Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
För folk som väntar på sina bilar:
Fotot taget utanför Lomma i förrgår. Antagligen påväg uppåt landet eftersom trucken redan lär ha kört igenom malmö.
Fotot taget utanför Lomma i förrgår. Antagligen påväg uppåt landet eftersom trucken redan lär ha kört igenom malmö.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Nu lämnar jag väntrummet! Utlämningen gick smidigt.
Efter utlämningen så ställde jag mig på parkeringen för att logga in på Spotify och kolla runt lite, då dog skärmen, fick hålla inne båda knapparna på ratten (tur att man är påläst.
) för att starta om. När jag kom ut på vägen så varnade bilen att bakluckan inte var stängd. Men det var den.. efter att jag lämnade av hjulen på förvaring har jag inte fått varningen igen.
Nästan lite obehagligt snabb är den...
Hejdå!
Efter utlämningen så ställde jag mig på parkeringen för att logga in på Spotify och kolla runt lite, då dog skärmen, fick hålla inne båda knapparna på ratten (tur att man är påläst.

Nästan lite obehagligt snabb är den...
Hejdå!

~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Nu Har jag äntligen hämtat ut min SR+, 5 månaders väntan var ju betydligt längre än den uppskattade en månad som angavs när jag beställde... Men det var verkligen värt väntan 

2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
... och om det nu blev nytt vänterekord så är iaf även jag färdig här. SR+ beställd 26/9 - uthämtad idag. Rätt så exakt 5 och 1/2 månad.
Satt och skrattade högt på vägen hem så skön den är att köra.
/Troed
/Troed
Nu har Asian King anlänt till Belgien, två dygn sent. Någon mer än jag som har (förhoppningsvis) sin bil på den båten?
Satt och kollade i fredags vilken dag det var du skulle få din och såg att det var idag, gått och vart lite småglad för din skull hela dagen!troed skrev:... och om det nu blev nytt vänterekord så är iaf även jag färdig här. SR+ beställd 26/9 - uthämtad idag. Rätt så exakt 5 och 1/2 månad.
![]()
/Troed

VIN är väl fortfarande någorlunda seriella? Bilar på teslas sida har upp till 683k så bilar upp dit borde vara i Sverige, eller funkar det inte så med trean?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Hur vet man vilken båt?Joel74 skrev:Nu har Asian King anlänt till Belgien, två dygn sent. Någon mer än jag som har (förhoppningsvis) sin bil på den båten?

Enligt säljaren ska min förmodligen komma i slutet på Mars , Beställde 1/3 i bil som var på väg till Europa.
M3P 2020
MYP 2024
MYP 2024
Jag pratade med en person på sälj för nån dryg vecka sedan och fick besked från denne.aeroslok skrev:Hur vet man vilken båt?Joel74 skrev:Nu har Asian King anlänt till Belgien, två dygn sent. Någon mer än jag som har (förhoppningsvis) sin bil på den båten?![]()
Väntrum Model 3
Fick precis SMS om leverans - hämtar min den 23e i Malmö!Nbju skrev:Bokade min lagerbil till Malmö den 24e feb - VIN direkt såklart och faktura med betalning 27e, sen har det varit tyst.
Enligt delivery blir det leverans slutet av mars. Väntar otåligt..
Tillägg: VIN på sidan, men inte på car.info eller på båttrackern. (https://cfr.logisuite.net). Trots det, leverans inplanerad.
Senast redigerad av Nbju, redigerad totalt 1 gånger.
Fick sms nu. 13.30 i Trosta den 23/3. Snabba ryck
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Eh, OK... Vi beställde en bil igår och fick ett SMS om leverans idag - 25/3 (så sent jag kunde välja). Hade faktiskt hoppats på liiite mer tid att t ex sälja den nuvarande bilen
. Sen är den också beställd utan vinterdäck, hoppas nu våren tar fart på riktigt...
Jaja, blir att jobba effektivt och panikartat ett tag då!
Sen får man säga att Tesla jobbar snabbt och effektivt iaf, tre veckor är ju ingen dålig leveranstid för en elbil! Kanske underlättar att det är en vit LR med dragkrok utan något annat extra.

Jaja, blir att jobba effektivt och panikartat ett tag då!
Sen får man säga att Tesla jobbar snabbt och effektivt iaf, tre veckor är ju ingen dålig leveranstid för en elbil! Kanske underlättar att det är en vit LR med dragkrok utan något annat extra.
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
KalleL skrev:Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.
P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...Remuz skrev:KalleL skrev:Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.
P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren...

Model 3 SR+ vit, drag.
Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Om du betalar kontant som jag gjorde så får du betalningsanvisningar på slutfakturan som kommer till ditt Tesla-konto några dagar innan leverans; till vilket bankgiro, hur betalningen ska märkas, osv.Remuz skrev:Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Tackar!MatsJ skrev:Om du betalar kontant som jag gjorde så får du betalningsanvisningar på slutfakturan som kommer till ditt Tesla-konto några dagar innan leverans; till vilket bankgiro, hur betalningen ska märkas, osv.Remuz skrev:Någon som kan säga mig hur man betalar (utan att jag behöver läsa varje sida i tråden)?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Har precis betalat, lite pirr i magen att se +500 kör försvinna med en knapptryckning.
Inget VIN synlig på mitt konto, men hämtning bokad 18/3 kl. 11:00.
Inget VIN synlig på mitt konto, men hämtning bokad 18/3 kl. 11:00.
Polestar 2 awd -21
Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Är det mindre nervöst om en banktjänsteman knappar in samma uppgifter?simonk skrev:Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
För mig känns det så, men jag kanske bara är gammaldags.