fth skrev:Dannte0 skrev:Ok läste där men förstod inte riktigt om det var klubbat o klart eller om det är det som ligger framme på bordet nu men ej klubbat?
Det är förslaget i nuvarande form som är sammanfattat på sida 39, men det är inte klubbat.
Vi får hoppas att remissinstanserna får regeringen att besinna sig, som förslaget ligger nu så kommer det väl i princip inte säljas en enda förmånsbil under Q1, dvs nybilsförsäljningen går ned med 60-70%?
Man undrar t.ex. vad Volvo tycker om detta?
/fth
För Volvo skulle det ju kunna bli ett kanon Q1!
Dom har ju en rejäl fossil-flotta att sälja ifrån om det inte blir malus-straffade. Tänk va R-design Polestartrimmade AWD-bilar med största motorerna de kan ladda sina bilhallar med.
Då blir det ett nytt 2018 Q1-Q2 vilda västern!
Köpte själv en Ford Mustang GT 5.0 med 450hk V8 i juni 2018.....
Men det som är att inför bonus malus juli 2018 var det massa kampanjande och planerande av blivande malus-bilar. Men nu är det tyst....
Har alla missat eller vet insatta nått som vi dödliga inte vet?
Hon jag pratade med på transportstyrelsen var inte på det klara med det å blev först tyst och sa sen att det var ju en intressant frågeställning jag kom med.
Det enda hon kunde bekräfta var att nuvarande bonus malus löper till och avslutas 31/12. Efter det fanns ingen Info eller riktlinjer utan hänvisade till regeringen..... som om det skulle gå få nått vettigt ur det.
Prövade med en centerpartist som profilerat sig i liknande frågor men han var så osammanhängande i sina inövade politikersvar att jag kunde lika gärna tagit det med katten här hemma...