Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Re: Ni som beställt MYP
Första batchen kanske är uppbokad redan
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Min tillhör inte första batchen då den är blå och var beräknad till maj. Men kunde ändå göra klart finansieringenTellus skrev:Första batchen kanske är uppbokad redan
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Kliar på köpknappen på en MYP svart-svart.
Fick lite nog nu när vi en tisdag skulle åka upp till stugan på sportlovet för att slippa all trafik i söndags. Resultatet: 4st bilar i kö till den ensamma 50 kW laddaren. Runt hörnet stod 8st SuC och gapade tomma…
Fick lite nog nu när vi en tisdag skulle åka upp till stugan på sportlovet för att slippa all trafik i söndags. Resultatet: 4st bilar i kö till den ensamma 50 kW laddaren. Runt hörnet stod 8st SuC och gapade tomma…
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Samma här har fått sms men kan inte göra ngt med mitt konto. Jag har beställt en svart/svart 13/1
- Transportsoren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel119539
Fick mail kl 0505 i morse om att det var dags att slutföra uppgifter om upphämtningsplats, fick även bekräfta betalningsalternativ.
Fick även sms kl 19:29, hade hoppats på att det var något som uppdaterats.
Men inget mer har dykt upp på kontot och de uppskattar fortfarande att de ska kunna ha "leveranstid: Mars 2022"
Beställde en vit med svart inredning 2022-01-22
Men inget mer har dykt upp på kontot och de uppskattar fortfarande att de ska kunna ha "leveranstid: Mars 2022"
-
Du har åtminstone fått en uppskattad leveranstid! Hos mig står det ingenting.. fick slutföra finansiering osv idag också!Transportsoren skrev:Fick mail kl 0505 i morse om att det var dags att slutföra uppgifter om upphämtningsplats, fick även bekräfta betalningsalternativ.
Är det bara jag som får all info via sms? Har inte fått ngt Mail med bekräftelse etc..
Någon som beställt grå som har fått bekräfta betalning?
Jag beställde grå/vit 13 jan 2022 men har inte hört något.
Jag beställde grå/vit 4 feb och fick mail igår om att fixa betalningen.PAK skrev:Någon som beställt grå som har fått bekräfta betalning?
Hej!
Ni som har beställt Model Y P och kan välja att ta den som förmånsbil alternativt privat, vad är fördelaktigast ekonomiskt?
Är det bättre att köpa till FSD i efterhand?
Ni som har beställt Model Y P och kan välja att ta den som förmånsbil alternativt privat, vad är fördelaktigast ekonomiskt?
Någon som vet om MY P verkligen är lägre än MY LR?
Senast redigerad av AAKEE, redigerad totalt 1 gånger.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
AAKEE skrev:Någon som vet[/] om MY P verkligen är lägre än MY LR?
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Jontez skrev:AAKEE skrev:Någon som vet[/] om MY P verkligen är lägre än MY LR?
Så stod det på M3P när jag köpte.
Efter att folk synat det, står det inte längre.
Frågan är alltså om den verkligen är lägre eller inte.
Frågar åt en kompis. På riktigt

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Inget nytt från Tesla för er som bara fått sms men inte fått några ändringar på ett Tesla konto?
- Tellus
- Teslaägare
Performance har sänkt fjädring på både 3 och Y.
Skulle den inte ha det så vore performance högre pga total hjuldiameter
Förlåt en provocerande fråga: Vad ska du med FSD till?jeppep skrev:Hej!
Frågan är ärligt menad. Har en X idag med Full Self Driving. Beställt en Model Y performance. Valde inte ens Enhanced Autopilot.
För mig känns det helt vansinnigt dyrt med 40000 extra för att kunna se skyltar på displayen.
Skulle vilja förstå vad som driver till att lägga till Full Self Driving ovanpå Enhanced Autopilot när den extra funktionaliteten man får är minimal.
MYP
X90d
Ett hjul med:Tellus skrev:Performance har sänkt fjädring på både 3 och Y.
255/45/19=223.6cm i rullomkrets
255/40/20=223.6cm i rullomkrets
255/35/21=223.6cm i rullomkrets
Hur diffar höjden menar du?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- Tellus
- Teslaägare
Här ser du att hjulen är större på P.Old_O skrev:Ett hjul med:Tellus skrev:Performance har sänkt fjädring på både 3 och Y.
255/45/19=223.6cm i rullomkrets
255/40/20=223.6cm i rullomkrets
255/35/21=223.6cm i rullomkrets
Hur diffar höjden menar du?
Ändå har P lägre markfrigång enligt forum i US.
Pga sänkt fjädring som det står på hemsidan

