Re: Model 3 spotting
Postat: 12 jun 2017 10:01
En i den amerikanska Tesla 3-FB-gruppen frågar sig om det kan dölja sig ett ladduttag även på motsatta sidan:
Autopiloten under Drive på växelspaken. Är det så på nya S/X också?Jerker skrev:Nya bilder, bl.a. bra och tydliga interiörbilder:
Kommentarer här:
https://electrek.co/2017/06/11/new-mode ... ing-wheel/
Vad smart! har dom för landet rätt kontakt så kommer dom ladda mindre på SUC eftersom det endå inte är gratisJerker skrev:En i den amerikanska Tesla 3-FB-gruppen frågar sig om det kan dölja sig ett ladduttag även på motsatta sidan:
Stämmer att det var samma sak på Model X innan den levererades. Av det blev det inget och ingen såg om det faktiskt fanns en lucka eller inte, såg bara ut som att det kunde finnas en lucka.vigge50 skrev:Var det inte samma spekulation angående Model X?
Om det stämmer, är det Tesla kontakt på ena sidan och CCS på andra?
Är troligtvis bara en laddlucka. Om man kikar på denna bilden från senaste spionbilderna så finns det bara "Open"-knapp på skärmen för laddlucka/trunk/frunkvigge50 skrev:Var det inte samma spekulation angående Model X?
Om det stämmer, är det Tesla kontakt på ena sidan och CCS på andra?
Fast det är ju ändå dyrare att ladda CCS eller Chademo, så den logiken ser jag inte helt.Smutt skrev:Vad smart! har dom för landet rätt kontakt så kommer dom ladda mindre på SUC eftersom det endå inte är gratisJerker skrev:En i den amerikanska Tesla 3-FB-gruppen frågar sig om det kan dölja sig ett ladduttag även på motsatta sidan:
Samma på Model S, en liten plastdel på båda sidor, identisk, med enda skillnaden att den på vänster sida är öppningsbar. Det är nog mest design skulle jag tro. Elon gillar ju symmetri och att saker inte är onödigaSvenssons skrev:Stämmer att det var samma sak på Model X innan den levererades. Av det blev det inget och ingen såg om det faktiskt fanns en lucka eller inte, såg bara ut som att det kunde finnas en lucka.vigge50 skrev:Var det inte samma spekulation angående Model X?
Om det stämmer, är det Tesla kontakt på ena sidan och CCS på andra?
Det blir ju total förvirring. Först lista ut vilken kontakt som passar på vilken sida, sen fundera ut om man skall köra eller backa in för att få rätt sida mot laddaren mm.vigge50 skrev:Om det stämmer, är det Tesla kontakt på ena sidan och CCS på andra?
Är troligtvis bara en laddlucka. Om man kikar på denna bilden från senaste spionbilderna så finns det bara "Open"-knapp på skärmen för laddlucka/trunk/frunkhelix skrev:vigge50 skrev:Var det inte samma spekulation angående Model X?
Om det stämmer, är det Tesla kontakt på ena sidan och CCS på andra?
Jag kör ofta anpassat efter SUC om jag visste att det kostar hursomhelst skulle jag ofta ta andra vägar roligare restauranger med laddare och rena toaletter skulle då få förtur även om det kostade 100kr extraHelectriC skrev:Fast det är ju ändå dyrare att ladda CCS eller Chademo, så den logiken ser jag inte helt.Smutt skrev:Vad smart! har dom för landet rätt kontakt så kommer dom ladda mindre på SUC eftersom det endå inte är gratisJerker skrev:En i den amerikanska Tesla 3-FB-gruppen frågar sig om det kan dölja sig ett ladduttag även på motsatta sidan:
Ja herregud - klart man måste ha en låsbar laddlucka, man vill ju inte att nån ska kunna slanga elektroner ur batteriet medan bilen står parkeradpeken skrev:Eller så är det så enkelt som att den är låst och måste bara låsas upp inifrån för att kunna öppnas.
Tror de testar förbrukningen utan AC pålator skrev:Fortfarande ingen ventilation i bilarna...
TramsCrappy skrev:De första modellerna kommer vara utan AC.![]()
Det är det Elon menar med "det kommer vara en enklare bil"
Hehehe, köper en bil för en halvmille utan ACCrappy skrev:De första modellerna kommer vara utan AC.![]()
Det är det Elon menar med "det kommer vara en enklare bil"
Är nog svårt att få någon att tro på det ryktet. Lika troligt att Tesla släpper en bil utan AC som att Volvo släpper en kombi utan värmeLimbster skrev:Hehehe, köper en bil för en halvmille utan ACCrappy skrev:De första modellerna kommer vara utan AC.![]()
Det är det Elon menar med "det kommer vara en enklare bil"![]()
Vem vet med lite tjat kan man nog få igång ett rykte som snart folk börjar tro på och sen får Elon gå ut på twitter och meddela att bilen kommer att gå att få med AC för att åter folket ska jubla
Krocktester görs oftast med de högst utrustade bilarna då de väger lite mer och därmed är svårare att krocka med.Smutt skrev:Kan dom använda prototyperna för krocktest? I så fall har dom ju 0 anledning att sätta in sånt dom vet funkar så som AC om det är samma som i S å X