Re: BMW i4
Postat: 30 mar 2022 22:11
Jajjemän, den har ganska många funktioner faktiskt.anna__ skrev:Hur funkar appen för BMW? Går de starta värme etcHelectriC skrev:Hittade denna inställning, riktigt schysst att man har valet.
Jajjemän, den har ganska många funktioner faktiskt.anna__ skrev:Hur funkar appen för BMW? Går de starta värme etcHelectriC skrev:Hittade denna inställning, riktigt schysst att man har valet.
Fasen vad gott!HelectriC skrev:Jajjemän, den har ganska många funktioner faktiskt.anna__ skrev:Hur funkar appen för BMW? Går de starta värme etcHelectriC skrev:Hittade denna inställning, riktigt schysst att man har valet.
Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Jag beställde i början på mars.anna__ skrev:Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
När beställde du?:)
Ungeför samma som mig då, det blir en lång väntan, min säljare sa igår 12-14 månader.Mr_Ewing skrev:Jag beställde i början på mars.anna__ skrev:Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
När beställde du?:)
Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Xdrive alltså.taliz skrev:Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Provkörde en 40 idag med M-paket(eller vad det nu heter).
Trevlig bil, men med tanke på hur lite extra 50 kostar så är det ju svårt att inte välja den istället.
Blir inte så många som hinner få bonusen med M50 versionen i denna taktMWall skrev:Xdrive alltså.taliz skrev:Well, den har två motorer istället för en..MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Provkörde en 40 idag med M-paket(eller vad det nu heter).
Trevlig bil, men med tanke på hur lite extra 50 kostar så är det ju svårt att inte välja den istället.
Nej, det är fel. i4 M50 är en M performance, dvs motsvarigheten till Audis S-bilar. En riktig M är den inte, dvs Audis RS. Men en eDrive40 är däremot inte en M Performance. M50 har M chassi,M bromsar, en extra motor och naturligtvis betydligt mer effekt.MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
Roligt att du använder Audis posör-bilar för att förklara.HelectriC skrev:Nej, det är fel. i4 M50 är en M performance, dvs motsvarigheten till Audis S-bilar. En riktig M är den inte, dvs Audis RS. Men en eDrive40 är däremot inte en M Performance. M50 har M chassi,M bromsar, en extra motor och naturligtvis betydligt mer effekt.MWall skrev:HelectriC skrev:Finns ingen M40, antingen M50 eller eDrive40.Mr_Ewing skrev:Det är lite kul att läsa andras omdömen om i4:n - bra som dåliga.
Hur som helst gjorde den väldigt gott intryck på mig så det blev en beställning av en m40 M-sport med lite lull-lull.
Nu är det bara att vänta, men jag räknar inte med att få den innan 2023.
Kul att Helectric fått leverans så man får vara lite avis
Nu får jag lov att hålla lite koll på denna tråd framöver.
Det där är ju bara nomenklatur. M50 är i allt väsentligt en eDrive40 med M-paket och "chiptrim". Är ju ingen riktig M-bil.
M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
Ja jag hårdrog det lite, men från och med denna generationen så har BMW gjort om det lite:MWall skrev:M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
Är väl som förut? Man tar starkaste motorn och säljer den med M-paket och lite andra M-attiraljer som standard.dd88 skrev:Ja jag hårdrog det lite, men från och med denna generationen så har BMW gjort om det lite:MWall skrev:M-Sport är inte bara kosmetika. Chassit är lite sänkt och lite hårdare. Sen kan man köpa till M-bromsar också. Jag tänker att en "M-Performance" är en toppmodell där den tagit alla M-tillbehör och lagt på som ett paket. Till fossilbilarna brukar det ju finnas avgassystem, fabrikstrim och lite annan kosmetika också. Diffusor, vinge...dd88 skrev:Är väl M Sport, M Performance och M som är nivåerna idag där M Sport är kosmetika, M Performance tar steget längre där man utöver plast lånar lite från M-avdelningen sen det riktiga M där utvecklingen sker.
M50 är ju mellansteget, frågan är om vi ser en riktig ”i4M” denna generationen.
https://www.bmwmarkham.com/2020/06/01/t ... rformance/
M Performance Parts finns att köpa till vanliga M Sport, M Performance och M.
Förr i tiden så var det bara att parkera och försöka se normal ut men lukten avslöjade ändå vad man hade gjort.. en hårdkörd bensinbil luktar verkligen skit.taliz skrev:Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
Hehe gjorde samma med PS2, dom bara skrattade när de hörde fläktarna gå för högtryck och jag sa ”fått bort rosten på skivorna åt er”.bjornnilsson skrev:Förr i tiden så var det bara att parkera och försöka se normal ut men lukten avslöjade ändå vad man hade gjort.. en hårdkörd bensinbil luktar verkligen skit.taliz skrev:Körde upp 30% batteri på 4 mil btw.
Numera är det istället batteriåtgången som visar om man haft extra skoj..
Det är ju trots allt 1:a aprilexpat skrev:Fan, du har ju boxen felvänd