Sida 15 av 22

Re: Elbilshumor

Postat: 18 apr 2020 14:30
av Teslaspolen
:roll: Varför inte bara "Ford" som i bilden på artikeln? Hade ju fungerat utmärkt, precis som för Tesla!

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 07:06
av vigge50
När marknadsavdelningen ska skriva om den nya elbilen och inte har en aning om hur elbilar funkar, då är det bara att kopiera från konkurrenterna...

Bild

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... escription

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 07:11
av mati
vigge50 skrev:
När marknadsavdelningen ska skriva om den nya elbilen och inte har en aning om hur elbilar funkar, då är det bara att kopiera från konkurrenterna...

Bild

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... escription
:lol: :lol: :lol: Detta är ett av de bästa elbilsskämten hittills. Helt otroligt. Påminner om modermodemet.

Edit, lite skämmigt att man har en Audi. :oops:

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 10:07
av Bjelke
Helt sjukt om det stämmer ju :shock: :lol:

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 10:13
av Svenssons
Bjelke skrev:
Helt sjukt om det stämmer ju :shock: :lol:
Texten om Teslas bilar är borta nu men i övrigt är det copy and paste från Teslas sida som gäller på Audis sida:

https://www.audi.ie/ie/web/en/customer- ... -faqs.html
• €5000 SEAI plug-in grant for personal purchase
• Lowest VRT tax band (14%) and €5000 VRT relief for BEVs
• Low annual road tax of €120
• 0% benefit-in-kind tax rate only available to zero emission vehicles (0% rate applies to the value of the car below €50,000, effective until 31 Dec 2022)
• €600 SEAI Grant available for the purchase and installation of an electric vehicle home charge unit (personal purchase only).
• Accelerated Capital Allowance Accelerated Capital Allowance Scheme permitting write off of up to €24,000 of capital investment within one year.
• Reduced Toll Fares for Electric Vehicles
https://www.tesla.com/en_IE/support/inc ... edirect=no
• €5000 SEAI plug-in grant for personal purchase
• Lowest VRT tax band (14%) and €5000 VRT relief for BEVs
• Low annual road tax of €120
• 0% benefit-in-kind tax rate only available to zero emission vehicles (0% rate applies to the value of the car below €50,000, effective until 31 Dec 2022)
• Every new Model 3, Model S and Model X is compatible with CCS charging
• €600 SEAI Grant available for the purchase and installation of an electric vehicle home charge unit (personal purchase only).
• Accelerated Capital Allowance Accelerated Capital Allowance Scheme permitting write off of up to €24,000 of capital investment within one year.
• Reduced Toll Fares for Electric Vehicles

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 11:31
av TiborBlomhall
Vorsprung durch copypaste

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 11:32
av TiborBlomhall
Bjelke skrev:
Helt sjukt om det stämmer ju :shock: :lol:
Det stämmer, Googles cache har fortfarande gamla sidan:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... -faqs.html

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 11:35
av Bjelke
Jösses alltså............

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 11:38
av Svenssons
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
Helt sjukt om det stämmer ju :shock: :lol:
Det stämmer, Googles cache har fortfarande gamla sidan:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... -faqs.html
Att de lite längre ner på samma sida inte tar med Tesla på CCS samt försöker både sänka effekten på Teslas Supercharger och att det är som att alla andra utom CCS är Betamax-standarder gör det inte bättre för Audi... Stämmer inte heller att Tesla stödjer 43kW AC, gör Daimler det?
Audiliegen.png

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 11:43
av Zalman3
Den här soppan med Tesla på Audis hemsida visar ju med all önskvärd tydlighet att Teslas dominans på elbilssidan är mycket svår att undgå.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 12:12
av mati
Svenssons skrev:
Stämmer inte heller att Tesla stödjer 43kW AC, gör Daimler det?
Nej, och det gör väl inte Renault heller längre.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 12:18
av vigge50
Och hur länge sen var det inte Tesla höjde från 120 kW?

