Re: Senaste version 2020.8
Postat: 06 mar 2020 08:37
Enligt Teslafi är det ingen i Sverige som fått 2020.8.1 ännu. Vi verkar vara lågprioriterade... Väntar otåligt 

Jag fick den i morse,loftux skrev:Enligt Teslafi är det ingen i Sverige som fått 2020.8.1 ännu. Vi verkar vara lågprioriterade... Väntar otåligt
Det där är fantastiska nyheter. Jag har än så länge bara kört i stadstrafik med mycket begränsad autopilot. Ser fram emot att testa och uppleva dessa förbättringar.Bate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)
Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)
Verkligen, känns som en bugg(?). Elon twittrade ju om att det var förbättringar på gång, men det lät ju som det skulle ta månader (minst) innan det var aktuellt.Bjelke skrev:Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)kul och lite konstigt att man inte hört mer om det...
Kallas väl "buggfix" och inget som skrivs ut i change log.Svenssons skrev:Skulle inte problemet med att det inte går att styra klimatet via appen ibland lösas i 2020.8?
Det visar sig tyvärr att du hade rätt, det var bara en bugg och inte menat att fungera på det sättet ännu, Tesla tittar på bilens loggar nu. Men lite hopfullt att det här ändå kanske är på gång och bara slank ut lite för tidigt.jpetters skrev:Verkligen, känns som en bugg(?). Elon twittrade ju om att det var förbättringar på gång, men det lät ju som det skulle ta månader (minst) innan det var aktuellt.Bjelke skrev:Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)kul och lite konstigt att man inte hört mer om det...
Ofta du frågade Tesla och bad de titta på det? *facepalm*Bate skrev:Det visar sig tyvärr att du hade rätt, det var bara en bugg och inte menat att fungera på det sättet ännu, Tesla tittar på bilens loggar nu. Men lite hopfullt att det här ändå kanske är på gång och bara slank ut lite för tidigt.jpetters skrev:Verkligen, känns som en bugg(?). Elon twittrade ju om att det var förbättringar på gång, men det lät ju som det skulle ta månader (minst) innan det var aktuellt.Bjelke skrev:Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)kul och lite konstigt att man inte hört mer om det...
NEO skrev:Ofta du frågade Tesla och bad de titta på det? *facepalm*Bate skrev:Det visar sig tyvärr att du hade rätt, det var bara en bugg och inte menat att fungera på det sättet ännu, Tesla tittar på bilens loggar nu. Men lite hopfullt att det här ändå kanske är på gång och bara slank ut lite för tidigt.jpetters skrev:Verkligen, känns som en bugg(?). Elon twittrade ju om att det var förbättringar på gång, men det lät ju som det skulle ta månader (minst) innan det var aktuellt.Bjelke skrev:Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)kul och lite konstigt att man inte hört mer om det...
Det hittade mig via social media. Verkar vara ett prioriterat fallNEO skrev:Ofta du frågade Tesla och bad de titta på det? *facepalm*Bate skrev:Det visar sig tyvärr att du hade rätt, det var bara en bugg och inte menat att fungera på det sättet ännu, Tesla tittar på bilens loggar nu. Men lite hopfullt att det här ändå kanske är på gång och bara slank ut lite för tidigt.jpetters skrev:Verkligen, känns som en bugg(?). Elon twittrade ju om att det var förbättringar på gång, men det lät ju som det skulle ta månader (minst) innan det var aktuellt.Bjelke skrev:Det var som attanBate skrev:Fick 2020.8.1 imorse och kan till min stora glädje konstatera att filbyten är tillbaka i sin ursprungliga form (alltså som dom var innan EU-begränsningarna infördes). Den inleder nu filbytet direkt när man drar i spaken och den avbryter inte heller om det tar mer än 5 sekunder!
Även begränsningen av autopiloten vid snäva kurvor verkar vara bortagen, testade på en kurva där bilen tidigare alltid varnat för att autopiloten begränsas. Nu körde den fint genom kurvan utan problem.
Så två riktigt bra uppdateringar som inte stod med i realease notes!
Inga nya visualiseringar för mig, men var ju väntat då jag ej har HW3.0
(Model S P100D 2017 med HW2.0 och FSD)kul och lite konstigt att man inte hört mer om det...
Enligt teslafi finns det LR AWD som fått 2020.8 i Sverigemetchristian skrev:Är det någon med model 3 long range som fått 2020.8?
När får vi den nya?
Har 2020.4.1 nu
Det verkar inte vara frågan om en bred utrullning ännu.frippan skrev:Enligt teslafi finns det LR AWD som fått 2020.8 i Sverige
Det blev nog stopp pga buggen med "AP utan EU restriktioner".spacecoin skrev:Det verkar inte vara frågan om en bred utrullning ännu.frippan skrev:Enligt teslafi finns det LR AWD som fått 2020.8 i Sverige
Jag tycker mig se ett mönster där Tesla först rullar ut en ny major release till under 1% av bilarna. Sedan brukar det rättas någon bugg och rullas ut till ca 10% och om det ser bra ut så skickar dom ut bredare.
Just nu verkar 2020.8 vara i 10%-fasen.
Nu har jag bara haft min bil i tre månader så vet inte hur det var tidigare, men vad är det för restriktioner när det handlar om att vägen svänger för mycket för AP? Jag brukar köra med AP på avfarten från Essingeleden mot Tranebergsbron och där svänger det mycket kraftigt utan problem.jpetters skrev:Det blev nog stopp pga buggen med "AP utan EU restriktioner".spacecoin skrev:Det verkar inte vara frågan om en bred utrullning ännu.frippan skrev:Enligt teslafi finns det LR AWD som fått 2020.8 i Sverige
Jag tycker mig se ett mönster där Tesla först rullar ut en ny major release till under 1% av bilarna. Sedan brukar det rättas någon bugg och rullas ut till ca 10% och om det ser bra ut så skickar dom ut bredare.
Just nu verkar 2020.8 vara i 10%-fasen.
Den buggen har inte jag. Så det är inte för alla. Märkligt.jpetters skrev:Det blev nog stopp pga buggen med "AP utan EU restriktioner".spacecoin skrev:Det verkar inte vara frågan om en bred utrullning ännu.frippan skrev:Enligt teslafi finns det LR AWD som fått 2020.8 i Sverige
Jag tycker mig se ett mönster där Tesla först rullar ut en ny major release till under 1% av bilarna. Sedan brukar det rättas någon bugg och rullas ut till ca 10% och om det ser bra ut så skickar dom ut bredare.
Just nu verkar 2020.8 vara i 10%-fasen.