Re: Audi A6 e-tron
Postat: 25 apr 2025 08:38
Här är exempel på hur det ser ut, allt med röd penna är riktigt billig hårdplast, sån man knappt hittar i moderna bilar längre (trodde jag)
Vänta in nya datorn till ps3, kanske de har fixat många problem i den.. men ja de dröjer väl lite till innan den börjar bytas ut.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Jag tror också bästa alternativet just nu är en PS3 som faktiskt funkar. Förhoppningsvis kommer det snart en uppdatering och ny dator, så är vi i målchaffis75 skrev: ↑25 apr 2025 12:05Vänta in nya datorn till ps3, kanske de har fixat många problem i den.. men ja de dröjer väl lite till innan den börjar bytas ut.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Ja, tråkigast av allt är att de gör detta på elbilarna endast. Gör en jämförelse med nyligen lanserade A6 fossil och man blir än mer irriterad. Den är väldigt mycket mer påkostad interlört, helt i linje med vad jag vill ha. Hade den interiören varit i A6 e-tron hade jag redan lagt ordern. Även nya A5 är mycket bättre. Nu rullar jag vidare i GTn.
Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
i5 har ju också en hel del plast.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Absolut, även BMW 5 har blivit mindre premium. Förra generationen var på en helt annan nivå. Dock är inte skillnaden så stor som hos Audi. När det kommer till batteristorlek så är det just grunden till att jag inte beställde i5.manneson skrev: ↑25 apr 2025 14:01i5 har ju också en hel del plast.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
A6 är tekniskt på en helt annat nivå än den förlegade i5 också.
Mkt större batteri och väldigt mkt snabbare laddning.
Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
samtidigt som en stor del av de kinesiska bilarna bara blir finare och finare i materialval interiört. Tråkig utveckling!macky skrev: ↑25 apr 2025 16:12Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Håller helt med om I5 och bla därför jag kör vidare i min 530e som känns lyxigare fast den är 4 år gammal, väntar på ix3 och hoppas men är rädd att även den kommer vara plastig. Ska kolla på ix1 men är rädd för att den är för liten.macky skrev: ↑25 apr 2025 16:12Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Ja iX1 är nog inte ett alternativ om man behöver en stor bil, är väl sådär på långtur också. Var mest att jag passade på att kolla in olika bmw när jag köpte den och tyckte i5 var lite sämre interiört om än inte så snål interiört som A6.Dafro skrev: ↑26 apr 2025 08:08Håller helt med om I5 och bla därför jag kör vidare i min 530e som känns lyxigare fast den är 4 år gammal, väntar på ix3 och hoppas men är rädd att även den kommer vara plastig. Ska kolla på ix1 men är rädd för att den är för liten.macky skrev: ↑25 apr 2025 16:12Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Har lite svårt att förstå att det blir så här och varför tyskarna går åt det här hållet. Hur mycket mer kostar det att sätta lite sömmar på högt upp på dörrpaneler ha lite stoppning under och ha en finare plast även nertill i en bil. Om vi då pratar konstläder. Förstår att riktigt läder är dyrt. 1000 euro per bil eller? På en bil som kostar runt miljonen. Eller iaf ha alternativet att addera detta, då tjänar de ju pengar på det.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 17:47samtidigt som en stor del av de kinesiska bilarna bara blir finare och finare i materialval interiört. Tråkig utveckling!macky skrev: ↑25 apr 2025 16:12Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Jag kan inte se att det borde kosta mer än några hundringar. Dörrsidan ska ju gjutas/pressas fram om den är hårdplast eller mjukplast. Om man då väljer ett lite dyrare material i det skedet, så kan det ju inte handla om många krmacky skrev: ↑26 apr 2025 08:35Har lite svårt att förstå att det blir så här och varför tyskarna går åt det här hållet. Hur mycket mer kostar det att sätta lite sömmar på högt upp på dörrpaneler ha lite stoppning under och ha en finare plast även nertill i en bil. Om vi då pratar konstläder. Förstår att riktigt läder är dyrt. 1000 euro per bil eller? På en bil som kostar runt miljonen. Eller iaf ha alternativet att addera detta, då tjänar de ju pengar på det.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 17:47samtidigt som en stor del av de kinesiska bilarna bara blir finare och finare i materialval interiört. Tråkig utveckling!macky skrev: ↑25 apr 2025 16:12Kollade in i5 när jag skaffade mig en iX1 nyligen och den var bättre än A6 interlört men sämre än iX1 ovanför dörrfacken. Tydligt sämre än förra 5-serien också. Så BMW tappar det också tycker jag även om iX1 imponerade i framsätet. Bak är det plastiga dörrar.Dafro skrev: ↑25 apr 2025 13:53Log stort när jag läste detta, håller helt med att I5 känns bättre. Fördel som kvarstår med A6 enligt mig är att man kan få tygklädsel i A6 men det väger inte upp. Sen tyckte jag HUDen var grym men baksätet funkar för personer under 170 cm.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Dom kanske testar marknaden lite.Off Grid Byggaren skrev: ↑27 apr 2025 11:05Undrar om tanken från Audi kan vara att då det är en helt ny modell säljer den ändå.
