Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 spotting
Känns nästan lite onödigt stort om de inte tänkt sig ett CCS där för EU. Känns ju nästan som om de skulle kunna få plats med en Chademo brevid Tesla uttaget om de flyttar fram det maximalt.
Kör Bolt med CCS i USA?
Kör Bolt med CCS i USA?
Tänk på att amerikanska kontakten är mindre än den europeiska typ 2. Men jag tror ändå att CCS får plats där.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Med tanke på att de är 19-tummare, så är de nog tillvalshjul. Däckdimensionen 235/40-19 syns bättre när man tittar på imgur-länken. Där ser man även att det är samma dimension fram som bak. Alltså inte någon staggered setup (vad heter det på svenska?) som på alpha prototyperna.vigge50 skrev:Den har sätts på många bilar så skulle kunna vara standard och jag tycker de är riktigt snygga för att vara standardfäljar men vi lär inte få någon bekräftelse om det förrän Tesla öppnar designstudion.Stefan skrev:Första gången vi ser ett Tesla Märket på denna fälg, dok så ser det ut som ett skydd som är på satt.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Är detta standard hjulen som kommer med?
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Nice. Då är 235/35-20 nästan identisk omkrets.Wilson skrev:Med tanke på att de är 19-tummare, så är de nog tillvalshjul. Däckdimensionen 235/40-19 syns bättre när man tittar på imgur-länken. Där ser man även att det är samma dimension fram som bak. Alltså inte någon staggered setup (vad heter det på svenska?) som på alpha prototyperna.vigge50 skrev:Den har sätts på många bilar så skulle kunna vara standard och jag tycker de är riktigt snygga för att vara standardfäljar men vi lär inte få någon bekräftelse om det förrän Tesla öppnar designstudion.Stefan skrev:Första gången vi ser ett Tesla Märket på denna fälg, dok så ser det ut som ett skydd som är på satt.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Aldrig funderat på detta förut men stämmer följande uträkning:AGCF skrev:Nice. Då är 235/35-20 nästan identisk omkrets.Wilson skrev:Med tanke på att de är 19-tummare, så är de nog tillvalshjul. Däckdimensionen 235/40-19 syns bättre när man tittar på imgur-länken. Där ser man även att det är samma dimension fram som bak. Alltså inte någon staggered setup (vad heter det på svenska?) som på alpha prototyperna.vigge50 skrev:Den har sätts på många bilar så skulle kunna vara standard och jag tycker de är riktigt snygga för att vara standardfäljar men vi lär inte få någon bekräftelse om det förrän Tesla öppnar designstudion.Stefan skrev:Första gången vi ser ett Tesla Märket på denna fälg, dok så ser det ut som ett skydd som är på satt.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
235/40-19:
(2*0,235*0,4) + (19*0,0254) = 0,6706m diameter
235/35-20:
(2*0,235*0,35) + (20*0,0254) = 0,6725m diamter
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag använde denna https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -235-35r20 möjligen har du få decimaler på tum i cm
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Ahh, slarv av mig. Helt korrekt, har uppdaterat ovan.AGCF skrev:Jag använde denna https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -235-35r20 möjligen har du få decimaler på tum i cm
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Bästa bilden än så länge på baksätet?

Ser ut som att nackstödet på mittenplatsen bak blir betydligt lägre och kanske kommer de gå att fälla ner armstöd?