- Tellus
- Teslaägare
Har också haft FSD men köper nu helt utan. Bilen går bäst när man kör själv. AP funkar bäst på motorväg och det ingår gratis.macksie skrev:Förlåt en provocerande fråga: Vad ska du med FSD till?jeppep skrev:Hej!
Frågan är ärligt menad. Har en X idag med Full Self Driving. Beställt en Model Y performance. Valde inte ens Enhanced Autopilot.
För mig känns det helt vansinnigt dyrt med 40000 extra för att kunna se skyltar på displayen.
Skulle vilja förstå vad som driver till att lägga till Full Self Driving ovanpå Enhanced Autopilot när den extra funktionaliteten man får är minimal.
- Lindstromer
- Teslaägare
Gör samma sak jag, FSD på 3an, varken EAP eller FSD på YP'n. 3an fick jag FSD som kompensation, hade beställt EAP.Tellus skrev:Har också haft FSD men köper nu helt utan. Bilen går bäst när man kör själv. AP funkar bäst på motorväg och det ingår gratis.macksie skrev:Förlåt en provocerande fråga: Vad ska du med FSD till?jeppep skrev:Hej!

Får se om man väljer till EAP för filbyten sen, eller om man känner sig nöjd oavsett.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Ja, jag tycker inte heller den är värd sina pengar, har den på M3 idag och spökinbromsningarna är inget vidare.Lindstromer skrev:Gör samma sak jag, FSD på 3an, varken EAP eller FSD på YP'n. 3an fick jag FSD som kompensation, hade beställt EAP.Tellus skrev:Har också haft FSD men köper nu helt utan. Bilen går bäst när man kör själv. AP funkar bäst på motorväg och det ingår gratis.macksie skrev:Förlåt en provocerande fråga: Vad ska du med FSD till?jeppep skrev:Hej!
Skulle vilja förstå vad som driver till att lägga till Full Self Driving ovanpå Enhanced Autopilot när den extra funktionaliteten man får är minimal.![]()
Får se om man väljer till EAP för filbyten sen, eller om man känner sig nöjd oavsett.
Beställningen på MYP lades när de tog emot beställningar, då la jag med den.
Det är lite störande att de verkar vara lotto vem som får sin bil först. Det borde inte vara jätteavancerat att processa bilarna i den ordning de är beställda. Jag fattar om det är olika färg m.m. men två exakt likadana bilar borde rimligtvis processas i den ordning de är beställda. Grattis till bra färgval. Grå/vit min absoluta favorit!Tkz skrev:Jag beställde grå/vit 4 feb och fick mail igår om att fixa betalningen.PAK skrev:Någon som beställt grå som har fått bekräfta betalning?
Kanske har det något med vilken finansiering man väljer, och/eller vilket SC man tar leverans på?PAK skrev:Det är lite störande att de verkar vara lotto vem som får sin bil först. Det borde inte vara jätteavancerat att processa bilarna i den ordning de är beställda. Jag fattar om det är olika färg m.m. men två exakt likadana bilar borde rimligtvis processas i den ordning de är beställda. Grattis till bra färgval. Grå/vit min absoluta favorit!Tkz skrev:Jag beställde grå/vit 4 feb och fick mail igår om att fixa betalningen.PAK skrev:Någon som beställt grå som har fått bekräfta betalning?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kanske har det något med vilken finansiering man väljer, och/eller vilket SC man tar leverans på?[/taliz skrev:PAK skrev:Det är lite störande att de verkar vara lotto vem som får sin bil först. Det borde inte vara jätteavancerat att processa bilarna i den ordning de är beställda. Jag fattar om det är olika färg m.m. men två exakt likadana bilar borde rimligtvis processas i den ordning de är beställda. Grattis till bra färgval. Grå/vit min absoluta favorit!Tkz skrev:Jag beställde grå/vit 4 feb och fick mail igår om att fixa betalningen.PAK skrev:Någon som beställt grå som har fått bekräfta betalning?
Jag beställde för nästan 1,5 år sen. Vit/svart. Har inte fått någon updatering eller kunnat göra klart finansieringen eller något än
Model Y performance
Är det någon fler som gjorde förbokning och fortfarande inte fått någon updatering?
Model Y performance