Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Lite bilder från Falkenberg
Min roadster och en P85D som Björn på youtub har lånat av tesla
Min roadster och en P85D som Björn på youtub har lånat av tesla
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

En bild till
Det var gott om teslor idag
Det var gott om teslor idag
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Mötte en vit med panoramatak strax söder om Kållered igår 21/5 såg väldigt nyhämtad ut?
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
- Elektrokungen
- Teslaägare
Och en röd på Mölndalsvägen i Göteborg idag kl 1330. Det börjar krylla av Teslor!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Mjärdevi blir bara vackrare och vackrare!pegs skrev:
Inte enda Model S på parkeringen utanför jobbet längre
Skickat från min iPhone med Tapatalk
800 meter därifrån brukar det ibland stå en röd Pärla, nämligen min

Synd att du inte fått din bil ännu. Hade haft nära att komma o titta då. Bor ytterligare en mil ut på landet den vägenSvenssons skrev:Såg en svart Model S köra över järnvägen i Förlösa stationssamhälle strax före 8 idag. Är nog den Tesla som har närmast mitt hus då jag bor ca 100 meter därifrån.

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Såg en ny typ av Tesla på Löddeköpinge Super charger 
Hörde senare på Tesla Köpenhamn att det förmodligen är ägaren som snurrat på en siffra
Någon här på forumet skulle väll aldrig vandalisera sin Model S på det viset?

Hörde senare på Tesla Köpenhamn att det förmodligen är ägaren som snurrat på en siffra

Körde mellan Älvsjö och Västberga vid halv ett tiden där en Tesla med skyltar EOx Xx7 kom bakom min Outlander. Lätt avundsjuk på att jag ännu inte fått min.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Det var jag. Såg din fina dekal.drzaphod skrev:Körde mellan Älvsjö och Västberga vid halv ett tiden där en Tesla med skyltar EOx Xx7 kom bakom min Outlander. Lätt avundsjuk på att jag ännu inte fått min.
Nice, snart har jag min med så får vi se om vi kan hitta varandra igen.Segelflygaren skrev:Det var jag. Såg din fina dekal.drzaphod skrev:Körde mellan Älvsjö och Västberga vid halv ett tiden där en Tesla med skyltar EOx Xx7 kom bakom min Outlander. Lätt avundsjuk på att jag ännu inte fått min.

Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Eurovision model S
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Gumball model S
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag funderade på det där med att åka Tesla i gumball, men man kan ju inte använda superchargers i både Europa och USA, så hur laddar man då?hybris skrev:Gumball model S
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Kul att de är med där, ska bli intressant att höra hur det går med laddningarna. Är alla övernattningar på ställen som klarar att ladda fullt på en natt och hur gör de när bilarna står på planet till USA, vad jag förstod så åker de iväg väldigt snart efter landningen?kanylbullen skrev:Jag funderade på det där med att åka Tesla i gumball, men man kan ju inte använda superchargers i både Europa och USA, så hur laddar man då?hybris skrev:Gumball model S
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag är mest nyfiken på hur dom ska ladda i USA öht.Pontus skrev:Kul att de är med där, ska bli intressant att höra hur det går med laddningarna. Är alla övernattningar på ställen som klarar att ladda fullt på en natt och hur gör de när bilarna står på planet till USA, vad jag förstod så åker de iväg väldigt snart efter landningen?kanylbullen skrev:Jag funderade på det där med att åka Tesla i gumball, men man kan ju inte använda superchargers i både Europa och USA, så hur laddar man då?hybris skrev:Gumball model S
CHAdeMO torde vara det snabbaste sättet som stöds på samma bil på båda sidorna Atlanten. Om det är så de laddar har jag ingen aning om.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Är inte själva superchargerdelen lika? Verkar urbota korkat av Tesla att tillverka olika. Att delen i bilen skiljer sig för tex typ 2 etc... Men själva supercharger med sladd är det verkligen olika och fungerar det inte oavsett? Det trodde jag...
Själva kontakten i bilen skiljer sig fysiskt i form mellan Europa och Nordamerika.hybris skrev:Är inte själva superchargerdelen lika? Verkar urbota korkat av Tesla att tillverka olika. Att delen i bilen skiljer sig för tex typ 2 etc... Men själva supercharger med sladd är det verkligen olika och fungerar det inte oavsett? Det trodde jag...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
bylund skrev:Själva kontakten i bilen skiljer sig fysiskt i form mellan Europa och Nordamerika.

I Europa är Mennekes Typ 2 vanlig för trefas vilket gjorde att Tesla gick ifrån sin egna kontakt för att köra på lätt modifierad Mennekes när de lanserade i Europa. Även Asien exklusive Japan kör samma kontakt som i Europa. Japan kör på samma kontakt som i USA, bägge länderna kör också 110V till skillnad mot större delen av övriga världen som kör 230/240V.hybris skrev:Är inte själva superchargerdelen lika? Verkar urbota korkat av Tesla att tillverka olika. Att delen i bilen skiljer sig för tex typ 2 etc... Men själva supercharger med sladd är det verkligen olika och fungerar det inte oavsett? Det trodde jag...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är det bara kontakten som skiljer sig? Då borde en adapter fungera? För själva SC måste det bu vara same same bakom?
I grund och botten ja men sedan är det kommunikationen mellan bilen och Superchargern som måste fungera. Det är ju samma typ av ström som en Supercharger i USA levererar som en i Europa. Det är helt upp till Tesla om de vill att den ska funka eller inte och ingen adapter existerar.hybris skrev:Är det bara kontakten som skiljer sig? Då borde en adapter fungera? För själva SC måste det bu vara same same bakom?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
de borde inte va så svårt att få till, de använder sig väll också samma standard som alla andra, alltså lyssnar till en styr ström på en egen pinne, och en resestans koll mellan två pinnar för att allt ska funka. en adapter från eu SC till USA SC borde ju inte behöva nån som helst styrelectronik, bara att "vidarebefoga" styrs strömmen?Svenssons skrev:I grund och botten ja men sedan är det kommunikationen mellan bilen och Superchargern som måste fungera. Det är ju samma typ av ström som en Supercharger i USA levererar som en i Europa. Det är helt upp till Tesla om de vill att den ska funka eller inte och ingen adapter existerar.hybris skrev:Är det bara kontakten som skiljer sig? Då borde en adapter fungera? För själva SC måste det bu vara same same bakom?
-
- så här ser styrströmen ut på en nissan
Blev omkörd av en mörkt vinröda i närheten av Tegneby när jag cyklade till Svanesund där jag också såg en på en ICA parkering
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad