Sida 14 av 14

Re: Model 3 specifikationer

Postat: 31 jan 2021 21:31
av holden
Svenssons skrev:
holden skrev:
Svenssons skrev:
holden skrev:
Yoke is a joke, eller i vart fall ett 4-letter word.
Det stämmer även för drag och krok...
Sant. Men en dragkrok löser ett problem som faktiskt finns.
Jag anser att en yoke också löser en del problem som finns. Funkar dock inte så bra för de som vill styra med en hand kl 12...
Eller vila handen mellan 4 och 6 vid AP.

Re: Model 3 specifikationer

Postat: 31 jan 2021 21:47
av Svenssons
holden skrev:
Svenssons skrev:
holden skrev:
Svenssons skrev:
holden skrev:
Yoke is a joke, eller i vart fall ett 4-letter word.
Det stämmer även för drag och krok...
Sant. Men en dragkrok löser ett problem som faktiskt finns.
Jag anser att en yoke också löser en del problem som finns. Funkar dock inte så bra för de som vill styra med en hand kl 12...
Eller vila handen mellan 4 och 6 vid AP.
Vid AP har jag alltid handen kl 9 och det ser ut att bli bättre/bekvämare med yoke. Vill du inte ha nyheter så verkar det som att du kommer kunna välja gammal ratt även i framtiden.

Re: Model 3 specifikationer

Postat: 31 jan 2021 21:59
av Fredrik j
Seriöst nyfiken på hur det är tänkt att fungera? Kommer man kunna ha händerna i handgreppet hela tiden behövs det ju sjukt stor skillnad i utväxling beroende på hastighet.
Om det är tänkt att den ska snurra mer än ett halvt var åt varje håll blir det svårt att hålla reda på var blinkers är.