Helt ärligt låter ju de där om max 80kw som fake news, varför skulle de vara så när IONITY tydligt säger att de bygger 175kw laddare och att de stödjer 350 kw vilket kommer aktiveras i framtiden.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 10:03
av frippan
Ipace skall klara 100kW men toppar 80kW, men om problemet ligger hos jaguar eller hos ionity är ju svårt att säga. Finns ju inga andra bilar att testa med.
chaffis75 skrev:
Helt ärligt låter ju de där om max 80kw som fake news, varför skulle de vara så när IONITY tydligt säger att de bygger 175kw laddare och att de stödjer 350 kw vilket kommer aktiveras i framtiden.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 10:25
av Zalman3
Finns det ingen som testat nya Audi e-tron?
Den ska ju klara 150kW.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 12:24
av vigge50
frippan skrev:
Ipace skall klara 100kW men toppar 80kW, men om problemet ligger hos jaguar eller hos ionity är ju svårt att säga. Finns ju inga andra bilar att testa med.
chaffis75 skrev:
Helt ärligt låter ju de där om max 80kw som fake news, varför skulle de vara så när IONITY tydligt säger att de bygger 175kw laddare och att de stödjer 350 kw vilket kommer aktiveras i framtiden.
Vad jag har läst så är den för tillfället begränsad till 80 kW men den ska i framtiden få en uppdatering till 100 kW eller kanske till och med 120 kW enligt Jaguar. Återstår att se hur det blir.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 12:31
av mati
21 live, 39 building
Senaste tillskottet är faktiskt Karlstad. Gångavstånd till Superchargern. Lätt att rapportera eventuella framgångar.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 17:06
av HelectriC
Zalman3 skrev:
Finns det ingen som testat nya Audi e-tron?
Den ska ju klara 150kW.
Är det någon som fått köra eTron utanför eventet i Namibia?
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 17:42
av Lophornis
Borde inte någon station Norge go live snart det har varit på gång länge där. Tror någon att Sverige går live innan årskiftet?
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 18:27
av mati
Lophornis skrev:
Borde inte någon station Norge go live snart det har varit på gång länge där. Tror någon att Sverige går live innan årskiftet?
Man kan ju tycka det.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 13 nov 2018 19:22
av chaffis75
vigge50 skrev:
frippan skrev:
Ipace skall klara 100kW men toppar 80kW, men om problemet ligger hos jaguar eller hos ionity är ju svårt att säga. Finns ju inga andra bilar att testa med.
chaffis75 skrev:
Helt ärligt låter ju de där om max 80kw som fake news, varför skulle de vara så när IONITY tydligt säger att de bygger 175kw laddare och att de stödjer 350 kw vilket kommer aktiveras i framtiden.
Vad jag har läst så är den för tillfället begränsad till 80 kW men den ska i framtiden få en uppdatering till 100 kW eller kanske till och med 120 kW enligt Jaguar. Återstår att se hur det blir.
Exakt, detta har ju inget med ionity att göra, de är ju bilens fel...
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 12:41
av Verdi
Då kan vi Tesla-förare börja följa detta med större intresse också!
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 12:49
av gellerstam
21 live, 40 building
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 12:51
av MaLund13
Spekeröd, nära Stenungsund. Kul!
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 13:18
av Bjelke
Verdi skrev:
Då kan vi Tesla-förare börja följa detta med större intresse också!
Ja verkligen!!
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 13:38
av mati
Strömstad
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 14 nov 2018 13:46
av gellerstam
mati skrev:
Strömstad
Nä, zooma lite till så ser du att det är hemma hos vår medlem Skee.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 10:12
av Geni87
22 live, 41 building
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 10:53
av zyax
Hur ser det ut på de platser de bygger i Sverige, någon har ju tagit bilder på när de lastar fundament och så, men det borde väl närma sig installation, t ex i Malmö.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 12:21
av chaffis75
zyax skrev:
Hur ser det ut på de platser de bygger i Sverige, någon har ju tagit bilder på när de lastar fundament och så, men det borde väl närma sig installation, t ex i Malmö.
Jag la upp några bilder tidigare i tråden från Malmö som är tagna i måndags..
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 18:59
av mati
Om två veckor ska vi åka till Åre och om det går att lösa logistiskt tänkte jag att kika förbi Ytterån och spionera lite. Om inte någon annan hinner före.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 19:02
av mati
23 live, 40 building
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 19:33
av Lophornis
mati skrev:
23 live, 40 building
Stämmer 23live med de svarta pluppar på kartan?
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 19:35
av mati
Lophornis skrev:
mati skrev:
23 live, 40 building
Stämmer 23live med de svarta pluppar på kartan?
Ja, det gör det. Men vissa ligger väldigt nära varandra. När de ligger på var sin sida motorvägen räknas de som två.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 19:43
av Magnus71
I Ytterån är fundamenten klara sedan ca 2v.
Men laddstolpar saknas helt.
Dvs platserna används som parkeringsplats för ICE bilar....
Tyvärr har jag ingen bild, men jag åker förbi varje dag till jobbet och väntar förväntansfullt att se stationen i drift.
Skall ta kort till veckan och posta här.
Med vänlig hälsning,
Magnus
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 19:54
av Svenssons
Nu när det kommer CCS-adapter till Model S/X och Model 3 har inbyggd CCS så blir ju denna tråd än mer intressant. Det är särskilt de laddstationer som inte ligger på nästan samma plats som Teslas Supercharger som är intressantast. Malmö t.ex. kan jag tänka mig att stanna på istället för att ta en omväg på flera mil till Löddeköping. De andra i Sverige är väl inte lika intressanta som alternativ men ger i alla fall valmöjlighet.
Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 16 nov 2018 20:06
av mati
Det beror väl på var de andra hamnar. Sen är det väl ingen helt okvalificerad gissning att SuC-laddning kommer alltid vara billigare för Tesla-ägare än t.ex. Ionity.
Frågan är om det tvärtom kommer bli möjligt för icke-Teslor att CCS-ladda på SuC. Det är ju i slutändan upp till Tesla. Teslas mål är ju att accelerera övergången till eldrift. Så sett vore det det ju kontraproduktivt att utesluta bilar från att ladda på SuC, trots att de är tekniskt kompatibla. Om inget annat så kan de ju tjäna en hacka på det. Det blir spännande tider.