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 12:49
av LarsL
TiborBlomhall skrev:
Vorsprung durch copypaste
Nu får de bara se till att kopiera bilarna och laddnätverket också så har vi ett märke till att välja på.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 12:54
av Svenssons
vigge50 skrev:
Och hur länge sen var det inte Tesla höjde från 120 kW?
De höjde väl till 135 kW 2014 och 145 kW 2016 så minst 6 år. Nu är det väl mer än det dubbla, 250 kW som gäller.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 12:55
av Svenssons
LarsL skrev:
TiborBlomhall skrev:
Vorsprung durch copypaste
Nu får de bara se till att kopiera bilarna och laddnätverket också så har vi ett märke till att välja på.
De kanske glömmer byta ut märket under copy-paste då också så då får du inget att välja på...

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 14:47
av vigge50
Svenssons skrev:
vigge50 skrev:
Och hur länge sen var det inte Tesla höjde från 120 kW?
De höjde väl till 135 kW 2014 och 145 kW 2016 så minst 6 år. Nu är det väl mer än det dubbla, 250 kW som gäller.
Vad laddarna byggdes för är inte så intressant då det ändå var två bilar som delade, jag syftade på när de uppdaterade programvaran i bilarna så att de kunde ta emot 140 kW eller vad de var.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 15:23
av taliz
Fascinerande hur dom kan göra så enkla missar.
Att étron larmar för oljebyte är ju också episkt.

IMO är det ett symptom som visar att deras faktiska investering i "elektrifiering" är minimal, till skillnad från vad deras PR basunerar ut.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 15:33
av frippan
Audi fyra nollor i grillen och en bakom hemsidan.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 15:53
av TiborBlomhall
frippan skrev:
Audi fyra nollor i grillen och en bakom hemsidan.
Lol!
Jag tror iofs inte han jobbar med den längre.
Efter den blundern.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 17:43
av Svenssons
vigge50 skrev:
Svenssons skrev:
vigge50 skrev:
Och hur länge sen var det inte Tesla höjde från 120 kW?
De höjde väl till 135 kW 2014 och 145 kW 2016 så minst 6 år. Nu är det väl mer än det dubbla, 250 kW som gäller.
Vad laddarna byggdes för är inte så intressant då det ändå var två bilar som delade, jag syftade på när de uppdaterade programvaran i bilarna så att de kunde ta emot 140 kW eller vad de var.
Det är laddarna som Audi hänvisar till och det behövde inte vara två bilar som laddade på platsen. Oavsett så fick ju första bilen prioritet tidigare. Min bil som byggdes i början av 2016 kan ta emot 140+ kW.

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 20:01
av mati
TiborBlomhall skrev:
frippan skrev:
Audi fyra nollor i grillen och en bakom hemsidan.
Lol!
Jag tror iofs inte han jobbar med den längre.
Efter den blundern.
Eller så sitter det en hel avdelning och kliar sig i huvudet eftersom de inte förstår vad folk pratar om. Copy-paste var den enkla lösningen som alla tyckte om, fram tills någon hörde att det fanns ett eller annat fel i texten och de var tvungna att ta bort den. Nu måste de alltså skriva nåt eget utan att kunna nånting om elbilar. Ungefär som om jag skulle skriva nånting om viner eller öl (jag är nykterist).

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 21:08
av Bjelke
Jag undrar om dom skrattar hysteriskt eller grinar åt sitt ”misstag”...

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 21:11
av mati
Bjelke skrev:
Jag undrar om dom skrattar hysteriskt eller grinar åt sitt ”misstag”...
De sitter och pratar skit om elbilar och skyller på Tesla...

Re: Elbilshumor

Postat: 24 apr 2020 23:29
av Tars
Svenssons skrev:
Nu vet vi varför VW har problem med uppdatering av firmware i deras bilar...



Det är ju frunken som gäller!
Ja, och sen så kör de inte uppdateringar på torsdagar heller.

Re: Elbilshumor

Postat: 25 apr 2020 16:22
av Jerker
mati skrev:
Svenssons skrev:
Stämmer inte heller att Tesla stödjer 43kW AC, gör Daimler det?
Nej, och det gör väl inte Renault heller längre.
Jo, det säljs fortfarande en version som har den motorvariant som kallas Q90 och som klarar 43 kW AC. Men den säljs inte i Sverige.