Och om några år uppgradera med exklusivare inredning?
Fick också se en A6 e-tron Avant igår, den såg verkligen stor ut med en massa utvändiga plastdetaljer på sparklådor, fram och bakdel.
Tyvärr är det nog så att det dels är betydligt dyrare med mer avancerade material. En gjuten plastsida a la japan 1990 kostar inkentinken medan en stabil dörrsida som är bullermässigt tyst ör massor dyrare i sig. Ska man sedan klä den med tyg eller skinn eller låtsasskinn blir det ytterligare dyrare.HelectriC skrev: ↑26 apr 2025 08:56Jag kan inte se att det borde kosta mer än några hundringar. Dörrsidan ska ju gjutas/pressas fram om den är hårdplast eller mjukplast. Om man då väljer ett lite dyrare material i det skedet, så kan det ju inte handla om många krmacky skrev: ↑26 apr 2025 08:35Har lite svårt att förstå att det blir så här och varför tyskarna går åt det här hållet. Hur mycket mer kostar det att sätta lite sömmar på högt upp på dörrpaneler ha lite stoppning under och ha en finare plast även nertill i en bil. Om vi då pratar konstläder. Förstår att riktigt läder är dyrt. 1000 euro per bil eller? På en bil som kostar runt miljonen. Eller iaf ha alternativet att addera detta, då tjänar de ju pengar på det.HelectriC skrev: ↑25 apr 2025 17:47samtidigt som en stor del av de kinesiska bilarna bara blir finare och finare i materialval interiört. Tråkig utveckling!![]()
Efter att ha pillat på några eTron hade jag som du stora förhoppningar som inte uppfylldes. Tappar helt den fina premium känslan. TristHelectriC skrev: ↑25 apr 2025 07:08Besökte lokala Audihandlaren och hade höga förväntningar på A6 etron. Bilen är till stora delar mycket fin, dörrljudet när man stänger är tysk och solid. Speciellt interiören med Sportstolar PRO i nappa och en del alcantara i interiören var mycket smakfull. MEN, så låter man blicken sjunka aningen och ser att halva dörrsidan är av billigaste hårdplasten. Och även B-stolpen och i stort sett hela nedre instrumentpanelen inkl handskrummet. Här snackar vi Ford transportbil eller kanske sämre. Vad i sjutton håller Audi på med???? Det var så pinsamt dåligt att när jag nämnde det för säljaren började han skuva på sig och ville prata laddlucka iställetDet är verkligen en svår nöt att knäcka för mig,om jag ska byta från Polestar 3 som knappt har hårdplast alls i interiören.
Och vad hände med utrymmen på en bil som är komplett designad som elbil? Minifrunk, litet bagage och ingen plats under bagagegolvet??? I baksätet sitter man med knäna i hakan som på vilken Tesla Model 3 som helst, inga fotgarage som i Taycan där inte. Ska jag vara helt ärlig så känns det som BMW i5 är designad med bättre innerutrymmen trots att den inte är designad som elbil.
Jag tycker den är skitsnygg. Lågbyggd klassisk Audikrabbanidag skrev: ↑25 apr 2025 11:38Sett två st på vägarna igår. Groteskt utseende. Kanske den fulaste bilen Audi gjort, nästan mer grotesk än E-tron s/cuvarna (Q4, Q8 osv).
Betalar folk 800-900 laxingar för dessa?![]()
Smaken är väl som baken. Den ser ju förfärlig ut jämfört med gamla fossil-A5/A6/A7.Sportbilsentusiasten skrev: ↑27 apr 2025 12:50Jag tycker den är skitsnygg. Lågbyggd klassisk Audikrabbanidag skrev: ↑25 apr 2025 11:38Sett två st på vägarna igår. Groteskt utseende. Kanske den fulaste bilen Audi gjort, nästan mer grotesk än E-tron s/cuvarna (Q4, Q8 osv).
Betalar folk 800-900 laxingar för dessa?![]()
Vad är det som är så fult? Framlamporna?krabbanidag skrev: ↑27 apr 2025 16:15Smaken är väl som baken. Den ser ju förfärlig ut jämfört med gamla fossil-A5/A6/A7.Sportbilsentusiasten skrev: ↑27 apr 2025 12:50Jag tycker den är skitsnygg. Lågbyggd klassisk Audikrabbanidag skrev: ↑25 apr 2025 11:38Sett två st på vägarna igår. Groteskt utseende. Kanske den fulaste bilen Audi gjort, nästan mer grotesk än E-tron s/cuvarna (Q4, Q8 osv).
Betalar folk 800-900 laxingar för dessa?![]()
Det enda som är fulare än A6 på el är nog Q4 på el.
Tillsynsmannen skrev: ↑02 maj 2025 06:53Ganska underhållande läsning här.
Väntar själv på en A6 E-Tron Avant, den levereras i juni. Så illa är det inte med kvaliteten.
Ni framstår som medlemmar i V70-maffian som kapat tråden.