V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
V.8 på gång:-)
8.0 är släppt

MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: V.8 på gång:-)
Har inte sett någon bil på teslafi.com eller ev-fw.com som rapporterat in den ännu. Uppgraderingarna har nog inte startat riktigt ännu.
Bilderna som jag bifogade här kom från en som uppdaterat så de har börjat skicka ut uppdateringen.bat skrev:Har inte sett någon bil på teslafi.com eller ev-fw.com som rapporterat in den ännu. Uppgraderingarna har nog inte startat riktigt ännu.
Jodå, på båda trackerna. Har fått det något udda versionsnumret 2.36.106 vilket inte riktigt indikerar att det är en x.x uppdatering.bat skrev:Har inte sett någon bil på teslafi.com eller ev-fw.com som rapporterat in den ännu. Uppgraderingarna har nog inte startat riktigt ännu.
Nu är frågan om den börjar distribueras i eu/se i natt så man behöver åka och parkera ett tag utanför ett SC i morgon?

MY LR, Pearl White
Aha, jag trodde det var en sista sista 7.1 fix release. Ja men kanon. Ja, Geo-fence testar dags kanske?!
Ser ju lite spännande ut om den ska kunna korrigera sin position i filen i förhållande till trafiken runt om kring. 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Det behövs lite mjölk ser jag och ICA Infra city har öppet fortfarande...bat skrev:Aha, jag trodde det var en sista sista 7.1 fix release. Ja men kanon. Ja, Geo-fence testar dags kanske?!

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Drack du en liter mjölk precis?Pontus skrev:Det behövs lite mjölk ser jag och ICA Infra city har öppet fortfarande...bat skrev:Aha, jag trodde det var en sista sista 7.1 fix release. Ja men kanon. Ja, Geo-fence testar dags kanske?!

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag testade vid fyratiden idag. No go.bat skrev:Aha, jag trodde det var en sista sista 7.1 fix release. Ja men kanon. Ja, Geo-fence testar dags kanske?!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Så vilka har trimmat wifi i garaget och dansat uppdateringsdans runt bilen ikväll?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Gustafsson
- Teslaägare
Nöjer mig med att vara ständigt uppkopplad mot forumet för att invänta tolvslagetbylund skrev:Så vilka har trimmat wifi i garaget och dansat uppdateringsdans runt bilen ikväll?

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Nytt garage WiFi installerat.bylund skrev:Så vilka har trimmat wifi i garaget och dansat uppdateringsdans runt bilen ikväll?

Den patchar just nu, men det lär väl vara små uppdateringar till v7.
Edit: Mycket riktigt. Inget V.8 ännu.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ingen som skapat tråden "först i Sverige med V.8" än??? 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Lite besviken när man vaknar och det fortfarande inte finns nån uppdateringBjelke skrev:Ingen som skapat tråden "först i Sverige med V.8" än???

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Plötsligt är alla morgonpigga och har redan varit ute i bilen !
Jag fick ett meddelande på mobilen där Tesla appen redan var igång...
"Du måste aktivera Google Plus för att hämta meddelanden..."
Men det var bara falsklarm...
...fortfarande bara 7.1

Jag fick ett meddelande på mobilen där Tesla appen redan var igång...
"Du måste aktivera Google Plus för att hämta meddelanden..."
Men det var bara falsklarm...

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det verkar som att de bromsat utrullningen enligt amerikanska Tesla forumet. Bilar som fått den gula ikonen men inte installerat den har tydligen även stoppats för uppdateringen. Känns som någon allvarligare bug som behöver fixas innan de gasar på igen.
Angående Spotify så vill jag ge ett tips, som hjälpte med flera av problemen jag hade.
Familjekonto kostar 149 kr/mån för upp till 6 användare. Så jag och sambon sparar 49 kronor tillsammans och bilen har fått sitt eget premium-konto. Detta konto administrerar jag via Spotifys webbklient, där jag skapar spellistor osv. Nu funkar det nästan felfritt i bilen, största problemet är att den fortfarande inte uppdaterar spellistorna av egen fri vilja.
Familjekonto kostar 149 kr/mån för upp till 6 användare. Så jag och sambon sparar 49 kronor tillsammans och bilen har fått sitt eget premium-konto. Detta konto administrerar jag via Spotifys webbklient, där jag skapar spellistor osv. Nu funkar det nästan felfritt i bilen, största problemet är att den fortfarande inte uppdaterar spellistorna av egen fri vilja.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Mgyllestad
- Teslaägare
Kör samma lösning med familjekonto. Alla i familjen har ett eget konto, inklusive bilen, och jag har inga problem längre. Väldigt enkelt att dela listor till bilen också.Surfaren skrev:Angående Spotify så vill jag ge ett tips, som hjälpte med flera av problemen jag hade.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Vi har familjekonto redan, men jag har inte skapat nåt separat konto till bilen. Hela poängen med att köra mitt konto är ju att kunna köra mina egna playlists osv, samma på dator/mobil som i bilen. Att behöva lägga in separata playlists för bilen är orkafaktor.Surfaren skrev:Angående Spotify så vill jag ge ett tips, som hjälpte med flera av problemen jag hade.
skapa ett konto för bilen, sen kan du väll bara låta det kontot följa ditt vanliga konto så kommer väll spellistorna upp på det också?danni skrev:Vi har familjekonto redan, men jag har inte skapat nåt separat konto till bilen. Hela poängen med att köra mitt konto är ju att kunna köra mina egna playlists osv, samma på dator/mobil som i bilen. Att behöva lägga in separata playlists för bilen är orkafaktor.Surfaren skrev:Angående Spotify så vill jag ge ett tips, som hjälpte med flera av problemen jag hade.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Nej, från vad jag har hört så hanterar inte Teslan delade playlists på det viset, tyvärr. Bara egna playlists dyker upp. Om de inte ändrat det.vigge50 skrev:skapa ett konto för bilen, sen kan du väll bara låta det kontot följa ditt vanliga konto så kommer väll spellistorna upp på det också?danni skrev:Vi har familjekonto redan, men jag har inte skapat nåt separat konto till bilen. Hela poängen med att köra mitt konto är ju att kunna köra mina egna playlists osv, samma på dator/mobil som i bilen. Att behöva lägga in separata playlists för bilen är orkafaktor.Surfaren skrev:Angående Spotify så vill jag ge ett tips, som hjälpte med flera av problemen jag hade.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
För min del blir det svårt.bylund skrev:Så vilka har trimmat wifi i garaget och dansat uppdateringsdans runt bilen ikväll?
Båda bilarna sålda och x:en kommer om några veckor.
Skickat från min dumphone
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Detta har ju varken med Tesla eller V.8 utrullningen att göra...
Vad är egentligen vitsen med spellistor !? ...att tvingas lyssna på samma låtar oavsett var man är. Blir det inte väldigt tjatigt !? Samma väg till jobbet och samma låtar.
Passa på att spela av "Nya releaser" och "Upptäck" i stället ! 

Vad är egentligen vitsen med spellistor !? ...att tvingas lyssna på samma låtar oavsett var man är. Blir det inte väldigt tjatigt !? Samma väg till jobbet och samma låtar.

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )