8000mil med Model 3 ca 200ggr supercharging tapp på batteriet ca 5%.Banane skrev:Då skulle jag nog hellre vilja ha en 11kW stolpe i närheten alternativt en 50kW-laddare. Att hela tiden blåsa på med max vad batteriet klarar kan inte vara bra i längden.NiklasTesla skrev:Om man bor i lägenhet utan möjlighet till hemmaladdning är närhet till snabbladdare av vikt.Banane skrev:Zalman3 skrev:Känns som flera av mina vänner nu slår till på en Tesla M3.
Att det nu finns 12 SuC 150kW stolpar i Umeå varav 8 är driftsatta och att det kommer ett service center till Umeå.
Har fått bägaren att rinna över till Tesla.
Väljer man nåt annat än Tesla, då finns det 4 laddplatser i Umeå.
Med EN 50kW CCS per laddplats!
Fast där förstår jag inte riktigt. Att ha snabbladdare där man bor är väl inget särskilt viktigt? Snabbladda jämnt är inte bra på flera sätt.
Polestar 2
Moderator: Redaktion
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Tja, "i längden" är nog längre än vad man normalt brukar tänka. Avgasreningen behöver man ju bara som tillverkare ta ansvar för i 10.000 mil eller så på en ICE-bil. Redan det anses som komplicerat och dyrt pga kostnaderna för biltillverkarna.
Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att ladda med snabbladdare ganska ofta (+150kW) även om batterikapaciteten och/eller laddhastigheten skulle minska lite efter säg 10.000 mil. Fördelarna uppväger.
Väldigt få (inga?) brukar ju klaga på att deras begagnade ICE-bil bara har 90% av effekten som den hade som ny eller att bränsleförbrukningen har ökat med 10% - något som vid bromsningar brukar vara ungefärligt utfall... Visst, det beror förstås på att ingen kollar. Men det är samma där.
Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att ladda med snabbladdare ganska ofta (+150kW) även om batterikapaciteten och/eller laddhastigheten skulle minska lite efter säg 10.000 mil. Fördelarna uppväger.
Väldigt få (inga?) brukar ju klaga på att deras begagnade ICE-bil bara har 90% av effekten som den hade som ny eller att bränsleförbrukningen har ökat med 10% - något som vid bromsningar brukar vara ungefärligt utfall... Visst, det beror förstås på att ingen kollar. Men det är samma där.

Tesla Y LR -22 EAP
Re: Polestar 2
BrooklynS skrev:Tja, "i längden" är nog längre än vad man normalt brukar tänka. Avgasreningen behöver man ju bara som tillverkare ta ansvar för i 10.000 mil eller så på en ICE-bil. Redan det anses som komplicerat och dyrt pga kostnaderna för biltillverkarna.
Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att ladda med snabbladdare ganska ofta (+150kW) även om batterikapaciteten och/eller laddhastigheten skulle minska lite efter säg 10.000 mil. Fördelarna uppväger.
Väldigt få (inga?) brukar ju klaga på att deras begagnade ICE-bil bara har 90% av effekten som den hade som ny eller att bränsleförbrukningen har ökat med 10% - något som vid bromsningar brukar vara ungefärligt utfall... Visst, det beror förstås på att ingen kollar. Men det är samma där.
Tror inte de med strypta 85-batterier håller med er.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Polestar 2
Olika celler så återstår att se om peakhastigheten kommer gå ned för Model 3.Banane skrev:BrooklynS skrev:Tja, "i längden" är nog längre än vad man normalt brukar tänka. Avgasreningen behöver man ju bara som tillverkare ta ansvar för i 10.000 mil eller så på en ICE-bil. Redan det anses som komplicerat och dyrt pga kostnaderna för biltillverkarna.
Jag skulle inte vara ett dugg orolig för att ladda med snabbladdare ganska ofta (+150kW) även om batterikapaciteten och/eller laddhastigheten skulle minska lite efter säg 10.000 mil. Fördelarna uppväger.
