Sida 143 av 243

Re: Polestar 2

Postat: 05 nov 2020 20:47
av Magnus71
mikebike skrev:
Aha, så när parkeringstiden närmar sig slutet så piper det i bilen istället för i mobilen? :mrgreen:
Läs som: Om invertera har gått sönder och man står på parkering med avgift så är det viktigt med koll på parkeringstiden...

Skämt åsido. Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
För mig är de helt otroligt att Polestar / Volvo inte sätter upp en snabbladdare hos varje Volvohandlare och så vips har man en bra start.

Re: Polestar 2

Postat: 05 nov 2020 21:46
av d3marcus
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.

Re: Polestar 2

Postat: 05 nov 2020 23:49
av martinot
Apropå appar för standard operativsystem, det verkar finnas en hel del appar för iOS och Android från Polestar, men fortfarande oklart vilken av de (om någon) som man skall ladda ner för att fjärrstyra sin PS2:

https://apps.apple.com/se/developer/pol ... 1403371934

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 00:41
av filippb
mikebike skrev:
Aha, så när parkeringstiden närmar sig slutet så piper det i bilen istället för i mobilen? :mrgreen:
Mycket smidigare än så - appen håller parkeringen aktiv ända tills man kör iväg så man slipper tänka på att förlänga öht. Bild

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 05:05
av Laban
Det där vill jag ha.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 06:49
av Mickep
Smart, undrar om de kan integrera den i bilens app (som kommer så småningom) så man kan se vilka funktioner som körs,

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 07:05
av HelectriC
martinot skrev:
Apropå appar för standard operativsystem, det verkar finnas en hel del appar för iOS och Android från Polestar, men fortfarande oklart vilken av de (om någon) som man skall ladda ner för att fjärrstyra sin PS2:

https://apps.apple.com/se/developer/pol ... 1403371934
Ingen av de fjärrstyr PS2, de flesta du länkar till är för PS1 och en av de är ren marketingapp eller liknande.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 08:20
av taliz
Laban skrev:
Det där vill jag ha.
Appen Parkster har en sådan funktion.
Easypark gillar jag inte, de brukar ta mer betalt än andra.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 08:51
av Laban
taliz skrev:
Laban skrev:
Det där vill jag ha.
Appen Parkster har en sådan funktion.
Easypark gillar jag inte, de brukar ta mer betalt än andra.
Hmm, jag kör ju Parkster. Får kolla

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 09:33
av mikebike
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:25
av Fredrik j
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:35
av martinot
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 10:41
av TobbeTesla
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 12:09
av heldiggrisen
TobbeTesla skrev:
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion

Re: Polestar 2

Postat: 06 nov 2020 12:12
av heldiggrisen
heldiggrisen skrev:
TobbeTesla skrev:
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?

Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Jo, jag har alltid upplevt att Volvo legat väldigt långt framme på appfronten och när det gäller teknik för att fjärrstyra bilen. Tycker om att man även kan googla fram en position, och skicka den till bilens navigator. Något som man fortfarande inte kan göra hos Tesla.
Det går utmärkt att göra iaf från min Android telefon. Bara att dela till Tesla appen
Samma på iOS med Apple maps, osäker om Google maps har samma funktion
Edit finns i Google maps for iOS också, tre prickar bredvid ”från adressen”, dela vägbeskrivning, Tesla app

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 09:25
av Bruno
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...

Men jag skulle prova nu för att dubbelkolla (så jag inte hittade på), men väl inne i VOC så måste jag logga in för att boka servicen... F_n, får väl ringa till dem (kommer inte ihåg lösenordet nu) :(

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 09:28
av Bruno
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Väntar hellre på seamless i fem år än att vänta på en elbil så länge... ;)

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 10:57
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
mikebike skrev:
d3marcus skrev:
Magnus71 skrev:
Skulle hellre se fokus på laddning och laddningshjälp.
Hur mycket ansträngningar tror du Polestar behöver göra för att godkänna en app? Visar bara på fördelarna att satsa på ett etablerat OS med tillhörande ekosystem istället för att bygga allt själv och med det låta kunderna vänta fem år på basfunktioner som gapless uppspelning i Spotify.
Syskonföretaget Volvo har haft appen VoC i snart 10 år, hur svårt kan det vara?
Sedan 2 år äger ju Volkswagen företaget som utvecklat Volvos Oncall-app. WirelessCar heter det och var tidigare ägt av Volvo.

https://www.volkswagenag.com/en/news/20 ... rom-v.html#

Kanske har Polestar inte tillgång till samma teknologi som Volvo?

Jag tycker VoC fungerar bra. Ibland är det uppkopplingsproblem men det handlar om ett enstaka gånger per år.
Teslas metod att beställa service i appen hyllas ofta och inte sällan målas bilden att det är något unikt.
Jag beställde senast igår service till min Volvo via appen. Jag ser inte vad skillnaden skulle vara.
Du bokar bara service via VOC, inga reparationer eller reklamationsärenden...
Stämmer inte. När jag bokade service på min bil härom veckan kunde jag även beskriva eventuella reparationsbehov och reklamationer som jag vill ha åtgärdat i samband med service. Allt går att göra i appen.
Nu fanns det inga så jag bara lämnade dom fälten tomma.

Eventuella följdfrågor brukar dock tas via mail.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:19
av Bruno
Åh tusan, skrev precis ovan (redigerade mitt inlägg) att jag skulle testa så jag inte ljög. Men väl inne för servicebokningen var jag tvungen att logga in, trots att jag är "inne" i VOC-appen... surt :(

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:31
av Fredrik j
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:35
av Bruno
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:36
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 11:50
av Bruno
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 12:02
av Fredrik j
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?

Re: Polestar 2

Postat: 09 nov 2020 13:30
av Bruno
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Bruno skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har lösenordet i telefonen och loggar på med face-id.
Jag är alltid inloggad, så jag gillar inte att jag behöver logga in igen... och att jag ska behöva serva den trots att ingen åker med bilen... Alla vill åka Teslan :lol:
Sälj bilen då.
Kan inte förrän frugans MY kommer :D
Ingen åker i den men ni ska ändå ha den där i ett år till?
Kanske var fel att kalla frugan för "ingen", men om du hakar upp dig på betydelsen av ordet så överdrev jag, lite som du brukar göra. Vi undviker Volvon om vi kan...och är det sommar så tar ngn cabben