Det bör väl iofs inte vara omöjligt?dd88 skrev:Mot modifierade fossilbilar så blir det tufft, då måste den under 7 minuter.
/fth
Moderator: Redaktion
Det bör väl iofs inte vara omöjligt?dd88 skrev:Mot modifierade fossilbilar så blir det tufft, då måste den under 7 minuter.
spacecoin skrev:SpaceX package löser det lätt
Elons tweet var ju specifikt "all things that can be done without Tesla being in the loop", det tolkade jag som "after market modifications", dvs inte en bil som Tesla faktiskt skulle sälja.dd88 skrev:Kapa 35 sekunder kräver en hel del modifieringar. Det som talar emot är att jag inte tror att Tesla vill sälja en sån bil.
Raketerna har väl hela tiden varit tänkta att hjälpa till med downforce, kurvtagning etc, inte "bara" dragracing?MWall skrev:Då får det nog vara raketer som hjälper till i kurvorna också. Är väl kanske inte omöjligt?
Tror Roadster med SpaceX-paketet kommer få tävla mot Plaid+ i Elons parallella universum :pfth skrev:Det bör väl iofs inte vara omöjligt?dd88 skrev:Mot modifierade fossilbilar så blir det tufft, då måste den under 7 minuter.
/fth
kallekula skrev:Jo.MWall skrev:Det är det verkligen inte.
fth skrev:Raketerna har väl hela tiden varit tänkta att hjälpa till med downforce, kurvtagning etc, inte "bara" dragracing?MWall skrev:Då får det nog vara raketer som hjälper till i kurvorna också. Är väl kanske inte omöjligt?
/fth
Jag tolkade som extern utveckling av track package, men det kan mycket väl stämma.fth skrev:Elons tweet var ju specifikt "all things that can be done without Tesla being in the loop", det tolkade jag som "after market modifications", dvs inte en bil som Tesla faktiskt skulle sälja.dd88 skrev:Kapa 35 sekunder kräver en hel del modifieringar. Det som talar emot är att jag inte tror att Tesla vill sälja en sån bil.
/fth
Spännande att få dessa "street legal" tänker jag.MWall skrev:fth skrev:Raketerna har väl hela tiden varit tänkta att hjälpa till med downforce, kurvtagning etc, inte "bara" dragracing?MWall skrev:Då får det nog vara raketer som hjälper till i kurvorna också. Är väl kanske inte omöjligt?
/fth
Du menar att de verkligen kommer att sättas på kundbilar? För mig är det bara ännu en ploj från Elon för att få uppmärksamhet i media. Vilken biltidning skriver inte om en bil med raketer på liksom?
Så kan det förstås absolut vara, men många har ju bedömt att det är fullt genomförbart rent tekniskt, och både expertisen och hårdvaran finns ju inom "Elon-sfären", så helt omöjligt är det inte.MWall skrev:Du menar att de verkligen kommer att sättas på kundbilar? För mig är det bara ännu en ploj från Elon för att få uppmärksamhet i media. Vilken biltidning skriver inte om en bil med raketer på liksom?
Det borde ju Unplugged Performance redan ha klart.dd88 skrev:Jag tolkade som extern utveckling av track package, men det kan mycket väl stämma.fth skrev:Elons tweet var ju specifikt "all things that can be done without Tesla being in the loop", det tolkade jag som "after market modifications", dvs inte en bil som Tesla faktiskt skulle sälja.dd88 skrev:Kapa 35 sekunder kräver en hel del modifieringar. Det som talar emot är att jag inte tror att Tesla vill sälja en sån bil.
/fth
Absolut. Min spaning är att dom är på väg att bli vad AMG är för Mercedes.dd88 skrev:Vill Tesla verkligen förknippas så pass med Unplugged Performance?
Håller med där, känns som att det finns en koppling som vi inte hört om riktigt, och varför inte liksom?dstr skrev:Absolut. Min spaning är att dom är på väg att bli vad AMG är för Mercedes.dd88 skrev:Vill Tesla verkligen förknippas så pass med Unplugged Performance?
Hur kunde dom annars vara ute på Laguna Seca med en hårt moddad Plaid "dagen efter" release? Det fanns omöjligt tillräcklig tid att bygga den bilen om dom inte haft "hjälp inifrån".
Det håller jag helt med om, men känns som att det har varit Unplugged som har varit i beroendeställning och inte tvärtom.dstr skrev:Absolut. Min spaning är att dom är på väg att bli vad AMG är för Mercedes.dd88 skrev:Vill Tesla verkligen förknippas så pass med Unplugged Performance?
Hur kunde dom annars vara ute på Laguna Seca med en hårt moddad Plaid "dagen efter" release? Det fanns omöjligt tillräcklig tid att bygga den bilen om dom inte haft "hjälp inifrån".
Kanske orättvist att kalla det för garageverksamhet. Unplugged är certifierade som servicecenter för Tesla nuförtiden. Anställda är utbildade av Tesla.dd88 skrev:Det håller jag helt med om, men känns som att det har varit Unplugged som har varit i beroendeställning och inte tvärtom.dstr skrev:Absolut. Min spaning är att dom är på väg att bli vad AMG är för Mercedes.dd88 skrev:Vill Tesla verkligen förknippas så pass med Unplugged Performance?
Om Tesla skulle behöva hjälp med att bygga en banbil så tror jag inte optimalt resultat skulle uppnås av något som mest liknar en garageverksamhet.
Samtidigt så är det så många startade.
Vad var det för toppfartsbegränsning? Någon skrev att de körde up till 279km/h i videon. Jag såg inte att det var mer än 269 km/h, vilket väl är ungefär 162 mph som ska vara max nu.Jordad skrev:Tiden på ringen är ändå imponerande med tanke på att de körde med standarddäck, stålbromsar och hade begränsad toppfart. Att bara ta bort begränsningen på toppfart kommer nog ge en del.
Jordad skrev:Tiden på ringen är ändå imponerande med tanke på att de körde med standarddäck, stålbromsar och hade begränsad toppfart. Att bara ta bort begränsningen på toppfart kommer nog ge en del.
Om man tittar på långa rakan så slog den i taket rätt snabbt. Jag såg inte heller högre än 269 och det begränsar tiden.jpetters skrev:Vad var det för toppfartsbegränsning? Någon skrev att de körde up till 279km/h i videon. Jag såg inte att det var mer än 269 km/h, vilket väl är ungefär 162 mph som ska vara max nu.Jordad skrev:Tiden på ringen är ändå imponerande med tanke på att de körde med standarddäck, stålbromsar och hade begränsad toppfart. Att bara ta bort begränsningen på toppfart kommer nog ge en del.
Men det är väl bara ett par sekunder på totalen va?Jordad skrev:Om man tittar på långa rakan så slog den i taket rätt snabbt. Jag såg inte heller högre än 269 och det begränsar tiden.jpetters skrev:Vad var det för toppfartsbegränsning? Någon skrev att de körde up till 279km/h i videon. Jag såg inte att det var mer än 269 km/h, vilket väl är ungefär 162 mph som ska vara max nu.Jordad skrev:Tiden på ringen är ändå imponerande med tanke på att de körde med standarddäck, stålbromsar och hade begränsad toppfart. Att bara ta bort begränsningen på toppfart kommer nog ge en del.