Väldigt få (inga?) brukar ju klaga på att deras begagnade ICE-bil bara har 90% av effekten som den hade som ny eller att bränsleförbrukningen har ökat med 10% - något som vid bromsningar brukar vara ungefärligt utfall... Visst, det beror förstås på att ingen kollar. Men det är samma där.
Tror inte de med strypta 85-batterier håller med er.
Re: Polestar 2
Har kört både M3 och Polestar 2. Tycker inte att Polestar2 är tystare.NiklasTesla skrev:Prestanda, mått på insidan, mjukvara/uppkoppling, driftsäkerhet (P2 har haft återkallande) är några till punkter där Model 3 är bättre än P2 enl mig förutom räckvidd och laddning.Anderzzon skrev:På vilket sätt? Mitt intryck är att det är en bil som är bättre än Model 3 (som den oftast jämförs mot) på i stort sätt allt utom räckvidd och snabbladdning.Banane skrev:En reflektion. Känns inte Polestar 2 redan iskall?
Lackjobbet, tystare kupé och karosspassning är säkert bättre på P2 dock samt gillar man knappar köp P2.
Däremot är Polestar 2 klart bullrigare än min S75D med plåttak(som är den tystaste Tesla jag åkt).
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Polestar 2
Sedär då försvann ett argument till för P2 kontra Tesla Model 3.Zalman3 skrev:Har kört både M3 och Polestar 2. Tycker inte att Polestar2 är tystare.NiklasTesla skrev:Prestanda, mått på insidan, mjukvara/uppkoppling, driftsäkerhet (P2 har haft återkallande) är några till punkter där Model 3 är bättre än P2 enl mig förutom räckvidd och laddning.Anderzzon skrev:På vilket sätt? Mitt intryck är att det är en bil som är bättre än Model 3 (som den oftast jämförs mot) på i stort sätt allt utom räckvidd och snabbladdning.Banane skrev:En reflektion. Känns inte Polestar 2 redan iskall?
Lackjobbet, tystare kupé och karosspassning är säkert bättre på P2 dock samt gillar man knappar köp P2.
Däremot är Polestar 2 klart bullrigare än min S75D med plåttak(som är den tystaste Tesla jag åkt).
Re: Polestar 2
NiklasTesla skrev:Sedär då försvann ett argument till för P2 kontra Tesla Model 3.Zalman3 skrev:Har kört både M3 och Polestar 2. Tycker inte att Polestar2 är tystare.NiklasTesla skrev:Prestanda, mått på insidan, mjukvara/uppkoppling, driftsäkerhet (P2 har haft återkallande) är några till punkter där Model 3 är bättre än P2 enl mig förutom räckvidd och laddning.Anderzzon skrev:På vilket sätt? Mitt intryck är att det är en bil som är bättre än Model 3 (som den oftast jämförs mot) på i stort sätt allt utom räckvidd och snabbladdning.Banane skrev:En reflektion. Känns inte Polestar 2 redan iskall?
Lackjobbet, tystare kupé och karosspassning är säkert bättre på P2 dock samt gillar man knappar köp P2.
Däremot är Polestar 2 klart bullrigare än min S75D med plåttak(som är den tystaste Tesla jag åkt).
För att Zalman säger att det är så?
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Polestar 2
Banane:
För att Zalman säger att det är så?[/quote]
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
För att Zalman säger att det är så?[/quote]
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
Re: Polestar 2
Få saker är så svårt att mäta och värdera som ljud. Rockkonsert eller slagborrmaskin? Vilket är värst?
Re: Polestar 2
NiklasTesla skrev:
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
Ok. Nu får vi nog backa bandet lite och tänka på källkritik.
Det första vi får fråga är varifrån tabellen kommer. Jag tror mig minnas att det är TeslaBjörns tabell.
Det andra vi får fråga är vilken agenda TeslaBjörn har. Vilket märke gillar han allra bäst?
Det tredje vi får fråga är vad asterisken för Model 3 betyder? Jag tror det betyder att det är TeslaBjörns specialisolerade bil.
Det fjärde vi får fråga oss är vad däckvalet gör för bullret. Kan det möjligen vara så att Winrun-däcket är särskilt valt för att det är mycket tystare än Michelin/Continental (men Winrun slits antagligen mycket snabbare och har sämre vägegenskaper)?
Slutsatsen är att den där tabellen inte är värd diddly squat.
ps. Din egen mätning säger precis ingenting. Bullret beror väldigt mycket på underlag, temperatur osv. Om du nu inte råkade köra precis samma sträcka och under samma förhållanden som Björn såklart. Då kanske. Om din mätutrustning var proffsig och korrekt kalibrerad och mätningen gjorde på rätt sätt.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Polestar 2
Okej även om P2 är tystare än Tesla Model 3 så är det övriga argument som gör att Tesla Model 3 är bättre köp.Banane skrev:NiklasTesla skrev:
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
Ok. Nu får vi nog backa bandet lite och tänka på källkritik.
Det första vi får fråga är varifrån tabellen kommer. Jag tror mig minnas att det är TeslaBjörns tabell.
Det andra vi får fråga är vilken agenda TeslaBjörn har. Vilket märke gillar han allra bäst?
Det tredje vi får fråga är vad asterisken för Model 3 betyder? Jag tror det betyder att det är TeslaBjörns specialisolerade bil.
Det fjärde vi får fråga oss är vad däckvalet gör för bullret. Kan det möjligen vara så att Winrun-däcket är särskilt valt för att det är mycket tystare än Michelin/Continental (men Winrun slits antagligen mycket snabbare och har sämre vägegenskaper)?
Slutsatsen är att den där tabellen inte är värd diddly squat.
ps. Din egen mätning säger precis ingenting. Bullret beror väldigt mycket på underlag, temperatur osv. Om du nu inte råkade köra precis samma sträcka och under samma förhållanden som Björn såklart. Då kanske. Om din mätutrustning var proffsig och korrekt kalibrerad och mätningen gjorde på rätt sätt.
Re: Polestar 2
Precis, Tesla-Björns senaste mätningar av Model 3 2021 visar ju att den har ökat i ljudnivå jämfört med hans tidigare mätningar. Har svårt att tro att det stämmer. Sen är verkligen ljudet inte allt. Enligt samme Björn är en Nissan Leaf tystare en en Model X. Det skulle iaf inte få mig att behålla min Leaf om jag fick valet mellan dessa.Banane skrev:NiklasTesla skrev:
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
Ok. Nu får vi nog backa bandet lite och tänka på källkritik.
Det första vi får fråga är varifrån tabellen kommer. Jag tror mig minnas att det är TeslaBjörns tabell.
Det andra vi får fråga är vilken agenda TeslaBjörn har. Vilket märke gillar han allra bäst?
Det tredje vi får fråga är vad asterisken för Model 3 betyder? Jag tror det betyder att det är TeslaBjörns specialisolerade bil.
Det fjärde vi får fråga oss är vad däckvalet gör för bullret. Kan det möjligen vara så att Winrun-däcket är särskilt valt för att det är mycket tystare än Michelin/Continental (men Winrun slits antagligen mycket snabbare och har sämre vägegenskaper)?
Slutsatsen är att den där tabellen inte är värd diddly squat.
ps. Din egen mätning säger precis ingenting. Bullret beror väldigt mycket på underlag, temperatur osv. Om du nu inte råkade köra precis samma sträcka och under samma förhållanden som Björn såklart. Då kanske. Om din mätutrustning var proffsig och korrekt kalibrerad och mätningen gjorde på rätt sätt.