Ser ut som att nackstödet på mittenplatsen bak blir betydligt lägre och kanske kommer de gå att fälla ner armstöd?
Tycker det ser ut som om nackstödet går att justera i mitten.
Får hoppas att mitten platsen blir hyggligt bekväm även för lite större barn.
Skönt att se att Tesla har gjort eurpeiska nackstöd på de andra platserna och inte symboliska amerikanska som på första Model S.
Får hoppas att mitten platsen blir hyggligt bekväm även för lite större barn.
Skönt att se att Tesla har gjort eurpeiska nackstöd på de andra platserna och inte symboliska amerikanska som på första Model S.
Jag tycker ändå att Elons marknadsföringside är lysande
Bara en sådan sak som att låta de ladda vid offentliga laddplatser, parkera på stan.
Vem styr marknadsföringen
- Pelle du tar den vita, byt fälgar, sätt dit en random siffra på sidorutan och ställ dig på laddplatsen vid köpcentrat. Väck gärna lite uppmärksamhet med att vifta bort publiken. Fan hitta på något kul dra över ett skydd över bilen
Bara en sådan sak som att låta de ladda vid offentliga laddplatser, parkera på stan.
- Pelle du tar den vita, byt fälgar, sätt dit en random siffra på sidorutan och ställ dig på laddplatsen vid köpcentrat. Väck gärna lite uppmärksamhet med att vifta bort publiken. Fan hitta på något kul dra över ett skydd över bilen

Crappy skrev:Jag tycker ändå att Elons marknadsföringside är lysande

Antagligen har du rätt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Som sagt, att bygga upp en hype är smartJerker skrev:Crappy skrev:Jag tycker ändå att Elons marknadsföringside är lysande
- Pelle du tar den vita, byt fälgar, sätt dit en random siffra på sidorutan och ställ dig på laddplatsen vid köpcentrat. Väck gärna lite uppmärksamhet med att vifta bort publiken. Fan hitta på något kul dra över ett skydd över bilen![]()
![]()
![]()
Antagligen har du rätt!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag tror inte på det där baksätet eftersom Elon sagt 5 vuxna
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag tror inte på något förrens vi sett den riktigaSmutt skrev:Jag tror inte på det där baksätet eftersom Elon sagt 5 vuxna

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det är uppenbart inte några release candidates som byggts utan beta prototyper. Dem ser ju inte kloka ut plus att man testar saker med sensorer. En RC skall ju vara klar.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Spaltmåttet mellan främre skärmen och a-stolpen kan nästan mätas i fot, och inte i tum som på Model S/X. Ska det va så eller? 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Elons nomenklatur verkar skilja sig från gängse standard bland fordonsproducenter helt enkelt. Jag tycker inte heller bilarna känns färdiga. Ska bli spännande att se hur struliga de första månadernas produktion är.18650 skrev:Det är uppenbart inte några release candidates som byggts utan beta prototyper. Dem ser ju inte kloka ut plus att man testar saker med sensorer. En RC skall ju vara klar.
Model Y LR AWD 2022
Det är ju ett sätt att skapa hype och rubriker. Beta eller release canditates är ingen skillnad praktiskt.
Bra där! Allt på ett ställe.AGCF skrev:Ett album med en massa model 3 bilder

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Nya bilder, bl.a. bra och tydliga interiörbilder:
Kommentarer här:
https://electrek.co/2017/06/11/new-mode ... ing-wheel/
Kommentarer här:
https://electrek.co/2017/06/11/new-mode ... ing-wheel/
Inget att klaga på interiören, tvärtom gillar jag den bara mer och mer. Bara de gör något åt ratten, ingen dealbreaker men snygg är den inte.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Vad jag förstått så kör Bolt med CCS i USA...LarsL skrev:Känns nästan lite onödigt stort om de inte tänkt sig ett CCS där för EU. Känns ju nästan som om de skulle kunna få plats med en Chademo brevid Tesla uttaget om de flyttar fram det maximalt.
Kör Bolt med CCS i USA?
Känns som ytan för ladduttag är väl tilltagen och man får nog plats med CCS för Europa och kanske två uttag i USA, tesla kontakten såklart men även Chademo eller kanske en CCS typ1 för de är väl så man gör de i USA eller är jag helt fel på de där?
I Europa ser de ju ut som att de är CCS typ2 uttag för blir standard för snabbladdning (om man inte räknar Testa) men hur ser de ut i USA, är de Chademo eller CCS som vinner där (undantaget Teslas kontakt)?
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19