ladda andra bilar också? Svärfar får ju sin ID.4 snart och han kommer inte ha nån nytta av Ionity eftersom han knappt kör mer än 100km från hemmet. Men jag hade ju inte sagt nej till 1,80kr/kWh under semestern
Han kan ju beställa ett laddkort som han ger till dig, sen kan ni ju koppla ditt kreditkort dit kanske.
Då får du antagligen betala om/när han laddar med appen, men det kanske det är värt som tack.

Samtidigt binder han sig då på 12 mån för 109kr/mån, så det krävs ju ändå några laddningar innan det är värt det.
1,60kr/kWh är det förresten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Vart läser man dessa priser?taliz skrev:Det ska väl inte vara några problem.HelectriC skrev:Hur var det nu om man köper en ID.4 och registrerar sig på ionityabonemanget, kan man då ladda andra bilar också? Svärfar får ju sin ID.4 snart och han kommer inte ha nån nytta av Ionity eftersom han knappt kör mer än 100km från hemmet. Men jag hade ju inte sagt nej till 1,80kr/kWh under semestern
Han kan ju beställa ett laddkort som han ger till dig, sen kan ni ju koppla ditt kreditkort dit kanske.
Då får du antagligen betala om/när han laddar med appen, men det kanske det är värt som tack.
Samtidigt binder han sig då på 12 mån för 109kr/mån, så det krävs ju ändå några laddningar innan det är värt det.
1,60kr/kWh är det förresten.
Vilka andra kommer ner i dessa priser hos Ionity?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Ionitys laddnätverk
Hmm då måste man ladda minst 100 kwh i månaden.(om man annars skulle betala över 2 kr kwh)
De som laddar hemma, hur mycket drar en typisk bil? (Säg att man åker Max 1000 km/år)
De som laddar hemma, hur mycket drar en typisk bil? (Säg att man åker Max 1000 km/år)
Re: Ionitys laddnätverk
En typisk Model 3 LR drar 1,8-2kWh/mil dvs ca 1900kWh på ett år om du menade 1000mil och inte 1000km som du skrev.Mickep skrev:Hmm då måste man ladda minst 100 kwh i månaden.(om man annars skulle betala över 2 kr kwh)
De som laddar hemma, hur mycket drar en typisk bil? (Säg att man åker Max 1000 km/år)
En typisk Model 3 SR+ drar 1,6-1,8kWh/mil dvs ca 1700kWh/år
En typisk Model S drar 2,1-2,3kWh/mil dvs ca 2200kWh/år
En typisk Polestar 2 drar 2-2,2kWh/mil dvs ca 2100kWh/år
En typisk Taycan drar 2,5-2,7kWh/mil dvs ca 2600kWh/år
En typisk E-tron 55 drar 2,5-2,7kWh/mil dvs ca 2600kWh/år
En typisk ID 3 drar 1,8-2kWh/mil dvs ca 1900kWh/år
Orkar inte fler bilar men där får du en fingervisning
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Ionitys laddnätverk
HelectriC skrev:Hur var det nu om man köper en ID.4 och registrerar sig på ionityabonemanget, kan man då ladda andra bilar också? Svärfar får ju sin ID.4 snart och han kommer inte ha nån nytta av Ionity eftersom han knappt kör mer än 100km från hemmet. Men jag hade ju inte sagt nej till 1,80kr/kWh under semestern
Det är väl bara att göra? Du sparar ju ca 7:-/kWh väl? Break even ligger då på 187 kWh/år eller 15,6 kWh/mån. Det är inte många mil det...
Re: Ionitys laddnätverk
Tack för redovisningen om vi räknar genomsnitt ca 1800 kWh per år, så blir det 150 kWh per månad.
1.6 - 2.2 ger 0,6 kr kWh i skillnad mot att ladda hemma (el på SuC) Det är ganska nära.
Break even är 2.4 kr/kWh. Betalar man mer är ett 109 kr /mån abb på ionity värt det. (om man kan få det)
1.6 - 2.2 ger 0,6 kr kWh i skillnad mot att ladda hemma (el på SuC) Det är ganska nära.
Break even är 2.4 kr/kWh. Betalar man mer är ett 109 kr /mån abb på ionity värt det. (om man kan få det)
Re: Ionitys laddnätverk
Vänta lite. Du tänker ladda på Ionity istället för hemma? Generellt är det inte en bra idé även om det lönar sig med några hundralappar...Mickep skrev:Tack för redovisningen om vi räknar genomsnitt ca 1800 kWh per år, så blir det 150 kWh per månad.
1.6 - 2.2 ger 0,6 kr kWh i skillnad mot att ladda hemma (el på SuC) Det är ganska nära.
Break even är 2.4 kr/kWh. Betalar man mer är ett 109 kr /mån abb på ionity värt det. (om man kan få det)
Re: Ionitys laddnätverk
Du får nog räkna med att det blir dyrare i form av högre slitage på batteriet (långsamladdning hemma är snällare mot batteriet) samt dina resor till och från Ionity också drar lite el samt all den extra tid du får lägga på laddning.Mickep skrev:Tack för redovisningen om vi räknar genomsnitt ca 1800 kWh per år, så blir det 150 kWh per månad.
1.6 - 2.2 ger 0,6 kr kWh i skillnad mot att ladda hemma (el på SuC) Det är ganska nära.
Break even är 2.4 kr/kWh. Betalar man mer är ett 109 kr /mån abb på ionity värt det. (om man kan få det)
Räkna heller inte med att du ska kunna ladda fullt när du står på Ionity, det tar ofta väldigt lång tid om man ska ladda över ca 80%, och är det kö så är det inte snyggt att stå kvar och blocka platsen när man ändå inte kan ladda snabbt.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Ionitys laddnätverk
1,60 som sagt. Men det gäller om man har köpt en norsk VW...Dodde skrev:Hur landar man för 1,80kr/kWh i Sverige på IONITY? Har jag missat något?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
https://www.volkswagen.no/no/tilkobling ... harge.htmlLasseTM skrev:Vart läser man dessa priser?taliz skrev:Det ska väl inte vara några problem.HelectriC skrev:Hur var det nu om man köper en ID.4 och registrerar sig på ionityabonemanget, kan man då ladda andra bilar också? Svärfar får ju sin ID.4 snart och han kommer inte ha nån nytta av Ionity eftersom han knappt kör mer än 100km från hemmet. Men jag hade ju inte sagt nej till 1,80kr/kWh under semestern
Han kan ju beställa ett laddkort som han ger till dig, sen kan ni ju koppla ditt kreditkort dit kanske.
Då får du antagligen betala om/när han laddar med appen, men det kanske det är värt som tack.
Samtidigt binder han sig då på 12 mån för 109kr/mån, så det krävs ju ändå några laddningar innan det är värt det.
1,60kr/kWh är det förresten.
Vilka andra kommer ner i dessa priser hos Ionity?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.