Re: Polestar 2
Anderzzon skrev:Precis, Tesla-Björns senaste mätningar av Model 3 2021 visar ju att den har ökat i ljudnivå jämfört med hans tidigare mätningar. Har svårt att tro att det stämmer. Sen är verkligen ljudet inte allt. Enligt samme Björn är en Nissan Leaf tystare en en Model X. Det skulle iaf inte få mig att behålla min Leaf om jag fick valet mellan dessa.Banane skrev:NiklasTesla skrev:
Nej. För att statistiken i tabellen ang Db stämmer bra överens med min egen mätning av Db i Model 3.
Ok. Nu får vi nog backa bandet lite och tänka på källkritik.
Det första vi får fråga är varifrån tabellen kommer. Jag tror mig minnas att det är TeslaBjörns tabell.
Det andra vi får fråga är vilken agenda TeslaBjörn har. Vilket märke gillar han allra bäst?
Det tredje vi får fråga är vad asterisken för Model 3 betyder? Jag tror det betyder att det är TeslaBjörns specialisolerade bil.
Det fjärde vi får fråga oss är vad däckvalet gör för bullret. Kan det möjligen vara så att Winrun-däcket är särskilt valt för att det är mycket tystare än Michelin/Continental (men Winrun slits antagligen mycket snabbare och har sämre vägegenskaper)?
Slutsatsen är att den där tabellen inte är värd diddly squat.
ps. Din egen mätning säger precis ingenting. Bullret beror väldigt mycket på underlag, temperatur osv. Om du nu inte råkade köra precis samma sträcka och under samma förhållanden som Björn såklart. Då kanske. Om din mätutrustning var proffsig och korrekt kalibrerad och mätningen gjorde på rätt sätt.
Japp. Björn är en rolig figur men hans mätningar är bara kuriösa och inget att fästa nån vikt vid.
Re: Polestar 2
Ja, det är ju verkligen en uppsjö av knappar i PS2NiklasTesla skrev:Prestanda, mått på insidan, mjukvara/uppkoppling, driftsäkerhet (P2 har haft återkallande) är några till punkter där Model 3 är bättre än P2 enl mig förutom räckvidd och laddning.Anderzzon skrev:På vilket sätt? Mitt intryck är att det är en bil som är bättre än Model 3 (som den oftast jämförs mot) på i stort sätt allt utom räckvidd och snabbladdning.Banane skrev:En reflektion. Känns inte Polestar 2 redan iskall?
Lackjobbet, tystare kupé och karosspassning är säkert bättre på P2 dock samt gillar man knappar köp P2.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Nu ser jag att vi är på väg åt fel håll här igen. De Teslafrälste försöker hitta argument för varför deras Model 3 är så bra. Men igen, som skrivet så många gånger förr, inte alla önskar Model 3 med tanke på hur den ser ut på utsidan och insidan. Jag har mycket svårt att gilla den (kanske för att jag haft Model S och den är så mkt mer fulländad designmässigt vs Model 3). Enbart laddnätverk och laddhastighet räcker inte för att jag ska gilla en för övrigt tråkig bil. Model 3 verkar vara för de som enbart bryr sig om de två argumenten och/eller om man bara kör på långresor hela tiden, då är det ett bra val. Jag har hellre en kul bil i vardagen med personlighet och högre mys och lyxfaktor och kan då leva med att jag behöver ladda en extra gång de få långturer jag gör per år.
Så varsågod, brandfackla kastad!
Så varsågod, brandfackla kastad!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Kan bara hålla med! Jag var tidigare helt inne på en Model 3 just p.g.a. räckvidd och laddnätverket. Men ju mer jag har funderat desto mer inser jag att jag hellre har den bil jag trivs bäst med i vardagen (dvs typ 357 dagar om året) och sedan kompromissar lite de dagar jag behöver längre räckvidd än 25 mil.HelectriC skrev:Nu ser jag att vi är på väg åt fel håll här igen. De Teslafrälste försöker hitta argument för varför deras Model 3 är så bra. Men igen, som skrivet så många gånger förr, inte alla önskar Model 3 med tanke på hur den ser ut på utsidan och insidan. Jag har mycket svårt att gilla den (kanske för att jag haft Model S och den är så mkt mer fulländad designmässigt vs Model 3). Enbart laddnätverk och laddhastighet räcker inte för att jag ska gilla en för övrigt tråkig bil. Model 3 verkar vara för de som enbart bryr sig om de två argumenten och/eller om man bara kör på långresor hela tiden, då är det ett bra val. Jag har hellre en kul bil i vardagen med personlighet och högre mys och lyxfaktor och kan då leva med att jag behöver ladda en extra gång de få långturer jag gör per år.
