Re: Polestar 2
Postat: 06 okt 2020 19:03
Han är ingen lat person! 

Skulle vara intressant att veta om han bara är PR-person och marionett för kineserna eller om han faktiskt leder firman.PapaD skrev:Han är ingen lat person!
Viktigast att han vet det själv iafHelectriC skrev:Skulle vara intressant att veta om han bara är PR-person och marionett för kineserna eller om han faktiskt leder firman.PapaD skrev:Han är ingen lat person!
Ja och för min del från Sverige vd:n också!HelectriC skrev:Det roliga är att jag fått fler svar personligen från Ingenlath än vad jag fått från supporten
Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Om de inte har utbildade mekaniker så är det ganska självklart att de inte kan erbjuda kunder hjälp på alla verkstäder. Hur många år hade inte Tesla bara väsby som verkstad för hela Sverige?Zalman3 skrev:Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Kan tänka mig att Volvo XC40 P8 Recharge och Polestar 2 har typ 90% samma komponenter.NEO skrev:Om de inte har utbildade mekaniker så är det ganska självklart att de inte kan erbjuda kunder hjälp på alla verkstäder. Hur många år hade inte Tesla bara väsby som verkstad för hela Sverige?Zalman3 skrev:Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Jo de har faktiskt postat detta innan ditt inläggNEO skrev:Fyra dagar gammal pållstar brann i Oslo igår kväll, inga kommentarer från tillverkaren. Har väl fullt upp med återkallelser.
Bra med konkurrens men grymt dålig start.
https://vartoslo.no/andr-krakenes-bydel ... ssYfFJPLrs
Det är ju självständiga företag. Återförsäljarna känner väl sig hotade av polestar och även Volvos kommande strategier. Att Volvo vill köpa en återförsäljare och slå sig in i det ledet är ju troligtvis inte så populärt.Zalman3 skrev:Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Volvo handlaren vill ha bättre betalt helt enkelt.BrooklynS skrev:Det handlar inte om att ”lära sig” utan om man accepterar den affärsmodell som Polestar (ett eget kinesiskt bilmärke) tillämpar.
Gissningsvis skiljer det sig väsentligen åt jämfört med Volvos och är sannolikt inte alls lika ekonomiskt lönsamt för bilhandlaren/verkstaden ifråga.
Att serva en elbil är egentligen mycket enklare än att serva en fossilbil och de flesta servicepunkter är gemensamma (förutom allt som tillkommer för fossilbilen).
Så kompetens är nog det minsta saken handlar om.
Volvo handlare vill inte sälja elbilar.Fredrik j skrev:Det är ju självständiga företag. Återförsäljarna känner väl sig hotade av polestar och även Volvos kommande strategier. Att Volvo vill köpa en återförsäljare och slå sig in i det ledet är ju troligtvis inte så populärt.Zalman3 skrev:Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Jag tror mer på att man köper upp för att strukturera om återförsäljarnätet.Zalman3 skrev:Volvo handlare vill inte sälja elbilar.Fredrik j skrev:Det är ju självständiga företag. Återförsäljarna känner väl sig hotade av polestar och även Volvos kommande strategier. Att Volvo vill köpa en återförsäljare och slå sig in i det ledet är ju troligtvis inte så populärt.Zalman3 skrev:Märkligt att Volvo handlare kan vägra att serva Polestar.DrW skrev:Det är nog främst att det har varit svårt at få besked från supporten om hur och när brister ska åtgärdas och saknade tillbehör ska dyka upp. I mitt fall även hur service ska gå till då jag har 23 mil till verkstad pga att södra Norrlands Volvohandlare vägrat skriva på Polestar-avtal.
Därför är det väl smart av Volvo att köpa upp motvilliga Volvo handlare.
Ja, det måste ju vara den allra första elbilen som brinnerNEO skrev:Fyra dagar gammal pållstar brann i Oslo igår kväll, inga kommentarer från tillverkaren. Har väl fullt upp med återkallelser.
Bra med konkurrens men grymt dålig start.
https://vartoslo.no/andr-krakenes-bydel ... ssYfFJPLrs
Det följer väl möjligen mönstret att en elbil kan ta eld i samband med laddning, i bilen eller i laddutrustningen, medans en fossilbil vanligtvis börjar brinna under eller i anslutning till körning.HelectriC skrev:Ja, det måste ju vara den allra första elbilen som brinnerNEO skrev:Fyra dagar gammal pållstar brann i Oslo igår kväll, inga kommentarer från tillverkaren. Har väl fullt upp med återkallelser.
Bra med konkurrens men grymt dålig start.
https://vartoslo.no/andr-krakenes-bydel ... ssYfFJPLrsoch det är säkert inga fossilbilar som brunnit under tiden heller
Brann gjorde den nog inte dock, rök!
Även om fossilbilar brinner oftare än elbilar så är ju risken för personskador relativt liten. Vanligast är väl att man hinner ur bilen som sedan brinner upp på vägrenen. Ett parkeringsgarage fullt med lite till åren komna elbilar på laddning kan ju upptäckas sent. Troligtvis är inte själva bilen den stora risken utan överhettning i elinstallationer/kablar.HelectriC skrev:Fast det är ju fler tillfällen som fossilbilar kan börja brinna, tex när de står parkerade i torrt gräs eller om man har apparater inkopplade i 12V-uttag (visserligen inte bilens fel). Nu brann ju tydligen inte bilen i fråga här, så det är ju irrelevant just här. Men det som är lite tråkigt är att det alltid ska fokuseras något enormt på en elbil som brinner men inte en fossilbil! Det måste väl ändå vara bättre att bilen brinner när ingen är i den (parkerad) istället för när bilen är full med folk (under körning)
Grattis!mr_tt skrev:Bitraten är tyvärr låg i nuläget i Spotify appen, väsentlig skillnad i kvalitet mot bluetooth/radio/youtube music
Rösta gärna upp förslaget, förhoppningsvis fixar dem det snart:
https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/5031278
Grymt!Anonymous FTW skrev:Grattis!mr_tt skrev:Bitraten är tyvärr låg i nuläget i Spotify appen, väsentlig skillnad i kvalitet mot bluetooth/radio/youtube music
Rösta gärna upp förslaget, förhoppningsvis fixar dem det snart:
https://community.spotify.com/t5/Live-I ... -p/5031278
"New app released today with user configurable bit-setting. Spotify answered our needs. Thanks for voting!"