På Ipace bör man välja till glastak annars får man en bil som tydligen transporterar in vägljud ordentlig i bilen. Plåttaket isolerar alltså mindre än glastaket.
För övrigt så är det öppningsbara glastaket det jag saknar mest från Model S. Det var helt fantastiskt!
Hmm de vill jag nog syna, Är väl som då kompisen byggde nytt hus och försäljaren sa att de va lika nästan lika bra u-värde på fönstren idag (2007) som i väggen
På Ipace bör man välja till glastak annars får man en bil som tydligen transporterar in vägljud ordentlig i bilen. Plåttaket isolerar alltså mindre än glastaket.
För övrigt så är det öppningsbara glastaket det jag saknar mest från Model S. Det var helt fantastiskt!
Hmm de vill jag nog syna, Är väl som då kompisen byggde nytt hus och försäljaren sa att de va lika nästan lika bra u-värde på fönstren idag (2007) som i väggen
Gå in och läs på norska ipacegrupper, så hittar du snabbt otaliga exempel. Inte direkt så att jag har ett egenintresse av att framhäva glastak och speciellt inte på Ipace eftersom jag inte längre har någon, så varför jag skulle hitta på det är en aningen märklig kommentar. Jag är inte heller ipaceförsäljare ifall du trodde det.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
Minsann. Intressant. Ser att id3 life kostar 434.900. Vad kostade ID3 1st? Minns inte och hittar det inte just nu.
Har någon sett priser på vad ID4 pure, pro, family et.c kommer kosta?
Är på väg att beställa en id4 1st (514 tkr) , men funderar på om jag behöver alla bjällror och visslor eller ska vänta på en variant som kanske är mycket billigare?
Om dom gör samma med ID4 som med ID3 så kommer billigaste ID4 (åtminstone med stora batteriet) bli dyrare än 1st.
Vill man ha lägre pris får man vänta på de med mindre batteri. Eller prissänkningar...
Minsann. Intressant. Ser att id3 life kostar 434.900. Vad kostade ID3 1st? Minns inte och hittar det inte just nu.
Nu är jag osäker här, det kanske såldes ngn solid lackad 1'st i Sverige. Metallic 10 tvåfärgad 15 i pålägg. Det fanns inte som alternativ för mig, antar att förbokarna fick välja?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
Kommer det som en OTA eller kräver det ny hårdvara tro?
Med VWs historik är det väl stor risk för det senare.
Med tanke på att den högre hastigheten på 200 kW gäller ID.6 som ligger ett par år bort och inte nuvarande modeller så behövs nog ingen uppdatering via OTA utan den får det nog från början
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Är man väl konspiratoriskt om man tror att man kan ha sparat någon funktion/förbättring som man lika gärna skulle kunnat skicka med från början för att sedan skicka den som OTA? För att visa att man kan.
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
Och har man 100kW då kan man uppgradera till 125kW med OTA?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
VW har sagt att med det lilla batteriet så blir det 50 kW standard men man kommer kunna betala extra för att få 100 kW
Jag blir oerhört förvånad, börjar rent av gå i kyrkan, om jag får uppdaterad laddhastighet OTA som fungerar. Kan aldrig tro att duktiga ingenjörer byggt systemet för framtiden, det vore ju på tok för dyrt. Nej,det är nog framtida bilar som får den hårdvaran.
Men uppgraderingen från 50kW till 100kW laddning för en ID3 är väl OTA?
Alla id3 som säljs idag har 100 kW standard..
Hur de blir med lilla batteriet låter jag vara osagt..
Och har man 100kW då kan man uppgradera till 125kW med OTA?
Den infon har man väl inte gått ut med annat än att versionen med 77 kWh batteri kommer med 125 kW laddning?
Volkswagen ID 6 to arrive with 435-mile range in 2023
Electric saloon and estate also due to get 200kW charging.
Meanwhile, Autocar can confirm that Volkswagen is planning to upgrade the charging capacity of the ID 3. It will receive a 130kW charging option next July, plus a 170kW option is set to become available by December 2021, allowing a 93-mile range extension on a 10-minute charge.
Kommer det som en OTA eller kräver det ny hårdvara tro?
Med VWs historik är det väl stor risk för det senare.
Med tanke på att den högre hastigheten på 200 kW gäller ID.6 som ligger ett par år bort och inte nuvarande modeller så behövs nog ingen uppdatering via OTA utan den får det nog från början
Jo det fattar jag också. Syftade på 130 respektive 170kw.
Hur tillförlitlig är We Connect-appen på ID3?
Jag kör en eGolf 2020 nu och det funkar oftast, men är väldigt segt. Just nu funkar det inte alls, ”something went wrong”.
Funderar på att hyra en ID3 Max härnäst. eGolfens räckvidd är verkligen usel. Med några mil kvar på min 11 mil commute begränsade den hastigheten till 120kmh trots att jag startade med varm bil och 100%. Visst det var lite blött, men ändå 6-7 grader så inte ens vinter riktigt.
Hur tillförlitlig är We Connect-appen på ID3?
Jag kör en eGolf 2020 nu och det funkar oftast, men är väldigt segt. Just nu funkar det inte alls, ”something went wrong”.
Funderar på att hyra en ID3 Max härnäst. eGolfens räckvidd är verkligen usel. Med några mil kvar på min 11 mil commute begränsade den hastigheten till 120kmh trots att jag startade med varm bil och 100%. Visst det var lite blött, men ändå 6-7 grader så inte ens vinter riktigt.
Är nyfiken på vad du kommer tycka om ID3. Om du bestämmer dig för att hyra en.
Btw WeConnect funkar klockrent på våran e-Golf i alla fall. Hade problem med det i början dock. Men löste sig när du bytte ut ngn modul i bilen som hade med uppkopplingen att göra.
De typ 50 ggr jag använt appen så har jag kontakt inom 5 sekunder. Men jag har ingen direkt nytta av den, starta värme skiter jag i, ladda gör jag när jag kommer hem o där står den varmt när jag ska ha den.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...