Så varsågod, brandfackla kastad!
Sedan är det synd att Polestar har gjort missen att de bara erbjuder 2 års garanti när de är ett nytt bilmärke samtidigt som Tesla erbjuder 4 år. Men det har jag gnällt på tidigare så det börjar bli lite uttjatat.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9381
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Jag tycker Tesla har tråkiga färgval, Polestar är ännu tråkigare.
Jag ställde samma frågor till flera* olika tillverkare/återförsäljare av elbilar:
Hur och var laddar jag, och hur mycket kostar det?
Samt var finns det laddare med minst 150 kW norr om Stockholm?
Jag fick inga raka svar från någon, utom en.
En sedan är inte optimal för mig, men får duga tills Model Y kommer.
*Polestar, Bilia, Skoda åf, Jaguar åf, Tesla MoS.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Jag tycker Tesla har tråkiga färgval, Polestar är ännu tråkigare.
Jag ställde samma frågor till flera* olika tillverkare/återförsäljare av elbilar:
Hur och var laddar jag, och hur mycket kostar det?
Samt var finns det laddare med minst 150 kW norr om Stockholm?
Jag fick inga raka svar från någon, utom en.
En sedan är inte optimal för mig, men får duga tills Model Y kommer.
*Polestar, Bilia, Skoda åf, Jaguar åf, Tesla MoS.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 2
En 300kg tyngre, högre, bil med betydligt sämre prestanda är mer "kul"?
Hursomhelst, är helt meningslöst att argumentera om personlig smak.

Hursomhelst, är helt meningslöst att argumentera om personlig smak.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Re: Polestar 2
Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Re: Polestar 2
OT

Den får även psykbruk med vaktläge på och regn vid mörker... typ ett hundratal sentry mode-inspelningar
Lever på hoppet dock...
Dessa två saker (helljusauto/regnsensor) är kass...Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.

Den får även psykbruk med vaktläge på och regn vid mörker... typ ett hundratal sentry mode-inspelningar
Lever på hoppet dock...

Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Re: Polestar 2
Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?Bruno skrev:Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Japp. Exakt samma! Bra med valmöjlighet på PS2 (och andra bilar som tex. Tesla).HelectriC skrev:Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?Bruno skrev:Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar 2
Japp. Exakt samma! Bra med valmöjlighet på PS2 (och andra bilar som tex. Tesla).HelectriC skrev:Man måste deaktivera creep, då stannar den helt. Men har man creep aktiverat så rullar den snällt vidare även i låga hastigheter. Är väl samma på Tesla?Bruno skrev:Såg på ett test av P2 (engelskt sådant) och när han körde så fungerade inte one-pedal-driving (till 100%) då den aldrig stannade helt. Stämmer det eller är det ändrat?Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9381
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Automatiken har inte funkat speciellt bra på någon Volvo jag haft heller.Anderzzon skrev:Men det argumentet faller ju Tesla också. De har varken automatiska vindrutetorkare eller automatiskt helljus som fungerar. Om valet mellan att veta att det kommer en app om 6 månader och inte veta när vindrutetorkare och helljus fungerar så väljer jag det första.mikebike skrev:Inte bara laddnätverk och laddhastighet (norr om Uppsala). Även app och övrig infotainment.
Polestar2 kan nog bli bra när den är färdigutvecklad, det är den inte nu.
Menar du att Polestar har fått till en perfekt funktion direkt?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.